Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ikettää. En saa yhtään lahjaa. Odotin että sentään 16 ja 14v lapseni muistaisivat äitiään kun annoin ostosrahaakin mutta ei.

Vierailija
23.12.2020 |

Ystävät asuvat eri kaupungeissa ja yhteydenpito on hiipunut. Vanhempani antoivat minulle hiukan ennen joulua etukäteislahjaksi Lildin lahjakortin mistä toki olen kiitollinen, mutta tuntuu silti niin pahalta!
Pisteenä ii:n päälle tuo 16v haluaa mennä aatoksi poikakaverilleen. Ja nuoremman tiedän istuvan kuulokkeet korvilla pelaamassa robloxoia (miten tuo kirjoitetaan )koko aaton. Vanhempani eivät tule syömään koronan vuoksi joten en tee ruokaa. Harkitsen vakaasti meneväväni Alkoon ja viettäväni aaton kännissä.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt juo kännejä jouluna, otat sivistyneesti vähäsen viiniä. Itse tiedän tunteen kun olin yh-äiti. Lahjojen antaminen on paljon tärkeämpää kuin saaminen. Hyvää joulua sulle ap!

Vierailija
2/51 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian aikaista provoilla lahjattomuudella, joulupäivänä vasta voit itkeä, ettet saanut yhtään lahjaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

No, tällä kertaa näin, ensi kerralla jotain muuta. Se on vain joulu, ei itkun arvoinen arkipyhä sekään.

Vierailija
4/51 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän sä sitä vielä tiedä saatko lahjoja. : Ja vaikket saisikaan, niin teini-ikäiset on usein keskittyneitä itseensä, joten älä ota henkilökohtaisesti. Kyllä ne sua kuitenkin rakastaa. Osta sä itsellesi jotain kivaa (ei välttämättä Alkosta) ja hemmottele itseäsi. Nauti rauhasta! Hyvää joulua!

Vierailija
5/51 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainoa samassa tilanteessa. Minä en saanut edes Lidlin lahjakorttia. Tee mielummin hyvää ruokaa itsellesi ja kotona pelailevalle kuin kännää. Ja pyydä päästä peliin mukaan.

Vierailija
6/51 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämäkin päästö tuli päästettyä palstalle etuajassa, vasta ylihuomenna olisi ollut oikea aika. Ei saisi itkettää niin paljon että menee päivämäärät sekaisin.

Vierailija
7/51 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinit on teinejä, ei siitä kannata mieltään pahoittaa. Kyllä se vaihe menee ohi ja niistä tulee taas mukavampia. Hae ihmeessä itsellesi alkosta jotain ja chillaa. Hyvää joulua 🎅

Vierailija
8/51 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdit vielä käydä ostamassa itsellesi jotain toivomaasi. Paketoi kauniisti ja jaa muiden lahjojen seassa. Laita antajan nimeksi "tuntematon ihailija". :)

Lapset oppivat antamisen, kun heille opettaa sen pienestä pitäen. 

Vierailija
9/51 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini-iässä itsekkyys on tosiaan huipussaan. Mun lapset 13 v ja 16 v samoin kuulokkeet päässä pelaamassa, maanittelin koristamaan kuusen tai auttamaan leipomisessa. "joo, joo kohta". Siitä on nyt 4 h, koristelin itse. Leipomaan en vielä ryhtynyt.

Vierailija
10/51 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sinut tekee iloiseksi?

Laita ihana vaahtokylpy..lasi skumppaa viereen

Tilaa herkkuruokaa itsellesi yksi annos WOL:tista.

Osta itsellesi HYVÄ KIRJA...paketoi se ja lidlin konvehtirasia itsellesi.

Tee manikyyri ja pedikyyri sekä kasvonaamio.

Katso BAD MOMS elokuvat putkeen.

Vierailija
11/51 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
12/51 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole saanut aikuisena koskaan lahjoja. En jouluna tai syntymäpäivänä. Olen äiti ja minulla on mies ja sukulaisiakin. Mutta emme osta lahjoja. Rakastamme muuten.

Vierailija
13/51 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vietän joulun yksin, lahjoja ostin itse itselleni. Ja pyysin teiniä ostamaan minulle olohousut tarjouksesta, saan ne sitten joskus myöhemmin.

Vierailija
14/51 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään odota mitään saavani lapsilta, neljä jotka 19-8v. Joten hain monopolista hyvät lääkkeet kinkun paistoon. Kyllä tämä tästä!

Vierailija
15/51 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on noin omanapainen, että vuorokautta aikaisemmin jo itkee lahjattomuuttaan?

Vierailija
16/51 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai peeveli, pitäis vielä käydä äitille jotakin lahjaa katsomassa, nyt kun mainitsit tuon. Sanoin kyllä etten ole ehtinyt ostaa mitään, mutta toivoi silti edes jotain, kun yhdessä viimeksi käytiin shoppailemassa. Kotona kun on kuukauden vanha vauva vaatimassa huomiota ja mies, joka osallistuu kotitöihin likipitäen yhtä aktiivisesti kuin se vauva, niin ei paljon ole ehtinyt ulkoilla. Kaipa se on tänään katsottava joku rako, että ehtii vähän kaupungilla piipahtaa. Ne lahjat, joita kotona jo on, kun ei vaan sovi äidille (olen hankkinut etukäteen kivoja pieniä juttuja tietämättä kenelle antaa), kun ei osaa arvostaa esim. käsityöläissaippuoita, eikä juo teetä, ja suklaan kanssa kävi niin, että osti itse ihan samaa suklaata lahjaksi, joten se siitä sitten :D

Ja joku varmaan nyt sanoo, että pakko ei ole ostaa, mutta en halua ajatella omaa äitiäni samaan tilanteeseen kuin ap:ta, että toivoisi edes jotain, eikä edes se ainoa ihminen, joka AINA hankkii sitä joululahjat että äitienpäivälahjat, ei ostakaan mitään. Ja kyllä, lapsenlapsi on se paras joululahja koskaan, mutta on se kiva saada jotain muutakin, etenkin kun tiedän, että minulle on hankittu vaikka mitä (vaikka tänä vuonna en pyytänyt muuta kuin sponssausta ristiäistarjoiluihin sitten joskus kun ne saadaan aikaiseksi järjestää).

Vierailija
17/51 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vähän sama.

Mä ostin itselleni kirjoja lahjaksi, kun on kuitenkin mukava olla siinä lasten lahjatouhussa mukana.

Mun miesystävä on muuten hyvä mies, mutta ei halua ostaa lahjoja. Mulla on vaikka kuinka monta kivaa lahjaideaa hänelle, mutta olen oppinut vuosien aikana, että ei kannata antaa. Hänelle tulee paha mieli, kun haluaisi osata olla vastavuoroinen. Mutta, hän kun ei kuulemma osaa miettiä mitään mukavaa eikä mitään mikä miellyttäisi mua.

Mä olen aikuinen ja hyvätuloinen ihminen, voin ostaa kaiken minkä tarvitsen. Joskus olisi vaan kiva yllättyä vaikka kukista tai suklaakonvehdeista. Ei sen tarvitse olla aineellistakaan, mä olisin superilahtunut vaikka veis mut termarikahveille lähimetsään. Siinä on joku sellainen, että äitinä ja pomona töissä antaa koko ajan, olis ihana jos joku haluais antaa mulle joskus jotain pientä iloa ja olis joku pieni positiivinen yllätys.

Vierailija
18/51 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka on noin omanapainen, että vuorokautta aikaisemmin jo itkee lahjattomuuttaan?

Sellainen joka etsii tekosyytä juomiselleen.

Vierailija
19/51 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä pakko niitä lahjoja on edes ostaa jouluna? Ymmärrän että ovat lapsille tärkeitä, mutta aikuisiällä olen aina hommannut halumani tavarat itse — myös jouluna. Pieni muistaminen on aina kiva, esim. suklaa tai villasukat, mutta tärkeintä joulussa on silti yhdessä vietetty aika.

Vierailija
20/51 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka ne lapset kasvatti tuollaisiksi? Niinpä niin. Ei yksinhuoltajuus vapauta sinua kasvatusvastuusta. Lapsesi eivät NYTkään opi mitä on olla aikuinen, joka menestyy ihmissuhteissa. Se olisi ollut sinun tehtävä. Kun he on 2-kymppisiä, he ei tule ostamaan lahjoja vaimoilleen, ei vanhemmille/isovanhemmille, ei kummeilleen, eikä kenellekkään. Sinä ITSE olet kasvattanut heidät tällaiseksi. Miksi et käske heitä ostamaan lahjoja isovanhemmille, toiselle vanhemmalle tai kummeille? AI niin, sinä et vaivaudu.