Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni teistä roikkuu huonossa avioliitossa tai parisuhteessa vain sen vuoksi ettei ole uskallusta tai voimia lähteä jatkamaan yksin ns. tyhjän päälle?

Vierailija
22.12.2020 |

Kuinka moni teistä roikkuu huonossa avioliitossa/parisuhteessa vain sen vuoksi ettei ole uskallusta tai voimia lähteä jatkamaan yksin ns. tyhjän päälle?

Vaikka samat asiat on otettu esille lukemattomia kertoja, eikä mikään ole muuttunut niin lähteminen ja sitä seuraava yksinäisyys ainakin varttuneella iällä tuntuu uhkapeliltä. Ainainen taistelu samoista asioista, erilaiset mieltymykset asioiden/tunteiden jakamisen ja yhteydenpidon suhteen, sekä kumppanin luurangot vielä kolisevina arjessa tuntuvat toivottomilta ja murhaavilta.

Kuitenkin kun väliin mahtuu yksi tai kaksi hyvää hetkeä, niin mieli nollautuu ja usko taas herää. Mutta vain seuraavaan pettymykseen asti, joka on aina jo nurkan takana.
Erottukin on jo monta kertaa, mutta aina palattu yhteen. Syyllisiä tässä ei ole tarkoitus etsiä, vikaa ja vammaa on varmasti kummassakin.

Miten kummassa tällaisesta oikein pääsee eroon niin ettei tarvitse katsella taakseen saati katua?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ei tyhjän päälle. Mieluummin roikun suhteessa.

kun et itsestäsi välitä , välittäisit edes lapsistasi

Vierailija
22/26 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä joskus parikymppisenä. Heitin hukkaan 4vuotta täysin p@$kassa suhteessa. Viimoiset pari vuotta olin niin masentunut siihen tilaanteeseen että kävin välillä osastolla "lepäämässä"

Ja sitten kerran aamulla herätessä ensimmäinen ajatus oli että nyt riitti, ihan oikeasti ja lähdin. Suurin osa kamoista jäi sinne mutta oli sen arvosta. Päivääkää en ole katunut

Ole iloinen, että ”vain” neljä vuotta. Minä hukkasin kahdeksan vuotta elämästäni :(

Olen kyllä! Ja onneksi on sinullakin takana päin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista. Meillä ei ole kyse taloudellisista asioista, eikä edes yhteisistä lapsista. Ja tiedän ettei tällaista päätöstä kukaan muu pysty perustelemaan toiselle. Uskon että koittaa hetki kun jäämisen tuska kasvaa suuremmaksi kuin lähtemisen tuska. Se hetki kun ei enää jaksa uskoa, ja rakkauden ja kaipuun sijalle tulee tympeys, välinpitämättömyys ja kenties vihakin. Ja tuntuu ettei se enää ole edes kaukana kun iloisiakin yhdessäolohetkiä varjostaa se kokemus, että pian taas mitättömästä asiasta, puolin tai toisin, alkaa taas kurjuus. Kai meillä kyse on siitä että kommunikaatio ei toimi oikeastaan missään muualla kuin makuuhuoneessa. Enkä väitä että erityisesti toisen osapuolen kommunikoinnissa olisi 'vikaa'. Ne ovat vaan erilaiset ja yhteensopimattomat. Ellei se vuosien saatossa ja ties minkä yrittämisen kautta ole muovautunut luontevaksi, niin lienee naiviutta odottaa että se ajan kuluessa enää miksikään muuttuisi. Jokainen kurja päivä on vain pois siltä levollisuudelta, joka kenties voisi olla ihan yksin, tai joskus jonkun muun ihmisen kanssa.

Vierailija
24/26 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jää tyhjän päälle jos on rahaa.

Vierailija
25/26 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä,!! Ongelma on ollut se että molemmat vuorotöissä ja meillä on lapsi. Jos olisin yksin lapsen kanssa, minulta menisi ammatt, jota rakastan ihan hirmuisesti. Nyt olen kuitenkin miettinyt uuden ammatin opiskelua, jolloin saisin päivärytmin ja sitä kautta pois tästä. Jos toteutan suunnitelmani niin en tiedä miten saisin väännettyä niin että voisin muuttaa lapsen kanssa kaemmas pienempään kaupunkiin.. tänne eteläsuomen paskaläpeen en hirmu vuokrahinnoilla en jää.

Vierailija
26/26 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin ehkä pari vuotta sitten voinut kirjoittaa tämän aloituksen, sillä kärvistelin liitossa jossa en voinut kauhean hyvin. Ei mitään suurempaa vikaa, mutta alitajuisesti tiesin, että loppu häämöttää.

Kuin kohtalo olisi tarttunut kiinni ja ihmeellisen sattuman kautta sain tietooni puolison pettävän minua.

Se antoi minulle voimia ja lopullisen syyn jättää liitto taakseni. Vaikka nykyään elänkin yksin niin taloudellisesti pärjään loistavasti, kun kulut ovat pienet. Olen todella onnellinen, mikään ei ahdista ja elämä tuntuu ihan täydelliseltä.

Tietysti ero oli rankka ja noin vuoden verran olin aika vereslihalla, mutta huonoon liittoon jääminen ei ollut enää vaihtoehto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän