Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Moniko palstalsista pärjää omilla tuloillaan, moniko saa yhteiskunnan myöntämää avustusta?

Vierailija
23.12.2020 |

Itse en ole saanut yhteiskunnalta mitään. Maksanut vain veroja.
Lapset ovat yksityisessä päiväkodissa ja terveyspaövelut on yksityistetty.

Kommentit (102)

Vierailija
81/102 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaas lapsettomalle onko lapsilisät muka niin isoja että jonkun nettielintaso vain yhtäkkiä romahtaa kun lapset kasvaa isoksi ja lähtee kotoa?

Lapsilisä on 95e/kk, se lakkaa jo 17 täyttäessä. Itsellä sen merkitys talouteen on olematon.

Entä lapsiluvun vaikutus asumistukiin etc? Kun tuo aiempi tuolla väittää että talous menee ihan perseelleen kun lapset lähtee.

Viittaatkohan nyt minuun joka kerroin että mulle on joku sanonut, ettei mun kannattaisi käydä töissä koska yksinhuoltajana saisin tukia enemmän kuin nyt saan palkkaa? Ja minä kerroin etten ole laskenut asiaa mutta epäilen. Että sun kannattaisi kysyä asiaa tuolta henkilöltä, jonka mielestä yksinhuoltaja saa muhkeat tuet. Ehkä hän perusti ajatuksensa siihen että lasten varjolla saisin kerjättyä sossusta harkinnanvaraista avustusta hankintoihin.

Sen tiedän, etteivät yksin elävän työttömän tuet ole hääppöiset, toki yksin elävä pystyy pitämään myös menot pieninä.

Viittasin viestiin 31.

Vierailija
82/102 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pärjään oikein hyvin 6500e/kk bruttotuloillani mutta saan silti n. 360e/kk lapsilisiä ja n. 360e/kk elareita kunnalta. Lisäksi nuoremman lapsen päivähoitoa yksityisessä kunta tukee muistaakseni 700e/kk. Näiden lisäksi en saa mitään. Toki olen aiemmin saanut opintotukea ja ilmaisen koulutuksen, käytännössä ilmaisen terveydenhuollon jne.

Valtio tukee lasten kotihoitoa 65€/kk - verot 25%.

Ja me kotiäidit olemme kuulemma niitä "yhteiskunnan elättejä". Itse hoidan tällä hetkellä kolmea alle päiväkoti-ikäistä kotona.

Ei mitään järkeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/102 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaas lapsettomalle onko lapsilisät muka niin isoja että jonkun nettielintaso vain yhtäkkiä romahtaa kun lapset kasvaa isoksi ja lähtee kotoa?

Lapsilisä on 95e/kk, se lakkaa jo 17 täyttäessä. Itsellä sen merkitys talouteen on olematon.

Entä lapsiluvun vaikutus asumistukiin etc? Kun tuo aiempi tuolla väittää että talous menee ihan perseelleen kun lapset lähtee.

Viittaatkohan nyt minuun joka kerroin että mulle on joku sanonut, ettei mun kannattaisi käydä töissä koska yksinhuoltajana saisin tukia enemmän kuin nyt saan palkkaa? Ja minä kerroin etten ole laskenut asiaa mutta epäilen. Että sun kannattaisi kysyä asiaa tuolta henkilöltä, jonka mielestä yksinhuoltaja saa muhkeat tuet. Ehkä hän perusti ajatuksensa siihen että lasten varjolla saisin kerjättyä sossusta harkinnanvaraista avustusta hankintoihin.

Sen tiedän, etteivät yksin elävän työttömän tuet ole hääppöiset, toki yksin elävä pystyy pitämään myös menot pieninä.

Viittasin viestiin 31.

Niin, eli minuun.

Vierailija
84/102 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viittasin viestiin 31.

Niin, eli minuun.

Mutta jos et ole edes laskenut, miten odotat jotain romahdusta?

Vierailija
85/102 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko pelkkä synnyttäminen jo maksaa oikeasti? Siis ihan se pelkkä ponnistusvaihe.

Sairaalan vuorokausimaksun.

Kustannus yhteiskunnalle on helpossa tapauksessa 1125 - 2335 euroa operaation pituudesta riippuen, tämä HUS:in hinnastosta katsottuna

Vierailija
86/102 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsilisät olen saanut kolmesta lapsesta ja aikoinaan perhevapaisiin liittyvät tuet, lapset menivät hoitoon noin vuoden iässä, mutta aina uuden vauvan myötä otin isommat hoidosta kotihoitoon. Tällä hetkellä enää yhdestä tulee lapsilisä.

En ole koskaan saanut elareita, asumistukea, toimeentulotukea, työttömyystukia enkä edes opintotukia.

Et ole ikinä päivähoidossa, peruskoulussa, amamtillisessa koulussa ollut, et ole käyttänyt kirjastoa, et käyttänyt uimahallia, et jalkakäytäviä?

Vierailija
87/102 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunta on maksanut minulle mm.

-peruskoulu 80 000e

- lukio 22 000e

- yliopistotutkinto 38 000 e .

Lisäksi olen saanut kattavan terveydenhuollon, varhaiskasvatuksen, opiskelijan asumis- ja opintotuen, Kelan ateriatuen, valtion takauksen opintolainaan, verohelpotuksen opintolainaan ja mitäs näitä nyt on? Virka julkisella sektorilla, eli käytännössä sekin on verovaroilla kustannettu.

Lapsettomana en hyödy lapsilisistä, neuvolan palveluista, varhaiskasvatuksesta, verohelpotuksista tai muistakaan eduista, jotka aloittajallekin on verovaroin kustannettu.

Vierailija
88/102 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

miten pystyi noin väärin menemään? kirjoitti:

Vai että et saa mitään jos lapset on yksityisessä päiväkodissa, no nyt meni paksuksi, aivan varmasti saat. Asiakkaan kannaltahan ei ole eroa onko lapset missä päivähoidossa, maksat saman maksun mutta todellinen kustannus per lapsi on noin 9300 euroa kuussa. Kyllä kyllä, sen asiakasmaksun ja todellisen kustannuksen väli menee meidän kaikkien veronmaksajien pussista

Minä vaihdoin juuri yksityisestä päiväkodista julkiseen lapseni. Maksoin ennen 475e/kk, nyt maksan 158e/kk. Väitätkö tosiaan, että nuo luvut ovat ihan samat?

Luvut ovat suurinpiitein samat koska on olemassa hoitajamitoitus ja siksi kustannustaso ei juurikaan ole eri oliko sitten kyseessä yksityinen tai kunnallinen lastenhoito. jokainen jolla on lapsi päivähoito kuittaa siis yhteiskunnalta noin 8000 euroa tulonsiirtoa per kuukausi

Yksityisen päivähoidon hinnoittelu on n. 1000e/kk per lapsi, alle 3v hieman enemmän. Tästä maksaa Kela n. 170e yksityisen hoidon tukea, lisäksi kaupunki on tukenut siten, että jäljelle on jäänyt tuo 475e/kk. Tuo 8000 on sinulla ihan hatusta.

Jos todella pystyt laittamaan päiväkodin pystyyn hinnalla 1000 euroa/lapsi/kuukausi niin suosittelen ehdottomasti perustamaan sellaisen, menestys on taattu mutta miten siitä kenellkään mitään palkkaa voisi maksaa?

Starttirahan siihen saa kuten muihinkin yrityksiin.

Starttirahalla ei todellakaan päiväkotia pyöritetä

Linkitä tieto siitä 7000:n euron subventiosta per lapsi ole hyvä.

googlaa artikkeli "Näin paljon koulu, päiväkoti ja sairaalaviikko maksavat yhteiskunnalle"

Vierailija
89/102 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-peruskoulu 80 000e

- lukio 22 000e

Lisäksi olen saanut kattavan terveydenhuollon, varhaiskasvatuksen, opiskelijan asumis- ja opintotuen, Kelan ateriatuen, valtion takauksen opintolainaan, verohelpotuksen opintolainaan ja mitäs näitä nyt on? Virka julkisella sektorilla, eli käytännössä sekin on verovaroilla kustannettu.

Lapsettomana en hyödy lapsilisistä, neuvolan palveluista, varhaiskasvatuksesta, verohelpotuksista tai muistakaan eduista, jotka aloittajallekin on verovaroin kustannettu.

Kerrankin joku tajuaa tämän asian! Hienoa!

Vierailija
90/102 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-peruskoulu 80 000e

- lukio 22 000e

Unohdin listasta mm. energia-, vesi- ja lämpöjärjestelmät, tietoliikenneverkon, jätehuollon, katu- ja tieverkoston sekä niiden ylläpidon, verovaroilla koulututettujen asiantuntemuksen joka on esim. yksityisen sektorin toimintaedelletys.

Vierailija
91/102 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan mieheltäni "toimeentulotukea" kuukausittain. Jos tarviin enempi, niin puhun ja lupailen jotain seksiin liittyvää.

Tyypillinen nainen.

Vierailija
92/102 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäisin, jos haluaisin tehdä oman alan töitä. Mutta, kun en enää halua. Nyt lorvailen...eiku siis opiskelen aikuiskoulutustuella uudelle alalle.

Vierailija
93/102 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

miten pystyi noin väärin menemään? kirjoitti:

Vai että et saa mitään jos lapset on yksityisessä päiväkodissa, no nyt meni paksuksi, aivan varmasti saat. Asiakkaan kannaltahan ei ole eroa onko lapset missä päivähoidossa, maksat saman maksun mutta todellinen kustannus per lapsi on noin 9300 euroa kuussa. Kyllä kyllä, sen asiakasmaksun ja todellisen kustannuksen väli menee meidän kaikkien veronmaksajien pussista

Minä vaihdoin juuri yksityisestä päiväkodista julkiseen lapseni. Maksoin ennen 475e/kk, nyt maksan 158e/kk. Väitätkö tosiaan, että nuo luvut ovat ihan samat?

Luvut ovat suurinpiitein samat koska on olemassa hoitajamitoitus ja siksi kustannustaso ei juurikaan ole eri oliko sitten kyseessä yksityinen tai kunnallinen lastenhoito. jokainen jolla on lapsi päivähoito kuittaa siis yhteiskunnalta noin 8000 euroa tulonsiirtoa per kuukausi

Yksityisen päivähoidon hinnoittelu on n. 1000e/kk per lapsi, alle 3v hieman enemmän. Tästä maksaa Kela n. 170e yksityisen hoidon tukea, lisäksi kaupunki on tukenut siten, että jäljelle on jäänyt tuo 475e/kk. Tuo 8000 on sinulla ihan hatusta.

Jos todella pystyt laittamaan päiväkodin pystyyn hinnalla 1000 euroa/lapsi/kuukausi niin suosittelen ehdottomasti perustamaan sellaisen, menestys on taattu mutta miten siitä kenellkään mitään palkkaa voisi maksaa?

Starttirahan siihen saa kuten muihinkin yrityksiin.

Starttirahalla ei todellakaan päiväkotia pyöritetä

Linkitä tieto siitä 7000:n euron subventiosta per lapsi ole hyvä.

googlaa artikkeli "Näin paljon koulu, päiväkoti ja sairaalaviikko maksavat yhteiskunnalle"

Kuuklasin, löytyi ylen uutinen. Otin siitä lainauksen: "Tampereella vuosi yli 3-vuotiaan varhaiskasvatusta maksoi viime vuonna 10 200 euroa, josta asiakas maksoi keskimäärin 1 500 euroa."

Eli nämä summat (mainittu 8000 ja 9000 kk) on vuodessa, ei kuukaudessa

Vierailija
94/102 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viittasin viestiin 31.

Niin, eli minuun.

Mutta jos et ole edes laskenut, miten odotat jotain romahdusta?

Siis mitä häh... Enhän odota. Työssäkäyvänä mun talous paranee kun lapseni toivottavasti pääsevät omille jaloilleen ja saan käyttää omat tuloni itse.

Spekuloin, että en olisi uskaltanut jäädä työttömäksi tukien varaan vaikka mulle joku on niin suositellut, koska tämän jonkun mukaan työttömät yksinhuoltajat saavat tukia enemmän kuin minä saan palkkaa.

En ole laskenut onko se totta. Mutta vaikka olisi en silti olisi uskaltanut jäädä tukien varaan. Sossu ehkä huolehtii lapsiperheestä mutta en tiedä huolehtisiko pitkäaikaistyöttömästä yksineläjästä. Tuliko nyt selväksi?

Palkkaani en kerro mutta se on tosiaan sen verran että en saa asumistukea ja pystyn elämään kahden lapsen kanssa kohtuullisen hyvää elämää tarkkaan suunnittelemalla.

Vierailija
95/102 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-peruskoulu 80 000e

- lukio 22 000e

Kerrankin joku tajuaa tämän asian! Hienoa!

Mä käsitin keskustelun aloituksen, niin, että saako rahallisia tukia, esim. asumistuki, tt-tuki jne. Ja ehkä vielä voisi lisätä alennukset päivähoidon asiakasmaksuista. Vai siis, että pärjääkö tämän hetken elämästä palkallaan ja/tai muilla tuloilla. Kukaan ei maksa erikseen peruskoulua, lukiota tai moottoritien käyttöä vaikka rahaa olis muille jakaa.

Vierailija
96/102 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsilisät olen saanut kolmesta lapsesta ja aikoinaan perhevapaisiin liittyvät tuet, lapset menivät hoitoon noin vuoden iässä, mutta aina uuden vauvan myötä otin isommat hoidosta kotihoitoon. Tällä hetkellä enää yhdestä tulee lapsilisä.

En ole koskaan saanut elareita, asumistukea, toimeentulotukea, työttömyystukia enkä edes opintotukia.

Et ole ikinä päivähoidossa, peruskoulussa, amamtillisessa koulussa ollut, et ole käyttänyt kirjastoa, et käyttänyt uimahallia, et jalkakäytäviä?

No tietysti olen. Kuten kaikki suomalaiset. Tässä nyt kysyttiin sitä, että pärjääkö omilla tuloillaan vai saako rahaa tililleen yhteiskunnalta elämänsä rahoittamiseen. Luettelin mitä saan/olen saanut ja mitä en ole saanut rahallisena tulonsiirtona yhteiskunnalta tililleni. Onko riittävän selvästi kerrottu vai haenko rautalankaa?

Vierailija
97/102 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumistuki 160 e, muutoin omilla rahoilla.  Totta jokainen haluaa pärjätä omillaan.

Vierailija
98/102 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tietysti olen. Kuten kaikki suomalaiset. Tässä nyt kysyttiin sitä, että pärjääkö omilla tuloillaan vai saako rahaa tililleen yhteiskunnalta elämänsä rahoittamiseen. Luettelin mitä saan/olen saanut ja mitä en ole saanut rahallisena tulonsiirtona yhteiskunnalta tililleni. Onko riittävän selvästi kerrottu vai haenko rautalankaa?

Eli oletko nyt maksanut kaiken yhteiskunnalle "takaisin" vai kuinka

Vierailija
99/102 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesittekö muuten, että Suomessa on valtava määrä nostamattomia tukia? Tietämättömyydestä, osaamattomuudesta tai periaatteesta johtuen ihmiset eivät hae tukia joihin olisivat oikeutettuja. Toiset eivät koe tarvetta koska puoliso elättää. (kuten on tästäkin ketjusta käynyt ilmi)

Vierailija
100/102 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen valtiolla töissä eli saan avustusta aina kuun 15. päivä.