Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulukorttirahat hyväntekeväisyyteen -hurskastelu

Vierailija
23.12.2020 |

Tuota pitää vielä somessa mainostaa.
Eiväthän joulukortit ja hyväntekeväisyys sulje toisiaan pois. Tietysti jokainen toimii oman tulotasonsa mukaan, mutta tätä itsensä korottamista -vai mitä se on- en nyt oikein jaksa.

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi eivät lahjoita omia rahojaan, vaan toisille tarkoitetut joylukorttorahat.

Eli lahjoittajille kuuluu tavallaan vastavuoroisuus joulukorteissa. Mutta he käyttävätkin castavuoroisuusperiaatteeseen tarkoitetut rahat hyväntekeväisyyteen.

En ymmärrä. Miksi eivät käytä omia rahojaan?

Vierailija
62/81 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu kiitos lampaasta, kiva joku heimopäälikö saa pihviä pöytään ...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetin joulukortteja ja lahjoitin hyväntekeväisyyteen.

Korttitehtailla, korttikauppiailla ja postilaisilla riittää töitä, kun postitetaan kortteja. Varmaan joku koronan takia yksinäisyydestä kärsiväkin ilahtui muistamisesta, kun sai kortin.

Vierailija
64/81 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä hyväntekijät myös unohtavat miten tärkeä monille yksinäisille ja vanhuksille voi se joulumuistaminen saattaa olla. Sinulle joka saat kortteja ja lahjoja (vaikka niitä pahoja suklaarasioitakin) ja olet ison suvun ympäröimänä, voi olla vaikea ymmärtää että koronavuosi ei ole välttämättä edes poikkeus sen yhden isotädin elämässä vaan hän on suurimman osan ajasta yksin kotona joka ikinen vuosi. Edes se joulukortti piristäisi.

Ei se isotäti edes nää sitä sinun instapostaustasi jossa kerrot lahjoittaneesi tädinkin korttirahat kissoille.

Vierailija
65/81 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamen. Siis oikeasti vastenmielistä. Meillä on kyetty ihan lähettämään ne muutamat joulukortit ja lahjoittamaan valitsemaamme hyväntekeväisyyteen samanaikaisesti ilman tarvetta kertoa kummastakaan toimenpiteestä facebookissa tai muualla julkisesti. Jos ei oikeasti rahat riitä kortteihin ja merkkeihin tai aika on totaalisesti kortilla (anteeksi puujalka), niin sitten niitä ei lähetetä - sitten voi vain toivottaa hyvää joulua kaikille somessa ilman mitään sädekehänkiillotuksia.

Ei niissä korteissa ole kyse muutamista vaan kymmenistä. Esim on loistavaa että isot firmat jättää kortit yhteistyötahoille lähettämättä ja siirtää niihin menevän summan oikeasti hyvään asiaan. Kortilla ei kukaan tee yhtään mitään. 

Tuskin kukaan joka laittaisi muutenkin vaan yhden kortin mainostaa laittavansa rahan hyväntekeväisyyteen. 

Vierailija
66/81 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tänä vuonna kaverilta joululahjaksi lahjoituksen eläinsuojelutyöhön. Olen tyytyväinen, tuen muutenkin eläinsuojelua, joten minulle ihan nappilahja!

Vuohta Afrikkaan sen sijaan en haluaisi, ihan siitä syystä, että menee kuitenkin korruptoituneen pomon taskuun. Jos olisi varmaa, että köyhä perhe tosiaan saa sen vuohensa niin sitten voisin sen lahjoittaa.

Vierailija
67/81 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi eivät lahjoita omia rahojaan, vaan toisille tarkoitetut joylukorttorahat.

Eli lahjoittajille kuuluu tavallaan vastavuoroisuus joulukorteissa. Mutta he käyttävätkin castavuoroisuusperiaatteeseen tarkoitetut rahat hyväntekeväisyyteen.

En ymmärrä. Miksi eivät käytä omia rahojaan?

Mitä toisille tarkoitettuja rahoja ne on? Jos minä laitan omalta tililtäni kortteihin menevät rahat vaikka likakaivoon niin ei ne ole kenenkään muun rahoja kuin minun. 

Korteissa tai lahjoissakaan ei koskaan pitäisi olla mitään pakkoa antaa vastalahjaa tai korttia. Ei koskaan. Jos joku lähettää kortin se kannattaa tehdä ihan omaksi ilokseen, eikä niin että odottaa saavansa jotain takaisinkin. 

Vierailija
68/81 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamen. Siis oikeasti vastenmielistä. Meillä on kyetty ihan lähettämään ne muutamat joulukortit ja lahjoittamaan valitsemaamme hyväntekeväisyyteen samanaikaisesti ilman tarvetta kertoa kummastakaan toimenpiteestä facebookissa tai muualla julkisesti. Jos ei oikeasti rahat riitä kortteihin ja merkkeihin tai aika on totaalisesti kortilla (anteeksi puujalka), niin sitten niitä ei lähetetä - sitten voi vain toivottaa hyvää joulua kaikille somessa ilman mitään sädekehänkiillotuksia.

Ei niissä korteissa ole kyse muutamista vaan kymmenistä. Esim on loistavaa että isot firmat jättää kortit yhteistyötahoille lähettämättä ja siirtää niihin menevän summan oikeasti hyvään asiaan. Kortilla ei kukaan tee yhtään mitään. 

Tuskin kukaan joka laittaisi muutenkin vaan yhden kortin mainostaa laittavansa rahan hyväntekeväisyyteen. 

Juurikin näin, firman korteilla ei kukaan tee yhtään mitään, mutta sillä yhteen korttiin laitetulla rahamäärällä voi ostaa jollekkin lapselle yhden kouluvuoden köyhässä maassa tai jotain muuta todella tärkeää ja hyödyllistä.

Vierailija
69/81 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitoin tänäkin vuonna "korttirahat" hyväntekeväisyyteen. 100 euroa löytökissoille. Eikä ne rahat ole mistään muusta pois kun postin sekoilusta. 

Vierailija
70/81 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole laittanut tänä vuonna kun en vaan jaksanut. Johonkin se raja on joskus vedettävä ja nyt se osui joulukortteihin.

Vierailija
71/81 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä hyväntekijät myös unohtavat miten tärkeä monille yksinäisille ja vanhuksille voi se joulumuistaminen saattaa olla. Sinulle joka saat kortteja ja lahjoja (vaikka niitä pahoja suklaarasioitakin) ja olet ison suvun ympäröimänä, voi olla vaikea ymmärtää että koronavuosi ei ole välttämättä edes poikkeus sen yhden isotädin elämässä vaan hän on suurimman osan ajasta yksin kotona joka ikinen vuosi. Edes se joulukortti piristäisi.

Ei se isotäti edes nää sitä sinun instapostaustasi jossa kerrot lahjoittaneesi tädinkin korttirahat kissoille.

Eiköhän ihmiset osaa käyttää omaa järkeään ja lähettää ne kortit isotädille ja yksinäiselle vanhukselle mikäli ovat läheisiä. Tai ehkä jopa soittaa mikä on korttiakin tärkeämpää. Vaikka hyvänpäivän tuttujen korttirahat menisikin afrikan vuohille. Kuka ylipäänsä lähettää nykyään edes joulukortteja kummin kaiman serkuille? 

Vierailija
72/81 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain tänä vuonna kaverilta joululahjaksi lahjoituksen eläinsuojelutyöhön. Olen tyytyväinen, tuen muutenkin eläinsuojelua, joten minulle ihan nappilahja!

Vuohta Afrikkaan sen sijaan en haluaisi, ihan siitä syystä, että menee kuitenkin korruptoituneen pomon taskuun. Jos olisi varmaa, että köyhä perhe tosiaan saa sen vuohensa niin sitten voisin sen lahjoittaa.

Minulla on sama homma, haluaisin olla varma, että raha menee todella sinne mitä sanotaan, eikä rikollisten kouraan. Jos menisi suoraan köyhille, niin olisi hieno homma.

Vierailija
73/81 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on koko vuosi ollut lyhennettyä työviikkoa, lomautusta jne.

Penni on venynyt ja arki on ollut välillä pelkkää puuroa.

Ei mieli tullut yhtään iloiseksi, kun tj ilmoitti joululahjarahat meni kissojen kotiin. Henkilökunta sai hyvän mielen. Mistä ?

Mielummin olisi ottanut suklaata, tai jotain. Tj voi ihan lahjoittaa oman palkkansa minne huvittaa, mutta ei tarvi henkilökunnan muistamista lopettaa.

Vierailija
74/81 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin korttirahoilla ikimetsää. Yhdellä eurolla saa ostettua kaksi neliötä luonnosuojelualuemetsää. Eipähän ihan kaikkea luontoa Suomessa saa ajettua alas ja myytyä ulkomaille.

Vierailija
75/81 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverin sisko oli jossain humanitäärisessä työssä Ghanassa (?).

Tutustui työn ohella eri perheisiin ja otti selvää, teki kunnolla taustatyötä.

Seurasi hintoja jne.

Osti vuohen, tai jonkun, antoi sen lahjaksi, moni meistä osallistui.

Joulun jälkeen perhe myi vuohen takaisin myyjälle ja kävi ilmi olikin maksanut melkoisen ylihinnan.

Kateellisia on sielläkin, sana kiiri.

Sisko ilmoitti tämän ja kertoi hänen hyväntekeväisyydet loppui tähän.

Vierailija
76/81 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko ottaneet huomioon, kuinka paljon mainosta nämä hyväntekeväisyyskohteet saa juuri tällä hurskastelulla? Se taas tuo lisää lahjoittajia. Eli ei se ole pelkästään huono asia, että sitä halutaan julkisesti kertoa, oli sitten itse lahjoittanut tai ei. Se mainostus voi saada muutkin innostumaan.

Itse en lähetä joulukortteja. Hyväntekeväisyyteen laitan milloin laitan, en välttämättä jouluna.

"En lähettänyt tänäkään vuonna joulukortteja vaan lahjoitin rahat hyväntekeväisyyteen."

Kyllä, ko. teksti tuo tosi paljon mainosta kohteelle.

Vierailija
77/81 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä lahjoituksella pitäisi olla jotain syvempä merkitystä sille, jonka puolesta lahjoitus tehdään. Esim tänä vuonna yksi läheinen lahjoitti korttirahat syöpätutkimukseen ja koko suku oli todella iloissaan, sillä yksi sukulainen sai juuri syöpädiagnoosin.

Sen sijaan mua ei ilahduta jos joku laittaa rahansa vaikka kodittomille kissoille, koska en ole eläinrakas vaan pikemminkin inhoan kissoja. Saa siis lahjoittaa tietysti, mutta turha kuvitella että muut saa siitä hyvää mieltä. Enemmän se joulukortti ilahduttaa.

Koko suku iloissaan yhden diagnoosista?

Vierailija
78/81 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä somehurskastelu on juuri tätä tämän päivän ulkokultaisuutta. Oikeat hyväntekijät eivät huutele teoistaan ja odottele kiitoksia ja pääntaputtelua.

Mä en ole koskaan tullut edes ajatelleeksi, että sen voisi ottaa noinkin. Täältä piti näköjään käydä lukemassa.

Itse olen jo vuosia facebookissa kiittänyt ystäviäni joulukorteista ja kertonut samalla, että en lähetä itse kortteja, vaan lahjoitan rahat hyväntekeväisyyteen. Mainitsen pävityksessäni myös kohteen, se on minulla aina sama. Ja joka vuosi olen sinne noin 40 euroa lahjoittanut jouluna. Lahjoitan myös muutaman muunkin kerran vuoden varrella, pienemmän summan. Itselle ei olisi tullut edes mieleen, että joku voi ajatella minun kehuskelevan asialla. Olen ajatellut sen itse niin, että ilmoitan asian noin, sillä muuten ystäväni ihmettelevät, enkö edes sen vertaa heistä välitä, että joulukortin viitsisin lähettää.

Voithan kertoa ystävillesi ihan suoraan mikä se syy on miksi et lähetä (ajanpuute, rahatilanne?) ei niin, että kerrot: teidän SIJAAN muistan tätä kohdetta.

No eihän se syy ole ajanpuute tai rahatilanne, sillä jos rahaa ei olisi, en kai voisi sitä hyväntekeväisyyteenkään lahjoittaa. Enkä muista ystävieni sijaan hyväntekeväisyyskohdettani, vaan ajattelen kyllä jokaista ystävääni ja soitan jokaiselle sukulaiselle, joka ei facebookissa ole. Ehkä olen nyt parempi ihminen, koska tänä vuonna en ehtinyt tuollaista päivitystä laittaa. Ja ehkä myös outo, sillä moni muu ystävistäni harrasti tuollaisia päivityksiä jo vuosia ennen minua, enkä koskaan ajatellut, että he ovat itsekkäitä, vaan pidin hienona ajatuksena laittaa rahan johonkin parempaan tarkoitukseen kuin ostaa kaupasta kortteja, mitkä menevät roskiin joulun jälkeen.

Vierailija
79/81 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ostan usein sellaisia joulukortteja jotka tukee lapsia, Unicef tai Pelastakaa lapset tms. Siinä yhdistyy molemmat.

Sama juttu. Olen opiskelija, enkä valitettavasti tällä hetkellä voi olla kuukausilahjoittajana missään, mutta joulun alla ostan näitä kortteja, niin tulee samalla laitettua sukulaisille kortit ja jokunen lantti menee hyväntekeväisyyteen. Somekehuskelua en ole kyllä näillä alle kymmenellä kortilla harrastanut :D 

Vierailija
80/81 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Rakkaat ystävät, tänä vuonna v*tut välitän teistä tai hyväntekeväisyydestä. Ostan niillä rahoilla ison kinkun ja kolme pulloa punaviiniä - kuten tähänkin asti."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän