Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joulu miehen tapaan. Millainen se teidän perheessä olisi?

Vierailija
22.12.2020 |

Et itse saisi sanoa tai osallistua mitenkään, koskien myös sukulaisten ja lasten lahjoja.
Mies olisi saanut tiedon tästä marraskuun alussa.

Kommentit (173)

Vierailija
141/173 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä taas uskomaton ketju.

Joko nämä vastaukset ovat miesvihaisia trollauksia tai sitten naiset menevät yhteen luolamiestä muistuttavien miesten kanssa. Eiköhän moderni ja normaali suomalainen mies osaa järjestää joulun lahjoineen, siivouksineen, kokkauksineen ja koristeluinen ihan siinä missä nainenkin? Painotukset voivat tietenkin olla erilaiset, mutta en usko, että kaikki ketjuun vastanneet seurustelevat kehitysvammaisten, junttien tai laiskojen miesten kanssa, joten luulisi sen joulun onnistuvan oli järjestelyjen takana mies tai nainen.

Tai ehkä tässä halutaan ylläpitää stereotypiaa kaiken kasassa pitävästä naisesta, kodin hengettärestä, jota ilman mies ja lapset suunnilleen tunkisivat haarukkaa pistorasiaan ja kinkun sijaista paistaisivat perheen koiran?

Mä luulen että todella suuri osa naisista on aina päästänyt puolisonsa kuin koiran veräjästä eikä edes odottanut heiltä mitään apua valmisteluihin, siksi niillä ei ole siihen mitään rutiinia. 

Mun mies saisi ihan ok joulun aikaiseksi mutta hänen lapsuudenkodissaan oli mun silmin vähän ankeat joulut joten kaikki extra on mun vastuulla esim huolehdin siitä että kattaus on kaunis, koti tunnelmallinen ja lahjat sievästi paketoituja. Tulisi se joulu ilman niitäkin mutta esteetikkona mulle silmänruoka on tärkeää. Muuten mies hoitaa kyllä oman osuutensa, hankkii lahjat omalle suvulleen, lapsille ja mulle, käy kaupassa, hakee ja koristelee kuusen lasten kanssa, siivoaa yms. Ruuanlaitosta vastaan minä koska itse haluan. 

Vierailija
142/173 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko nämä vastaukset ovat miesvihaisia trollauksia tai sitten naiset menevät yhteen luolamiestä muistuttavien miesten kanssa. Eiköhän moderni ja normaali suomalainen mies osaa järjestää joulun lahjoineen, siivouksineen, kokkauksineen ja koristeluinen ihan siinä missä nainenkin? Painotukset voivat tietenkin olla erilaiset, mutta en usko, että kaikki ketjuun vastanneet seurustelevat kehitysvammaisten, junttien tai laiskojen miesten kanssa, joten luulisi sen joulun onnistuvan oli järjestelyjen takana mies tai nainen.

Tai ehkä tässä halutaan ylläpitää stereotypiaa kaiken kasassa pitävästä naisesta, kodin hengettärestä, jota ilman mies ja lapset suunnilleen tunkisivat haarukkaa pistorasiaan ja kinkun sijaista paistaisivat perheen koiran?

Mä luulen että todella suuri osa naisista on aina päästänyt puolisonsa kuin koiran veräjästä eikä edes odottanut heiltä mitään apua valmisteluihin, siksi niillä ei ole siihen mitään rutiinia. 

Mun mies saisi ihan ok joulun aikaiseksi mutta hänen lapsuudenkodissaan oli mun silmin vähän ankeat joulut joten kaikki extra on mun vastuulla esim huolehdin siitä että kattaus on kaunis, koti tunnelmallinen ja lahjat sievästi paketoituja. Tulisi se joulu ilman niitäkin mutta esteetikkona mulle silmänruoka on tärkeää. Muuten mies hoitaa kyllä oman osuutensa, hankkii lahjat omalle suvulleen, lapsille ja mulle, käy kaupassa, hakee ja koristelee kuusen lasten kanssa, siivoaa yms. Ruuanlaitosta vastaan minä koska itse haluan. 

Voihan tuo olla osasyy, mutta sanoisin, että vain pieni osa. Eivätkö nämä miehet ole koskaan olleet sinkkuja? Eivätkö he sinkkuna tehneet jouluvalmisteluja? Eikö heidän lapsuudenkodeissaan opetettu miten joulu tehdään?

Kuulostaa siltikin hyvin omituiselta, jos mies ei kykenisi sopeutumaan uuteen tilanteeseen ja loogisesti päättelemään mitä jouluun kuuluu ja miten se toteutetaan. Miten nämä miehet pärjäävät, jos esimerkiksi työelämässä eteen tulee uusi ja akuutti tilanne? Tietenkään kukaan ei ole seppä syntyessään ja ei voida olettaa, että jouluvalmistelukokematon mies osaisi heti järjestää täydellisen joulun, mutta kyseessä ei kuitenkaan ole mikään ylivoimainen urakka, joten olettaisin että asiaan paneutuva, normaaliälyinen mies kykenisi siitä suoriutumaan. Jos ei muuten niin laittaa vaikka lapulle kaiken mikä pitää tehdä.

Eri asia sitten, jos miestä ei vain kiinnosta ja kyseessä on patalaiska sohvaperuna. Onnea tällaisen miehen kanssa asuville naisille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/173 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaunista, ihanaa miesvihaa

#miesvihanäkyväksi

Vierailija
144/173 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olisi paras joulu vuosiin koska laittaisin akan pihalle jo... marraskuussako se oli?

Vierailija
145/173 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osataan toki. Kyse on enemmän siitä että jos joku haluaa jotain turhaa extraa niin tietenkin se on hänen itsensä vastuulla järjestää. Esimerkiksi piparit jouluaattona? Osaako kukaan kertoa mitä järkeä on syödä jotain hemmetin kuivaa piparia kun pöytä notkuu ruoista ja suklaat päälle? Tietenkin mies jättää heti piparit pois. Nainen taas saa joulumielen siitä että saa puuhastella. Mies tietää että piparit lentää roskiin tai "lahjoitetaan" eteenpäin. Itse nakkaan aina kaikki ruoat roskiin joulun jälkeen kun ovat pahoja ja vanhoja. Suren sitä kulutusta, mutta minä en ole vastuussa siitä että joku teki pahaa ruokaa koristeeksi.

Vierailija
146/173 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osataan toki. Kyse on enemmän siitä että jos joku haluaa jotain turhaa extraa niin tietenkin se on hänen itsensä vastuulla järjestää. Esimerkiksi piparit jouluaattona? Osaako kukaan kertoa mitä järkeä on syödä jotain hemmetin kuivaa piparia kun pöytä notkuu ruoista ja suklaat päälle? Tietenkin mies jättää heti piparit pois. Nainen taas saa joulumielen siitä että saa puuhastella. Mies tietää että piparit lentää roskiin tai "lahjoitetaan" eteenpäin. Itse nakkaan aina kaikki ruoat roskiin joulun jälkeen kun ovat pahoja ja vanhoja. Suren sitä kulutusta, mutta minä en ole vastuussa siitä että joku teki pahaa ruokaa koristeeksi.

Juu. Me ei syödä jouluna sen enempää kuin muutenkaan, eikä suklaata lainkaan, mutta piparit ovat pahuksen hyviä sini- ja valkohomejuustojen kanssa. 

Vierailija
147/173 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ovat aivan viiltävän hyviä/pahoja! Ihan ehdoton ketju, onneksi löysin tämän. Onko tänä vuonna lisää ideoita?

Vierailija
148/173 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt sitä saa vatsansa täyteen puuroo!

Vierailija
149/173 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitäänhän ei olisi tehtynä eikä ensimmäistäkään lahjaa hankittuna. Aatto menisi miehen kiukutellessa ja näkkäriä pureskellessa. Uhriutumista olisi ilmassa sakeana pilvenä.

Kun lapset oli pieniä (aikuisia jo), teki mieli antaa joulu eksän hoidettavaksi. En sitä tehnyt, koska en vihaa lapsiani enkä halunnut heidän mieltään pahoittaa. Yksi ikimuistoinen juhannus meillä oli, kun eksällä oli siitä vetovastuu. En mene yksityiskohtiin, sanotaan että kaikki mikä olisi pitäyt tehdä, oli hoitamatta. Oli aika mielenkiintosta ja lopulta eksä hirveän raivokohtauksen jälkeen häipyi kaverin mökille ryyppäämään. Kyseisen tapauksen kanssa kaikki oli aina muiden syytä muutenkin ja hyökkäys oli paras puolustus.  Lapsellinen,  itsekäs ja kyvytön äijä.

Aivan kuin aviomieheni.

Meillä olisi vain kinkkua ja sinappia jos miehen vastuulla olisi joulu. Mies kehuu kuinka hän aina suunnittelee asiat ennakolta hyvin niin asiat hoituu. Missä lienee niin tekee, omassa kodissaan ei ainakaan. Niin ja jos joulu olisi miehen vastuulla niin kinkku paistettaisiin ilman paistopussia.

Vierailija
150/173 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lapset mutta se mies kyllä. Naiset paranee ja viisastuu sitä mukaa kun ikää tulee lisää. Mies taantuu jo nuorena möllitasolle. Aivan s.tanan avutonta.

Vierailija
151/173 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kait ihan samanlainen kuin nyt, ei ole ollut erimielisyyksiä viettotavoista. Yhdessä päätetään.

Vierailija
152/173 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se olisi paras joulu vuosiin koska laittaisin akan pihalle jo... marraskuussako se oli?

Pidetäänkö sinua panttivankina parisuhteessasi vai miksi olet sellainen oman elämäsi objekti, joka on kykenemätön päättämään huonon suhteen muualla kuin vauva-palstan teoreettisessa joulukyselyssä?

Vierailija
153/173 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinkkua. Kinkkua ja kinkkua. Ja sitä yhtä tiettyä sinappia. Ei lahjoja, ei siivouksia. Joulumänty, sen se toisi.

Ja sitten taas tarjolle kinkkua.

Rantasaunan lämmittäisi ja sammuisi sinne.

Oikein tunnelmallista joulua meille muille.

Vierailija
154/173 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu on ainoa juhla, jonka mies osaisi aivan varmasti järjestää kokonaan ilman apua. Eroa tähän minun laittamaan ei varmaan olisi muuta kuin että aivan kaikki laatikoista löytyvät olisivat esillä ja todennäköisesti keskenään riidellen. Mutta hyvä joulu se varmasti olisi.

Vierailija
155/173 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole onneksi miestä eikä lapsia. En vietä joulua mitenkään. Jos jonkun miehen kanssa olisin, niin saisi laittaa joulua ihan keskenään.

Vierailija
156/173 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressitön. Päivä luonnossa ja illalla saunaan. Ehkä ravintola tai noutoruoka ja pitkä seksisessio.

Vierailija
157/173 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlainen kuin nytkin. Meillä vietetään joulu ihan yhteiseen tapaan, onneks ollaan samoilla linjoilla eli ei hössötystä, ei lahjoja, joulusiivouksen tekee siivousfirma, ruoat hankitaan pitkälti valmiina. Ei juuri mitään koristeluja, rennosti vietetään, periaatteessa ihan kuin mitkä tahansa viikonloppuillat. 

Vierailija
158/173 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kinkkua. Kinkkua ja kinkkua. Ja sitä yhtä tiettyä sinappia. Ei lahjoja, ei siivouksia. Joulumänty, sen se toisi.

Ja sitten taas tarjolle kinkkua.

Rantasaunan lämmittäisi ja sammuisi sinne.

Oikein tunnelmallista joulua meille muille.

No saako mies juhlia joulua koskaan haluamallaan tavalla, vai meneekö homma aina muiden mukaan?

Vierailija
159/173 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei lapset mutta se mies kyllä. Naiset paranee ja viisastuu sitä mukaa kun ikää tulee lisää. Mies taantuu jo nuorena möllitasolle. Aivan s.tanan avutonta.

En ihmettele. Eri

Vierailija
160/173 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitäänhän ei olisi tehtynä eikä ensimmäistäkään lahjaa hankittuna. Aatto menisi miehen kiukutellessa ja näkkäriä pureskellessa. Uhriutumista olisi ilmassa sakeana pilvenä.

Kun lapset oli pieniä (aikuisia jo), teki mieli antaa joulu eksän hoidettavaksi. En sitä tehnyt, koska en vihaa lapsiani enkä halunnut heidän mieltään pahoittaa. Yksi ikimuistoinen juhannus meillä oli, kun eksällä oli siitä vetovastuu. En mene yksityiskohtiin, sanotaan että kaikki mikä olisi pitäyt tehdä, oli hoitamatta. Oli aika mielenkiintosta ja lopulta eksä hirveän raivokohtauksen jälkeen häipyi kaverin mökille ryyppäämään. Kyseisen tapauksen kanssa kaikki oli aina muiden syytä muutenkin ja hyökkäys oli paras puolustus.  Lapsellinen,  itsekäs ja kyvytön äijä.

Aivan kuin aviomieheni.

Meillä olisi vain kinkkua ja sinappia jos miehen vastuulla olisi joulu. Mies kehuu kuinka hän aina suunnittelee asiat ennakolta hyvin niin asiat hoituu. Missä lienee niin tekee, omassa kodissaan ei ainakaan. Niin ja jos joulu olisi miehen vastuulla niin kinkku paistettaisiin ilman paistopussia.

On varnkin masentunut kun kumppani ei tue ja vähättelee.