vauvan kanssa helteillä
Kuulostaa todella avuttomalta mutta miten vauva kannattaisi pukea/suojata näillä helteillä?
Ollaan pidetty pitkähihaisia vaatteita, lierihattua ja aurinkolaseja. Onko näin ok? Tarvitseeko varjossakin olla tällaisella varustuksella vai voiko olla ilman hattua ja laseja?
Kommentit (5)
Lyhythihainen body meillä oli myös kesällä, sellainen löysä malli, jossa jaloissa on ikään kuin shortsit. Ei ne kädet ja jalat kertaakaan palaneet, kun tosiaan viritteli vaunuihin jonkinlaista varjoa. Itse suojasin silmät auringolta aina jonkinlaisella lierihatulla, huivi ei ole niin hyvä siihen tarkoitukseen.
Näin Suomea paljon aurinkoisemmasta maasta kotoisin olevana olen ihmetellyt tätä suomalaista lasten kanssa auringosta ja helteestä hysterisointia... Kautta aikojen lapset on pärjänneet ilman aurinkolaseja ja erityisiä toimia, ihan sillä että toimii sen terveen järjen mukaan ettei nyt pidä lasta paikassa jossa itselläkin olisi tukahduttavan kuuma jtai palaisi, esim. keskipäivän auringonpaisteessa. Eli ei pikkulasta mukaan auringonottomakailuun jos sellaista harrastaa, mutta muuten ei minusta normaalielämässä ulkoiluun suojatoimia tarvitse.
Noin on ihan ok. Varjossa voi antaa ilmakylpyjä eli olla ihan ilman vaatteita. Ollaan kuitenkin suomessa ei australiassa!
Pieni vauva on meillä saanut köllötellä vaunuissa lyhythihaisessa bodyssa ja ilman housuja.. Harso on ripustettu aurinkosuojaksi niin että vauva on kokoajan varjossa siellä vaunuissa.
Isompi meillä sitten (1.2v) puetaan niin, että t-paita ja sortsit sekä huivi päähän. Aurinkolaseja ei suostu pitämään. Aurinkorasva meillä käytössä, vaikka se jakaakin mielipiteitä :D
Muista tarjota juotavaa lapselle! :)
2 etkö sitten itse käytä aurinkolaseja? Minulla alkaa itselläni koskea päähän se siristely joten jo siitä syystä käytän vauvalla laseja. Ja tietysti se uv suoja on hyvä juttu myös..
Vaunuissa vauva ei juurikaan viihdy joten siellä ei oikein voi pitää varjossa.
Ap