Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joulu miehen tapaan. Millainen se teidän perheessä olisi?

Vierailija
22.12.2020 |

Et itse saisi sanoa tai osallistua mitenkään, koskien myös sukulaisten ja lasten lahjoja.
Mies olisi saanut tiedon tästä marraskuun alussa.

Kommentit (173)

Vierailija
121/173 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä olisi ehkä muuten aika samanlainen joulu, paitsi ruokapöydässä kattaus olisi huomattavasti arkisempi. Ja se yksi jouluateria olisi ainut, mihin edes yritettäisi saada kaikki yhtäaikaa pöytään. Muuten kukin söisi milloin haluaa, tai olisi syömättä, jos olisi liian pieni ottamaan itse ruokaa.

Jos joutuisit joskus olemaan poissa kotoa, niin pienet lapsesi näkisivät nälkää? Miksi olet hankkinut lapsia tuollaiseen tilanteeseen?

Vierailija
122/173 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulupöydässä olisi tarjolla kinkkua ja äidin tekemät laatikot. Joulusauna ja olutta. Yhtäkään lahjapakettia ei olisi hankittuna, lapsille kirjekuoret jossa rahaa. Joulusiivoa tuskin osaisi edes miettiä, sama pyyheliinakin käy hänelle viikosta toiseen- miksi sitä turhaan pestä välillä. Kaikki joulukukat unohtuneet, mutta joulukuusen olisi hankkinut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/173 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tapana kiristyä jouluna. Johtuu varmasti lapsuudeajoilta, kotoonta opittua.

Jäis miehen laittamana monet hössötykset pois, olisi tosin rennompaa. Mun ei tarttis ärsyyntyä tai hermostua, mutta jotenkin kuuluu vaan asiaan.

Otatko vastuuta omasta käytöksestäsi edes muina aikoina, vai perseiletkö ympäri vuoden?

Vierailija
124/173 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä olisi ehkä muuten aika samanlainen joulu, paitsi ruokapöydässä kattaus olisi huomattavasti arkisempi. Ja se yksi jouluateria olisi ainut, mihin edes yritettäisi saada kaikki yhtäaikaa pöytään. Muuten kukin söisi milloin haluaa, tai olisi syömättä, jos olisi liian pieni ottamaan itse ruokaa.

Jos joutuisit joskus olemaan poissa kotoa, niin pienet lapsesi näkisivät nälkää? Miksi olet hankkinut lapsia tuollaiseen tilanteeseen?

kyllä hän lapset ruokki silloin kun he olivat oikeasti pieniä. Nyt kuopus on "jo" 7v, joten mies on sitä mieltä, että iso poika osaa huolehtia itse omat syömisensä.

Vierailija
125/173 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piereskelen kotona, juon olutta, katson telkkaria.

Vierailija
126/173 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri-

Ei meillä ole jääkaappi lukossa ja vaikka olisikin en kujettaisi avainta mukana. Niin puoliso kuin lapsetkin osaavat sieltä etsiä ruokaa kun on nälkä, kaikki osaavat myös tarvittaessa laittaa ruokaa, mutta jouluna se aattoaterian jälkeen on lähinnä sitä että jokainen käy hakemassa ruokaa silloin kun on nälkä. Jouluna saa syödä vaikka yöllä.

Vierailija
127/173 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hankkisi joulukuusta, eikä erityisiä jouluruokia. Ei koristelisi kotia, eikä laittaisi mitään jouluvaloja ulos tai sisälle. Imuroisi huushollin, muta ei muuta siivousta. Alkosta ostaisi pienen kirkkaan pullon ja yhden hehkuviinin. Ei olisi torttuja tai mitään leipomuksia. Palan valmista kinkkua ostaisi.

Jos lapsen perheen luokse menisi aatoksi , antaisi kahdelle lapsenlapselleen 20e molemmille max. Vs. Minä ostan lahjoja tai annan rahaa perheen (4 henk) ostoksiin n 1000-1200e 😂) . Näin meillä.

Olen todella jouluihminen ja laittanut ihanan joulun n 50v, mutta eipä niistä ole napinaa puolin eikä toisin.

Vierailija
128/173 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä se aika pitkälle on. Kuusi jäisi pois ja piparit leipomatta, muuten mennään aika perinteinen joulu miehen hankkimilla ruuilla. Mun tapaan suklaata olis paljon vähemmän. 

Vierailija
129/173 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kyllä hän lapset ruokki silloin kun he olivat oikeasti pieniä. Nyt kuopus on "jo" 7v, joten mies on sitä mieltä, että iso poika osaa huolehtia itse omat syömisensä.

Onko 7v liian pieni ottamaan itse ruokaa?

Vierailija
130/173 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoksattaisiin aattona, että puuttuu kaikki lahjat ja jouluruuat. Miehellä olisi kaljaa.

Tämä😂🤣😂 Sama meillä,mutta hänellä olisi myös suklaarasioita.

Vierailija
131/173 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki saisivat aivan pöhköjä lahjoja, koska niitä alettaisiin miettiä vasta aattona kun kaupat ovat jo kiinni. Hän kaivaisi lahjoja varastosta ”Hei, vain pari kertaa katsottu Moottorisahamurhaaja-dvd, kävisikö se 11v. kummipojalle? Hä. Miksei? Ikärajat ovat viitteellisiä.”

Joulukoristeita ei olisi. Joulukuusta ei olisi. Ei joulukortteja. Ei siivousta. Ei mitään.

Aattona alkaisi sitten hirveä ralli, koska vaikka siihen mennessä mitään jouluhömpötystä ei olisi tarvinnut olla niin aattona sitten miehen mielestä kuitenkin perinteinen joulu pitäisi saada.

Ja aattona ehtii miehen mielestä ihan hyvin siivota, ostaa ruuat, ostaa lahjat, käydä haudoilla, löytää joulukoristeet, joulukoristella, laittaa jouluvalot, käydä joulusaunassa, hakea ja koristella kuusi, lähettää joulukortit, käydä jossain tunnelmallisessa paikassa joululounaalla ja glögeillä, paistaa kinkun, . Ja tämä kaikki todellakin tehtäisiin, koska ”hyvin ehtii”. Jouluaattoa viettäisiin ehkä yhdeltä yöllä.

Ja kamala kiroilu jos joku perinteinen herkku olisi kaupasta loppu ja sitä ei enää jouluksi saisi.

Vierailija
132/173 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä taas uskomaton ketju.

Joko nämä vastaukset ovat miesvihaisia trollauksia tai sitten naiset menevät yhteen luolamiestä muistuttavien miesten kanssa. Eiköhän moderni ja normaali suomalainen mies osaa järjestää joulun lahjoineen, siivouksineen, kokkauksineen ja koristeluinen ihan siinä missä nainenkin? Painotukset voivat tietenkin olla erilaiset, mutta en usko, että kaikki ketjuun vastanneet seurustelevat kehitysvammaisten, junttien tai laiskojen miesten kanssa, joten luulisi sen joulun onnistuvan oli järjestelyjen takana mies tai nainen.

Tai ehkä tässä halutaan ylläpitää stereotypiaa kaiken kasassa pitävästä naisesta, kodin hengettärestä, jota ilman mies ja lapset suunnilleen tunkisivat haarukkaa pistorasiaan ja kinkun sijaista paistaisivat perheen koiran?

Vierailija
133/173 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaa olisi ( vielä ) enemmän, koska haluaisi sitä ja tuota. Nyt on vain sitä ja tätä.

Vierailija
134/173 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluaattoaamupäivällä ruokaostoksille, kinkkua, valmislaatikoita ja suklaata, ehkä myös kokista. Sitten rötvättäisi sohvalla kännykän kanssa alkuiltaan, jolloin syötäisi nuo ruoat. Lahjojen avaus. Loppuilta sohvalla tv:tä ja kännykkää katsoen suklaan ja kokiksen kanssa.

Vierailija
135/173 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen laittama joulu varmaan olisi,

hyvä, lämmin hellä  ja joulumieli jokaisella.

Vierailija
136/173 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu miehen tapaan:

Tänään kävin toisessa kaupungissa laittamassa haudat kuntoon.

Huomenna haen ruokaa kahdeksi päiväksi.

Torstaina on hiljaisempaa.

Perjantaina varmaan töihin kun ei ole muutakaan tekemistä.

Vierailija
137/173 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minkäänlainen, vain päivä muiden joukossa. Mies inhoaa lähes kaikkia juhlia ja on pinttynyt antijouluilija. Menisi varmaan töihin mieluummin kuin jouluilee.

Vierailija
138/173 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koristeita saatikka kuusta ei olisi. Polttaisi kynttilöitä mikäli löytyy kaapista. Kyselisi mitä haluat lahjaksi ja jos elektroniikkaa/kodinkone, saat lahjaehdotuksistasi takuulla sen. Jos et anna erittäin suoria lahjavinkkejä, saat jotain todella epäpersoonallista tasoa Prisman rantasandaalit. Mies kun ei vuosien yhteiselosta huolimatta tiedä mistä pidän, mitä astiasarjaa kerään (vaikka käytössä joka päivä) tai minkälaisesta hajuvedestä voisin pitää. Jouluruokia ei olisi, söisimme pihviä ja lohkoperunoita. Alkossa olisi käyty kyllä. Lapsia ei ole vielä, mutta en usko että osaisi ostaa niille lahjoja sen enempää kuin vaimollekaan. Lapset saisi varmaan iästä riippumatta lahjakortin Prismaan tms.

Eli hyvin pitkälti samat setit kuin meilläkin.

Vierailija
139/173 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä taas uskomaton ketju.

Joko nämä vastaukset ovat miesvihaisia trollauksia tai sitten naiset menevät yhteen luolamiestä muistuttavien miesten kanssa. Eiköhän moderni ja normaali suomalainen mies osaa järjestää joulun lahjoineen, siivouksineen, kokkauksineen ja koristeluinen ihan siinä missä nainenkin? Painotukset voivat tietenkin olla erilaiset, mutta en usko, että kaikki ketjuun vastanneet seurustelevat kehitysvammaisten, junttien tai laiskojen miesten kanssa, joten luulisi sen joulun onnistuvan oli järjestelyjen takana mies tai nainen.

Tai ehkä tässä halutaan ylläpitää stereotypiaa kaiken kasassa pitävästä naisesta, kodin hengettärestä, jota ilman mies ja lapset suunnilleen tunkisivat haarukkaa pistorasiaan ja kinkun sijaista paistaisivat perheen koiran?

Ainakin meillä miehen valmistelut menisivät mönkään aikataulutuksen osalta. Mies ei hahmota, miten kauan mihinkin menee aikaa. Meillä on kinkku varattu ja yleensä olen miehelle sanonut, että se pitää hakea 22. päivä, jotta saan sen heti seuraavana aamuna uuniin. Nyt en sanonut, joten meidän kinkku on vielä kaupassa, mies lähti just äsken sitä hakemaan. Sieltä tulee joku kuuden kilon jötikkä nolla-asteisena, joten menee iltapäivän puolelle ennen kuin kinkun saa uuniin ja se on valmis joskus aamuyöllä. Minä en kinkun vuoksi valvo, jote mies saa sinnitellä hereillä. Mitään muuta ei uuniin tänään ehdikään, joten osa jouluruuista jää tekemättä.

Vierailija
140/173 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki olis hyvin ja rakasteltasiin useita kertoja aattona