Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joulu miehen tapaan. Millainen se teidän perheessä olisi?

Vierailija
22.12.2020 |

Et itse saisi sanoa tai osallistua mitenkään, koskien myös sukulaisten ja lasten lahjoja.
Mies olisi saanut tiedon tästä marraskuun alussa.

Kommentit (173)

Vierailija
21/173 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä mies on enemmän jouluihminen kuin minä.

Joten uskon, että järjestyisi kaikki tarpeellinen vaikka mies hoitaisi yksin jouluvalmistelut.

Vierailija
22/173 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävis ehkä pari pv ennen aattoa ostaa kinkun, muut ruoat unohtuis. Joulukoristeita ei olisi. Lahjoja kävisi hätäpäissään aattoaamuna ostamassa ja todnäk pyörisi vain epätoivoisena ympäriinsä kaupassa ja soittelisi minulle pyytäen apua. Aattona varmaan sit pelailisi tietokoneella kun muu perhe ihmettelisi, että mitäs nyt...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/173 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi joulua kun ei ole miestä :D

Vierailija
24/173 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivän paras ketju🤣 Anteeksi, mut naurattaa hirveästi. Ukkoparat eivät oikein osaa järjestää jouluja. En tiedä, kannattaako edes kaikkea opettaa, mutta kannattaa yrittää delegoida asioita myös miehille.

Tosin se ei naurata, kun missään ei lukenut että mies ostaisi myös teille lahjan, vain lapsille. Mielestäni voisi edes sen verran nähdä vaivaa rakkaansa eteen, että edes yhden lahjan ostaa.

Joulu tulee järjestämättäkin. Enkä itsekään ole ostanut miehelle joululahjoja vuosiin, huomioida voi muutenkin.

Vierailija
25/173 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä miehen järjestämä olisi ihan kiva.

Syötäisiin jotain hyvää, jaettaisiin lahjat, luettaisiin kirjoja, pelattaisiin pelejä, pukeuduttaisiin rennosti.

Koristeita ei varmaan hirveästi olisi jos miehen pitäisi niitä laittaa. Mutta todennäköisesti hän pyytäisi minua ja lapsia koristelemaan taloa viimeistään jouluaattona kun huomaisi että tunnelma puuttuu.

Itse hän ei osaa koristella niin hyvin että lopputulos kelpaisi hänelle itselleen.

Vierailija
26/173 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te oikein löydätte näitä miehiä?

Vai onko kyse siitä, että miehenne eivät edes kaipaa mitään joulunviettoa, ja kuvitellut kiukuttelut jäisivät toteutumatta?

Vierailija
27/173 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali arkipäivä, mutta syötäisiin kalaa ja mätiä. Ei joulua näkyisi meillä.

Vierailija
28/173 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex: lasten kanssa äidilleen syömään, näin se on nytkin. Jos rahat riittää, niin ostaa se hädissään jotain lapsille.

Vierailija
29/173 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea verrata kun meillä on tuntematon käsite "joulu naisen tapaan", aina on suunniteltu ja tehty yhdessä. Varmaan aika samanlainen kuin nytkin ja jotain jätetty pois jos joutuu kerran yksin tekemään. Taisi keksiä ideat sukulaisten lahjoihin tänä vuonna suurimmaksi osaksi, joten nekin olisi samat.

Vierailija
30/173 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilkaa ensi vuonna saada miehenne järjestämään joulun.

Vierailija
31/173 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

22 jatkaa. Joulukukat jäisi ostamatta. Sen keksin, muuta en.

Vierailija
32/173 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi joulua, mikä ei olisi suuri muutos nykyiseen. Nyt kaivoin laatikoista pari talvista koristetta ja ostin glögiä, ei joulusiivousta. "Sydämeeni joulun teen" on tämän joulun mottoni. Mies on joulun töissä, minä aion palstailla. Vasta jos tulee joskus lapsia, tulee tästä juhlasta merkityksellisempi ja silloin aion järjestää juhlan pitkän kaavan kautta perinteitä kunnioittaen ja uusia luoden.

Vierailija
33/173 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä te oikein löydätte näitä miehiä?

Vai onko kyse siitä, että miehenne eivät edes kaipaa mitään joulunviettoa, ja kuvitellut kiukuttelut jäisivät toteutumatta?

Mun mies on vaan laiska. Ei suostuisi siivoamaan ja miettimään ajatuksella lahjoja. Haluaa vaan itse päästä mahdollisimman helpolla.

Minä olen leiponut kaikki joulun tarjottavat, tehnyt joululaatikot, ja suunnitellut monipuolisen joulutarjottavat. Kysellyt lapsilta lahjatoiveita. Siivonnut koko kämpän yksin. Kuunnellut joulumusiikkia lasten kanssa, vaikka mies vihaa joululauluja. Minä teen kaikki jouluruoat, leivon, siivoan, hankin lahjat. Ja joka ikinen joulu riidellään lasten lahjojen määrästä, joulukukkien hankinnasta, kuusesta. Mies haluaisi päästä mahdollisimman halvalla, vaikka joulujuomiin itse satsaa 150-200 euroa.

Vierailija
34/173 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeilkaa ensi vuonna saada miehenne järjestämään joulun.

Enemmän oikeastaan toivon että siihen järjestämiseen ensi vuonna olisi mahdollisuus itsellä. Tänä vuonna se osallistuminen järjestelyihin on jäänyt hyvin vähäiseksi.

Vierailija
35/173 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus pitäisikin kokeilla.

Mieheni ei ole kiinnostunut joulusta eikä kyllä mistään muustakaan.

Ei olisi lapsilla kuusta tai jouluvaloja, ei pipareita tai glögiä, ei tulisi lahjoja tai mitään aaton viettoakaan. Iskä tekisi vaan töitä eikä edes tietäisi joulun olevan.

Vierailija
36/173 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kumpikaan höösätä joulusta joten luulen että menisi aika samalla kaavalla. Kinkku olisi hankittuna hyvissä ajoin, ja paistaisi sen aattoyönä, saattaisipa riisipuuron pyöräyttää aattoaamuna. Itselleen olisi ostanut jallua ja mulle jonkin hyvän viskin. Luultavasti haudoilla käytäisiin viemässä kynttilät. Saunottaisiin varmaan aika myöhään illalla, parit näkäräiset ja sitten akalle kyytiä. Joulupäivänä söis ihan liikaa suklaata ja kinkkua. 

Vierailija
37/173 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään mitään olisi meidän joulussa, paitsi kinkku.

Vierailija
38/173 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi rentoa, levollista ja rauhaisaa yhdessäoloa ilman turhaa suorittamista.

Vierailija
39/173 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokana olisi eines maksalaatikko ja ruispaloja. Lahjoja se ei muistas ostaa. Jäisi omat ku muidenkin lapset lahjomatta. Kuusen se hommais tyylillä, mut jalan sijaan se ois tökätty johonkin vatiin. Siivonnu se ei varmasti ois, mutta kotiin ois ilmestyny jotain elektroniikkaa joulun kunniaksi.

Vierailija
40/173 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin miehenä oma unelma jouluni olisi tälläinen! Kahden naapurissa asuvan 18 vuotiaan opiskelija tytön kanssa kimppa kivaa!