Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joulu miehen tapaan. Millainen se teidän perheessä olisi?

Vierailija
22.12.2020 |

Et itse saisi sanoa tai osallistua mitenkään, koskien myös sukulaisten ja lasten lahjoja.
Mies olisi saanut tiedon tästä marraskuun alussa.

Kommentit (173)

Vierailija
41/173 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan aikalailla samanlaista olisi, ehkä itsetehtyä ruokaa ja leipomuksia olisi vähemmän. Myöskään joulu verhoja ei olisi missään tai muitakaan joulu tekstiilejä. Joulukoristeet ja - valot varmasti löytäisi paikkansa. Mies siivoaa siinä missä minäkin. On onneksi jo lapsena velvoitettu hoitamaan osansa siivouspäivinä. Itseasiassa hoitaa mm. imuroinnin paremmin kuin minä. Myös lahjoja ostaa sekä minulle että lapsille. Sukulaisiaan ei muista, minäkään en sitä hänen puolestaan tee koskaan, omiani kyllä.

Vierailija
42/173 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään että on vähän ja yksinkertaista, mies taas tykkää että on paljon kaikkea. Hän varmaan ostais kuusen, ostaisi siihen koristeeksi jumalattoman määrän krääsää, ostaisi ylisuuren kinkun, ehkä mulle jonkun kalliin vegekinkun, hirmuiset määrät suklaata ja piparkakkuja. Ja lahjoja olis kans, niitä ei yleensä oo kun mä oon säästäväinen ja pyydän kompromissia ettei ostettais kumpikaan mitään. Eli meidän joulu olis varmaan enemmän sellanen kulutus- ja ahmimisjuhla kuin se perinteisesti monissa perheissä on. Onneks mäki oon mukana järjestämässä ja saan olla järjen äänenä ja vähän rajoittaa turhuuksiin tuhlailua!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/173 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä te oikein löydätte näitä miehiä?

Vai onko kyse siitä, että miehenne eivät edes kaipaa mitään joulunviettoa, ja kuvitellut kiukuttelut jäisivät toteutumatta?

Mun mies on vaan laiska. Ei suostuisi siivoamaan ja miettimään ajatuksella lahjoja. Haluaa vaan itse päästä mahdollisimman helpolla.

Minä olen leiponut kaikki joulun tarjottavat, tehnyt joululaatikot, ja suunnitellut monipuolisen joulutarjottavat. Kysellyt lapsilta lahjatoiveita. Siivonnut koko kämpän yksin. Kuunnellut joulumusiikkia lasten kanssa, vaikka mies vihaa joululauluja. Minä teen kaikki jouluruoat, leivon, siivoan, hankin lahjat. Ja joka ikinen joulu riidellään lasten lahjojen määrästä, joulukukkien hankinnasta, kuusesta. Mies haluaisi päästä mahdollisimman halvalla, vaikka joulujuomiin itse satsaa 150-200 euroa.

Eli sinä vietät joulua omalla tavallasi, ja yrität pakottaa miestä samaan, vaikka hän ei halua. Jos et pakottaisi, miehesi ei viettäisi joulua sinun tavallasi ja olisi tyytyväisempi. Sinä kutsut sitä laiskuudeksi.

Miksi muuten olet miehesi kanssa?

Vierailija
44/173 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 30v ja vietän jouluni vanhempieni luona, vaikka mulla onkin poikaystävä. Isä järjestäisi samanlaisen joulun kuin aina ennenkin, on nimittäin pari kertaa aivan yksin järjestänyt joulun koko poppoolle. Iskä on joululahjatkin ostanut jo ajoissa ja antanut ne jo, koska ne ovat tulleet heti tarpeeseen eikä me aikuisina niin välitetä saadaanko lahjat 24.12. vai 12.12. Iskä järjestää joulun niin, että kuusi tuodaan sisään aattona ja koristellaan aamulla. Muista joulukoristeista iskä ei ole kiinnostunut. Kinkku on jo ollut uunissa ja on valmis ja siitä otetaan ekat maistiaiset jouluaattona. Tehdään safkat valmiiksi ja katsellaan jouluohjelmia. Iskä laittaa saunan, käydään joulusaunassa ja sitten käymme joulupöytään n. Klo 17-18 aikoihin. Luetaan jouluevankeliumi (en tiedä miksi, emme ole uskovaisia) ja käydään syömään. Ruuan jälkeen jaetaan lahjat. Noin se meidän iskä on aina kaiken järjestänyt. Iskä ostaa aina kinkun ja muut jouluruuat ajoissa yleensä, useasti käy kyllä edellisenä päivänä täydentämässä varastoja.

Veikkaan, että poikaystävä järjestäisi hommat aika samalla tavalla jos vietettäisiin joulu kahdestaan, paitsi meillä ois joku minikinkku kun poikaystävää kiinnostaa enemmän joulupöydän kalaruuat.

Vierailija
45/173 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoja kaikille ja paljon, lasten tekemiä koristeita, ripeä mutta perusteellinen siivous, tortut ja piparit valmistaikinasta, suklaata ylimäärin ja perinteiset jouluruoat. Rouvalle koruja ja lasiin samppanjaa.

Turha stressaaminen, jouluvalot, muut leipomiset, jälkiruoat, lautasliinojen taittelu ym piperrys jäisivät pois.

Vierailija
46/173 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähemmän stressiä ja hössöttämistä.

Vierailija
47/173 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan samanlainen kuin muutenkin. Meillä on yhteinen perhejoulu, jota tehdään yhdessä. En ymmärrä, miksi sen pitäisi olla ihan erilainen, jos joku yksin saisi päättää. Jokainen meistä haluaa samoja asioita ja siksi niitä tehdään.

Eihän tässä ollutkaan kysymys siitä, että jos joku saisi itse päättää vaan myös siitä, että miehesi joutuisi tekemään kaiken itse, eli sinä et saisi osallistua mitenkään!

Kyllä meilläkin mies osaa päättää, että mitä pitäisi tehdä, mutta voi olla, että jos ihan yksin pitäisi kaikki ruoka valmistaa ja siivous tehdä niin joulu mentäisiin hieman rimaa hipoen.

Vierailija
48/173 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksäni kanssa mulle jäi jouluruuat valmistettavaksi, mies kyllä hankki lahjoja. Haki kuusen, oli pukkina jne.

Vierailija
49/173 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä te oikein löydätte näitä miehiä?

Vai onko kyse siitä, että miehenne eivät edes kaipaa mitään joulunviettoa, ja kuvitellut kiukuttelut jäisivät toteutumatta?

Mun mies on vaan laiska. Ei suostuisi siivoamaan ja miettimään ajatuksella lahjoja. Haluaa vaan itse päästä mahdollisimman helpolla.

Minä olen leiponut kaikki joulun tarjottavat, tehnyt joululaatikot, ja suunnitellut monipuolisen joulutarjottavat. Kysellyt lapsilta lahjatoiveita. Siivonnut koko kämpän yksin. Kuunnellut joulumusiikkia lasten kanssa, vaikka mies vihaa joululauluja. Minä teen kaikki jouluruoat, leivon, siivoan, hankin lahjat. Ja joka ikinen joulu riidellään lasten lahjojen määrästä, joulukukkien hankinnasta, kuusesta. Mies haluaisi päästä mahdollisimman halvalla, vaikka joulujuomiin itse satsaa 150-200 euroa.

Eli sinä vietät joulua omalla tavallasi, ja yrität pakottaa miestä samaan, vaikka hän ei halua. Jos et pakottaisi, miehesi ei viettäisi joulua sinun tavallasi ja olisi tyytyväisempi. Sinä kutsut sitä laiskuudeksi.

Miksi muuten olet miehesi kanssa?

Jos känkkis osaat lukea, niin tuolla parilla on lapsia. Lapsille se joulu tehdään ja pitäisi ihan laiskimmankin känkkiksen tajuta. Jos aikuinen mies haluaa viettää joulun ankeasti ryypäten, niin se ei ole lapsille hyvä joulu.

Vierailija
50/173 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erona nykyiseen:

Perheen ulkopuolisille ei ostaisi lahjoja.

Perheelle vähemmän lahjoja kuin nyt, koska on huono keksimään mitään. Antaisi varmaan rahaa.

Joulukukkia tuskin muistaisi hankkia.

Laatikot ja rosollin ostaisi valmiina.

Eli ei mikään katastrofi.

Vierailija
51/173 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni hoitaisi asiat, mutta vähän viime tippaan. Ehkä edellisenä iltana tai edeltävällä viikolla, kun hoksaisi että joulu on tulossa. Kinkun hankkisi ja yhden rasian punajuurisalaattia koko perheelle (vietetään usein joulut miehen sisarusten perheiden ja äidin kanssa). Laatikoista ei välitä itse, ehkä ei muistasi hankkia tai ehkä ostaisi jokusen valmiina. Lahjaksi tulisi kaikille aikuisille joku pullo alkosta. Siivoamisen kanssa ei olisi niin justiinsa. Muita koristeita ei tarvita kuin kuusi. Tulisi riisutumpi joulu kuin minun järjestämä, mutta varmasti ihan rento. Ainoastaan edellisenä päivänä kiroiltaisiin, kun pitäisi niin paljon viime tippaan jätettyjä asioita hoitaa.

Yllättäisi kuitenkin positiivisesti, koska kyllä tuo mies saa aikaan silloin kun haluaa. <3

Vierailija
52/173 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä olisi siistiä kuten aina, koska mies tykkää siivota vielä enemmän kuin itse. Jouluvalot olisi laitettu hyvissä ajoin, ne mies aina muistaa itse laittaa. Mutta en usko että joulua muuten oikein vietettäisiin. Mies olisi varmaan kohteliaisuudesta ostanut minulle ja lapsille joululahjat ja tekisi jotain ihan perusruokaa, esim. pastaa (kukaan meillä ei edes tykkää jouluruoasta). Valitettavasti mies ei tykkää suklaasta, joten olen varma että sitä unohtuisi ostaa 😂

Vierailija
53/173 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan samanlainen kuin muutenkin. Meillä on yhteinen perhejoulu, jota tehdään yhdessä. En ymmärrä, miksi sen pitäisi olla ihan erilainen, jos joku yksin saisi päättää. Jokainen meistä haluaa samoja asioita ja siksi niitä tehdään.

Eihän tässä ollutkaan kysymys siitä, että jos joku saisi itse päättää vaan myös siitä, että miehesi joutuisi tekemään kaiken itse, eli sinä et saisi osallistua mitenkään!

Kyllä meilläkin mies osaa päättää, että mitä pitäisi tehdä, mutta voi olla, että jos ihan yksin pitäisi kaikki ruoka valmistaa ja siivous tehdä niin joulu mentäisiin hieman rimaa hipoen.

Meillä myös! Aina tehdään kaikki yhdessä, mutta jos jäisi jommalle kummalle ihan kaikki valmistelu niin ei siitä yhtä "täydellistä" tulisi. Tälläkin hetkellä toinen aina muistuttaa toista, ettei mikään unohdu 😁

Vierailija
54/173 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä olisi lahjat hankittuna lapsille ja minulle, mutta niitä tuskin olisi paketoitu, vaan olisivat jossain kasseissa.

Joulusauna lämpenisi heti aamusta. Kuusta ei olisi, koska mies ei muistaisi sitä ostaa. Myöskään kynttilöitä tai kynttelikköjä tai servettejä ei olisi.

Puuroa ei olisi, ei osaa muka keittää.

Ruokana varmaan valmislaatikot ja jotain valmista savukalaa, mätiä, valmiskinkkua ja juomaksi punaviiniä. Jälkkäriksi olisi erilaisia suklaita. Torttuja tai leivonnaisia ei olisi, pipareita ehkä valmiina ostettuna.

Lasten mentyä nukkumaan olisi meille aikuisille jouluoluet.

Vierailija
55/173 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivän paras ketju🤣 Anteeksi, mut naurattaa hirveästi. Ukkoparat eivät oikein osaa järjestää jouluja. En tiedä, kannattaako edes kaikkea opettaa, mutta kannattaa yrittää delegoida asioita myös miehille.

Tosin se ei naurata, kun missään ei lukenut että mies ostaisi myös teille lahjan, vain lapsille. Mielestäni voisi edes sen verran nähdä vaivaa rakkaansa eteen, että edes yhden lahjan ostaa.

Sinä saisit minulta kahvipaketin lahjaksi. Halvinta laatua mitä löytyy. En paketoisi.

Olisi lahjasi ansainut.

Vierailija
56/173 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies hankkisi lahjaksi joulukukat koko suvulle, lapset saisi lahjaksi tilille rahaa, minulle tulisi kaupan lahjakortti ja konvehteja olisi juhannukseen asti. Kinkun mies varasi heti, kun se oli mahdollista, joten mies varmaan osaisi paistaakin sen. Kinkun kaveriksi mies tekisi sienisalaattia ja laatikot ostaisi valmiina. Jouluksi ei siivottaisi vaan olisi sotkuista eikä joulukoristeita näkyisi missään. Mies veisi kynttilät haudoille.

Kuulostaa hyvältä!!

Vierailija
57/173 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka asettaa kritterit joululle? Mikä on joulu rimaa hipoen? Onko mies samaa mieltä kanssasi että se olisi joulu rimaa hipoen?

Vierailija
58/173 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erona nykyiseen:

Perheen ulkopuolisille ei ostaisi lahjoja.

Perheelle vähemmän lahjoja kuin nyt, koska on huono keksimään mitään. Antaisi varmaan rahaa.

Joulukukkia tuskin muistaisi hankkia.

Laatikot ja rosollin ostaisi valmiina.

Eli ei mikään katastrofi.

Miksi mies ostaisi joulukukkia? Eihän hänen tarvitsisikaan ostaa.

Se joka haluaa kukkia, niin sitten hankkii sen.

Vierailija
59/173 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä ei ole vielä lapsia, joten meidän joulu miehen tapaan menisi varmaan näin:

Mies hakisi metsästään jonkun kuusen, kaivelisi siihen kaapista koristeet ja koristelisi.

Jouluruoiksi ostaisi ja tekisi kinkun, perunalaatikkoa, kalaa, Omar-torttuja ja jouluoluita. Minulle osaisi ostaa lanttulaatikon, kermakastikeainekset, punajuurta, rosollia ym. ja tietenkin paljon suklaata.

Siivoskelisi kotia tavallisesti (vrt. minun ohjaamani joulusiivous), puuhastelisi vapaa-aikansa autotallissa. Hankkisi minulle lahjan kuten joka vuosi. Aattona käytäisiin hänen vanhempiensa luona.

Onneksi meillä on aika samanlaiset odotukset joulusta, itse tykkään tehdä vähän laajemman joulusiivouksen, olen tarkempi joulukuusesta, leivon jotain kivaa, mutta varmasti miehenkin tavalla olisi oikein kiva joulu.

Vierailija
60/173 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisi yhden tai kaksi lasten toivomaa lahjaa per nuppi, ja lisäksi jotain yhteistä. Jotain ruokalahjoja ostaisi lähimmäisille sukulaisilleni. Joulua vietettäisi lapissa vuokramökissä. Ruoiksi olisi ostanut samoja, mitä minä joka vuosi, mutta enemmän eineksinä. Jälkiruoan varmaan unohtaisi. Nuotiolla varmaan paisteltaisi aattolounas.