Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko asiallusta, että koira haukkuu kehitysvammaisille?

Vierailija
22.05.2014 |

Tuli vaan mieleen kun naapurin iso koira on tälläinen, murisee ja haukkuu vammaisille ihmisille.

Moni muukin koira tekee tätä. Ei ole minusta kovin asiallista käytöstä koiranomistajilta, kannattaa miettiä, onko tuollaisten eläinten pito järkevää.

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun koirani haukkuu kaikelle kolinalle, nitinälle, ratinalle ym mikä apuvälineistä lähtee. Se pelkää kaikkea kovaäänistä, siitä saan kiittää sukulaislasta joka härkki koiraa potkupyörällään.. Mutta itse ihmisiä se ei hauku.

Vierailija
22/58 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtääkö koira jos joku on kehitysvammainen ja osaako koira huomioida kehitysvammaisen esim olemalla sille lempeämpi kuin terveille? Onko koira niin pitkälle kehittynyt eläinlaji?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku koira vähän haukkuu niin eikös se kuulu ihan normaali elämään ja miksi downia pitäs pitää pumpulissa ja suojella normaalilta elämältä? sillä tekee vaan karhunpalveluksen niillekin downeille ja opettaa heidät entistäkin avuttomammiksi ja kohta ne joudutaan laittamaan taas laitokseen kuten ennen vanhaan.

Voi hellan lettas sentään, onko viisasta vaatia koiriakin suojelemaan downeja? jos minä otan koiran niin jos se haukkuu muillekin niin samalla tavalla suhtaudun muihin kohdistuvaan haukuntaan kuin downeihinkin kohdistuvaan haukuntaan. PISTE. Downit ei ole mitään kuninkaallisia eikä muutenkaan erikoisasemassa. jos ne meinaa elää meidän keskuudessamme niin heidänkin on sopeuduttava normaaliin elämään. Toinen vaihtoehto on suljettu laitos jonne joutuu ne mitkä ei normaalia elämää kestä. Ei ole kenenkään velvollisuus suojella jotakin tuntemattomia downeja. eiköhän niillä ole omat hoitajansa ja avustajansa sitä varten.

Vierailija
24/58 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran koulutus on jäänyt puolitiehen. Siksi koiraa koulutetaan, ettei se reagoi vaan osaa hillitä itsensä. Reagoi, jos johtaja antaa luvan. Eli kouluttamaton arka koira haukkuu kaikkea mikä tekee sen epävarmaksi. rohkea, varma, koulutettu ei reagoi niin herkästi.

Muistakaa että koira ottaa omistajan kehonkielestä kokoajan merkkejä.

Vierailija
25/58 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes tiedä miten koiralle opetetaan etä nimenomaan DOWNIA ei saa haukkua. Koirat kun ei ymmärrä käsitettä "Downin syndrooma",

Vierailija
26/58 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko huomioinut sen, että monesti kehitysvammainen ei käyttäydy samalla lailla kuin normaali ihminen? Mulla on keskikokoinen koira, joka ei kovinkaan paljon kiinnitä ihmisiin huomiota lenkillä. Sitä ei kiinnosta ihmiset. Jouduin vaihtamaan lenkkiä, koska samaan aikaan liikenteessä oli kehitysvammaisten porukka. Osa selvästi pelkäsi koiraa, olivat ihan hiljaa ja menivät mahdollisimman reunaan. Sitten muutama alkoi puhumaan kovaäänisesti, viittoi paljon, kiljahteli ja tuli koiraa päin. Ekan kerran koira pelästyi. Toisella kerralla oli varautunut ja kolmannella mun oli pakko laittaa hihna tiukalle ettei koira mennyt vastaan tuota ihmistä. En todellakaan tiedä mitä koira olisi tehnyt, mutta mulla ei ole tapana päästää koiraa vieraiden ihmisten luo, vaikka nämä kuinka sitä haluaisivat. Eli välillä koiran reagoiminen johtuu ihan siitä ihmisestä, oli hän sitten vammainen tai ei. En usko, että kenenkään koira kiinnittää erityisesti huomiota mihinkään vammaan, esim. downiahan ei monestikaan edes erota kuin katsomalla kasvoihin, jos hän käyttäytyy normaalisti.

Vierailija
27/58 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 12:06"]

Oma iso 40-kiloinen musta petoni vihasi neekereitä. Se näytti aina hampaansa ja nosti säkäkarvat pystyyn kun kulttuurinrikastuttajia tuli vastaan.

Naapuriston lapset taas saivat vääntää sen vaikka solmuun.

[/quote]

Sama meidän koira (saksanpaimenkoira) on aina haukkunut kunnolla neekereitä, mustalaisia ja niittinaama-vihreitä. Se on varmaan rasisti... saa nähdä tuleeko vähemmistövaltuutelta koiralle haaste oikeuteen.

Voiko koiraa opettaa suvaitsevaksi?

Vierailija
28/58 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 12:44"]

Oletko huomioinut sen, että monesti kehitysvammainen ei käyttäydy samalla lailla kuin normaali ihminen? Mulla on keskikokoinen koira, joka ei kovinkaan paljon kiinnitä ihmisiin huomiota lenkillä. Sitä ei kiinnosta ihmiset. Jouduin vaihtamaan lenkkiä, koska samaan aikaan liikenteessä oli kehitysvammaisten porukka. Osa selvästi pelkäsi koiraa, olivat ihan hiljaa ja menivät mahdollisimman reunaan. Sitten muutama alkoi puhumaan kovaäänisesti, viittoi paljon, kiljahteli ja tuli koiraa päin. Ekan kerran koira pelästyi. Toisella kerralla oli varautunut ja kolmannella mun oli pakko laittaa hihna tiukalle ettei koira mennyt vastaan tuota ihmistä. En todellakaan tiedä mitä koira olisi tehnyt, mutta mulla ei ole tapana päästää koiraa vieraiden ihmisten luo, vaikka nämä kuinka sitä haluaisivat. Eli välillä koiran reagoiminen johtuu ihan siitä ihmisestä, oli hän sitten vammainen tai ei. En usko, että kenenkään koira kiinnittää erityisesti huomiota mihinkään vammaan, esim. downiahan ei monestikaan edes erota kuin katsomalla kasvoihin, jos hän käyttäytyy normaalisti.

[/quote]

YLEENSÄ downit käyttäytyy normaalisti ja kun ne käyttäytyvät normaalisti niin eiköhän ole täysin luonnollista ja hyväksyttävää että silloin koira käyttäytyy niitä kohtaan juuri samoin kuin miten se tapanaan pitää käyttäytyä tavallisiakin ihmisiä kohtaan?

Vierailija
29/58 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne kehitysvammaiset kiljahtelee ja juoksee koiraa päin, niin miksi niille ei voi sanoa, että voisitteko käyttäytyä koiran kanssa rauhallisesti? ja jos joku kehitysvammainen pelkää koiraa, niin miksi ei voi sanoa että ei mitään hätää, tämä koira on ihan kiltti?

Onko tuo edellämainittu sallittua kehitysvammaisten kanssa vai meneekö vammaiset tuosta rikki?

Vierailija
30/58 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oletin omaa koiraani olemaan haukkumatta erikoiselle tilanteelle pyytämällä aina haukunnan kohdetta antamaan koiralle nakkeja ym joita omasta taskusta otin. Pyörätuoli, vanhuksen keppi, lapsi, moottoripyörä jne. aiheuttivat ensin aina haukkua ja stressiä. Hetki kun saatiin ihmetellä ja jutella ja välillä nakkeja annettiin niin kaikki hyvin. Koiranomistajalle voi joskus tarjota apuakin jos on liikkeellä vaikka pyörän kanssa ja koira selkeästi pelkää pyörää. Voi jäädä juttelemaan ja ehdottaa, että koiranomistaja saa kävellä pyörää ympäri hetken.

Vierailija
31/58 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 12:54"]

Jos ne kehitysvammaiset kiljahtelee ja juoksee koiraa päin, niin miksi niille ei voi sanoa, että voisitteko käyttäytyä koiran kanssa rauhallisesti? ja jos joku kehitysvammainen pelkää koiraa, niin miksi ei voi sanoa että ei mitään hätää, tämä koira on ihan kiltti?

Onko tuo edellämainittu sallittua kehitysvammaisten kanssa vai meneekö vammaiset tuosta rikki?

[/quote]

kissan kanssa tuo on ok mutta koira on sosiaalinen laumaeläin jolta voi odottaa enemmän kuin kissalta. siksi järkevintä on että käytöstään muuttaa KOIRA, ei ihmiset. kissan kanssa on eri tilanne.

Vierailija
32/58 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis koiraa pitää opettaa käyttäytymään hyvin, kun joku uhkaavasti heiluu, kiljuu ja tulee tömistellen kohti kädet ojossa, mutta kehitysvammaiselle ei voi sanoa mitään? Kukaan ei uskalla sanoa mitään ettei kukaan vain loukkaannu erilaisen ihmisen "ojentamisesta".

Vierailija
33/58 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 12:04"]

Minä olen aina ollut sitä mieltä, että koira ei pure eikä suutu, teki lapsi sille mitä tahansa. Jos kaikki noudattaisivat tälläistä jalostuskriteeriä, lapsia ei kuolisi koirien hampaisiin.

[/quote]

Minä olen aina ollut sitä mieltä, että koira saa tehdä lapsille mitä tahansa. Jos kaikki pitäisivät kakaransa kurissa, koirien ei tarvitsisi tappaa lapsia. Koirilla on oikeus puolustautua lapsia vastaan. Lapsia ei pidä palvoa jumalina. Lapsilla ei ole mitään erityisoikeuksia.

Vierailija
34/58 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiraa saattaa peloittaa erilainen käytös tai mahdollinen pyörätuoli tmv apuvälineitä.

Vierailija
35/58 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 13:43"]

[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 12:04"]

Minä olen aina ollut sitä mieltä, että koira ei pure eikä suutu, teki lapsi sille mitä tahansa. Jos kaikki noudattaisivat tälläistä jalostuskriteeriä, lapsia ei kuolisi koirien hampaisiin.

[/quote]

Minä olen aina ollut sitä mieltä, että koira saa tehdä lapsille mitä tahansa. Jos kaikki pitäisivät kakaransa kurissa, koirien ei tarvitsisi tappaa lapsia. Koirilla on oikeus puolustautua lapsia vastaan. Lapsia ei pidä palvoa jumalina. Lapsilla ei ole mitään erityisoikeuksia.

[/quote]

sama juttu downien kanssa. Downejakaan ei pidä palvoa jumalina vaan downit on ihmisiä ei jumalia.

Vierailija
36/58 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Down on ylhäistöä ja parempi ja ylempi ihminen kuin muut. Siksi hänellä on ylhäistön oikeudet.

Vierailija
37/58 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Downeja ja homoja ei saa haukkua, he ovat yli ylhäistön.

Assburgereita ja ryssiä saa haukkua. He ovat alle pohjasakan.

näin ainakin av:lla.

Vierailija
38/58 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 15:07"]

[/quote]

Asseja tällä palstalla aina ylistetään maasta taivaaseen. Tosiasiassa assit ovat vammaisia kuten muutkin vammaiset. Assius ei ole mikään luonteenpiirre, vaan vamma.

Downeja tällä palstalla haukutaan ja vähätellään. Monesti on sanottu että kaikki downit pitäisi abortoida. Jos joku sanoo että assit pitäisi abortoida, alkaa tällä palstalla suuri itku ja valitus.

Vierailija
39/58 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

jos downi ja homo täällä valittasvat että heitä sorretaan niin kaikki myötätunto olis niitten puolella heti. mutta odottakaas vaan kun aspergeria ja venäläistä sorretaan, niin silloin ei mitään myötätuntoa. sanotaan vaan että ne on sen ansainneet.

Vierailija
40/58 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 15:47"]

[/quote]

Asseja tällä palstalla aina ylistetään maasta taivaaseen. Tosiasiassa assit ovat vammaisia kuten muutkin vammaiset. Assius ei ole mikään luonteenpiirre, vaan vamma.

Downeja tällä palstalla haukutaan ja vähätellään. Monesti on sanottu että kaikki downit pitäisi abortoida. Jos joku sanoo että assit pitäisi abortoida, alkaa tällä palstalla suuri itku ja valitus.

[/quote]

jos assit on vammaisia niin miksi asseista joillakin on puoliso ja lapsia ja miksi heistä osa opiskelee yliopistossa ja miksi heillä on vaikkapa vastuullisia luottamustehtäviä järjestötoiminnan piirissä? onko heillä kenties sitten väärä diagnoosi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi