Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä tästä perhe"draamasta"?

Vierailija
21.05.2014 |

Siskollani on 2 lasta. Hän tapasi netissä jonkun ulkomaalaisen miehen ja lyhyen tuttavuuden jälkeen hän tuli raskaaksi ja he muuttiva yhteen, lasten vastustuksesta huolimatta. Lapset ovat varhaisteinejä.

Kaikki tapahtui todella nopeasti ja yllättäen. Hän oli ollut sairaslomalla kauan, työpaikka kiusaamisen vuoksi. Nyt kuitenkin asiat ovat siltä osin kunnossa että hän on löytänyt uuden työpaikan.

Siskoni on hyvin herkkä loukkaantumaan ja arvostelin hänen nopeita liikkeitä, enkä ollut uskoa korviani kun hän kertoi että aikoo yhteen tämän pari kertaa tapaamansa miehen kanssa, joka lisäksi tulee täysin erilaisesta kulttuurista.

Lapset joutuvat luopumaan omista huoneistaan ja muuttamaan samaan huoneeseen, mistä järjestelystä lapset eivät pitäneet, ovat kuitenkin sen ikäisiä että oma huone olisi minunkin mielestäni välttämätön. Asunto on pieni ja siinä on vain 3 huonetta + keittiö.

Tulipa siinä sitten sanottu muutama sana puolin ja toisin, koska itse olin niin järkyttynyt vaikka asiahan ei minulle tietenkään kuulunut edes. Nyt on sitten välit poikki kokonaan. yritin korjata välejämme ja pyysin anteeksi  hän itsekin oli loukannut minua nimittelemällä jos miksikin, (itse en nimitellyt) mutta asia jäi painamaan minua.

En ole koskaan riidellyt kenenkään ihmisen kanssa tällä tavalla, minulla ei ole huonoja välejä kenenkään muun kanssa ja tämä tilanne ahdistaa minua.

Mutta olen aina tuntenut että hän jotenkin aliarvioi muitakin sukulaisiaan on tosi kylmä muita ihmisiä kohtaan ja ainoa joka nyt on tärkeä on se mies.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kopioit sitten vanhan aloituksesi!

Vierailija
2/14 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakottaako mies lapset samaan huoneeseen vai mitä ihmettä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskosi elämä on siskosi elämä, joten hän päättää, mitä sillä elämällään tekee. Ymmärrän kyllä, että hän loukkaantuu puuttumisesta. Jos tuo mies onkin hänen elämänsä rakkaus, niin miltä tuntuu 30 vuoden päästä se, mitä olet nyt sanonut.

Toisaalta minusta siskokset ovat sen verran läheiset, että täytyy voida sanoa asioista puolin ja toisin. On ymmärrettävää, että joskus tulee riitaa ja kummankin pitäisi osata myös pyytää ja antaa anteeksi ja joustaa hieman. Välejä ei kannata lopullisesti katkaista pikku riidan takia.

Ymmärrän sunkin pointin asiassa ja sen, että siskon pitäisi elämänmuutoksissaan ottaa myös lapsensa huomioon. Hän kuitenkin viimekädessä elämästään päättää.

Vierailija
4/14 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin siis että se on tietysti hänen oma asiansa, mutta olimme kuitenkin aika läheisiä ja kyllä hänkin puuttui minun  asioihini, ja ymmärsin sen.

Hän on itse tehnyt aikoinaan muutaman ilkeän asian selkäni takana, enkö silloinkaan katkaissut välejä. Ihmettelen tätä asennetta.. miksi asioista ei voi keskustella? Mitä ihminen ajattelee silloin kun se toimii noin.

ap

Vierailija
5/14 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan piti saada oma huone heti? Ennen syntymää jo?

Vierailija
6/14 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 10:16"]

Vauvan piti saada oma huone heti? Ennen syntymää jo?

[/quote]

Pariskunta halusi varmaan ovellisen huoneen itselleen eikä nukkua olohuoneessa (ap sanoi että 3h+k).

Vierailija
7/14 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin.Lapset ovat 13 ja 14, poika ja tyttö.

ap

Vierailija
8/14 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tästä opimme, toisen ratkaisujen arvostelemisesta???

Asiallinen keskustelu on ihan muuta kuin toisen arvosteleminen negatiivisesti. Ihan jokainen sellaisesta pahoittaa mielensä.

Vierailija
9/14 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tietysti ymmärrän se, mutta se juttu tapahtui niin nopeasti. Kaikki meni uusiksi, hetkessä, ei siinä kukaan pystynyt pitämään päätään kylmänä. 

Se mikä siinä tuntui eniten pahalta, oli lasten kohtelu. Yhtäkkiä heidän hyvinvointinsa ei enää ollutkaan yhtään tärkeätä´, ainoa mikä merkitsi oli se mies ja se mitä se mies halusi.

Lapset ja mies eivät tule toimeen keskenään nytkään kuulema. Lapset valittaa aina että se mies ei puhu heille koskaan mitään.

ap

Vierailija
10/14 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kait lapsilla on isä? ne varmaan haluavt muuttaa isänsä luo.

otan osaa, ei hyvältä näytä.

Vierailija
11/14 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mites tän miehen asiat on? Töissä? Koulutusta? Puhtaat jauhot pussissa?

Vierailija
12/14 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisko ei ole myöskään  ole ollut enää vuosiin puheväleissä lasten isän kanssa,  olen myös tästä sanonut joskus, että vaikka olisi itsellään mitä fiiliksia tahansa exänsä myöstä, niin lasten asiat pitäisi pyrkiä hoitamaan yhdessä kun on yhteishuoltajuuskin ( ainakin virallisesti). Ihmisen täytyy joskus tehdä asioita jotka eivät tunnu mukavilta, ei voi aina ajatella itseään ja omia loukkaantumisiaan. 

Miehellä on jo uusi, oma perhe. Lapset häpeävät isäpuoltaan, eivätkä kuulema halua puhua kotioloistaan isälleen, vaikka vierailevat usein isänsä luona.

ap

Vierailija
13/14 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei lapset muuta isälleen?

Vierailija
14/14 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä asuu toisella paikkakunnalla, lapsilla on kaverit ja koulu.

Isällä on myös pieniä lapsia uudesta liitosta, ei ne lapset taida sinnekään haluta.

ap