Kokemuksia virtsatieinfektiosta?
Millaisia oireita teillä on ollut?
Tarvitsen vertaistukea, just matkalla apteekkiin hakemaan antibiootteja ja ulkomaanmatka odottaa viikonloppuna, ahdistaa jos oireet ei häviäkkään.
Kommentit (30)
Kiitos kaikista neuvoista ja kommenteista! :)
Äitini olikin hakenut minulle sokeroimatonta täyskarpalotiivistettä, tein siitä SodaStreamilla annoksen. Minulle on jotenkin kauhean vaikeaa juoda suuria määriä, joten tiukkaa tekee.
Hauskaa miten on jotenkin häveliäs tauti tämä pissatauti, kävin tossa tosiaan apteeekista ja farmaseutti kovaan ääneen huuteli reseptiä "Antibioottia VIRTSATIENTULEHDUKSEENKO JOO-O", ei sitä nyt koko apteekille olisi tarvinnut kuuluttaa.
ap
Onko jonkun vti edennyt munuaisiin asti? Mitä tuntemuksia se aiheuttaa?
Nopeasti ovat lääkkeet minulla auttaneet, tsemppiä ap:lle.
Mutta: KÄYKÄÄ NAISET PISSALLA SEKSIN JÄLKEEN!
Itselläni oli usein tulehduksia nuorempana, mutta kun aloin noudattaa tätä neuvoa niin ei yhtäkään tulehdusta yli 10 vuoteen! Mitään muita vippaskonsteja ei tarvita. Katsokaas ei jää pöpöt sinne muhimaan.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 23:06"]Onko jonkun vti edennyt munuaisiin asti? Mitä tuntemuksia se aiheuttaa?
[/quote]
korkea kuume, päänsärkyä, vilunväristyksiä, yöhikoilua, selkäsärkyä.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 23:06"]
[/quote]
Selkäkipua, korkeaa kuumetta, oksentelua... Moneen vuoteen ei ole ollut, kun aloin käymään pissalla heti yhdynnän jälkeen.
Epämääräistä kipua ja kutinaa. Tarve käydä pissalla vähän väliä. On ollut usein "lieviä" tulehduksia. Joskus mennyt ohi ihan juomalla runsaasti, ja syömällä karpalokapseleita, maitohappobakteereita ja c-vitamiinia.
Syö sitten niitä maitohappobakteereja vielä ainakin kaksi viikkoa sen antibioottikuurin jälkeen ja jatka vielä ulkomaillakin. Maitohappobakteeria ja antibioottia ei saa ottaa samaan kellonaikaan, muuten maitohappobakteeri ei tehoa.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 23:06"]
[/quote]
Minulla on kai pari kertaa. Selkäkipua. Korkea kuume. Kävely (tärinä) sattui.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 00:10"]
Syö sitten niitä maitohappobakteereja vielä ainakin kaksi viikkoa sen antibioottikuurin jälkeen ja jatka vielä ulkomaillakin. Maitohappobakteeria ja antibioottia ei saa ottaa samaan kellonaikaan, muuten maitohappobakteeri ei tehoa.
[/quote]
tämän tiesinkin, vielä kun löytäisin ne maitohapot jostain.. :/ eräs epäammattimainen terveydenhoitaja kehotti ehdottomasti ottamaan samaan aikaan molemmat, ilmeisesti joku vanha uskomus
Tsemppiä! Virtsatietulehdus on inhottava vaiva. Itselläni tulee se jokseenkin helposti ja aina saa olla tuskissaan makaamassa sängyssä ja odottamassa antibiootteja. Runsas vedenjuonti auttaa kuten joku täällä jo mainitsikin. Mulla on kirvelyn lisäksi oireina vilunväristykset ja joskus lievää lämmönnousua.