Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Outo ongelma: tietynnäköisten ihmisten erottaminen toisistaan

Vierailija
22.05.2014 |

Minulla ei yleensä ole mitään ongelmia erottaa ihmisiä toisistaan. Kasvomuistini pelaa itse asiassa oikein hyvin; jos näen esim. jossain CSI:ssä sivuosanäyttelijän, jonka olen joskus miljoona vuotta sitten nähnyt Matlockissa, niin tunnistan heti.

Mutta joitain tietynnäköisiä ihmisiä en vaan PYSTY erottamaan toisistaan, enkä tajua miksi. Räikein esimerkki on sellainen, että yhdessä lemmikkieläintarvikeliikkeessä on myyjänä eräs pyöreähkö keski-ikäinen nainen, jolla on lyhyt tukka. Yhdessä leipomoliikkeessä on töissä mielestäni täsmälleen sama nainen. Kotikatuni varrella asuu myös mielestäni täsmälleen sama nainen.

En ole parissa vuodessa onnistunut selvittämään, onko kyseessä oikeasti sama nainen vai ei. Maalaisjärkeni sanoo ei, koska tuo nainen tuskin on noin monessa paikassa töissä. Kaiken kukkuraksi tässä joku päivä sitten "sama nainen" oli pankin konttorissa kassalla. Apua!

Siis ihan totta, tämä häiritsee minua :D Näillä naisilla on kyllä sellaiset "perustavalliset" kasvonpiirteet, sama ruumiinrakenne, samat punaiseksi värjätyt hiukset samalla leikkauksella, jopa mielestäni sama puheääni, joten ei olisi outoa, jos ohimennen heitä luulisi samaksi... mutta en silti tajua, MIKSI EN OSAA EROTTAA HEITÄ TOISISTAAN. Kyllä sen nyt herrajumala sentään pitäisi olla tässä vaiheessa mahdollista, jos on jo monta vuotta asioinut näissä kaupoissa ja nähnyt näitä ihmisiä?? Monet ihmiset näyttävät samankaltaisilta, eivätkä silti vaikuta minun silmissäni samalta ihmiseltä. Tämä on pikkuinen kaupunki, ja samoja ihmisiä näkyy usein katukuvassa. Silloin kun tämä nainen tulee vastaan kadulla, minun on täysin mahdoton sanoa, onko kyseessä nainen lemmikkitarvikeliikkeestä, nainen leipomosta, nainen pankista, vai minun kotikadullani asuva nainen. Se tuntuu TODELLA oudolta.

Onko minussa jotain vikaa vai tapahtuuko tätä koskaan muille? :D

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivokasvain.

Vierailija
2/4 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh. En tiedä syytä. Minulla taas on ongelmana se, että muistan sattumanvaraisesti joidenkin kasvot, mutta en muista yhteyttä. Eli voin muistaa jonkun myyjän kasvot todella hyvin kun taas entistä opiskelukaveria en. Eilenkin kassalla edessäni oli nainen joka näytti todella tutulta, mutta en saanut mitään musitikuvaa mistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa outoa, mutta hauskankin kuuloista. En kyllä osaa auttaa. Kasvainkin voisi olla, mutta se varmaan antaisi muitakin merkkejä 2 vuodessa. Onko näin aina ollut vai tuon pari vuotta?

Vierailija
4/4 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle taas vaikeuksia tuottavat "asiantuntijamiehet" stubb-silmälaseissa ja puvuissa. Niin samannäköisiä!