Olenko outo, jos lähden yksin lasten kanssa etelään?
Mies ei ole innokas matkustelija ja ja töissäkin on kiirettä. Lapset (kouluikäisiä) toivovat kovasti pääsevänsä jonnekin etelän lomalle. Mies ei ajatuksesta innostu. Minä kaipaisin pitkän talven jälkeen pientä irtiottoa. Onko ihan huono ajatus lähteä lasten kanssa kahdestaan?
Kommentit (15)
Minä olen matkustellut koko lasten lapsuusajan heidän kanssaan. Lasten isä ei pidä aurinkolomista ja minä lapset pidetään. Kaikki on mennyt hienosti ja lapset ovat osallistuneet jo pienestä omien vetoreppujensa avulla tavaaroisen kuskauksseen. Ja olen oppinut matkustamaan yhdellä matkalaukulla. Silloin kun vielä tartti rattaita oli vaikeampaa, sitten helpotti. Mahtavia muistoja meillä reissuista,ja olen tyytväinen etten antanut mieheni matkustushaluttomuuden estää meidän muiden matkustelua.
Miksi se tekis susta oudon jos matkustelet lastesi kanssa? Pidätkö itse jotain outona jos näet vain yhden vanhemman reissussa lapsen kanssa? Ei herranjumala näitä kysymyksiä! Mitä välii on mitä toiset susta ajattelee? Mene ihmeessä muksujes kanssa lomalle ja nauttikaa ja pitäkää hauskaa. Älä pilaa elämääsi liiallisella pähkäilyllä muiden mielipiteistä.
Minäkin vähän ihmettelen tuota "onko outoa"....kaikkeja sitä ihmiset miettivätkin.
Itse olen käynyt kahdella etelän lomalla lasten kanssa kolmisin, kivaa oli ja kaikki meni hyvin.
No ei ole outoa. Itsekin reissasin lasten kanssa kolmistaan kun olin yksinhuoltajana. Muuten en olisi itsekään päässyt minnekään ikinä. Hyvin sujui ja kaikki tykkäsimme. Jos joku piti outona niin eipä ole minun ongelmana :)
Hyvä idea. Lapsetkin ovat sen verran isoja, että pärjäätte hyvin. Reissaaminen yksin vaikka taaperon ja vauvan kanssa olisi toinen juttu.
Ootko se sama joka kysyi aivan samaa joku aika sitten? Silloin ja nyt vastaus on sama: olet täysivaltainen aikuinen ja huoltaja ja voit matkustaa lapsinesi ulkomaille. Tietysti jos on arka ja huono kielissä voi olla paras mennä pakettimatkalle jossa suomenkieliset retket, muuten omatoimimatkat kätevämpiä.
No et ole. Itse olen yksinhuoltaja (2 lasta) ja tästä syystä olen aina ilman mitään miestä matkustellut lasten kanssa. Eihän siinä mitään outoa ole, nykyaikana. Kysymyksestä tulee mieleen, että vieläkö joku ajattelee, että nainen on joku avuton olento jolla pitäisi olla aina miespuolinen suojelija mukana, tai on tosi outo...
Muuten jopa maissa joissa naisen asema on huono, lapset on hyvä suoja esim. miesten halventavaa suhtautumista kohtaan. Joissain arabimaissa varsinkin nuori sinkkunainen voi saada aika epämiellyttävää kohtelua, mutta lastensa kanssa matkassa olevaa äitiä kohdellaan kunnioittavasti.
Kyllä kouluikäisten kanssa jo reissaa. Tietysti onhan se mukavampaa, jos on toinen aikuinen mukana, mutta noinkin se silti lomaa. Esimerkiksi pari yh-kaveria joutuu juuri matkustamaan ainoana aikuisena ja hyvin reissut tietääkseni menee.
Kerran kyllä Kanarialla oli sellainen saksalaisseurue, että säälin sitä äitiä. Nainen, alle 1-vuotias, noin 2-3 -vuotias ja ehkä 6-vuotias. Siis äiti oli yksin lasten kanssa. Mietin, että minä en jaksaisi lähteä tuolla kokoonpanolla, vaikka matkustamisesta tykkäänkin!
Jos sulla on ystävä, jolla myös lapsi(a) ja mahdollisuus lähteä lomalle, niin miksi et kysyisi heitä matkaseuraksi? :) Tai voihan sitä lapsetontakin kysyä jos tuntee jonkun joka ois kiinnostunut lähtemään. :)
Mä varmaan kans lähden joskus tulevaisuudessa lasten kanssa kolmisin, kunhan ovat vähän isompia. Mies ei välitä matkustelusta, vielä vähemmän rantalomista (ei käy koskaan uimassa). Yh-siskoni on myös lomaillut lastensa kanssa keskenään.
Tietenkin se on ok! Ihan uteliaisuudesta kysyn mikä siinä olisi sinun mielestäsi outoa. Paitsi se, että puhut lapsista monikossa mutta sitten sanot lähteväsi "kahdestaan". Ota nyt kaikki lapset mukaan! ;-)