Miten vietätte jouluaaton?
Itse vielä rauhassa makoilen sängyssä. Kohts ylös, ulos ja lenkille. Tämän jälkeen joulusauna ja runsas aamupala riisipuuroineen. Tämän jälkeen kuorrutan yhden kakun. Loppupäivä rentoa oleilua perheen kanssa.
Kommentit (133)
Kirjoittelemalla kommentteja tänne eri aiheisiin. Kait ne joku ensin katsoo ja sitten ilmestyvät tänne eri aihealueisiin...
Kaljaa kitaten ja sängyllä piereskellen.
Höpnän koti viinii täs dokaukses , sit dokataa niit kirkkaampii viinoi ,tällee menee tää joulu tääl Humppilas tosijjaa!
En varsinaisesti vietä joulua. Olen yksin. Yleensä olen viettänyt joulua äidin luona, mutta hän on sairaalassa kuolemaisillaan, ei kiinnosta koko joulu ollenkaan. En edes viitsinyt jouluvaloja laittaa, en ole noteerannut koko joulua tänä vuonna juurikaan.
Hirveä ahdistus on päållä koko ajan ja toivon vain että pyhät menevät ohi nopeasti. Koronan takia ei voi edes mennä mihinkään ettei tarvitsisi yksin olla. Radiostakin tulee koko ajan joululauluja joita en halua kuunnella koska ne itkettävät kun muutenkin itkettää koko ajan.
Olen ulkoillut pihassa tunnin verran, kolasin lunta pihan reunoille ja yritin saada paljon 'askelia'. On ihan parasta kun voi olla ulkona ja liikkua. Tekisi mieli vielä käymään metsässä ennen pimeän tuloa, olen keksinyt kivan lenkin tuosta lähistöltä.
Syön iltapäivällä peruna-vihanneslaatikkoa. Puolukkasurvos sen kanssa: nami-nami.
Päiväkahvipöydässä on itse leipomaani täytekakkua, jota saan syödä niin paljon kuin jaksan.
Vietän aikaa koneella. Holby Cityn viimeinen nähtävissä oleva jakso tuli katsotuksi juuri äsken.
Pelailen älypelejä, lueskelen juttuja ja uutisia. Kirjoitan päiväkirjaa.
Ulkosaunan lämmitän joskus viikonvaihteessa, jos sää sallii.
Elämäni on yltäkylläistä joka päivä. Arkeni on juhlaa, joten tämä 'kalenterijoulu' ei muuta tilannetta mitenkään, enkä tarvitse sen viettämiseen yhtäkään perinnettä avukseni.
Vierailija kirjoitti:
Lapset herättivät noin puoli seitsemältä, hihkuivat ilosta avatessaan kalentereitaan ja huomatessaan aattoaamunlahjat. Hyvä alku päivään, vaikka olikin vaikea saada omia, liian vähän nukkuneita, silmiä auki 😄.
No nyt olohuoneessa on lahjapapereita ja roskia pitkin poikin, se pitää vielä siivota. Keittiössä on kaikki hujan hajan, leivoin vielä kymmeneltä illalla pipareita ja jätin tiskit lojumaan. Käsipyyhkeet ja saippuat on vaihtamatta (meillä on jouluiset pumppupullot! 😂) ja vessa pesemättä.
Vielä pitäisi tehdä uunilohi, makaronilaatikko (lihaton), keitinperunat ja mitähän muuta? Kattaa pöytä... ainakin :D. Porkkanalaatikko on vielä tekemättä sekin. Oli tosi hyvä ajatus ennen joulua vaihtaa vanha sähköliesi induktioon. Meillä ei ole enää kuin kolme liedelle sopivaa kattilaa, multikokkaus ei ihan onnistunutkaan niin kuin olin ajatellut.
Aijoo, lahjat pitäisi saada kuljetettua lasten huomaamatta vaatehuoneesta talon toiseen laitaan pukuhuoneeseen, josta ne saa näppärästi ulko-oven taakse kun sen aika on. Fiksumpi olisi voinut hoitaa asian yöllä lasten nukkuessa... mutta pitäähän joulussa olla vähän jännitystä aikuisillekin!
Nyt huomaan, että olen vastannut vähän asian vierestä. Eli jahka saan ruuan ja kattauksen valmiiksi, sitten syömme. Sen jälkeen vaihdetaan kattaus ja yritetään saada kankainen pöytäliina puhtaaksi ja kuivaksi ennen viittä, jolloin meille tulee vieraita. Sovimme, että viimeisenä tulevat ottavat lahjat sisään. Säkkiin kiinnitetyssä kirjeessä pukki pahoittelee, ettei pääse nyt koronan vuoksi tulemaan ja toivon, ettei tämä nyt aiheuta lapsissa suurta surua. Sitten kahvittelemme, jaamme ja avaamme lahjat ja.. olemme ja höpötämme joutavia. Minä varmaan siivoan pöydän, laitan pöytäliinan likoamaan, keräilen lahjakääreroskat ja autan lapsia lelujensa kanssa.
Jotenkin tuntuu näin lueteltuna, että koko päivä olisi hirveää härdelliä, tekemistä ja touhuamista, mutta ainakin vielä olen levollisin mielin. Kohta on aamukahvit juotu, tiskikoneen tyhjensinkin jo kahvin tippumista odotellessa. Kiva päivä tulossa 😊.
Hyvää joulua kaikille ❤
Onko teillä kahdet lahjat lapsille? Aattoaamulahjat ja myöhemmin annettavat?
Töissä vietän aattoillan ja se on yks ja sama, jos ei ole joulu ihminen.
Herättiin lasten aikataulujen mukaan eli seitsemän maissa. Käytiin aamusaunassa, jonka jälkeen jouluiset vaatteet päälle ja aamupala syötiin (karjalanpiirakat lisukkeilla sekä marjarahkaa).
Sen jälkeen tehtiin lasten lempipuuhaa eli siivottiin (meillä tosiaan lapset tappelee lähinnä siitä, että kuka saa imuroida tai mopata). Käytiin siivousten jälkeen hieman ulkoilemassa ja sisälle tultaessa katsottiin hetki jouluohjelmia. Itse voisin katsoa enemmänkin jouluohjelmia, mutta lapset viihtyvät huonosti tv:n parissa. Syötiin samalla välipala eli rusinoita ja omenoita ja nyt lapset nukkuu päiväunia.
Syödään jouluruoka n. klo 16 maissa, jonka jälkeen lapset avaavat 1-2 lahjaa jokainen. Loput pari lahjaa avaavat huomenna vasta, kun on brittiläiset sukujuuret eli juhlitaan joulua myös huomenna.
Ilta meneekin sitten varmaan yhdessä leikkiessä ja pelaillessa.
Mennään lasten kanssa mummolaan niinkuin joka joulu. Muutamalla henkilöllä ylittyy suositusten henkilömäärä, mutta yritetään vähän pitää välimatkaa.
Vierailija kirjoitti:
Mennään lasten kanssa mummolaan niinkuin joka joulu. Muutamalla henkilöllä ylittyy suositusten henkilömäärä, mutta yritetään vähän pitää välimatkaa.
Arvostelijoille tiedoksi: Isovanhemmat on 60-vuotiaita eikä mitään hauraita vanhuksia.
Annoin lemmikeille lahjat aamulla. Tein aamupalan ja peseydyin. Päiväunet kohta, sitten luen kirjoja. Syön juustoa, hedelmiä,hilloja, patonkia ja juon viiniä illalla.
Vierailija kirjoitti:
Lapset herättivät noin puoli seitsemältä, hihkuivat ilosta avatessaan kalentereitaan ja huomatessaan aattoaamunlahjat. Hyvä alku päivään, vaikka olikin vaikea saada omia, liian vähän nukkuneita, silmiä auki 😄.
No nyt olohuoneessa on lahjapapereita ja roskia pitkin poikin, se pitää vielä siivota. Keittiössä on kaikki hujan hajan, leivoin vielä kymmeneltä illalla pipareita ja jätin tiskit lojumaan. Käsipyyhkeet ja saippuat on vaihtamatta (meillä on jouluiset pumppupullot! 😂) ja vessa pesemättä.
Vielä pitäisi tehdä uunilohi, makaronilaatikko (lihaton), keitinperunat ja mitähän muuta? Kattaa pöytä... ainakin :D. Porkkanalaatikko on vielä tekemättä sekin. Oli tosi hyvä ajatus ennen joulua vaihtaa vanha sähköliesi induktioon. Meillä ei ole enää kuin kolme liedelle sopivaa kattilaa, multikokkaus ei ihan onnistunutkaan niin kuin olin ajatellut.
Aijoo, lahjat pitäisi saada kuljetettua lasten huomaamatta vaatehuoneesta talon toiseen laitaan pukuhuoneeseen, josta ne saa näppärästi ulko-oven taakse kun sen aika on. Fiksumpi olisi voinut hoitaa asian yöllä lasten nukkuessa... mutta pitäähän joulussa olla vähän jännitystä aikuisillekin!
Nyt huomaan, että olen vastannut vähän asian vierestä. Eli jahka saan ruuan ja kattauksen valmiiksi, sitten syömme. Sen jälkeen vaihdetaan kattaus ja yritetään saada kankainen pöytäliina puhtaaksi ja kuivaksi ennen viittä, jolloin meille tulee vieraita. Sovimme, että viimeisenä tulevat ottavat lahjat sisään. Säkkiin kiinnitetyssä kirjeessä pukki pahoittelee, ettei pääse nyt koronan vuoksi tulemaan ja toivon, ettei tämä nyt aiheuta lapsissa suurta surua. Sitten kahvittelemme, jaamme ja avaamme lahjat ja.. olemme ja höpötämme joutavia. Minä varmaan siivoan pöydän, laitan pöytäliinan likoamaan, keräilen lahjakääreroskat ja autan lapsia lelujensa kanssa.
Jotenkin tuntuu näin lueteltuna, että koko päivä olisi hirveää härdelliä, tekemistä ja touhuamista, mutta ainakin vielä olen levollisin mielin. Kohta on aamukahvit juotu, tiskikoneen tyhjensinkin jo kahvin tippumista odotellessa. Kiva päivä tulossa 😊.
Hyvää joulua kaikille ❤
Hyvää joulua sinullekin. Minusta tämä oli mukavan rentoa kerrontaa hyvällä fiiliksellä, kiitos :)
Vierailija kirjoitti:
Annoin lemmikeille lahjat aamulla. Tein aamupalan ja peseydyin. Päiväunet kohta, sitten luen kirjoja. Syön juustoa, hedelmiä,hilloja, patonkia ja juon viiniä illalla.
Parhaan kuuloinen kuvaus tässä ketjussa.
Nukuin myöhään, kävin vähän töissä, sitten tehtiin ruoka (poroa ja muusia). Nyt kahvia ja nettailua, illemmalla pitäisi tehdä lumityöt. Kissat saavat joululahjansa, kunhan heräilevät. Tänä vuonna joulumieltä ei ole löytynyt. :(
-Tahattomasti lapseton
Äsken tulin töistä ja nyt hetken huilaan samalla kun vaimoni alkaa laittaa jouluruokia vähitellen tarjolle. Ruoka noin viiden maissa ja myöhemmin illallla ulkoillaan ehkä vielä ja muutoin vain nautitaan joulusta ja vähän toisistammekin.
Yritän hämärryttää mielestäni sosiopaattista lastani Ei siihen vaan pysty.
Rennosti vietän tämän poikkeusajan joulun. Muutaman olusen jälkeen kohta katan itselleni jouluisen lautasen ja sitten siirryn national geographicin seuraan, mikä on ainoa maksuton kanava ilman jouluohjelmaa. Rauhaisaa jouluaaton jo pimennyttä iltaa kaikille tasapuolisesti....... kyllä tämä tästä...Koiviston sanoin.....
Olen ajanut koko päivän sianlietettä etäaltaaseen. Muutamat vastaantulijat ovat heristäneet nyrkkiä, mutta se ei haittaa mun joulunajan p.skanajoa.
Yksinäistä erakkoelämää myös jouluna.
Tämä alkoi toukokuu 2010.