Onko akateemisia jotka joutuvat olemaan jouluna töissä ja jotka EIVÄT työskentele sote-alalla
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
En tiedä akateemisuudesta mutta meillä töissä yöpyy lentokapteeneja yms. sekä merivartioston väkeä.
Lentokapteenitkaan eivät välttämättä ole akateemisia, tosin heissä löytyy porukkaa dippainssistä lääkäriin.
Sairaanhoitajat valmistuvat amk:sta eli eivät ole akateemisia. Vain yliopistosta valmistuneet ovat akateemisia
Sairaa kirjoitti:
Sairaanhoitajat valmistuvat amk:sta eli eivät ole akateemisia. Vain yliopistosta valmistuneet ovat akateemisia
Kiitos tästä mullistavasta uutisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivystystöissä on diplomi-insinöörejä.
Yksi kaveri on tällainen. Vertailtiin palkkoja, kun oltiin molemmat töissä joulu (olen sairaanhoitaja päivystyksessä)
Hän sai joulun päivystyksestä, jolloin ei ollut mitään tehtäviä, 2000 euroa. Minä, jonka joulu oli yhtä hulinaa, sain siitä reilu 300 euroa miinus verot.
Tekisi mieli sanoa, että nauratti, mutta ei naurattanut.
Nyt kiinnostaisi tietää, tarkoittaako joulu tässä yhtä, kahta vai kolmea päivää?
Olen itse joulun töissä, tai aaton ja joulupäivän. Saamme jouluaatoltakin sunnuntailisän, vaikka se ei ole pyhäpäivä. Minusta jo tuo on kivasti, että saa sen 10€ tuplana molemmilta päiviltä, kahdelta päivältä se tekee jo 300€ palkkaa.
Kolmea pyhäaamuvuoroa (ovat viikonloppuisin 7 tuntisia meillä, että työnantajan ei tarvitse maksaa 8:sta tunnista)
Sairaa kirjoitti:
Itse olen AMK.sta ja pidän itseäni kyllä akateemisena :/ Meillä on sitsejäkin.
Vierailija kirjoitti:
Sairaa kirjoitti:
Vähän kuin omaisuutta olisi 100k mutta pitäisi silti itseään miljonäärinä
Jotenkin tämä akateemisuus on jokin ylpeilyn aihe, vaikka se tarkoittaa vain, että on istuksinut yliopiston luennoilla hieman. Osa akateemisista koulutuksista on niin tyhjänpäiväisiä, etteivät valmista mihinkään ammattiin (paitsi ehkä opettamaan muille ko. ainetta).
Osa akateemikoista ammattitaitonsa puolesta ansaitsevat kunnian, mutta, että vain akateemisuus olisi suurikin meriitti itsessään... huh
Vierailija kirjoitti:
Uutistoimittajat ainakin.
Monet on mutta ei kai se ole mikään vaatimus. Ei edes Ylelle pääsyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi kaveri on tällainen. Vertailtiin palkkoja, kun oltiin molemmat töissä joulu (olen sairaanhoitaja päivystyksessä)
Hän sai joulun päivystyksestä, jolloin ei ollut mitään tehtäviä, 2000 euroa. Minä, jonka joulu oli yhtä hulinaa, sain siitä reilu 300 euroa miinus verot.
Miksi hoitoalan ihmiset ovat niin kateellisia muiden palkoille. Eikö sairaanhoitajan palkka lisineen ole ihan kilpailukykyinen muiden amk-koulutettuihin verrattuna?
Olen kylläkin amk-insinööri mutta teen about samoja hommia kuin dipatkin. Suunnittelutyötä, mutta asiakkaillamme tehtaat yms pyörivät 24 h joten meilläkin on 24 h päivystys. Itse lupauduin päivystämään joulun ja uudenvuoden yli, kai tuosta jonkun 1000-2000 e saa korvauksena. Jos tulee jokin kriittinen vikatilanne, niin omalta työkoneelta lähden metsästämään vikatilannetta sähkökaavioista yms etäyhteyden päästä. Yleensä etäyhteydet on varmennettuja pariinkiin kertaan, niin ei ole koskaan pettänyt.
Vierailija kirjoitti:
Sairaa kirjoitti:
Kiitos tästä mullistavasta uutisesta.
Kateellinen amk-amis palstalla... 😂😂
nytkin teen työhommia, vaikka ei tarvitsisi. Asiantuntija olen melko harvinaisella alalla.
Vierailija kirjoitti:
Sairaa kirjoitti:
pidä ja ole rauhassa vaan, mutta et sinä mikään akateeminen kyllä ole.
Vierailija kirjoitti:
Lennonjohtajat
Lennonjohtajan koulutus ei ole akateeminen.
Toimitusjohtaja on aina töissä. Puhelin voi soida milloin tahansa, jos on vähänkään suuremmasta yrityksestä kyse.
Varmaan eri ministeriöillä ym. on päivystäviä virkamiehiä. Samoin kriittisen infrastruktuurin aloilla on akateemisesti koulutettujakin koko ajan vähintään kotoa käsin valmiudessa. Tosiaan aniharva kuitenkaan on fyysisesti työpaikalla.
Olen itse akateeminen, mutta silti suuresti ihmettelen tätä akateemisuudesta keskustelua: mitä se kertoo yhtään mistään. Mistä sen pitäisi kertoa?
Esim. hallintotieteitä on joihinkin yliopistoihin todella helppo päästä opiskelemaan. Samoin esim. johonkin Vaasaan pääsee kauppatieteitä lukemaan helpommin kuin keskisuuriin kaupunkeihin pääsee tradenomiopintoihin.
Eli huoh. Eri kouluja vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän lienee yksityisen yrityksen palkkalistoilla? Ja sinä julkisella. Yksityiset yritykset voi maksaa ihan niin paljon kuin haluavat. Tämä maa olisi äkkiä vielä pahemmassa konkurssissa, jos kaikille sairaanhoitajille maksettaisi tuollaiset lisät.
Nyt kiinnostaisi tietää, tarkoittaako joulu tässä yhtä, kahta vai kolmea päivää?
Olen itse joulun töissä, tai aaton ja joulupäivän. Saamme jouluaatoltakin sunnuntailisän, vaikka se ei ole pyhäpäivä. Minusta jo tuo on kivasti, että saa sen 10€ tuplana molemmilta päiviltä, kahdelta päivältä se tekee jo 300€ palkkaa.