Oletteko olleet kaupparuuhkassa tänään 23.12?
Minä olen. Seisoin mätijonossa 5 min, kunnes alkoi hirvittää liikaa (olisi ollut noin 25 min odotus) ja poistuin äkkiä kassan kautta. Onneksi löysin lyhyen jonon.
Nyt harmittaa, että menin sinne isoon kauppaan ollenkaan - olisin saanut ostokseni tyhjästä lähikaupasta, kun en kerran sitä mätiä ostanut.
Kommentit (55)
Kävin pienessä lähikaupassa aamupäivällä. Muuten suoriuduin nopeasti, mutta kassalla oli asiakas joka sähläsi useammassa asiassa. Jono kasvoi ja hermo kiristyi. Ko. asiakas jäi vielä kauppaan kun pääsin lähtemään. Toivottavasti on jo nyt kotonaan.🎄
Kävin eilen klo 01 yökaupassa pidemmät jonot kuin mitä päivisin käynyt.
Hitsi, mieheni lähti juuri hakemaan itselleen syötävää. Toivon, ettei hän mennyt isoon markettiin, vaan pikkukauppaan. Iso marketti on tällä hetkellä varmasti tupaten täynnä.
Klo 9 aikoihin lähdimme kalaostoksille. Suuntasimme ensin K-supermarkettiin, mutta sieltä ei saanutkaan isoa savustettua merilohta, joten nokka kääntyi kohta Prismaa. Jono kalatiskille oli pitkä, mutta käytännöllisesti katsoen kaikilla oli maskit. Näin Jyväskylässä.
Eilen kävin viimeisen kerran kaupassa ennen joulua, S-marketissa klo 9. Autoja oli parkkipaikka täynnä, mutta en tiedä, missä ne kaikki ihmiset olivat kun kaupassa oli ihan väljää. Itsepalvelukassan kautta pääsi nopeasti pois.
Olin aamulla kahdeksalta Citymarketissa. Muuten ei ollut ruuhkaa, mutta kalatiskillä piti jonottaa. Kaikilla oli kuitenkin maskit ja turvaväleistä pidettiin hyvin huolta.
Banaanilaatikot kannattaa varata etukäteen. Mites muuten muutto edistyy?
Kalasataman Lidlin pihassa pari tuntia sitten kova ruuhka, vaikea löytää parkkipaikkaa. Manasin jo onko pikkukauppa täynnä porukkaa? Onneksi ne isoin iso jonottajista meni sinne lihatukkuun! Sai Liidelissä asioida rauhassa. Siis sitten kun muutaman kierroksen jälkeen löyty parkkipaikka.
Jumbo klo 12, täynnä porukkaa, aika paljon löytyi maskittomia.
En vielä menen cittariin tossa kasilta
Aamulla 7.30 oli hiljaista kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Olin aamulla kahdeksalta Citymarketissa. Muuten ei ollut ruuhkaa, mutta kalatiskillä piti jonottaa. Kaikilla oli kuitenkin maskit ja turvaväleistä pidettiin hyvin huolta.
Kalatiski juuri se ruuhkaisin tänään. No, onhan siinä Cittarin palvelutiskissä muutakin,lihoja, "oman keittiön" ruokia. Harjoittelijana jonotin 11:45-12:00, puolet tauostani päivän ruokapalkkaa.
Ymmärrän, jos joulupöytään haluaa sen fisun, sitä ei voi monta päivää aikaisemmin ostaa. Mutta ne 50 ihmistä pakkautuneena kalatiskin eteen, ei paljon turvavälejä näkynyt olevan :-( Sitä en ymmärrä, vuoroaan voi odottaa kauempanakin.
Omat jouluruokani ostin jo viime viikolla, jouluoluet vielä tänään lähikaupasta n. 13:15, YKSI asiakas kassalla, 2 muualla myymälässä. Mikä autuus ja ihanuus, ei ruuhkaa!
Kävin. Oli kyllä tavallista enemmän porukkaa jopa S-Marketissa mutta ihme kyllä ei tarvinnut jonottaa kun oli epätavallisen monta kassaa auki.
Olen. Ja olin yksi harvoista maskittomista, enkä saanut murhaavia katseita osakseni edes. Tai sitten en vain huomannut.
Kävin yhden Suomen suurimman kauppakeskuksen Prismassa 23 aikoihin jo viime viikolla, oli ihanan väljää.
Vaikka koronaa ei olisi enää ensi vuonna tajusin, että en halua enää koskaan mennä hikoilemaan perinteiseen joulun ruokakaupparumbaan.