Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joulu miehen tapaan. Millainen se teidän perheessä olisi?

Vierailija
22.12.2020 |

Et itse saisi sanoa tai osallistua mitenkään, koskien myös sukulaisten ja lasten lahjoja.
Mies olisi saanut tiedon tästä marraskuun alussa.

Kommentit (173)

Vierailija
161/173 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulupöydässä olisi tarjolla kinkkua ja äidin tekemät laatikot. Joulusauna ja olutta. Yhtäkään lahjapakettia ei olisi hankittuna, lapsille kirjekuoret jossa rahaa. Joulusiivoa tuskin osaisi edes miettiä, sama pyyheliinakin käy hänelle viikosta toiseen- miksi sitä turhaan pestä välillä. Kaikki joulukukat unohtuneet, mutta joulukuusen olisi hankkinut.

Mitä vikaa tuossa on? Ai se ei mene mielesi mukaan, ok.

Vierailija
162/173 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisimme joulun viettoon hänen siskolleen (vanhemmat ovat kuolleet). Mies odottaisi luultavasti minun oma-aloitteisesti valmistavan jotain ruokatuomisia, mutta ei sopisi asiasta sen paremmin minun kuin siskonsa kanssa. Lahjoja hän hankkisi kaikille. Siskon luona söisimme, ehkä saunoisimme, pelaisimme lautapelejä ja seurustelisimme puolen suvun kanssa. Mies pitäisi itsestäänselvyytenä, että minäkin osallistun pöydän kattamiseen ja jälkien korjaamiseen. Viipyisimme tapaninpäivään saakka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/173 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi monella miehellä on surullinen joulu vuodesta toiseen. Kaikki menee sen naisen mieltymyksien mukaan, jos ei, saa haukut. Hienoa, miksi ihmeessä olette miestenne kanssa kun rakkaudesta ei ole tietoakaan?

Vierailija
164/173 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä taas uskomaton ketju.

Joko nämä vastaukset ovat miesvihaisia trollauksia tai sitten naiset menevät yhteen luolamiestä muistuttavien miesten kanssa. Eiköhän moderni ja normaali suomalainen mies osaa järjestää joulun lahjoineen, siivouksineen, kokkauksineen ja koristeluinen ihan siinä missä nainenkin? Painotukset voivat tietenkin olla erilaiset, mutta en usko, että kaikki ketjuun vastanneet seurustelevat kehitysvammaisten, junttien tai laiskojen miesten kanssa, joten luulisi sen joulun onnistuvan oli järjestelyjen takana mies tai nainen.

Tai ehkä tässä halutaan ylläpitää stereotypiaa kaiken kasassa pitävästä naisesta, kodin hengettärestä, jota ilman mies ja lapset suunnilleen tunkisivat haarukkaa pistorasiaan ja kinkun sijaista paistaisivat perheen koiran?

Mä luulen että todella suuri osa naisista on aina päästänyt puolisonsa kuin koiran veräjästä eikä edes odottanut heiltä mitään apua valmisteluihin, siksi niillä ei ole siihen mitään rutiinia. 

Mun mies saisi ihan ok joulun aikaiseksi mutta hänen lapsuudenkodissaan oli mun silmin vähän ankeat joulut joten kaikki extra on mun vastuulla esim huolehdin siitä että kattaus on kaunis, koti tunnelmallinen ja lahjat sievästi paketoituja. Tulisi se joulu ilman niitäkin mutta esteetikkona mulle silmänruoka on tärkeää. Muuten mies hoitaa kyllä oman osuutensa, hankkii lahjat omalle suvulleen, lapsille ja mulle, käy kaupassa, hakee ja koristelee kuusen lasten kanssa, siivoaa yms. Ruuanlaitosta vastaan minä koska itse haluan. 

Miten niin kuin koira veräjästä? Eihän miehet saa viettää sitä joulua niin kuin haluisivat! Nainen pääsee kuin koira veräjästä kun aina mennään hänen mieltymyksien mukaan.

Vierailija
165/173 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piha ja kämppä täynnä jouluvaloja ja koristeita, aito kuusi koristeltuna ja kuusen alla paketteja vielä syntymättömälle lapsellekin. Jouluruoka kaupasta, kuten nytkin, mutta sitä kolminkertainen määrä.

Aattona vierailut isovanhemmilla ja loppujoulu lahjojen availua, syömistä ja löhöilyä kotona. Takkatuli palaisi kaikki päivät. Mieheni osaa kyllä halutessaan järjestää vaikka mitä, enemmän hänellä on ideoita ja energiaa, kuin minulla.

Pitääkin kokeilla ensi jouluna, kun se vietetään taaperon kanssa.

Vierailija
166/173 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikalailla samanlainen kuin nyt. Mies on enemmän jouluihminen. Joulutähti, joulukuusi, lanttulaatikko, kinkku ja kaupasta muutakin herkkua jouluruuaksi. Juustoa ja viiniä. Joulusauna. Aattona miehen vanhemmille syömään jouluateria. Jos en saisi osallistua mitenkään, en saisi antaa lahjoja? En tiedä hommaisiko mies sitten meille jonkun yhteisen lahjan. Molempien vanhemmille ja sisaruksille jotain hyvää suklaata.

Vierailija
167/173 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu on mitä ilmeisemmin usein naisen juhla. Ainakin täältä saa sen kuvan. Somepostaukset vahvistaa kyllä tämänkin. Olisiko aika jo tasa-arvon nimissä viettää sitä joulua miehen näköisesti? Tämä siis näille Justiinoille jotka vihaavat miehiään.

Vierailija
168/173 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulu on mitä ilmeisemmin usein naisen juhla. Ainakin täältä saa sen kuvan. Somepostaukset vahvistaa kyllä tämänkin. Olisiko aika jo tasa-arvon nimissä viettää sitä joulua miehen näköisesti? Tämä siis näille Justiinoille jotka vihaavat miehiään.

Miehellä on täysi vapaus mennä siskolleen viettämään joulua puolen suvun kanssa, kuten on ollut aiempinakin vuosina ja hän on niin useita kertoja myös tehnyt. Haluaa itse viettää sitä minun kanssani ja sellaisella tavalla, minkä yhdessä olemme suunnitelleet.

Vierailija
169/173 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikalailla samanlainen kuin nyt. Mies on enemmän jouluihminen. Joulutähti, joulukuusi, lanttulaatikko, kinkku ja kaupasta muutakin herkkua jouluruuaksi. Juustoa ja viiniä. Joulusauna. Aattona miehen vanhemmille syömään jouluateria. Jos en saisi osallistua mitenkään, en saisi antaa lahjoja? En tiedä hommaisiko mies sitten meille jonkun yhteisen lahjan. Molempien vanhemmille ja sisaruksille jotain hyvää suklaata.

Lisään vielä että mulla on hyvä mies ja olen itsekin alkanut pitää jouluista ja valmistelemaan. Ja aika monella miehellä tuntuu olevan hyvä vaimo, joka laittaa joulun. Pidetään kultakimpaleistamme kiinni!

Vierailija
170/173 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. Lämmin kiitos kaikille naisille ja miehille, jotka laittavat joulua.

Vierailija
171/173 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinaa ja villejä naisia

Vierailija
172/173 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei joulua. Tavallinen viikonloppu.

Vierailija
173/173 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivän paras ketju🤣 Anteeksi, mut naurattaa hirveästi. Ukkoparat eivät oikein osaa järjestää jouluja. En tiedä, kannattaako edes kaikkea opettaa, mutta kannattaa yrittää delegoida asioita myös miehille.

Tosin se ei naurata, kun missään ei lukenut että mies ostaisi myös teille lahjan, vain lapsille. Mielestäni voisi edes sen verran nähdä vaivaa rakkaansa eteen, että edes yhden lahjan ostaa.

Korjaan: "Ukkoparat eivät oikein osaa järjestää jouluja sinun tyylillä"

Luuletko miehesi olevan aivan täpinöissään sinun jokavuotisesta jouluvouhotuksestasi?