Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensi vuonna en enää järjestä jouluntaikaa ja perheeni vihaa minua T: orjaäiti

Vierailija
22.12.2020 |

Meidän perhe ei nimittäin viettäisi joulua ollenkaan ellei äiti olisi vetovastuussa ruuista, lahjoista ja koristelusta. Mies osaa ehkä hakea kuusen ja työntää kinkun uuniin käskystä. Ensi vuonna en enää tee tätä yksin, jää varmaan joulu viettämättä.

Ja niinhän mä tässä uhoan mutta en kuitenkaan tee asialle mitään koska lapset pettyisivät kun joulua ei tulekaan saamattoman miehen vuoksi. Joojoo, sitä miestä voi informoida etukäteen, opastaa sen lahjojen ostoon kesäkuusta alkaen ja opettaa joulukuussa leipomaan ja jatkuvasti muistutella sitä kaikesta kun ei se kuitenkaan mitään muista eli kaiken kaikkiaan vastuu olisi jälleen minulla, hohhoijaa hyvää joulua vaan :(

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini ei siivonnut koskaan, ei siis jouluksikaan, aattona kiersimme isän kanssa kaupassa ostamassa itselle joululahjat. Meillä oli levollinen joulu. Torttuja oli ja kinkku paistettu, isä teki nekin. Hyvällä muistan.

Vierailija
62/68 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies voisi viettää joulua ilman mitään jouluisia koristeita tai kuusta. Hänen toivomansa joulu olisi pieruverkkarit, kämppä ilman koristeita ja kotiin tilattua pizzaa. Itse taas rakastan joulua ja teen koristelut ja ruoat "itselleni". Tottakai mieskin saa syödä laittamiani ruokia jos haluaa. Ei minua haittaa ettei mies osallistu kun tiedän ettei häntä kiinnosta. Joulu on mielentila jos kiukuttaa laittaa joulua niin silloin kannattaa miettiä, että tarviaako sen olla joka vuosi täysin samanlainen. Ka sitä voisi olla koristelematta ja syödä vain sitä pizzaakin joskus..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

62...tuo toimii jos teitä on vain 2. Mutta älä vaan tee tuon miehen kanssa lapsia tai huomaat olevasi yksin ja hyvin ressaantunut jouluna ja vähän muutenkin :)

Vierailija
64/68 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on muutenkin perinteinen työnjako, myös jouluna. Ei siis toivoakaan, että mies tekisi talon seinien sisäpuolella mitään.

Mutta mikä mättää, kun lapsia ei voi ottaa mukaan jouluvalmisteluihin sen mukaan mitä osaavat ja pystyvät? Pienetkin lapset osaavat siivota, koristella, osallistua leipomiseeen.

Siitä muiden osallistumisesta ei ole kuin vaivaa ja joutuu tekemään tuplana työt. Lasten siivous on yhtä tyhjän kanssa, koristelut joku iso kasa nurkassa ja sitä mitä ne leipoo niin ei syö koronaa sairastava Erkkikään. Jos oikeasti perhe osaisi tehdä muutakin kuin sutta ja sekundaa niin äidit ei tekisi kaikkea.

Mutta miten ne lapset sitten koskaan oppii, jos ne ei koskaan pääse osallistumaan? Eikö tuolla metodilla juurikin kasvateta niitä aikuisia, jotka eivät sitten oman perheensä kanssakaan tee mitään, koska se oma osallistuminen on kuitenkin huonoa pskaa? Sille lapselle se oma (sun mielestä ruma) koristelu voi tuoda joulutunnelman ja siitä tuntuu mukavalta, että hän on päässyt auttamaan perhettä.

Vierailija
65/68 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä stressaamista joulussa oikeasti on? Ihme marttyrointia. Meillä on muutto kesken kahden maan välillä. Mies ei ole vielä edes Suomessa. Päästiin uuteen asuntoon juuri lasten kanssa. Heitin jouluvalot pariin pensaaseen. Lahjat tuli verkkokaupasta jo joulukuun alussa. Saarioisten äidit on vääntäneet jouluruoat. Tämän päivän ohjelmassa olisi järjestellä pahvilaatikoita sen verran sivuun että tekokuusi mahtuu olohuoneeseen ja jos saisi telkkarin toimimaan että näkisi aattona piirrettyjä. En jaksa stressata. Nytkin aikaa istua tässä kahvilla ja länkyttää vauvapalstalla. Joulu tulee kuitenkin.

Vierailija
66/68 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ottanut tavaksi kysyä muilta, mitkä asiat tuovat heille niin ison joulumielen, että ovat valmiita tekemään jotain asioide hyväksi. Tänä vuonna 10v leipaisi piparit ja tortut. Ole tehnyt tämän yleensä viikkoja etukäteen, mutta sopii myös yvin aattoa edeltäväksi. "Paljon on vielä tekemättä, mikä teille on tärkeää, mitä haluatte itse tehdä, minkä voi jättää tekemättä."

Jos lapsille tosiaan riittää ruutu ja suklaa ja itse kaipaa kunnon juoluruokia tms, niin saattaisin jopa ulkoistaa itseni toiseen paikkaan viettämään joulua. Siitä voisivat toiset saada ajattelemisen aihetta seuraaviin vuosiin.

Siis mitä? Että jos lapset ei tykkää jouluruoista niin äiti lähtee pois ja mököttää?

Vierailija
67/68 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvoisa orjaäiti. Perheesi luultavasti vihaa sinua enemmän uhriutumisesi ja marttyyriytesi takia kuin siksi että jonain vuonna ei ole jotain tiettyä pikkuleipää pöydässä

Oma äitini veti joulukuun itkuraivolla kun ei tule joulu jos ei ole joka nurkkaa kuurattu ja tehty älytön määrä leivonnaisia ja jotain lipeäkalaa josta kukaan ei edes tykkää. Aattona sitten piti aamusta iltaa kehua ja kiitellä tai muuten äiti oli naama norsunelimellä kun kukaan ei arvosta

Itse päätin tehdä toisin. En tohota siivousten kanssa, en vaihda verhoja, ruuat teen sen mukaan mistä perhe tykkää enkä sen mukaan mitä joku kodin kuvalehti käskee (ihan turha nähdä vaivaa ja tehdä jotain joka heitetään pois kun kukaan ei syö). Jouluna myös äidillä on oikeus relata ja levätä. Kas, tämä toimi.

Lapset on jo aikuisia, mutta he tulevat puolisoineen aina aattoillaksi meille ja muistavat ja vaalivat jouluperinnettä jossa ollaan koko porukka pöydän ääressä ja pelataan lautapelejä. Eivät siisteyttä, koristeluja, ruokia, leivonnaisia vaan rentoa tunnelmaa ja yhdessäoloa

Tämä! Hittojako leivotte niitä sataa erilaista pikkuleipää, karjalanpiirakoita ja viittä kuivakakkua, kun kaikki tykkää vain tortuista ja suklaasta. Perse vaan levenee kun joutuu niitä tuskissaan itse sitten syömään pois.

Vierailija
68/68 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"my mother was a martyyr" 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan