Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerrostaloäänet

Vierailija
23.12.2020 |

Olen muuttanut 70-luvulla rakennettuun kerrostaloon muutama kuukausi sitten.

Olen 19-vuotiaasta asti asunut kerrostaloasunnoissa, eli 17 vuotta, mutta on alkanut ahdistamaan naapureiden äänet. Puhe kuuluu yläkerrasta aivan selvästi(saa jopa sanoista selvää), samoin suihkun äänet, puhumattakaan seksiäänistä. Ok, nämä ovat normaaleja elämisen ääniä, mutta on muilla kokemusta näin surkeasta äänieristyksestä? Harmittaa, kun muuten asunto ja asuinalue ovat todella kivoja. Omakotitalo ei ole ratkaisu, enkä haluaisi muutenkaan muuttaa heti pois, kun lapsenikin pitää tästä asunnosta.

Asunnon sivuseinien kautta ei kuulu juuri mitään, vaan ylä/alalinja vuotaa todella pahasti. Vinkkejä, mitä asialle voisi tehdä? Patterin putkireikien vieressä on paljon ilmatilaa, johtaa, joten sehän toimii megafonina. Auttaisiko noiden reikien tilkkiminen?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlainen kokemus, muuten kämppä olo loistava, mutta yläkerran kaikki illat riitelevä juoppopariskunta oli vaan liikaa. Olin silloin muutenkin stressaantunut tuoreesta avioerosta, oli pakko muuttaa pois heti kun pystyi.

Vierailija
22/25 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti reikin tilkkiminen auttaa vähän, mutta korkeintaa puheäänen kulkemiseen. Kolinat ja muut tulevat kyllä yleens katon kautta. Jos et pysty elämään noiden äänien kanssa, niin muutto on paikallaan. Asuin 30 vuotta erilaisissa kerrostaloissa, pahimmillaan ne olivat juuri tuota, parhaimmillaan hiirenhiljaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt naapurin ukko selittää jotain, varmaan kännissä. Aikaisemmin nussivat kovaäänisesti naisen vinkuessa.

Vierailija
24/25 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt naapurin ukko selittää jotain, varmaan kännissä. Aikaisemmin nussivat kovaäänisesti naisen vinkuessa.

Oikeasti? Tulossa varmaan hyvä joulu.

Vierailija
25/25 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi ylä/alakertameteli on kyllä yhtä helvettiä, ahdistaa. On kuin olisit pusertimessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi