Pelkään siskoni pettyvän rippilahjaansa
Aion ostaa itselleni ja siskolleni matkan Bangkokiin elokuussa. Sisko on ilmaissut mielenkiintonsa lähinnä New Yorkia ja Lontoota kohti, mutta jälkimmäinen on hieman tylsä mielestäni, enkä haluaisi mennä sinne enää. New Yorkiin ja Bangkokiin on lennot samaa hintaluokkaa, mutta Thaimaa hintatasoltaan reilusti jenkkilää halvempi. Viettelen tällä hetkellä välivuotta kassalla ja palkka ei päätä huimaa, joten lompakkoahan tuo syö.. Kannattaako? Vai pitäisikö uhrautua ja tyytyä Lontooseen?
Kommentit (57)
Miksi rippikoulu käydään? Ehkä olisi hyvä miettiä sitäkin. Ei kai se lahja ole pääasia.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 04:49"]Miksi rippikoulu käydään? Ehkä olisi hyvä miettiä sitäkin. Ei kai se lahja ole pääasia.
[/quote]
Tarjoan matkan sen takia, että kerran peruin päivän varoitusajalla reissumme ja se jäi sitten tekemättä. Tämä on korvaus, mutta rippijuhlat vaan tulevat hyvään saumaan.
no jos ei kelpaaa, ni mee yksin, aika nipoo olis
Mä en toivoisi kyllä saavani valmiiksi suunniteltua ja lukkoon lyötyä matkaa mihinkään lahjaksi. Jos mulle esim. mieheni haluaa jonkun matkan ostaa lahjaksi, kyllähän se käy, kunhan kysytään etukäteen sopiiko. Tuollaiset yllätykset voi sotkea muita suunnitelmia. Itse asiassa mieheni meni varaamaan tänä vuonna kauan toivomani mökin Lapista lomani alkuviikoille. Hän unohti kokonaan, että minulla olisi ollut samana viikonloppuna erään minulle tärkeän yhdityksen vuositapahtuma. Peruin sitten sen tapahtuman, mutta harmittaa. Kyllä mieheni sen tietää kun joka vuosi siellä käyn, vieläpä joka vuosi samaan aikaan, vain viikon heittelyä on. Mutta ei vaan muistanut.
Miten siskosi rokotukset, näin lyhyellä varoitusajalla ei ehdi saada rokotuksia kuntoon?
Inhoan provon huutelijoita, mutta tämä on harvinaisen huono yritys, ei tästä saa edes kunnon keskustelua aikaan.
Rippilahjakasi ei ostella matkoja, ei ainakaan sisarukset.
Jos olet ostamassa lahjaa siskollesi, niin Lontooseen sitten. Jos taas olet ostamassa matkan itsellesi ja kylkiäislahjan itsellesi niin anna palaa vaan.
Jos sulla ei ole rahaa/halua viedä siskoasi New Yorkiin, minne hän haluaa, vie sitten Lontooseen, jos se on hänelle toinen mieluinen kohde. Mä esimerkiksi en suurin surminkaan haluaisi Thaikkuihin, vaikka ilmaiseksi pääsisin. Sen sijaan Lontoo ja New York ovat mieleisiäni käyntikohteita.
Lahjan valitsemisessa kannattaa aina ottaa huomioon saajan toive. Ja jos tiedät siskosi haaveilevan pääsystä noihin kahteen kaupunkiin, niin miksi ihmeessä valitsisit jonkin toisen lomakohteen? :o
Jos olisin siskosi, kuolisin onnesta vaikka pääsisin ihan vaan Tukholman risteilylle.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 04:49"]Miksi rippikoulu käydään? Ehkä olisi hyvä miettiä sitäkin. Ei kai se lahja ole pääasia.
[/quote] varmaan 80 prossaa kyllä menee riparille lahjojen takia.
Nirso saa olla jos ei ilmainen matka kelpaa. Eri asia jos matkakohde olisi jotenkin supervieras ja semmoinen missä ei turisteja oikeasti pahemmin käy mutta Thaimaa on ns peruskauraa. Itse en siis ole siellä edes käynyt enkä matkasta sinne haaveile mutta jos joku matkan tarjoisi, olisin erittäin iloinen :)
No voihan se on olla opettaivaista siskollesi nähdä bangkok, sinä lahjan antajana päätät minne menette. Siskosi voi aikuisena itse mennä new yorkiin.
Kysy siskoltasi, älä meiltä.
Oletko kuullut sitä vanhaa sanontaa, että kun ihminen on kyllästynyt Lontooseen, hän on kyllästynyt elämään? Kyllä Lontoon kokoisesta kaupungista luulisi aina löytyvän uusia puolia.
Toisaalta itsekin menisin tällä hetkellä mieluummin Bangkokiin, mutta en olekaan sisaresi.
elokuussa pitkälle lomamatkalle? Rippikoululainen - eikö hän ole sitten vielä ihan peruskoululainen, pitäisiköhän kuitenkin tsekata että milloin koulu taas elokuussa alkaa?
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 08:03"]Jos sulla ei ole rahaa/halua viedä siskoasi New Yorkiin, minne hän haluaa, vie sitten Lontooseen, jos se on hänelle toinen mieluinen kohde. Mä esimerkiksi en suurin surminkaan haluaisi Thaikkuihin, vaikka ilmaiseksi pääsisin.Sen sijaan Lontoo ja New York ovat mieleisiäni käyntikohteita.
Lahjan valitsemisessa kannattaa aina ottaa huomioon saajan toive. Ja jos tiedät siskosi haaveilevan pääsystä noihin kahteen kaupunkiin, niin miksi ihmeessä valitsisit jonkin toisen lomakohteen? :o
[/quote]
Aika paksua olisi kieltäytyä ilmaismatkasta, kun kohde ei ilmeisesti ole tarpeeksi trendikäs.
No minä en haluaisi Thaimaaseen edes ilmaiseksi, koska en haluaisi tukea alueen turismia edes välillisesti, ennen kuin viranomaiset oikeasti puuttuvat alueella rehottavaan lapsi-ja naiskauppaan.
Ja lahjalla ei ole tarkoitus nöyryyttää tyyliin 'ilmaisen pitää kelvata' vaan ilahduttaa.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 08:46"]No minä en haluaisi Thaimaaseen edes ilmaiseksi, koska en haluaisi tukea alueen turismia edes välillisesti, ennen kuin viranomaiset oikeasti puuttuvat alueella rehottavaan lapsi-ja naiskauppaan.
Ja lahjalla ei ole tarkoitus nöyryyttää tyyliin 'ilmaisen pitää kelvata' vaan ilahduttaa.
[/quote]
Mihin kaikkiin muihin maihin sinulla on matkustusboikotti?
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 08:46"]No minä en haluaisi Thaimaaseen edes ilmaiseksi, koska en haluaisi tukea alueen turismia edes välillisesti, ennen kuin viranomaiset oikeasti puuttuvat alueella rehottavaan lapsi-ja naiskauppaan.
[/quote]
Samalla logiikalla et voi matkustaa Helsinkiin, koska turismi tukee prostituutiota?
Helsingissä tilanne on hieman parempi kuin Bangkokissa. Ja vaikka olisin kuinka väärässä tässä asiassa, lahjan ei kuulu myöskään kasvattaa, vaan ilahduttaa.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 14:42"]
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 13:44"]
Päädyin jo Lontooseen, vielä pitäisi vaan löytää edulliset lennot..
ap
[/quote]
Säädydillinen hotelli on kyllä vaikeampi juttu elokuussa...
[/quote]
Sen uskon.
ap