Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aseenkantoluvan pois ottaminen

Vierailija
23.05.2014 |

Tälläistä kysyisin, että mistä saan tietää, onko miehelläni (tuleva ex) vielä aseenkanto lupa tai asetta enää? tapahtumia on ollut sen verran, että periaatteessa se olisi pitänyt ottaa pois, mutta eipä sitä aikaisemminkaan ole otettu pois. olen vielä yhteisessä kodissa viikonlopun ja vähän jännitystä tuo, että mahtaako ase olla täällä jossain. Herra itse näytti asekaapin ja sanoi että on vienyt tutulleen sen. Mutta onko jossain yleinen rekisteri mistä voisi asian tarkistaa?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

muakin kiinnostais tietää, onko tällästä rekisteriä? Entä soitto poliisille?

Vierailija
2/6 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisilta voi kysyä. Samalla voit kertoa kokonaistilanteen heille varmuuden vuoksi. Sano, että koet tilanteen hieman uhkaavana. Eipä tieto aseen olinpaikasta mihinkään rekisteriin mene, jos miehesi on vienyt sen jollekin tutulleen. Soita sille tutulle ja kysy, missä hänen tietojensa mukaan miehen ase on.

Itse en välttämättä jäisi tuohon taloon vklopuksi.....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 10:48"]Poliisilta voi kysyä. Samalla voit kertoa kokonaistilanteen heille varmuuden vuoksi. Sano, että koet tilanteen hieman uhkaavana. Eipä tieto aseen olinpaikasta mihinkään rekisteriin mene, jos miehesi on vienyt sen jollekin tutulleen. Soita sille tutulle ja kysy, missä hänen tietojensa mukaan miehen ase on.

Itse en välttämättä jäisi tuohon taloon vklopuksi.....

[/quote]

Eipä ole muuta paikkaa. Vieras paikkakunta, en tunne juurikaan ketään. Ei varaa hotelliin ja töihin on viikonloppuna mentävä. s.loma loppuu. En tunne tätö hännen tuttuaan mihin sanoi aseen vieneen. Jos poliisille soitan ja kerron huoleni, niin sitten varmasti ase lähtee. Ja voi olla sitten turhaankin, jos todellakin ase on muualla, kuin kotona. Voi itku tätä tilannetta.

Vierailija
4/6 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ero vireillä? Kannattaa soittaa vaikka valtakunnalliseen kriisipuhelimeen, jos ei oo sulla ketään, kenen kaa jutella asiasta. Jos ero vireillä ja oikeesti pelkäät, niin kannattais käydä poliisin juttusilla ja pyytää neuvoja. Jos tilanne on se, että mies on uhannut sua aseella ja sen kerrot poliiseille, niin miehelle saattaa tulla rikosrekisteri, ehdonalaista ja sakkoa, ja pahimmillaan, jos ollut pahasti väkivaltainen, vankeutta. Ellet itse vaadi mitään korvausta mistään, niin ehkä eivät nosta viranomaisten taholta syytettä, mutta sakkoa tulee.

Ole varovainen!!! Samoja kuvioita oon kokenu.

Vierailija
5/6 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on luvallinen ase, niin ei sitä millekään "kaverille" kuletella! Jos ase ei pysy kaapissa (heh!) niin jotain mätää on.

Vierailija
6/6 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ero vireillä. Ei ole suoraan uhannut aseella, mutta on agressiivinen humalassa ja hyvin arvaamaton. Siis väkivaltaa on ollut kotona joskus. Nyt kun ero siis vireillä, niin kyllä arveluttaa mitä saa päähänsä. Voi toki olla minun liioitteluakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan