Harrastaminen ja perhe-elämä
Onko teidän mielestä kohtuullista, että mies saa mennä ja harrastaa monta kertaa viikossa(ehkä parina iltana), jos perheessä on kolmivuotias ja parikuinen vauva? Vielä niin, että välillä harrastuskerrat osuvat lasten nukkumaanmenon kanssa päällekkäin. Sanoo kyllä minulle, että saisin itsekin mennä, mutta käytännössä iltoja jää minulle aika vähän mentäväksi, kun haluaisi yhteistä aikaakin perheenä viettää, mieluiten suurimman osan viikosta.
Kommentit (36)
En tiedä miten saisin miehen mieltä muutettua, en ehkä mitenkään. Paras varmaan erota. Saa sitten harrastaa vaikka joka ilta, mun tilanne siitä ei juuri muutu. Ap
voisitteko sopia molemmille vaikka 2 iltaa jolloin saa mennä ja loput 3 iltaa olette koko perheen voimin iltaisin? tai jos 3 iltaa perheenä miehelle liikaa niin sitten sovitte että molemmat saatte mennä ja harrastaa 3 iltaa ja olette sen jäljelle jäävän illan perheenä yhdessä touhuten iltahommat?
Voi pyhä jeesus...mies ei pidä aikuista naista kädestä 24/7...niin mietitään jo eroa. Mitä jos nyt ensin puhuisitte miten koet asian.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 20:33"]On ok jos olette sopineet siitä ennen ladten tekoa. Taisi unohtua?
Mikä siinä nukkumaan menoajassa on erityisen hankalaa, sitä aina ihmettelen?
[/quote]
Minkä helvetin takia kaikesta pitää sopia ennen lasten tekoa? Kuulostaa sairaalta.
Tottakai kai saa mennä ja hyvä jos menee! Meillä on kolme lasta ja lasten ollessa pieniä mies teki runsaasti ulkomaan työmatkoja, hyvinkin parin viikon välein. Koskaan minulla ei ole ollut mitään vaikeuksia lasten kanssa, en edes keksi mitä ne vaikeudet voisivat olla. Ei meillä ollut mitään tapporutiineja, kaikki hoitui niinkuin mukavasti meni. Lapsiakaan ei ole ikinä tarvinnut nukuttaa, hyvin ovat nukahtaneet ilmankin. Ottakaa mammat nyt vähän rennommin siellä kotona, mikä kiire ja aikataulutus siellä on pakko olla?
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 21:21"]
En tiedä miten saisin miehen mieltä muutettua, en ehkä mitenkään. Paras varmaan erota. Saa sitten harrastaa vaikka joka ilta, mun tilanne siitä ei juuri muutu. Ap
[/quote] Eroa vain ja anna ne pienet ikävät kiusankappaleet miehelle! Se olisi paras kaikille, myös lapsille ja sillä tämä teidän ongelma ratkeaisi täydellisesti.
Siis kahtena iltana viikosta? Ja sinä et saa kahta lasta nukkumaan yksin? Elä nyt ainakaan suunnittele lisää lapsia. Harrastukset on ihan ok, sama vapaus on sinulla mutta jos et halua sitä käyttää niin se on sinun valinta.
t. äiti jolla on ollut jopa neljänä iltana viikossa oma harrastus
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 20:57"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 20:33"]On ok jos olette sopineet siitä ennen ladten tekoa. Taisi unohtua?
[/quote]
No se, että on hankala imettää ja hoitaa toisen iltarutiineja samalla. Iltapalan antaminen vielä menee, suihkut ja iltasatujen lukeminen ei yhtä hyvin. Ja se että miksi toisen pitää olla yksin suorittamassa, kun toinen pääsee rentoutumaan.
[/quote] Mitä ap tekee kun lapset ovat nukkumassa? Eikö siinä olisi hyvä aika rentoutua? Pakkoko niitä kakaroita on vääntää jos haluaa vain rentoutua kja harrastaa? Lapset leikkivät taas aikuisia ja tekevät lapsia, hienoa.
Mielestäni se riippuu tosi paljon tilanteesta. Jos on hankala tilanne, harrastamista pitää vähentää. Sitten sen voi taas aloittaa, kun tilanne helpottuu. Vauva on vauva aika vähän aikaa, joten vanhempien pitää joustaa tilanteen mukaan.
10, nuo asiat riippuu niin paljon myös siitä millaisia lapsia saa. Valitettavasti(?) sitä omaan elämään sopivaa tapausta ei saa valita vaan sieltä tulee joku randomhemmo joka saattaa yllättäen laittaa elämän ja asenteet täysin uusiksi.
Nim. kolmannen kanssa valkeni miten lasten kanssa voi olla vaikeaa :D
Joo, kiitosta vaan. Kyllä taitaa mun lapset pärjätä paremmin ilman näin säälittävää äitiä, siinä olette oikeassa. Kuten siinäkin, että totta kai miehen pitää saada mennä ja vaimon hoitaa koti ja lapset hymyissä suin. Kyllä maailma olisi oikeasti parempi paikka ilman minua. Onneksi junaradan varteen ei ole pitkälti.
AP
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 21:45"]Joo, kiitosta vaan. Kyllä taitaa mun lapset pärjätä paremmin ilman näin säälittävää äitiä, siinä olette oikeassa. Kuten siinäkin, että totta kai miehen pitää saada mennä ja vaimon hoitaa koti ja lapset hymyissä suin. Kyllä maailma olisi oikeasti parempi paikka ilman minua. Onneksi junaradan varteen ei ole pitkälti.
AP
[/quote]
Grow up!
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 21:45"]Joo, kiitosta vaan. Kyllä taitaa mun lapset pärjätä paremmin ilman näin säälittävää äitiä, siinä olette oikeassa. Kuten siinäkin, että totta kai miehen pitää saada mennä ja vaimon hoitaa koti ja lapset hymyissä suin. Kyllä maailma olisi oikeasti parempi paikka ilman minua. Onneksi junaradan varteen ei ole pitkälti.
AP
[/quote]
Eikö pelkkä sympatia ja empatia säteilytkää ja nyt pitää heittäytyä pikkulapseksi, jolta on viety kaikki lelut:(
AP
[/quote]
Jaxuhali, raksu!<3
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 21:58"]Ja ikä oli?!
[/quote]
Haluat varmaan kuulla, että olen syntynyt 90-luvulla, käynyt vain ammattikoulun ja pukeudun pantterikuvioisiin legginsseihin. Ja kyllä, joskus olisi kiva saada sympatiaa, kun olen aika yksin. Mutta eihän sitä tietysti av-palstalta saa. Ja lupaan olla hankkimatta lisää lapsia. En osaa niitä hoitaa, en ole koskaan kai osannutkaan. Muut osaavat sen homman niin paljon paremmin, jopa se harrastava mies.
Ap
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 21:28"]
[/quote]
Minkä helvetin takia kaikesta pitää sopia ennen lasten tekoa? Kuulostaa sairaalta.
[/quote]
No jos vaikkapa erojen, rikkinäisten perheiden ja monenmoisen murheen välttämiseksi. Eikä kaikesta tietenään tarvitse sopia, keskeisistä jutuista vain. Itse en esimerkiksi olisi valmis luopumaan päivittäisestä harrastamisesta, koska se on minulle hyvin tärkeä energianlähde ja elämälleni merkitystä antava intohimo.
Ei ole kohtuullista. Oletettavasti mies on myös päivät töissä.
Ja jos teillä on parikuinen vauva, sulla ei käytännössä ole kuitenkaan mahdollisuutta tuollaiseen harrastamiseen, joten miehen on turha vedota siihen nyt tässä tilanteessa.