Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joulu miehen tapaan. Millainen se teidän perheessä olisi?

Vierailija
22.12.2020 |

Et itse saisi sanoa tai osallistua mitenkään, koskien myös sukulaisten ja lasten lahjoja.
Mies olisi saanut tiedon tästä marraskuun alussa.

Kommentit (173)

Vierailija
101/173 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä te oikein löydätte näitä miehiä?

Vai onko kyse siitä, että miehenne eivät edes kaipaa mitään joulunviettoa, ja kuvitellut kiukuttelut jäisivät toteutumatta?

Mun mies on vaan laiska. Ei suostuisi siivoamaan ja miettimään ajatuksella lahjoja. Haluaa vaan itse päästä mahdollisimman helpolla.

Minä olen leiponut kaikki joulun tarjottavat, tehnyt joululaatikot, ja suunnitellut monipuolisen joulutarjottavat. Kysellyt lapsilta lahjatoiveita. Siivonnut koko kämpän yksin. Kuunnellut joulumusiikkia lasten kanssa, vaikka mies vihaa joululauluja. Minä teen kaikki jouluruoat, leivon, siivoan, hankin lahjat. Ja joka ikinen joulu riidellään lasten lahjojen määrästä, joulukukkien hankinnasta, kuusesta. Mies haluaisi päästä mahdollisimman halvalla, vaikka joulujuomiin itse satsaa 150-200 euroa.

Eli sinä vietät joulua omalla tavallasi, ja yrität pakottaa miestä samaan, vaikka hän ei halua. Jos et pakottaisi, miehesi ei viettäisi joulua sinun tavallasi ja olisi tyytyväisempi. Sinä kutsut sitä laiskuudeksi.

Miksi muuten olet miehesi kanssa?

Jos känkkis osaat lukea, niin tuolla parilla on lapsia. Lapsille se joulu tehdään ja pitäisi ihan laiskimmankin känkkiksen tajuta. Jos aikuinen mies haluaa viettää joulun ankeasti ryypäten, niin se ei ole lapsille hyvä joulu.

Mikä on lapsille oikea tapa viettää joulua, ja miksi juuri se?

Sellainen, josta lapsille jää hyviä muistoja aikuisuuteen asti. Suomessa ei joulua pääse karkuun ja lapsista on kurjaa, jos vain heillä ei sitä vietetä. Vaatii vanhemmilta hieman vaivannäköä. Yksikään lapsi ei muistele aikuisena, miten kivaa oli kun iskä oli joulut humalassa eikä jouluissa ollut mitään erilaista kuin arjessa.

Vierailija
102/173 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun mies on tämän joulun eteen tehnyt seuraavaa: 

Ostanut lahjoja minulle, itselleen ja lapsille ja lasten serkuille. 

Vienyt joulukukat äidilleen ja kummitädilleen. 

Patistanut minua varaamaan kinkun eli todennäköisesti olisi sen hoitanut jos olis jouluvastuussa. Luultavasti olisi myös miettinyt ettei me pelkkää kinkkua syödä eli todennäköiisesti olisi järjestänyt laatikot, kalat yms jollain tapaa. 

Ostanut karkkia ja patistanut lapsia hankkimaan lisää karkkia. 

Hommannut kuusen. Lapset sen on ennenkin koristelleet. 

Luulen että siivous ja jouluverhot olis laittamatta ja kattauksena arkiastiat mutta kyllä tähän torppaan joulu tulisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/173 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä perse ilijä dokaavat miehet selkeästi vastaavat lasten puolesta ettei lapset tarvitse joulua.

On ihan eri olla viettämättä joulua jos kukaan mukaan kaveri ei vietä, esim köyhyyden tai uskonnon takia.

Eri asia on yltäkylläisessä länsimaassa jossa kaikki muut kaverit saavat lahjoja ja sitten itse jäisi kaikesta kivasta paitsi.

Mutta toki dokut miehet, jatkakaa. Itsekyytenne määrä jaksaa aina hämmästyttää

T alkoholistin lapsi, joka ei todellakaan muistele lämmöllä lapsuuden jouluja.

Vierailija
104/173 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ja isä kirjoitti:

Tässä ketjussa oikein huokuu katkeruus. Ei tarvita kuin pari lasia viiniä ruuan kanssa aattona ja "kodin hengetär" räjähtää ja alkaa räyhätä.

En ole tiennyt, että joulu tuo mukanaan näin paljon

Mä ainakin otan tämän ihan huumorilla:).

Ei tarvi ottaa kaikkea niin vakavasti, ei edes jouluna.

Vierailija
105/173 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ja isä kirjoitti:

Tässä ketjussa oikein huokuu katkeruus. Ei tarvita kuin pari lasia viiniä ruuan kanssa aattona ja "kodin hengetär" räjähtää ja alkaa räyhätä.

En ole tiennyt, että joulu tuo mukanaan näin paljon pahaa mieltä:(

Ei mielestäni ole katkeruutta. Lähinnä karu totuus miten osa miehistä on täysin piittaamattomia omaa perhettään kohtaan. Antavat perheen äidin raataa ja tehdä joulun valmistelut yksin kun itse laiskottelevat, pelaavat ja juovat kaljaa. Mikä se sellainen joulu olisi perheen lapsille, jossa ei olisi joulukuusta, ei lahjoja, ei jouluruokia, ei joulumusiikkia? Kaljaa ja Playstationia???

Nyt jotain rajaa siihen itsekyyteenkin! Ja kaiken pers eilyn pitäisi perheenäidin tyytyväisenä niellä? Että saa yksin raataa jotta lapset saa joulun?

Tuskin lapset kaipaa joulukuusta ym jos ei ole opetettu siihen, että ne on pakko olla. Lahjoja ehkä. Jouluruoka voi olla mitä vaan hyvää ja maistuvaa. Miksi olla piittaamattoman miehen kanssa? Jos halutaan viettää perinteinen joulu ja toinen aikuinen ei tee osaansa, niin sitten ei tee. Ei toisen tartte paikata.

Lapset näkee joulukuusia telkkarista ja kavereiden luona, joten kyllä he kyselee miksei meillä ole sellaista. Siinä iskä saa selittää lapsille miksi näin on. Joulu on lasten juhla ja kyllä toinen joutuu paikkaamaan, jos toinen jättää kaiken tekemättä, muutenhan ne lapset pettyy. Tuollaisessa tilanteessa oleville suosittelen eroa.

Vierailija
106/173 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä itse asiassa on tällainen joulu tänä vuonna. Mä oon vuodelevossa, kun lapsi pyrkii syntymään 3kk etuajassa eli saan kävellä tasan vessaan ja suihkuun ja muuten makaan sohvalla tai sängyssä. Mies hoitaa kaiken ja mulla on häneltä ehdoton kielto tehdä mitään tai stressata tai huolehtia mistään. On ostanut lapsille lahjaksi PS5 ja pelejä, kummankin vanhemmille on kapselikahvinkeittimet.

Ruokia on kuulemma kaapissa kinkku, lämminsavulohi, savuporoa, perunoita, lanttu- ja porkkanalaatikot ja itse suolattu lohi. Huomenna kuulemma aikoo käydä ostamassa "salaattiaineet". Kahvipöytään on kuulemma kaupasta pipareita, jaffakeksejä, pussi sipsejä, muutama laatikko suklaata ja aikoo ostaa jotakin pullaa.

Sulla on hyvä mies. Toivon, että kaikki menee hyvin, kun muistat levätä. Hyvää joulua!

Vierailija
107/173 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei olisi kuusta. Ei kukkia. Ei kynttilöitä.

Teineille lahjat rahana.

Piparkakkutaikinat olisi syöty jäisinä pakkasesta. (Niin ne on taaskin). Valmiit piparit syöty ennen joulua (niin taaskin, kun en muistanut piilottaa) Tortut syöty jäisinä pakkasesta (niin taaskin, mutta piilotin muutaman autotallin pakastimeen) Piirakat syöty jäisinä pakkasesta (niin taaskin, no kaksi pussia on piilossa)

2 päivää ennen joulua mies saisi paniikkikohtauksen, äidille pitää ostaa lahja. Paketoi kahvipaketin ja halvimman konvehtirasian, mitä kaupasta löytyy.

Kinkku valmiina. Mieluusti viipaleina.

Sillipurkki,.

Pussimuusia.

Ei muuta.

Joulumusiikkia ei kuunnella.

Mies pieree sohvalla.

Kaljaa se ei sentään juo.

Täh? Kuulostaa syömishäiriöltä.

Vierailija
108/173 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon sinkku, mut jos seurustelisin ja joutusin päättää kaikesta, nii tyttöystävälle ilmaantuis tonttuhattu päähän. :) Miul on sellane tapa ollu lapsesta asti, et oon pitäny sellasta karvasta tonttuhattuu, jonka sain lapsena lahjaks, koko joulukuun päässäni. Jouluna miul on ollu tapana kattoo Hobitti ja Taru sormusten herrasta, joten jos joutusin päättää, nii ne katottas sit yhes. :) En tietenkää oikeesti pakottas ketää mihinkää, mut ollaan ny leikis mukana. Tekokuusi koristeltaisiin yhes joulukuun 1. päivänä ja laitettas lahjat kuusen alle mahdollisimman aikasi härnäämää toista. Mie käyn joka joulu vanhempie luona, nii kait pelinhenges tyttöystävä pitäs raahata mukaan. :D Ja jälleen, en oikeesti pakottas. Tuntuu, et tota saa toistaa, ku muute alkaa semmone kakkamyrsky että… Vanhemmat on jo vanhoja, nii veljien kaa ollaan jaettu jouluruokien teko, nii ne sit tehtäs yhes tyttöystävän kaa. Eiköhä se olis siinä suurinpiirtein. :)

Vierailija
109/173 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät ruuat, mutta ei muita joulukoristeita kuin kynttilä ruokapöydässä. Ei siivousta. Joulumusiikkia levyltä tai radiosta. Jouluohjelmana sauna. Siinäpä se. Toivottavasti lumisadetta ulkona tuomassa tunnelmaa.

Vierailija
110/173 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai onko kyse siitä, että miehenne eivät edes kaipaa mitään joulunviettoa, ja kuvitellut kiukuttelut jäisivät toteutumatta?

Mun mies on vaan laiska. Ei suostuisi siivoamaan ja miettimään ajatuksella lahjoja. Haluaa vaan itse päästä mahdollisimman helpolla.

Minä olen leiponut kaikki joulun tarjottavat, tehnyt joululaatikot, ja suunnitellut monipuolisen joulutarjottavat. Kysellyt lapsilta lahjatoiveita. Siivonnut koko kämpän yksin. Kuunnellut joulumusiikkia lasten kanssa, vaikka mies vihaa joululauluja. Minä teen kaikki jouluruoat, leivon, siivoan, hankin lahjat. Ja joka ikinen joulu riidellään lasten lahjojen määrästä, joulukukkien hankinnasta, kuusesta. Mies haluaisi päästä mahdollisimman halvalla, vaikka joulujuomiin itse satsaa 150-200 euroa.

Eli sinä vietät joulua omalla tavallasi, ja yrität pakottaa miestä samaan, vaikka hän ei halua. Jos et pakottaisi, miehesi ei viettäisi joulua sinun tavallasi ja olisi tyytyväisempi. Sinä kutsut sitä laiskuudeksi.

Jos känkkis osaat lukea, niin tuolla parilla on lapsia. Lapsille se joulu tehdään ja pitäisi ihan laiskimmankin känkkiksen tajuta. Jos aikuinen mies haluaa viettää joulun ankeasti ryypäten, niin se ei ole lapsille hyvä joulu.

Sellainen, josta lapsille jää hyviä muistoja aikuisuuteen asti. Suomessa ei joulua pääse karkuun ja lapsista on kurjaa, jos vain heillä ei sitä vietetä. Vaatii vanhemmilta hieman vaivannäköä. Yksikään lapsi ei muistele aikuisena, miten kivaa oli kun iskä oli joulut humalassa eikä jouluissa ollut mitään erilaista kuin arjessa.

Millaiset traumat siitä tulee lapsille,jos ilman martyrointia tilataan vaikka sitä kiinalaista ja katsotaan elokuvia? Lahjaksi vaikka pc- tai pleikkaripeli.

Vierailija
111/173 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ja isä kirjoitti:

En ole tiennyt, että joulu tuo mukanaan näin paljon pahaa mieltä:(

Ei mielestäni ole katkeruutta. Lähinnä karu totuus miten osa miehistä on täysin piittaamattomia omaa perhettään kohtaan. Antavat perheen äidin raataa ja tehdä joulun valmistelut yksin kun itse laiskottelevat, pelaavat ja juovat kaljaa. Mikä se sellainen joulu olisi perheen lapsille, jossa ei olisi joulukuusta, ei lahjoja, ei jouluruokia, ei joulumusiikkia? Kaljaa ja Playstationia???

Nyt jotain rajaa siihen itsekyyteenkin! Ja kaiken pers eilyn pitäisi perheenäidin tyytyväisenä niellä? Että saa yksin raataa jotta lapset saa joulun?

Tuskin lapset kaipaa joulukuusta ym jos ei ole opetettu siihen, että ne on pakko olla. Lahjoja ehkä. Jouluruoka voi olla mitä vaan hyvää ja maistuvaa. Miksi olla piittaamattoman miehen kanssa? Jos halutaan viettää perinteinen joulu ja toinen aikuinen ei tee osaansa, niin sitten ei tee. Ei toisen tartte paikata.

Lapset näkee joulukuusia telkkarista ja kavereiden luona, joten kyllä he kyselee miksei meillä ole sellaista. Siinä iskä saa selittää lapsille miksi näin on. Joulu on lasten juhla ja kyllä toinen joutuu paikkaamaan, jos toinen jättää kaiken tekemättä, muutenhan ne lapset pettyy. Tuollaisessa tilanteessa oleville suosittelen eroa.

Kyllä lasten kuuluu välillä myös pettyä. Ei kaikkialla joulua voi viettää tietyn kaavan mukaan. Joulumuistot syntyy yhdessä olosta. Joulumuistot syntyy myös siitä että osataan arvostaa toinen toistaan. Ellei sitä arvostusta ole ei jouluja kannata viettää yhdessä, siitä jää vain ikävät muistot lapsille.

Vierailija
112/173 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaiset traumat siitä tulee lapsille,jos ilman martyrointia tilataan vaikka sitä kiinalaista ja katsotaan elokuvia? Lahjaksi vaikka pc- tai pleikkaripeli.

Äidille siitä saattaa syntyä trauma ja toki se helposti siirtyy myös lapsiin. Jos äiti ei voi sietää pettymyksiä jouluna siitä että se ei suju hänen toivomallaan tavalla miten lapset voisivat niitä sietää.

Vierailija
113/173 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri: Ei sitten minkäänlaisia. Oma paras joulumuisto vuosikymmenten takaa on joulusta, jonka äiti oli töissä. Isän kanssa vuokrattiin kassillinen videoita, syötiin hernesoppaa (ei ollut isä kummoinen kokki) ja irtokarkkia. Stressittömyys, pakon ja huutoriitojen puute jopa absolutistiperheessä toi paremman mielen kuin perinnejoulu ikinä.

Ja pääsee karkuunkin. Oma lapsi on parikymppinen, hänen kanssaan luovuttiin perinnejoulusta jo alaluokilla. Tuntee kyllä tavat, muttei ole kiintynyt niihin sen enempää kuin mekään, eikä ole osoittanut mielenkiintoa niitä kohtaan. Ei laita perinteistä joulua myöskään omassa kodissaan. Ihan hyvin on kasvatus onnistunut. Ei kyllä tehdä paljoa muutakaan vain siksi, "koska pitää". Sen enempää kristillinen kuin kaupallinenkaan puoli juhlapyhän vietosta ei ole koskaan ollut kiinnostava. Joskus kun maailmaa luotiin, oli joidenkin mahdotonta ymmärtää, ettei olla jehovia, siinä suurin vaikeus.

Vierailija
114/173 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoja ei olisi, kuusta ei olisi, jouluruokaa ei olisi vaan jotain pitsaa tms, joulusiivous jäisi tekemättä. Ulkona palaisi lyhdyt.

Vierailija
115/173 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä joulu miehen tapaan olisi se, että koti olisi siisti, meillä olisi hyvissä ajoin koristeltu kuusi ja joulukoristeita muutenkin, jouluruuat mietittynä ja jotain mukavaa ohjelmaa joulun ajaksi. Jos taas mentäisiin minun mukaan niin kämppä olisi pommin jäljiltä ja minä nukkuisin naamallani sängyssä koko joulusesongin tekemättä yhtään mitään järkevää. Koska minä olen väsynyt ja hämmentynyt ihminen enkä ole tämän hyvän mieheni arvoinen ettekä ole tekään täällä palstalla.

Vierailija
116/173 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahjoja ei olisi, kuusta ei olisi, jouluruokaa ei olisi vaan jotain pitsaa tms, joulusiivous jäisi tekemättä. Ulkona palaisi lyhdyt.

Kuulostaa kivalta joululta. :)

Vierailija
117/173 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä olisi ehkä muuten aika samanlainen joulu, paitsi ruokapöydässä kattaus olisi huomattavasti arkisempi. Ja se yksi jouluateria olisi ainut, mihin edes yritettäisi saada kaikki yhtäaikaa pöytään. Muuten kukin söisi milloin haluaa, tai olisi syömättä, jos olisi liian pieni ottamaan itse ruokaa.

Vierailija
118/173 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän rakastaa joulua, yhtä lailla olisi laitettu kuin nytkin. Laatikot tosin olisi pitopalvelusta, kun ei osaa niitä tehdä.

Exä olisi hoitanut kaiken kauhean vihaisena aattoaamuna, syömään olisi päästy seitsemältä illalla.

Vierailija
119/173 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon huomannut että miehet valtaosin on tosi fiksuja. Joko sanovat etteivät osaa tai pysty tai sitten kerran ryssivät homman huolella niin ettei kukaan enää pyydä hoitamaan

Vierailija
120/173 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tapana kiristyä jouluna. Johtuu varmasti lapsuudeajoilta, kotoonta opittua.

Jäis miehen laittamana monet hössötykset pois, olisi tosin rennompaa. Mun ei tarttis ärsyyntyä tai hermostua, mutta jotenkin kuuluu vaan asiaan.