Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Moniko palstalsista pärjää omilla tuloillaan, moniko saa yhteiskunnan myöntämää avustusta?

Vierailija
23.12.2020 |

Itse en ole saanut yhteiskunnalta mitään. Maksanut vain veroja.
Lapset ovat yksityisessä päiväkodissa ja terveyspaövelut on yksityistetty.

Kommentit (102)

Vierailija
21/102 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni on Suomineidon tissillä tällähetkellä; Yritykset, yrittäjät,työttömät... On korona sitä ja tätä tukea. Perhanan tauti saa yhteiskunnat polvilleen ja velkaa pitää ottaa ettei rytise kunnolla.

laita lista mitkä tuet otetaan pois niin siitä on hyvä jatkaa

Vierailija
22/102 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan mieheltäni "toimeentulotukea" kuukausittain. Jos tarviin enempi, niin puhun ja lupailen jotain seksiin liittyvää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/102 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukutaidon opin itse kotona 4v.

Sitäkään en saanut Valtiolta,

En ole Valtiolle senttiäkään velkaa.

Et siis ole ollut päivähoidossa, koulussa et missään, et käytä terveyspalveluita, et käytä teitä ollenkaan, et yhteiskunnan vesiverkkoa, poliisi ja maanpuolustus on täysin hukkaan heitettyä rahaa

Vierailija
24/102 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissakin töissä maksetaan tietty tuntimäärä työn kestosta riippumatta,tulkinnanvaraista onko omat rahat vai tuet.

Vierailija
25/102 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan työttömyysetuutta, asumistukea ja ttt olen joskus kymmeniä vuosia sitten saanut. Nykyään maksan menoni omilla tuloillani. Toki käytän yleisiä teitä, mutta niitä en koe yhteiskunnan tueksi, koska autoilijoiden verotus on 🤬.

Hammashoito on julkisella samoin ne lääkäripalvelut, mitä ei työterveydestä saa.

Vierailija
26/102 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perhe saa lapsilisät yh-korotuksella ja perhe-eläkettä. Pärjättäisiin pelkillä mun palkkatuloillakin (kun asuttaisiin halvemmin ja ostaisin kaiken kirppikseltä ja käytettynä) , mutta hölmöhän mä olisin, jos en noita etuuksia olisi hakenut.

Vierailija
27/102 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin pärjää, kun ostaa laputettuja tuotteita ja tuottaa loput itse - tulothan putoavat suunnilleen sen verran kun jää eläkkeelle. Toki voi käyttää loppuun kaikki vuosien varrella hankkimansa vaatteet ja nekin, mitkä ei tuttaville enää mahdu päälle - jos itselle mahtuu;-)

Vierailija
28/102 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opiskelija, tukia tulee kuussa 562€ ja pankista lainaa 650€. Tällä mennään yhteensä 6 vuotta, 3,5 takana.

Vierailija
29/102 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei ole hakenut Kelasta yksityisenhoidontukea? Tai lapsilisiä? Eikö ne kannattaisi hakea ja laittaa sijoituksiin vaikka jos ei tarvitse muuhun. Niinhän te kaikki ylimmässä tulodesiilissä olevat teette.

Vierailija
30/102 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole saanut yhteiskunnalta mitään. Maksanut vain veroja.

Lapset ovat yksityisessä päiväkodissa ja terveyspaövelut on yksityistetty.

Mä olen maksanut vaikka sit sun lapsilisät kun ei ole omiakaan lapsia.

Vierailija
31/102 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri ja juuri olen pärjännyt palkallani ja saanut kaksi lasta elätettyä. Lasten isä on maksanut mitä on viitsinyt, mutta en ole lähtenyt tappelemaan asiasta enkä hakenut elatustukea yhteiskunnalta. Mulle on sanottu että mun olisi kannattanut jäädä kotiin ja elää tuilla, koska tienaisin niin enemmän. En ole laskeskellut olisiko niin, mutta vähän epäilen. Mun ei ole tarvinnut käydä leipäjonossa eikä kerjätä keneltäkään apua, itse olen saanut lapsilleni ruoan, vaatteet ja vähän ekstraakin.

Enkä olisi uskaltanut jäädä 20 vuodeksi kotiin tuilla elämään, koska tulee päivä kun lapset lähtevät ja tuet romahtaisivat, ja mitäs minä 20 vuotta työttömänä ollut keski-ikäinen sitten tekisin?

Vierailija
32/102 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nettomaksaja. Tulot 9000e/kk, josta veroprosentti 38% + 8.5%, eli maksan noin 50 000 euroa veroja vuodessa.

Kun tätä palstaa lukee, niin ei tunnu oikein kohtuulliselta. Takana 7v korkeakouluopinnot ja 20 vuotta kansainvälisessä työssä valtavalla matkustusmäärällä.

Ylennykseen olisi mahdollisuus ensi vuonna. Tarjolla olisi johtoryhmäpaikka ja ylin johto. Palkka nousisi ehkä noin 5000 eurolla kuussa, tuosta korotuksesta verottaja lohkaisisi itselleen melkein kolme tonnia.

Vierailija
33/102 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten pystyi noin väärin menemään? kirjoitti:

Vai että et saa mitään jos lapset on yksityisessä päiväkodissa, no nyt meni paksuksi, aivan varmasti saat. Asiakkaan kannaltahan ei ole eroa onko lapset missä päivähoidossa, maksat saman maksun mutta todellinen kustannus per lapsi on noin 9300 euroa kuussa. Kyllä kyllä, sen asiakasmaksun ja todellisen kustannuksen väli menee meidän kaikkien veronmaksajien pussista

Minä vaihdoin juuri yksityisestä päiväkodista julkiseen lapseni. Maksoin ennen 475e/kk, nyt maksan 158e/kk. Väitätkö tosiaan, että nuo luvut ovat ihan samat?

Vierailija
34/102 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan itse itseni. Olen joskus hetkellisesti nostanut tukia tiukemmassa tilanteessa, mutta ponnistelin siitä ulos mahdollisimman pian. En käytä mitään kunnallisia henkilökohtaisia palveluita.

Olen kuitenkin sen verran skarppi, että tiedostan koko ajan nauttivani hyvästä infrasta, tieverkostosta (jota pidetään yllä ja hoidetaan), hyvistä kaupoista, valitettavasti kyllä heikommasta yleisestä sivistystasosta kuin mitä aiemmin on tässä maassa ollut mutta kansainvälisellä vertailulla ehkä vielä emme ole täysin hukkuneet. Tiedostan myös sen, että jos terveyteni yhtäkkiä brakaisi (olen pitänyt siitä niin hyvää huolta että en käytä minkäänlaisia palveluita enkä ole käyttänyt vuosikausiin), saisin hyvää hoitoa. Käytin ennen kirjastopalveluita, mutta nyt en käytä niitä ollenkaan, koska en kestä koskea toisten lähmimiin tavaroihin, ostan nykyään kaiken itse jos haluan tai tarvitsen. Suomessa asiat on todella hyvin. Todella. Voin kävellä kadullakin pimeän aikaan ilman että joku heti mukiloi.

Erityisen kiitollinen olen siitä, että Suomessa on tiukka tuoteseula, eli voin suht turvallisin mielin ostaa kaupasta tavaraa. Jos maksamani verot johonkin hyvään tarkoitukseen menevät, se on tässä. Olen myös kiitollinen siitä, että meillä on maanpuolustus. Minua ei haittaa ollenkaan, jos pitää maksaa tämän vuoksi veroja myös.

Vierailija
35/102 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunta antaa meidän perheelle verottomana yli 2500 e/kk ja siihen päälle kaikki maksuton päivähoito ja koulutus, kadut, kirjastot, harrastepaikat jne. Tulottomana saadaan lapsille ilmaiset harrastukset ja jouluna tulee 3 eri järjestöltä vähän yli 3000 e:n arvosta lahjoja ja ruokaa.

Ihan hullua, miten hyvää huolta pidetään, kun heittäytyy turvaverkkoon ja lopettaa itse kaiken tekemisen. Nytkin saatiin joulusiivous maksutta, vaikka olisin ihan hyvin itse sen voinut tehdä. Mutta kun joku paikallinen naisjärjestö keksi, että pitää auttaa, niin otanhan minä apua vastaan.

Yhteiskunnan tuet ja järjestöjen apu keskittyvät samoille perheille eli sossusta kysellää, kuka saattaisi tarvita apua.

Vierailija
36/102 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:llä on varmaan helikopteri, jolla liikkuu paikasta toiseen, ettei tarvitse käyttää yhteiskunnan ylläpitämiä teitä. Lapsetkin menevät varmaan yksityiskouluun tsi käyvät kotikoulua aikanaan, samoin kuin ap on käynut yksityiskoulua. Lapsetkin on synnytetty kotona yksityisen kätilön avustamana. Sähköä ei käyteyä, tai se tuotetaan omalla agregaatilla. Viemäröintejä ei ole vaan pelkkä likakaivo ja vesikin tulee omasta kaivosta.

Vierailija
37/102 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

31 lisää että tottakai olen saanut yhteiskunnalta paljon päivähoidon, koulutuksen, terveydenhuollon ym. muodossa mutta ajattelin tässä nyt ihan rahallisia tukia. Niitä saan lapsilisän yh-korotuksineen.

Vierailija
38/102 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nettomaksaja. Tulot 9000e/kk, josta veroprosentti 38% + 8.5%, eli maksan noin 50 000 euroa veroja vuodessa.

Kun tätä palstaa lukee, niin ei tunnu oikein kohtuulliselta. Takana 7v korkeakouluopinnot ja 20 vuotta kansainvälisessä työssä valtavalla matkustusmäärällä.

Ylennykseen olisi mahdollisuus ensi vuonna. Tarjolla olisi johtoryhmäpaikka ja ylin johto. Palkka nousisi ehkä noin 5000 eurolla kuussa, tuosta korotuksesta verottaja lohkaisisi itselleen melkein kolme tonnia.

I feel you. Verotuksen röyhkeys tulee vastaan nimenomaan siinä kohtaa kun on mahdollisuus paremmin palkattuun tehtävään. Se korotukseen kohdistuva verotus on ihan törkeää.

Vierailija
39/102 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumistukea ja työmarkinatukea. Perintö kattaa loput.

Sain toimeentulotukea 29 vuotta. Perinnön saatuani lopetin sen hakemisen.

Toimeentulotuen hakemisessa ei ole hirveästi muutenkaan järkeä, jos saa jotain työttömyyskorvausta ja näpyttelee sille alemman veroprosentin. Jos toimeentulotuen osuudeksi jää alle satanen kuussa, niin ei sitä jaksa hakea, varsinkaan jos on leipäjono vieressä. Toimeentulotuen suurin etu on lähinnä se, että se kattaa sähkö sekä vakuutuslaskut. Niistä tulee noin 300-400 euroa vuodessa.

Olen siis työtön yhä, mutta en enää köyhä. Toki jos työmarkkinatukikin katkeaa, niin sitten ei jää enää kuin asumistuki.

Vierailija
40/102 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunta antaa meidän perheelle verottomana yli 2500 e/kk ja siihen päälle kaikki maksuton päivähoito ja koulutus, kadut, kirjastot, harrastepaikat jne. Tulottomana saadaan lapsille ilmaiset harrastukset ja jouluna tulee 3 eri järjestöltä vähän yli 3000 e:n arvosta lahjoja ja ruokaa.

Ihan hullua, miten hyvää huolta pidetään, kun heittäytyy turvaverkkoon ja lopettaa itse kaiken tekemisen. Nytkin saatiin joulusiivous maksutta, vaikka olisin ihan hyvin itse sen voinut tehdä. Mutta kun joku paikallinen naisjärjestö keksi, että pitää auttaa, niin otanhan minä apua vastaan.

Yhteiskunnan tuet ja järjestöjen apu keskittyvät samoille perheille eli sossusta kysellää, kuka saattaisi tarvita apua.

Jos tämä ei ole trolli, minä otan koko loppuelämäni missioksi sen että opiskelen korkealle yhteiskuntatiedettä tai muuta ja hankkiudun sellaiselle pääkallonpaikalle että tämä kuvaamasi meininki loppuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi