Oletteko olleet kaupparuuhkassa tänään 23.12?
Minä olen. Seisoin mätijonossa 5 min, kunnes alkoi hirvittää liikaa (olisi ollut noin 25 min odotus) ja poistuin äkkiä kassan kautta. Onneksi löysin lyhyen jonon.
Nyt harmittaa, että menin sinne isoon kauppaan ollenkaan - olisin saanut ostokseni tyhjästä lähikaupasta, kun en kerran sitä mätiä ostanut.
Kommentit (55)
Kävin jo lauantaina. Maanantaiaamuna vielä pikkuostot. Enää ei tarvitse mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis onko tänään joku yleinen vapaapäivä? Itse lähden töihin 15 min kuluttua ja mietin, että onko palstalla oikeasti näin paljon vuorotyöläisiä, kun kaikki miehineen joutavat kauppaan ja ostoksille tai kuusenhakuun tai siivoamaan. Mun tutut on töissä, huomenna vasta vapaalla.
Muista en tiedä, mutta minä otin ylityövapaan tälle päivälle. Muuten olisi toki ollut työpäivä.
Työssäkäyvillä on ihan vuosilomapäiviä, jollaisia voi käyttää vaikkapa tässä joulun tienoolla. Ei kai se nyt outoa ole! Lomapäivällä olen ja jouduin muutaman asian käydä hoitamassa Espoon Iso Omenassa. Menin aamupäivällä 10.15 ja siellä oli paljon väkeä. Positiivista se, että näin vain yhden vanhan herran ilman maskia. Kaikilla siis maskit ja turvavälit pysyivät hyvin myös.
Kävin useassa kaupassa tänään aamupäivällä mm. Prismassa, Lidlissä, S-marketissa (posti), Sokoksella, Alkossa, kirjakaupassa, eläintarvikekaupassa ja voin sanoa että ihmisiä oli jonkin verran liikkeellä, mutta ruuhkia ei sinänsä ollut.
Aikaaa kului öbaut 3 tuntia josta vajaa tunti autolla siirtymisiä.
Prisma oli varautunut erityisen hyvin koska oli vapaita kassoja ja pääsin heittämällä kassalle. Asiointi sujui kaikissa mainituissa erittäin nopsasti ja myyjät plus apulaiset olivat iloisia ja auttavaisia, aivan ihana fiilis oli olla Jouluostoksilla.
On minulaa jotain laatikoita ja kinkkua ja salaatteja mutta silti epäselvää että mitä tässä oikein syödään. Kai se on kauppaan mentävä.
Ikea oli ihan tyhjä, Ison Omenan parkkihalli sen sijaan oli täynnä miehensä autolla liikkeellä olevia kotirouvia... ihan täynnä ja ihan käsittämätön meno...
Kävin eilen klo 13-14 ja paljon oli porukkaa liikkeellä silloin.
Vierailija kirjoitti:
Siis onko tänään joku yleinen vapaapäivä? Itse lähden töihin 15 min kuluttua ja mietin, että onko palstalla oikeasti näin paljon vuorotyöläisiä, kun kaikki miehineen joutavat kauppaan ja ostoksille tai kuusenhakuun tai siivoamaan. Mun tutut on töissä, huomenna vasta vapaalla.
Mulla on liuluva työaika ja teen töitä kotoa käsin etänä. Eli voin käydä kaupassa silloin kun itseäni huvittaa ja yleensä ajoitan käynnin sellaiseen aikaan kun oletan siellä olevan hiljaisempaa.
Töiden jälkeen käväisen keskustan ruokakaupassa, tukossahan se varmaan on. Ehkä kuitenkin pienempi paha kuin isot marketit.
Ainakin Pirkkalan Citymarketin/Veskan alue on ihan hullu. Meille tulee kauppatilaukset kotiin, mutta mun piti eilen Veskasta hankea lankaliikkeestä äidille lanka ja koiratarvikeliikkeestä possunkorvia...
Ajan siitä myös ohi päivittäin, ja liikenneympyröissä on kauheat jonot olleet monta päivää.
Maanantaisin käyn aina kaupassa ostamassa viikon kaikki ostokset. Neljä täyttä kassillista. Ei ole ruuhkaa.
Vierailija kirjoitti:
Pitämättömillä pekkasilla saa kivan parin viikon lomapätkän tähän joulu/uusi vuosi akselille.
En. Tein ruokaostokset koko viikoksi jo lauantaina. Ei ollut ruuhkaa, eikä mikään loppu.
Mieheni lähti markettiin tänä aamuna vähän yli kahdeksan ja ruuhka oli ollut jo palvelupisteille valtava. Ja tämä Kuusamossa! Paikalliset eivät ruuhkauta kauppoja, mutta meille on tullut turisteja ja mökkiläisiä. Jos ei korona huolettaisi, toivottaisi kaikki tänne tervetulleeksi. Hyvää Joulua kaikille.
Kävin klo 7.30 (kaupunki) cittarissa ja oli aivan täynnä.
Mieheni kävi viereisessä K-Supermarketissa tänään klo 10. Ei ollut mitään jonoja edes lihatiskille. Ja hyvin hän sai tästä kaupasta niin kinkun, lohet, mädit kuin muunkin tarvittavan.
Kävin aamulla Tokmannilla eikä siellä ollut ruuhkaa, muutamia ihmisiä vain lisäkseni. Varsinaisiin automarketteihin minua ei saisi millään ilveellä tänään, mutta ei onneksi ole tarvettakaan. Ruuat, juomat ja mässyt hankittu jo muutama päivä sitten. Seuraavan kerran kauppaan varmaan ensi viikolla vasta.
Kävin Sellon Cittarissa yhden maissa, lihatiskille pääsi samantien, samoin kassoille. Oli ihmisiä, mutta ei mitenkään älyttömästi.
Klo 7 Kaaren Prismassa aika paljon jengiä, luulin pääseväni tyhjään kauppaan.
No, se on auki 24/7 myös jouluna, joten äkkiäkös sitä kipaisee uudestaan, jos joku unohtui.