Käräjäoikeus: Malmin lentokentän vuokrasopimus on rauennut, alue pitää luovuttaa kaupungille
Helsingin käräjäoikeus on vahvistanut, että Malmin lentokenttäyhdistys ry:n vuokrasopimus on päättynyt 31. joulukuuta 2019. Käräjäoikeus velvoittaa lentokenttäyhdistyksen häädön uhalla luovuttamaan alueen kaupungin vapaaseen hallintaan.
Hei hei lentäjäpojat ja tervemenoa Ruotsinpyhtään kentälle!
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Miettikää jos kyse olisi asunnon vuokraamisesta: vuokranantaja irtisanoo sopimuksen päättymään vuoden loppuun. Vuokralainen ei halua poistua vaan alkaa käymään oikeutta ja käyttää perusteluna, että vuokranantaja ei tarvitse asuntoa mihinkään. Saa tällä viivytettyä asiaa vuoden. Wtf????
Kyllä asunnonkin vuokrasopimuksen irtisanomiseen tarvitaan perustelu, jos irtisanojana on vuokranantaja.
Miksi jonkin pikkupläntin käyttämistä vähän erikoisempaan tarkoitukseen saa ihan avoimesti dissata mutta ei valtavien plänttien käyttämistä kaiken maailman roskasakin majoittamiseen? Ei, tämä ei ollut kenenkään kulttuuritaustaan liittyvä asia vaan ihmiskunnan mollausta noin kokonaisuudessaan.
Vierailija kirjoitti:
Seutulan voisi jyrätä myös, ei suomalaisten tarvitse turhaan lennellä minnekään.
Mihin ne ulkoministeriön yksityiskoneet muutoin laskeutuisi?
Suosittelen ilmailuharrastajia ja muitakin fiksuja, länsimielisiä helsinkiläisiä muuttamaan tänne Turkuun, Suomen länsimaisimpaan kaupunkiin. On täälläkin kunnallispolitiikassa omat onglemansa, mutta ei täällä korkea-arvoiset virkamiehet sentään uhkaile terrori-iskuilla, niin kuin se joku Helsingin kaupunkiympäristöpelle silloin joulun alla.
Puistolassa asuvana olen jo kauan odottanut että nämä meluterroristit saadaan häädettyä pois. Kiitos käräjäoikeus
Vierailija kirjoitti:
Puistolassa asuvana olen jo kauan odottanut että nämä meluterroristit saadaan häädettyä pois. Kiitos käräjäoikeus
Mitä oli ensiksi, malmin lentokenttä tai asuntosi Puistolassa.
Tyhmä saa olla mutta ei Vihreä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tontilla on asuttu kauan ennen kun Malmin lentokenttä avattiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miettikää jos kyse olisi asunnon vuokraamisesta: vuokranantaja irtisanoo sopimuksen päättymään vuoden loppuun. Vuokralainen ei halua poistua vaan alkaa käymään oikeutta ja käyttää perusteluna, että vuokranantaja ei tarvitse asuntoa mihinkään. Saa tällä viivytettyä asiaa vuoden. Wtf????
Kyllä asunnonkin vuokrasopimuksen irtisanomiseen tarvitaan perustelu, jos irtisanojana on vuokranantaja.
Määräaikaisen vuokrasopimuksen irtisanomiseen ei tarvita. Malmin kentän vuokrasopimus oli määräaikainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen 1936. Varmasti näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä, mutta et sinä. Miksi muutit sinne melun keskelle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä paitsi on aivan naurettavaa vedota siihen, että kun lentokenttä rakennettiin tuonen 1934 tai jotain, niin sen pitäisi aina olla siellä. Kaupunki on kasvanut ja kehittynyt, meluisa ja saastuttava kenttä ei voi olla noin keskellä infraa ja asutusta enää pelkästään, jotta muutaman eliitin jäsenen ei tarvitsisi ajaa Audillaan jopa Mäntsälään asti harrastamaan. Tai Hyvinkäälle. Ihmisiä käy joka päivä töissä noista kaupungeista Helsingistä.
Vierailija kirjoitti:
Ei Helsinki-Vantaan lentokenttä ole mihinkään lähdössä. Olet vain itse typerä jos muutat lentokentän viereen ja alat ulisemaan.
Päätös ei ole lainvalvoimainen ja prosessi jatkuu edelleen, sillä asia on viety hovioikeuteen. Tämän kävin katsomassa Malmi lentokentän sivuilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alueen/asunnon tarvitseminen omaan käyttöön onkin erinomainen perustelu, niin tässä kuin asuntotapauksessa. Siinä ei pitäisi olla nokan koputtamista.
Lentotoiminta jatkuu edelleen toistaiseksi. Huhtikuussa on kuntavaalit ja nyt helsinkiläiset, muistakaa äänestää oikein!! Tässäkin keskustelussa näkee jo heti sen, että enemmistö on kentän kannalla ja onhan se todettu jo muutenkin. Itse olen myös vahvasti kentän kannalla vaikken lentäjä ole.
Vierailija kirjoitti:
Samoin. Asun aika kaukana lentokentästä, mutta useat erilaiset lentokoneet häiritsevät erityisesti viikonloppuisin elämää lentelemällä matalalta ylitse. Tiedän, että ovat tuolta, koska erityisesti DC-3 rumilus on erittäin silminpistävä, ja se saattaa sahata jatkuvasti todella matalalta.
Törkeää kotirauhan rikkomista minusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä paitsi on aivan naurettavaa vedota siihen, että kun lentokenttä rakennettiin tuonen 1934 tai jotain, niin sen pitäisi aina olla siellä. Kaupunki on kasvanut ja kehittynyt, meluisa ja saastuttava kenttä ei voi olla noin keskellä infraa ja asutusta enää pelkästään, jotta muutaman eliitin jäsenen ei tarvitsisi ajaa Audillaan jopa Mäntsälään asti harrastamaan. Tai Hyvinkäälle. Ihmisiä käy joka päivä töissä noista kaupungeista Helsingistä.
Naurattaa tällainen inisijä jonka viestistä paistaa, ettei tiedä kyseisestä kentästä yhtään mitään. Uli uli.
Malmilla valtaosa lennoista on koulutuslentoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin. Asun aika kaukana lentokentästä, mutta useat erilaiset lentokoneet häiritsevät erityisesti viikonloppuisin elämää lentelemällä matalalta ylitse. Tiedän, että ovat tuolta, koska erityisesti DC-3 rumilus on erittäin silminpistävä, ja se saattaa sahata jatkuvasti todella matalalta.
Törkeää kotirauhan rikkomista minusta.
Lentokoneet ja monet muut äänet kuuluvat pk-seudulle. Suomessa riittää metsää ja hiljaista luontoa missä ei kuule lentokoneen ääniä ollenkaan, muuta sinne ja lopeta tuollainen naurettava valittaminen, aikuinen ihminen!
Päivän paras uutinen.