Putosin työmarkkinatuelle, se on vaan
jotain 600 euroa kuukaudessa. Miten sillä voi selvitä?
Kommentit (36)
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 01:48"]Ainakin meillä mies osaa tehokkaasti käyttää rahaa vallan välineenä (=esimerkiks ruokien suhteen mulla ei ole sanavaltaa, jos mies ne maksaa suurimmalti osin ja sellasta jatkuvaa "kyttäämistä" esimerkiks mitään meikkituotteita en sais ostaa yms.). Mieluummin tekisin mitä tahansa paskatöitä, josta sais ees 1000€/kk, kun miehen rahoille lähtisin. Kahdestaan asutaan siis, ei lapsia ole.
:/
t. ehkä kohta samassa tilanteessa kuin ap
[/quote]
Kuulostaa kaamealta. Itse olen ollut vuosia kotiäitinä ja nyt työttömänä mutta ei mitään kokemuksia tuollaisesta :(
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 01:48"]Ainakin meillä mies osaa tehokkaasti käyttää rahaa vallan välineenä (=esimerkiks ruokien suhteen mulla ei ole sanavaltaa, jos mies ne maksaa suurimmalti osin ja sellasta jatkuvaa "kyttäämistä" esimerkiks mitään meikkituotteita en sais ostaa yms.). Mieluummin tekisin mitä tahansa paskatöitä, josta sais ees 1000€/kk, kun miehen rahoille lähtisin. Kahdestaan asutaan siis, ei lapsia ole.
[/quote]
Kuulostaa kaamealta. Itse olen ollut vuosia kotiäitinä ja nyt työttömänä mutta ei mitään kokemuksia tuollaisesta :(
Mikset hanki osa-aikatyötä? Itse olen osa-aikatyössä ja mies tekee kokoaikatyötä. Saan liiton soviteltua ansiosidonnaista. Samaa voi tehdä myös työmarkkinatuella. Menot meillä maksetaan sen tililtä kummalla on ja kumpikin saa kyllä mitä tarvitsee. Mies maksaa yleensä isommat kauppareissut ja en tarvitse lupaa hiuslakkaan, väriin tms. Mieskin ostaa mitä tarvitsee ja meillä ollaan samalla viivalla. Minä hoidan päivät lapsia kun mies töissä ja mies hoitaa lapset kun minä töissä, näin säästetään päivähoitomaksutkin 500€/kk ja lisäksi tulee vielä kotihoidontuki n.300€/kk, joka ei tuloriippuvainen. Enemmän rahaa käteen, kuin jos olisin kokoaikatyössä ja tarhamaksutkin siitä pois
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 02:14"]Mikset hanki osa-aikatyötä?
[/quote]
ei niitä noin vaan hankita
[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 13:30"]
Kiitos muistutuksesta, vaikka ansiosidonnaista onkin jäljellä vielä melkein 400 päivää ja on melkein kaksi kertaa tuo. Täytyy pitää varansa, että pääsee taas töihin ennen kuin se loppuu.
Tiedäthän, että opiskelijat joutuvat tulemaan toimeen vielä paljon vähemmällä, mutta toisaalta he saavat sellaisia alennuksia, joita työttömät eivät saa.
[/quote]
Mitä niillä alennuksilla tekee jos ei ole varaa ostaa mitään?
Aina naurattaa nämä höpisijät, jotka puhuvat opiskelijoiden halvoista aterioista ja matkoista.
Kotiruokaan verrattuna opiskelijaruokailu on kallista ja matkat vielä kalliimpia. Mitä hyötyä on jostain vr:n matkoista puoleen hintaan jos ei ole varaa matkustaa silloinkaan mihinkään?
Pankki antoi yhden vuoden lainalyhennysvapaan meille onneksi, mutta sen jälkeen pitää katsoa asiat uudelleen? Voi tulla jännät paikat kun putoaa ansiosidonnaiselta....
Kumma juttu, että me hoitovapaalaiset sitten pärjätään 300e tuloilla... kyllä kelpaisi tuplamäärä eli työttömyystuki!
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 04:05"]
Kumma juttu, että me hoitovapaalaiset sitten pärjätään 300e tuloilla... kyllä kelpaisi tuplamäärä eli työttömyystuki!
[/quote]
Mikäs siinä on äitulin pärjäillessä, kun on mies joka rahoittaa elämistä. Naisten hypergamia huomioiden ei mikään työmarkkinatuella elävä mies taatustikaan...
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 04:17"][quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 04:05"]
[/quote]
Mikäs siinä on äitulin pärjäillessä, kun on mies joka rahoittaa elämistä. Naisten hypergamia huomioiden ei mikään työmarkkinatuella elävä mies taatustikaan...
[/quote]
Niin eikö sen työttömän elämää sitten rahoita mies? On se kumma, että äiti, joka tekee työtä kotona eli hoitaa pieniä lapsiaan saa vain 300e, mutta vaikkapa työtävieroksuva lusmu saa tuplarahat. Ja näitä riittää usko tai älä.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 04:24"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 04:17"][quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 04:05"]
[/quote]
[/quote]
Niin eikö sen työttömän elämää sitten rahoita mies? On se kumma, että äiti, joka tekee työtä kotona eli hoitaa pieniä lapsiaan saa vain 300e, mutta vaikkapa työtävieroksuva lusmu saa tuplarahat. Ja näitä riittää usko tai älä.
[/quote]
Tottakai työtöntä, parisuhteessa olevaa naista rahoittaa mies. Yksinelävää työtöntä tai naisen kanssa elävää työtöntä miestä (ei sellaisia olekaan ainakaan kauaa) ei sen sijaan rahoita kukaan muu kuin Kela, työttömyyskassa tai sossu.
Omien lastensa hoitamaminen ei ole mitään työtä, vaan itse valittu, täysin vapaaehtoinen harrastus ja pikemminkin maapallolle vahingollinen sellainen (lisääntyminen siis). Eli iso sakko siitä pitäisi ennemminkin määrätä.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 04:33"][quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 04:24"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Tottakai työtöntä, parisuhteessa olevaa naista rahoittaa mies. Yksinelävää työtöntä tai naisen kanssa elävää työtöntä miestä (ei sellaisia olekaan ainakaan kauaa) ei sen sijaan rahoita kukaan muu kuin Kela, työttömyyskassa tai sossu.
Omien lastensa hoitamaminen ei ole mitään työtä, vaan itse valittu, täysin vapaaehtoinen harrastus ja pikemminkin maapallolle vahingollinen sellainen (lisääntyminen siis). Eli iso sakko siitä pitäisi ennemminkin määrätä.
[/quote]
Entäpä elämäntapatyötön, joka on parikymppisestä päättänyt vain vetää alkoa ja röökiä, asuu yhteiskunnan kustantamassa asunnossa ja saa parhaimmillaan ruuatkin nokan eteen. Elelee näin 50vuotta. Jo asumistukina saa satoja tuhansia.
Kumpikohan olikaan kalliimpaa, se pari vuotta kotona lapsiaan hoitava äiti ja tulevat veronmaksajat, vai nuo lusmut. Niinpä.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 04:47"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 04:33"][quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 04:24"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Entäpä elämäntapatyötön, joka on parikymppisestä päättänyt vain vetää alkoa ja röökiä, asuu yhteiskunnan kustantamassa asunnossa ja saa parhaimmillaan ruuatkin nokan eteen. Elelee näin 50vuotta. Jo asumistukina saa satoja tuhansia.
Kumpikohan olikaan kalliimpaa, se pari vuotta kotona lapsiaan hoitava äiti ja tulevat veronmaksajat, vai nuo lusmut. Niinpä.
[/quote]
Se työtön on paljon parempi vaihtoehto kuin sikiävä työssäkäyvä. Yhden vähävaraisen ihmisen kulutus on aina pienempi kuin sinun + lapsiesi, heidän lapsiensa jne. Tämä tulevat veronmaksajat sikiämisen perusteluna on aika heikko. Entä jos mukuloistasi tuleekin rikollisia, kouluampujia, narkkareita jne? Maksoivat veroja tai eivät, kuluttavat kuitenkin luonnonvaroja ja lisäävät väestöräjähdystä. Se todennäköisyys että heissä olisi joku ihmiskuntaa suuresti hyödyttävä nero on niin pieni, että sillä perusteella ei kenenkään kannata lisääntyä.
Silloin kun itse olin työtön, ei saanut mitään miehen tulojen takia. Mulla vielä erikoinen tilanne, sillä putosin suoraan työmarkkinatuelle eli nollille, pitkä juttu mutta sanotaan vain, että työtunnit eivät riittäneet työssäoloehtoon.
Mutta kun olin työtön, en ollut lusmu. Suurimmat vaikeudet saada töitä johtuivat asenteista työttömiä kohtaan. Työelämässäkin oli ja on yhä ihmisiä, jotka oikeasti tekevät vähemmän kuin minä työttömyysaikana. Laiskurit ne yleensä julistavatkin, että työtön vain makaa sohvalla, koska he eivät osaa itse kuvitella vastaavassa tilanteessa tekevänsä muuta. Täytyy olla surkea, ajattelykyvytön ja laiska työntekijä, jos ei osaa kuvitella työttömälle muuta tekemistä kuin sohvalla makaaminen. Sitten he vastaavat, että kaikki heidän tuntemansa työttömät ovat sellaisia, kumma kun minun tuntemistani työttömistä ei yksikään ja tiedän kymmeniä entisiä työttömiä, itseni mukaanlukien, jotka ovat töissä. Tähän ei yksikään työttömien haukkuja vastaa koskaan, kun kysyn, että jos kaikki työttömät ovat lusmuja, miten työttömänä olleita voi olla töissä. Äly ei riitä.
Ei vaan rahat enää riitä... en taida olla ainoa.
Ainakin meillä mies osaa tehokkaasti käyttää rahaa vallan välineenä (=esimerkiks ruokien suhteen mulla ei ole sanavaltaa, jos mies ne maksaa suurimmalti osin ja sellasta jatkuvaa "kyttäämistä" esimerkiks mitään meikkituotteita en sais ostaa yms.). Mieluummin tekisin mitä tahansa paskatöitä, josta sais ees 1000€/kk, kun miehen rahoille lähtisin. Kahdestaan asutaan siis, ei lapsia ole.