Joulu miehen tapaan. Millainen se teidän perheessä olisi?
Et itse saisi sanoa tai osallistua mitenkään, koskien myös sukulaisten ja lasten lahjoja.
Mies olisi saanut tiedon tästä marraskuun alussa.
Kommentit (173)
Tässä ketjussa oikein huokuu katkeruus. Ei tarvita kuin pari lasia viiniä ruuan kanssa aattona ja "kodin hengetär" räjähtää ja alkaa räyhätä.
En ole tiennyt, että joulu tuo mukanaan näin paljon pahaa mieltä:(
Jos ei olisi koronatilanne niin paha niin mies varmaan varaisi matkan koko poppoolle jonnekin ulkomaille joulunviettoon. Hän haluaisi aina kovasti lähteä jouluksi matkalle jonnekin mutta tykkään itse olla jouluna ihan kotosalla.
Ei olisi kuusta. Ei kukkia. Ei kynttilöitä.
Teineille lahjat rahana.
Piparkakkutaikinat olisi syöty jäisinä pakkasesta. (Niin ne on taaskin). Valmiit piparit syöty ennen joulua (niin taaskin, kun en muistanut piilottaa) Tortut syöty jäisinä pakkasesta (niin taaskin, mutta piilotin muutaman autotallin pakastimeen) Piirakat syöty jäisinä pakkasesta (niin taaskin, no kaksi pussia on piilossa)
2 päivää ennen joulua mies saisi paniikkikohtauksen, äidille pitää ostaa lahja. Paketoi kahvipaketin ja halvimman konvehtirasian, mitä kaupasta löytyy.
Kinkku valmiina. Mieluusti viipaleina.
Sillipurkki,.
Pussimuusia.
Ei muuta.
Joulumusiikkia ei kuunnella.
Mies pieree sohvalla.
Kaljaa se ei sentään juo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erona nykyiseen:
Perheen ulkopuolisille ei ostaisi lahjoja.
Perheelle vähemmän lahjoja kuin nyt, koska on huono keksimään mitään. Antaisi varmaan rahaa.
Joulukukkia tuskin muistaisi hankkia.
Laatikot ja rosollin ostaisi valmiina.Eli ei mikään katastrofi.
Miksi mies ostaisi joulukukkia? Eihän hänen tarvitsisikaan ostaa.
Se joka haluaa kukkia, niin sitten hankkii sen.
Oma mies hankkii joulukukat, hän käy ne varaamassa etukäteen. Mies tietää, että ne ilahduttavat niiden saajia, joten hän tekee sen siksi. Kukkia saa anoppi, minun äiti, miehen kummitäti, yksi ystäväni ja minä. Tänä vuonna oli ihan tolkuttoman upeat joulutähdet.
Mitä tapahtuisi, jos hän jättäisi jonain jouluna hankkimatta?
Minä tiedän mitä tapahtuisi, mutta oletko kyllin rehellinen myöntämään asian, epäilen että et.
Mies ja isä kirjoitti:
Tässä ketjussa oikein huokuu katkeruus. Ei tarvita kuin pari lasia viiniä ruuan kanssa aattona ja "kodin hengetär" räjähtää ja alkaa räyhätä.
En ole tiennyt, että joulu tuo mukanaan näin paljon pahaa mieltä:(
Katkeruus kyllä, mutta en usko että sitä katkeruutta tuo mukanaan joulu vaan mies ja perhe. Valitettavaa on kyllä se että se puolison haukkuminen ei sitä katkeruutta helpota yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erona nykyiseen:
Perheelle vähemmän lahjoja kuin nyt, koska on huono keksimään mitään. Antaisi varmaan rahaa.
Oma mies hankkii joulukukat, hän käy ne varaamassa etukäteen. Mies tietää, että ne ilahduttavat niiden saajia, joten hän tekee sen siksi. Kukkia saa anoppi, minun äiti, miehen kummitäti, yksi ystäväni ja minä. Tänä vuonna oli ihan tolkuttoman upeat joulutähdet.
Minä tiedän mitä tapahtuisi, mutta oletko kyllin rehellinen myöntämään asian, epäilen että et.
Ei sama, mutta meillä ne joulukukat jäisi hankkimatta... tai no pari joulukukkaa tulee yleensä lahjaksi jostakin tai sitten hankkisin ne itse.
Ei olisi joulua ollenkaan.
Mies on kasvanut yksinhuoltajaisän kanssa kaksin. Ei ymmärrä miksi pitää viettää joulua. Nauttii kyllä kun luon meille joulun kotiin, mutta ei ymmärrä miksi stressaan ruuista, kuusesta, etc.
En kyllä osaa sanoa mitä tapahtuisi :D tänä vuonna kuusta hakiessa manasi kun sellainenkin pitää hankkia, vaikka meillä ei ole lapsia ja aattokin vietetään muualla kuin omassa kodissa. Kuitenkin kun kuusi oli paikallaan ja koristeltu, sanoi että olipas kuitenkin kiva kun se hankittiin, kun tulee niin kiva tunnelma :)
Mut tosiaan varmaan ei viitsisi oma-aloitteisesti laittaa mitään jouluun liittyvää jos en olisi veturina siinä..
Aika täydellinen. Aikuinen, ajatteleva ja huomioon ottava mies. Haudoilla käynti jäisi välistä, pöydästä puuttuisi ehkä kylmäsavulohi ja juustot. Lahjat lapsille ja minulle. Kenties kukat tai suklaata molempien vanhemmille. Joulusiivot kyllä, mutta koristeluna kuusi. Ei jouluvaloja pihalle. Ei jouluverhoja. Käytäisiin molempien vanhemmilla päivän mittaan ja seuraava päivä maattaisiin mahojen vieressä.
Varmaan näin se meneekin, poislukien mun lahjahässäkkä ja lapasesta lähtevät koristelut.
Lapset saisi lahjaksi rahaa ja ehkä lahjakortit. Pöydässä oli ihan kelpo kattaus, mutta siivous olisi jäänyt tekemättä kokonaan eikä ateriaa pääsisi aloittamaan ajoissa kun kaikki astiat olisivat tiskissä. :)
Aattoa ennen tai jälkeen ei tehtäisi mitään joulujuttuja, koska mies olisi töissä, ja ottaisi vastaan jokaisen mahdollisuuden ylitöihin. Ja tuleehan siitä kieltämättä sotkua kun leipoo pipareita.
Luultavasti nykyisestä joulusta puuttuisi vain kynttilät ja muutamat koristeet sekä kukat jotka minulle on tärkeitä joulussa. Tai tässä pimeässä talvessa ennemminkin. Ruoat ja kuusi järjestyisi entiseen malliin. Lapset on jo 8-13 vuotiaita joten lahjat olisi helppo hommata kun osaavat itse jo vaatia tiettyjä juttuja. En osaa tosin ajatella missä vaiheessa ne hankkisi, ehkä aaton aattona eli viime tinkaan.
Suklaata tuskin tajuaisi ostaa jos lapset ei muistuta.
Miehen järkkäämä joulu olisi varmasti ihan kiva. Herkkujen puute vain pelottaisi. Joskin tuskin joulu siihen kaatuisi. Mies varmaan veisi lapset kelkka-ajelulle tai pulkkamäkeen sään salliessa. Uskon että sama rento tunnelma olisi joulun, meillä käy joulunvietto niin yksiin.
Juuri tänään puhuttiin siitä miten jokainen tuo oman mausteensa jouluun. Mikä tykkään laittaa kodin kauniiksi, lapset leipoo ja askartelee/piirtää jouluisia juttuja, mies panostaa ruokaan.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä osaa sanoa mitä tapahtuisi :D tänä vuonna kuusta hakiessa manasi kun sellainenkin pitää hankkia, vaikka meillä ei ole lapsia ja aattokin vietetään muualla kuin omassa kodissa. Kuitenkin kun kuusi oli paikallaan ja koristeltu, sanoi että olipas kuitenkin kiva kun se hankittiin, kun tulee niin kiva tunnelma :)
Mut tosiaan varmaan ei viitsisi oma-aloitteisesti laittaa mitään jouluun liittyvää jos en olisi veturina siinä..
Hankittaisiinko kuusi jos sen hankkiminen jäisi sinun vastuulle? Meillä se olisi ehkä tekokuusi tai sitten ei olisi ollenkaan. Ihan kiva, mutta joulu tulisi kyllä ilman sitäkin.
En rehellisesti tiedä. Saattaisi olla hyvinkin perinteinen, ainakin ruokaa olisi jos jonninmoista.
Aikatauluista ei olisi tietoakaan. Ainakin lapset nauttisivat, kun saisi pelata monta tuntia.
Varmaan ihan hyvä joulu olisi. Itse saattaisin tosin hermostua siihen, että mitään ei tapahdu ja kaikki vaan tuijottaa koneitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hankittaisiinko kuusi jos sen hankkiminen jäisi sinun vastuulle? Meillä se olisi ehkä tekokuusi tai sitten ei olisi ollenkaan. Ihan kiva, mutta joulu tulisi kyllä ilman sitäkin.
Oltiin siis yhdessä sitä hakemassa, voi olla etten saisi yksin sitä kannettua sisälle ja pystytettyä, olen aika pienikokoinen nainen :D pyytäisin sit varmaan apua veljeltäni jos mies ei suostuisi lähtemään kuusen kantopuuhiin :D
Jos joulun valmistelisi mieheni
- ei lahjoja ( ei keksi kenellekään yhtään mitään... ja siksi sanoo lahjat ovat täysin turhia, riittää kun on ruokaa ! )
-ei joulukorttien postitusta ( ei jaksa näpertää osoitteita ym.. liikaa vaivannäköä, siis ei jaksa )
-jouluvalot kyllä laittaa, joulun alusviikolla...
-joulumusiikkia rajoitetusti
-joulukkat, no ehkä kävisi jonkun marketin valmiin kukkakorin ( lähes katsomatta minkälaisen)
-joulukinkku , mitä isompi, sen parempi ! Koska itse syö kinkkua monta kiloa joulu - uusi vuosi.
- muita jouluruokia hankkisi seuraavasti : karjalanpaistia PALJON ( Yli puoli kiloa / hlö), lanttulaatikkoa, punajuurilaatikkoa, punajuurisalaattia, sienisalaattia, joulupuuro, luumusoppa ( eines), kotikaljaa,
EI ALKOHOLIA jouluna ( siitä minulta pisteet ), piirakoita, graavilohta paljon ! , suklaata itselleen jo ainakin kilon verran, ( jouluna suklaata puoli kiloa päivässä :),
Mieheni joulu ois siinä paketissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oltiin siis yhdessä sitä hakemassa, voi olla etten saisi yksin sitä kannettua sisälle ja pystytettyä, olen aika pienikokoinen nainen :D pyytäisin sit varmaan apua veljeltäni jos mies ei suostuisi lähtemään kuusen kantopuuhiin :D
Halusitko sinä päättää millainen kuusi hankitaan? Ei meilläkään aina mies osaa hankkia kuusta jollaisen minä haluaisin ja muutaman kerran siitä on joku keskustelukin käyty, mutta nykyisin ole varsin tyytyväinen että hän sen kuitenkin hankkii ja joka vuosi se on palvellut tarkoituksensa. Aina elämässä vain ei voi saada juuri niin ja sellaisena kun minä ne haluaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erona nykyiseen:
Jos mies ei puhuisi mitään, niin kysyisin asiasta. Jos mies valehtelisi, että hoidossa on, niin valheen selvittyä ihmettelisin, että mikä juttu tuo oli. Osaan kyllä itsekin ajaa puutarhalle ja hakea kukat. Tuo vie sen verran aikaa, että se olisi jostain muusta pois. Hupsis, se olisi varmaan se jouluruoka, josta mies tykkää, mutta minä en. Varmaan kinkun kanssa tulisi joku ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halusitko sinä päättää millainen kuusi hankitaan? Ei meilläkään aina mies osaa hankkia kuusta jollaisen minä haluaisin ja muutaman kerran siitä on joku keskustelukin käyty, mutta nykyisin ole varsin tyytyväinen että hän sen kuitenkin hankkii ja joka vuosi se on palvellut tarkoituksensa. Aina elämässä vain ei voi saada juuri niin ja sellaisena kun minä ne haluaisin.
Öö no yhdessä se myös valikoitiin, en laita miestä yksin kuusta hankkimaan kun minä sen kuusen haluan enemmän kuin hän.. mies on kiltti kun lähtee sitä mun kanssa hakemaan, tietää etten yksin sitä välttämättä saisi kotin raahattua ja tietää myös että minä tulen kuusesta iloiseksi :)
Haki eilen nuorimmaisen kanssa kuusen. Tänään teki lasten kanssa minulle syntyärinäni aamupalan ja kakun ja laittoi lahjan. Meillä on tämmöinen tapa muistaa päivänsankareita aamulla.
Käy ostoksilla juuri ja kyselee mitä kenellekin.
Aattoaamuna hän tai minä keitän joulupuuron.
Mies paistaa kinkun ja laittaa joulupöytää yhdessä perheen kanssa. Keskimmäisen kanssa keikkaa graavi lohen.
Yhden viinin ostaa pöytään.
Haudoilla käydään.
Meillä oikeastaan ei erotu miehen tai naisen joulu. Meillä on yhteinen joulu. Ollaan perheenä yhdessä.