Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Moniko palstalsista pärjää omilla tuloillaan, moniko saa yhteiskunnan myöntämää avustusta?

Vierailija
23.12.2020 |

Itse en ole saanut yhteiskunnalta mitään. Maksanut vain veroja.
Lapset ovat yksityisessä päiväkodissa ja terveyspaövelut on yksityistetty.

Kommentit (102)

Vierailija
61/102 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilisä on ainoa yhteiskunnan avustus ja sekin loppuu piakkoin. Veroja on maksettu senkin edestä.

Vierailija
62/102 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

miten pystyi noin väärin menemään? kirjoitti:

Vai että et saa mitään jos lapset on yksityisessä päiväkodissa, no nyt meni paksuksi, aivan varmasti saat. Asiakkaan kannaltahan ei ole eroa onko lapset missä päivähoidossa, maksat saman maksun mutta todellinen kustannus per lapsi on noin 9300 euroa kuussa. Kyllä kyllä, sen asiakasmaksun ja todellisen kustannuksen väli menee meidän kaikkien veronmaksajien pussista

Minä vaihdoin juuri yksityisestä päiväkodista julkiseen lapseni. Maksoin ennen 475e/kk, nyt maksan 158e/kk. Väitätkö tosiaan, että nuo luvut ovat ihan samat?

Luvut ovat suurinpiitein samat koska on olemassa hoitajamitoitus ja siksi kustannustaso ei juurikaan ole eri oliko sitten kyseessä yksityinen tai kunnallinen lastenhoito. jokainen jolla on lapsi päivähoito kuittaa siis yhteiskunnalta noin 8000 euroa tulonsiirtoa per kuukausi

Yksityisen päivähoidon hinnoittelu on n. 1000e/kk per lapsi, alle 3v hieman enemmän. Tästä maksaa Kela n. 170e yksityisen hoidon tukea, lisäksi kaupunki on tukenut siten, että jäljelle on jäänyt tuo 475e/kk. Tuo 8000 on sinulla ihan hatusta.

Jos todella pystyt laittamaan päiväkodin pystyyn hinnalla 1000 euroa/lapsi/kuukausi niin suosittelen ehdottomasti perustamaan sellaisen, menestys on taattu mutta miten siitä kenellkään mitään palkkaa voisi maksaa?

Starttirahan siihen saa kuten muihinkin yrityksiin.

Starttirahalla ei todellakaan päiväkotia pyöritetä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/102 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko pelkkä synnyttäminen jo maksaa oikeasti? Siis ihan se pelkkä ponnistusvaihe.

Sairaalan vuorokausimaksun.

Vierailija
64/102 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilisät olen saanut kolmesta lapsesta ja aikoinaan perhevapaisiin liittyvät tuet, lapset menivät hoitoon noin vuoden iässä, mutta aina uuden vauvan myötä otin isommat hoidosta kotihoitoon. Tällä hetkellä enää yhdestä tulee lapsilisä.

En ole koskaan saanut elareita, asumistukea, toimeentulotukea, työttömyystukia enkä edes opintotukia.

Vierailija
65/102 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai että et saa mitään jos lapset on yksityisessä päiväkodissa, no nyt meni paksuksi, aivan varmasti saat. Asiakkaan kannaltahan ei ole eroa onko lapset missä päivähoidossa, maksat saman maksun mutta todellinen kustannus per lapsi on noin 9300 euroa kuussa. Kyllä kyllä, sen asiakasmaksun ja todellisen kustannuksen väli menee meidän kaikkien veronmaksajien pussista

Minä vaihdoin juuri yksityisestä päiväkodista julkiseen lapseni. Maksoin ennen 475e/kk, nyt maksan 158e/kk. Väitätkö tosiaan, että nuo luvut ovat ihan samat?

Luvut ovat suurinpiitein samat koska on olemassa hoitajamitoitus ja siksi kustannustaso ei juurikaan ole eri oliko sitten kyseessä yksityinen tai kunnallinen lastenhoito. jokainen jolla on lapsi päivähoito kuittaa siis yhteiskunnalta noin 8000 euroa tulonsiirtoa per kuukausi

Yksityisen päivähoidon hinnoittelu on n. 1000e/kk per lapsi, alle 3v hieman enemmän. Tästä maksaa Kela n. 170e yksityisen hoidon tukea, lisäksi kaupunki on tukenut siten, että jäljelle on jäänyt tuo 475e/kk. Tuo 8000 on sinulla ihan hatusta.

Jos todella pystyt laittamaan päiväkodin pystyyn hinnalla 1000 euroa/lapsi/kuukausi niin suosittelen ehdottomasti perustamaan sellaisen, menestys on taattu mutta miten siitä kenellkään mitään palkkaa voisi maksaa?

Starttiraha siis on se että yrityksen perustajalle maksetaan työttömyyskorvausta vastaava määrä? Sillähän mitään päiväkoteja pyöritellään.

Vierailija
66/102 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Starttirahalla ei todellakaan päiväkotia pyöritetä

Linkitä tieto siitä 7000:n euron subventiosta per lapsi ole hyvä.

Vierailija
67/102 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsilisä on ainoa yhteiskunnan avustus ja sekin loppuu piakkoin. Veroja on maksettu senkin edestä.

Ne verot menee sun muksujen koulunkäyntiin, terkkareihin, hammashoitoihin etc.

Vierailija
68/102 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunta antaa meidän perheelle verottomana yli 2500 e/kk ja siihen päälle kaikki maksuton päivähoito ja koulutus, kadut, kirjastot, harrastepaikat jne. Tulottomana saadaan lapsille ilmaiset harrastukset ja jouluna tulee 3 eri järjestöltä vähän yli 3000 e:n arvosta lahjoja ja ruokaa.

Ihan hullua, miten hyvää huolta pidetään, kun heittäytyy turvaverkkoon ja lopettaa itse kaiken tekemisen. Nytkin saatiin joulusiivous maksutta, vaikka olisin ihan hyvin itse sen voinut tehdä. Mutta kun joku paikallinen naisjärjestö keksi, että pitää auttaa, niin otanhan minä apua vastaan.

Yhteiskunnan tuet ja järjestöjen apu keskittyvät samoille perheille eli sossusta kysellää, kuka saattaisi tarvita apua.

Jos tämä ei ole trolli, minä otan koko loppuelämäni missioksi sen että opiskelen korkealle yhteiskuntatiedettä tai muuta ja hankkiudun sellaiselle pääkallonpaikalle että tämä kuvaamasi meininki loppuu.

Ei tämä ole trolli. Asumistuki ja toimeentulotuki on verottomia ja kun on 2 lasta, niin tuollaisiin tuloihin pääsee helposti, kunhan ei mene töihin. Jouluna kaikki haluavat auttaa eikä niitä autettavia perheitä jokaiselle riitä, joten samat perheet saavat eri tahoilta lahjoja.

Vierailija
69/102 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Starttiraha siis on se että yrityksen perustajalle maksetaan työttömyyskorvausta vastaava määrä? Sillähän mitään päiväkoteja pyöritellään.

Voi tulla sinulle yllätyksenä, mutta yhteiskunta pyörii siten, että yrittäjät laittavat omaa omaisuuttaan, keräävät osakkailta rahaa ja hakevat pankista lainaa yrityksiä perustaessaan ja alkaessaan liiketoimintaan.

Vierailija
70/102 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunta antaa meidän perheelle verottomana yli 2500 e/kk ja siihen päälle kaikki maksuton päivähoito ja koulutus, kadut, kirjastot, harrastepaikat jne. Tulottomana saadaan lapsille ilmaiset harrastukset ja jouluna tulee 3 eri järjestöltä vähän yli 3000 e:n arvosta lahjoja ja ruokaa.

Ihan hullua, miten hyvää huolta pidetään, kun heittäytyy turvaverkkoon ja lopettaa itse kaiken tekemisen. Nytkin saatiin joulusiivous maksutta, vaikka olisin ihan hyvin itse sen voinut tehdä. Mutta kun joku paikallinen naisjärjestö keksi, että pitää auttaa, niin otanhan minä apua vastaan.

Yhteiskunnan tuet ja järjestöjen apu keskittyvät samoille perheille eli sossusta kysellää, kuka saattaisi tarvita apua.

Jos tämä ei ole trolli, minä otan koko loppuelämäni missioksi sen että opiskelen korkealle yhteiskuntatiedettä tai muuta ja hankkiudun sellaiselle pääkallonpaikalle että tämä kuvaamasi meininki loppuu.

Ei tämä ole trolli. Asumistuki ja toimeentulotuki on verottomia ja kun on 2 lasta, niin tuollaisiin tuloihin pääsee helposti, kunhan ei mene töihin. Jouluna kaikki haluavat auttaa eikä niitä autettavia perheitä jokaiselle riitä, joten samat perheet saavat eri tahoilta lahjoja.

Ei voi ymmärtää. Me oltaisiin lapset saatu kepistä kotona jos olisi alennuttu toisten rahojen kuppaamiseen.

Vierailija
71/102 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuatko ap kuinka paljon yhteiskunnalle on maksanut peruskoulusi, (jota ilman et olisi nykyisessä asemassasi) hammaslääkäri käyntisi, terveydenhoitajalla käyntisi, lääkärissä käyntisi, lapsilisäsi, päivittäinen lämmin ateriasi koulussa jne.. Olet saanut satoja tuhansia euroja yhteiskunnalta. Joten jos työtön saa 500 euroa kuussa yhteiskunnalta rahaa niin et sinä mitalia siitä ansaitse. ( Pois lukien elämäntapatyöttömät) Saati sitten sairaat

Vierailija
72/102 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi tulla sinulle yllätyksenä, mutta yhteiskunta pyörii siten, että yrittäjät laittavat omaa omaisuuttaan, keräävät osakkailta rahaa ja hakevat pankista lainaa yrityksiä perustaessaan ja alkaessaan liiketoimintaan.

Ei hyvää päivää. Totta helvetissä minä tiedän että moni aloittaa yrityksen satsaamalla omia rahojaan. Tämän keskustelun aihe oli starttiraha, eli se mitä voi saada itsensä ulkopuolelta yritystoiminnan aloittamiseen. Lue tai pidä pää kiinni. Ihan turha oli kommenttisi.

Vierailija
73/102 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäisin kyllä omilla tuloillani, mutta koska olen oikeutettu tukiin niin miksi en niitä hakisi? Kiva lisä palkan päälle.

Vierailija
74/102 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tajuatko ap kuinka paljon yhteiskunnalle on maksanut peruskoulusi, (jota ilman et olisi nykyisessä asemassasi) hammaslääkäri käyntisi, terveydenhoitajalla käyntisi, lääkärissä käyntisi, lapsilisäsi, päivittäinen lämmin ateriasi koulussa jne.. Olet saanut satoja tuhansia euroja yhteiskunnalta. Joten jos työtön saa 500 euroa kuussa yhteiskunnalta rahaa niin et sinä mitalia siitä ansaitse. ( Pois lukien elämäntapatyöttömät) Saati sitten sairaat

Ihmisen elämä on n. 80 -90 vuotta. Lapset ja vanhukset maksavat aina muille. Siinä välissä pitäisi olla mahdollisimman vähän saamapuolella. Useimmat ihmiset ovat sen työikänsä töissä, elättävät itsensä ja asumisensa.

Vierailija
75/102 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ymmärrän miksi niin moni äänestää kokoomusta...

Vierailija
76/102 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

15-vuotiaana aloitettu työnteko opiskelujen ohessa, nyt 57-vuotias. Aina olen töitä tehnyt, työttömänä en ole ollut koskaan.

Vierailija
77/102 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

100 lapsen päiväkoti

Hoitajia 1 per 5 lasta eli 20:

20x2500e=50000e kk

Johtaja ja pari muuta työntekijää:

10000e kk

..

930000e-60000e=873000e

Mihin tuo loppu menee?

Vierailija
78/102 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan lapsilisää ja käytän verovaroilla tuotettuja palveluja. Olen saanut ilmaisen koulutuksen, opiskeluaikoina opinto- ja asumistukea ja aikanaan ansiosidonnaista äitiyspäivärahaa ja kotihoidontukea. Käytössäni on lääkitys, jonka saan erityiskorvattuna. 

Olen työelämässä ja maksan tietysti myös veroja ja osallistun siten myös julkisten palveluiden rahoittamiseen. Todennäköisesti nykyisellä tulotasollani olen koko elämänkaareni arvioituna ns. nettomaksaja.

Vierailija
79/102 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

100 lapsen päiväkoti

Hoitajia 1 per 5 lasta eli 20:

20x2500e=50000e kk

Johtaja ja pari muuta työntekijää:

10000e kk

..

930000e-60000e=873000e

Mihin tuo loppu menee?

Pieniähän ne yksityiset on, joku 20 lasta.

Vierailija
80/102 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaas lapsettomalle onko lapsilisät muka niin isoja että jonkun nettielintaso vain yhtäkkiä romahtaa kun lapset kasvaa isoksi ja lähtee kotoa?

Lapsilisä on 95e/kk, se lakkaa jo 17 täyttäessä. Itsellä sen merkitys talouteen on olematon.

Entä lapsiluvun vaikutus asumistukiin etc? Kun tuo aiempi tuolla väittää että talous menee ihan perseelleen kun lapset lähtee.

Viittaatkohan nyt minuun joka kerroin että mulle on joku sanonut, ettei mun kannattaisi käydä töissä koska yksinhuoltajana saisin tukia enemmän kuin nyt saan palkkaa? Ja minä kerroin etten ole laskenut asiaa mutta epäilen. Että sun kannattaisi kysyä asiaa tuolta henkilöltä, jonka mielestä yksinhuoltaja saa muhkeat tuet. Ehkä hän perusti ajatuksensa siihen että lasten varjolla saisin kerjättyä sossusta harkinnanvaraista avustusta hankintoihin.

Sen tiedän, etteivät yksin elävän työttömän tuet ole hääppöiset, toki yksin elävä pystyy pitämään myös menot pieninä.