Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isotretinoiini ja verikokeet

Vierailija
23.12.2020 |

Jos haen yksityiseltä reseptin niin pääsenkö julkisella puolella tekemään nuo tarvittavat verikokeet? Yritän tässä ynnäillä mitä koko projekti tulee maksamaan suunnilleen.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei edes määrätty näitä julkisella. Eli en käy ollenkaan.

Vierailija
2/14 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle ei edes määrätty näitä julkisella. Eli en käy ollenkaan.

Outoa, pitäisi kyllä määrätä kummallakin puolella!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen kuurin aikana en käynyt kertaakaan verikokeissa. Ekn kuurin lopusta oli alle vuosi. 2 tai 3 kertaa tuli käytyä ekan kuurin alussa kunnes ihotautilääkäri sanoi ettei tarvi enää. Kaikki tehtiin työterveydessä. Ihotautilääkäri on tyäterveydessä ilmainen kerran/vuosi, ainakin meillä, koskee kaikkia erikoislääkäreitä, kerran saa käydä ilmaiseksi. Puhelinajat seurantaan myös ilmaisia.

Vierailija
4/14 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaako joku mitä nuo verikokeet ovat maksaneet yksityisellä?

5/14 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikun terveyskeskuksesta lähetettä erikoislääkkärille, jos verikokeet/resepti ei muuten onnistu.

Vierailija
6/14 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistaako joku mitä nuo verikokeet ovat maksaneet yksityisellä?

Joitakin kymppejä. Tässä Mehiläisen labrahinnasto: https://www.mehilainen.fi/laboratorio/laboratoriotutkimusten-hinnat

Vaikea tuosta on näin maallikona arpoa hintaa maksa- ja rasva-arvojen mittaukselle, mutta antanee suuntaa.

Vierailija
7/14 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. huslabissa voi käydä joissakin toimipisteissä yksityisen lähetteellä.

Vierailija
8/14 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä yksityisen lääkärin pyynnöt voi ottaa julkisella puolella. Korvaus niistä ihan vain muutaman euron, joista tullennee lasku kotiin.

Vierailija
9/14 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta sitten huslabin toimistomaksu oli 12 e tutkimusten päälle, mutta nykyhintaa en tiedä.

Vierailija
10/14 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mehiläisessä ei pelkkä maksa-arvo paljon maksa. Hain reseptin yksityiseltä ja verikokeet kanssa sieltä. Olen pienituloisten ja kukkaro kesti. Olisko ollut jotain 20e.

Vierailija
11/14 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tyttö söi kyseisen kuurin viime keväänä, n. 8 kk pituinen kuuri. Hänellä seurattiin myös rasva-arvoja (mm. Trigly).

Vierailija
12/14 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet nainen niin labroihin tulee myös raskaustesti.

Isotretioniin on rinnakkaislääkkeitä, hintaero on jopa 50€

Itse olin kolme testiä, yksi ennen kuurin aloitusta( pitää olla jotta tietää mikä maksan kunto ja vertailukohta) Sitten 1kk päästä ja sitten 3kk kuurin aloituksesta. Se oli yksityisellä joku yhteispakettihinta.

Sitten koska minulla on ruusufinni että kystinen akne naamassa, koko kuuri jatkuu yhteensä 6kk pieniannoksisena.20mg/pv(matala-annoksissa kuurissa on minimiannos)

Se on kilojen mukaan se annostus huom huom ei saa yliannostella itse.

Nyt vielä kun kuuri loppuu yksi testi jossa raskaustesti ja maksa-arvot.

Lääkäri ei moista vaatinut, itse halusin.

Ikää minulla jo päälle 40 joten lääkäri luottaa että osaan ehkäistä (hormonit JA kindomit) ja olla vastuullinen aikuinen.

Joltain 16-v ehkä vaaditaan raskaustesti joka kk.

Aiheuttaa näes epämuodostumia sikiölle.

Vierailija
13/14 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet nainen niin labroihin tulee myös raskaustesti.

Isotretioniin on rinnakkaislääkkeitä, hintaero on jopa 50€

Itse olin kolme testiä, yksi ennen kuurin aloitusta( pitää olla jotta tietää mikä maksan kunto ja vertailukohta) Sitten 1kk päästä ja sitten 3kk kuurin aloituksesta. Se oli yksityisellä joku yhteispakettihinta.

Sitten koska minulla on ruusufinni että kystinen akne naamassa, koko kuuri jatkuu yhteensä 6kk pieniannoksisena.20mg/pv(matala-annoksissa kuurissa on minimiannos)

Se on kilojen mukaan se annostus huom huom ei saa yliannostella itse.

Nyt vielä kun kuuri loppuu yksi testi jossa raskaustesti ja maksa-arvot.

Lääkäri ei moista vaatinut, itse halusin.

Ikää minulla jo päälle 40 joten lääkäri luottaa että osaan ehkäistä (hormonit JA kindomit) ja olla vastuullinen aikuinen.

Joltain 16-v ehkä vaaditaan raskaustesti joka kk.

Aiheuttaa näes epämuodostumia sikiölle.

Viimeisin 3kk lääkeet maksoi 51€ 20mg/100kpl mutta jos lääkäri määrää isomman annoksen/pv kuin minulle tulee kalliimmaksi.

Ensi vuoden puolella saa teti yskiä itse sen 50€ tammikuussa omavastuuta, jos se johonkin vaikuttaa. Ihotautilääkäreille tosin ei yleensä ole helpolla saatavissa samalle viikolle aikoja. Niitä isotretionia saa vain ihotautilääkäri määrätä, yleislääkäri mäöräsi minulle siihen puolikas oa turvottaviin aknepaiseisiin vain 3kk tetrasykliiniantibioottia, jokaei kuukaudessa tehnyt mitään.

Menin sitten yksityiselle. 1kk päästä iho oli jo aika kirkas ja nyt 5 kk jälkeen ihoni on normaali kuten ennen.

Ainoastaan niiden paiseiden arvet on kuoppina naamassa, joten niille ei voi mitään, niin isot patit mätää oli siellä. Eikä kukaan(näin kolme eri lääkäriä yhteensä tässä häslässä, suostunut niitä puhkomaan) Sanoivat että puhkomisesta tulee arvet, no arvet tuli kuitenkin, en tiedä olisiko ne puhkomisarvet ollu pahemmat.

Eli menkää heti oikealle asiantuntijalle, säästytte elinikäisiltä arvilta!

Vierailija
14/14 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärille menee satanen jo heti, labrat satasen vähintään ja sitten lääkkeet 50-200 riippuen kuurin kestosta ja määrästä.

Kuitenkin kannattavaa koska antibiootit toimivat vain sen ajan kun niitä syödään.

Isotretioni toimii pidemmän aikaa, nyt talvella helpompi kun ei tarvitse nii. vältellä aurinkoa.

Huulirasvaa tarvii, bebanthen on hyvä kun huulet kuivuu kuurista, itse käytin alkuun silmätippoja ja illalla suolaliuos sumutetta koska kuivattaa nenän limakalvoja. jollain nenä vuotaa verta helpommin.

itsellä ihon kuivuminen tasaantui pidemmän päälle, samoin nenä.

Lue käyTtöohjeet hyvin.

Voi jopa kiristää hermoja jos siihen alttiutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan