Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Määräaikaisuus loppumassa. Firma haluaa että jatkan, mut minä en.

Vierailija
21.05.2014 |

olen ollut 6kk määräaikaisena työntekijänä firmassa, missä en ole viihtynyt. Työni olen aina hoitanut hyvin ja jaksanut koko 6kk:tta sillä, että tiesin pääseväni pois. Nyt työnantaja tarjoaa minulle vakituista paikkaa, mutta työilmapiiri on niin kireä ja vihamielinen, että en jaksaisi enää.

Mietin nyt sitä, että jos kieltäydyn ottamasta vakipaikkaa vastaan niin rankaiseeko te-toimisto mua kovalla karenssilla?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomo, pääluottamusmies ja työsuojeluvaltuutettu tietää vihamielisestä ilmapiiristä. Työyhteisö on suuri ja ns pahimmat riitapukarit on pyritty laittamaan eri vuoroihin, mutta kyttäämistä syrjintää ja nälvimistä on silti. Monet pelkäävät näitä ja sanovatkin minulle, että älä välitä. 

Mietin vaan, että kertooko työnantaja te-toimistoon kieltäytymisestäni? 

Vierailija
2/17 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 15:11"]

Pomo, pääluottamusmies ja työsuojeluvaltuutettu tietää vihamielisestä ilmapiiristä. Työyhteisö on suuri ja ns pahimmat riitapukarit on pyritty laittamaan eri vuoroihin, mutta kyttäämistä syrjintää ja nälvimistä on silti. Monet pelkäävät näitä ja sanovatkin minulle, että älä välitä. 

Mietin vaan, että kertooko työnantaja te-toimistoon kieltäytymisestäni? 

[/quote]Tämä siis AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te-toimisto tietää että sulle on tarjottu vakipaikkaa? Ei kai ne oikeasti ehdi soittelemaan kaikkiin firmoihin?

Vierailija
4/17 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 jatkaa, olin siis vähän samassa tilanteessa ja kaikki meni ok te-toimiston kanssa. Kerroin, että määräaikaisuus loppui, ja siinä ei ollut mitään kummallista. Tosin en siis ollut saanut siitä työtä työkkärin kautta tms.

Vierailija
5/17 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko keskustellut kenenkään kanssa kireästä ja vihamielisestä työilmapiiristä? Sinun olisi hyvä jo työsuhteen kestäessä keskustella siitä työsuojeluvaltuutetun, työsuojeluviranomaiset tai muun ulkopuolisen kanssa. Silloin voisit tarvittaessa todistaa, että työpaikka oli mahdoton.

Vierailija
6/17 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota työ vastaan, mutta etsi samalla uutta työtä. Irtisanomisaiukahan on vain kaksi viikkoa.

Vierailija
7/17 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 08:25"]

Ota työ vastaan, mutta etsi samalla uutta työtä. Irtisanomisaiukahan on vain kaksi viikkoa.

[/quote]

Paitsi jos määräaikaisuus jatkuu uudella määräaikaisuudella.

Vierailija
8/17 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa jättää paskat työpaikat suosiolla taakseen ja keskittää energiansa ja elämänilonsa parempiin asioihin.

Vierailija
9/17 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en jatkaisi tuollaisessa työpaikassa. Pitkän päälle tuollainen huono ilmapiiri käy liian rankaksi, eikä palautuminen työpäivistä onnistu, vaan energiaa menee vapaa-ajallakin työasioiden miettimiseen. Mulla on ihan omakohtaista kokemusta että joskus pitää vaan kuunnella itseään....ja lähteä.

Vierailija
10/17 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten et jatka, etsit jonkun paremman työpaikan.

Vierailija
11/17 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 08:27"]

[/quote]

[/quote]

Määräaikaiseenkin sopimukseen voi vaatia irtisanomisajan, valtiolla ihan normaali käytäntö.

Vierailija
12/17 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ehdottaisin uutta määräaikaisuutta että tulisi edes liiton päivät täyteen. Samalla etsisin uuden työpaikan.

Vierailija
13/17 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ilmapiiri johtuu? Jos kireä ilmapiiri johtuu yhdestä henkilöstä, niin kannattaa ottaa se puheeksi. Olen itse ollut samassa tilanteessa, ja lähdin, mutta huono ilmapiiri jäi seuraavan koettavaksi. Nyt mietin, olisikohan asialle voinut  tehdä jotain. Jos siellä teillä on varaa vakinaistaa, niin ainakaan ilmapiiri ei johdu huonosta taloustilanteesta ja yt:stä.

Vierailija
14/17 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri n yt sinulla on elämäsi tilaisuus ottaa huono työilmapiiri puheeksi, kun muutenkaan et enää halua jatkaa. Ehkä eivät sitten haluakaan sinua pitemmäksi aikaa mutta jos tahtovat, niin pyydä toki määräaikainen irtisanomisehdolla.

Vierailija
15/17 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 08:27"]

[/quote]

[/quote]

Opettele lukeen. Ekassa kirjoituksessahan tarjottiin vakituista työpaikkaa. Vakituinen ja toisteiseksi voimassaoleva ei ole määräaikainen

Vierailija
16/17 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita myös palkkatoiveen olevan hieman toista, johtuen työpaikan ilmapiiristä.

Vierailija
17/17 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne riippuu hyvin pitkälti sun mahdollisuuksista työllistyä muuten. Jos tiedät, että saat muita töitä helposti, niin sitten vaan kiität kauniisti tarjotusta työstä ja kerrot, että et halua jatkaa. Jos taas työllistyminen muualle on epävarmaa, niin sitten mä ottaisin tuon jatkon vastaan. Sä olet kuitenkin paremmassa asemassa hakiessasi uutta työtä kun voit osoittaa olevasi jo vakinaisessa työsuhteessa (eli joku muu on todennut sinut hyväksi työntekijäksi) ja lisäksi palkka juoksee. Uutta sopparia kirjoitettaessa sulla on myös hyvä tilaisuus keskustella pomon kanssa tuosta työilmapiiristä. Tuot esiin sen, että haluat jatkaa, mutta että työilmapiirissä on korjaamisen varaa. Näin pomolle ei myöskään tule sitten täytenä yllätyksenä jos vaihdat maisemaa pian.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi