Apua! Pää ei käänny. Niska ihan jumissa.
Pää ei käänny ja pienikin liike sivulle sattuu ihan helvetisti. Mikä avuksi? Töihin vai ei? Päätetyötä teen.
Kommentit (9)
Jos pystyt kirjoittamaan tänne, pystyt tekemään töitäkin.
Se menee ohi parissa päivässä, mutta kyllä sattuu sen ajan. Nukkuminenkin on tukalaa. Mulla oli ihan sama joskus lukioikäisenä. Olin nukkunut vatsallaan ja aamulla heräsin pää sivulle käännettynä. Mikään hieronta ei auttanut. Meni sitten itsetään pois. Älä pakottaudu töihin, jos oikeesti tuntuu, ettet voi. Mä jäin silloin kotiin, koska pienikin tärähdys oli yhtä helvettiä. Ja bussi ei oo kovinkaan mukava kyyti... Lisäksi porukka ois vaan toljotellut niin kummissaan, kun yhdellä on niska sivulle vääntyneenä. Eri asia tietenkin lukiosta jäädä pois kuin töistä.
Mulla iskee pari kertaa vuodessa, vain lihasrelaksanttikuuri pari-kolme päivää auttaa
Mulla käy noin tosi usein, siksi käynkin hierojalla. Ei kannata venytellä yhtään, antaa olla vaan rauhassa. Jos mahdollista niin käy lääkärillä hakemassa lihasrelaksanttiin resepti.
Hieroa ei saa lainkaan, venytellä voit hyvin varovasti.
Tärkeintä on tulehduskipulääkitys ja kylmä. Ota Buranaa iskuna 1200mg ja Panadolia 1G. Haudo jääpalapussilla (pyyheliina pussin ja ihon väliin). Vartin jaksoja toistuvasti.
Lihasrelaksantti saattaa auttaa, tai sitten ei.
Jatkossa nh-jumpat ja venyttelyt&hieronta säännöllisesti ennaltaehkäisemään. Myös kiropraktikolla kannattaa käväistä jos vasta-aiheita ei ole.
Viitonen jatkaa: En uskaltanut käyttää kylmää tai kuumaa hoitoa, sillä netistä katsottuani vuoron perään suositeltiin toista ja sanottiin että toisesta on haittaa. Neuvoisin vaan hieromaan sitä ahkerasti ja odottaa, että paranee.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 11:17"]
Viitonen jatkaa: En uskaltanut käyttää kylmää tai kuumaa hoitoa, sillä netistä katsottuani vuoron perään suositeltiin toista ja sanottiin että toisesta on haittaa. Neuvoisin vaan hieromaan sitä ahkerasti ja odottaa, että paranee.
[/quote]
Akuuttiin tilanteeseen pääsääntöisesti aina kylmää.
Tulehtuneen alueen hierominen saattaa jopa pahentaa.
Jos tilanteeseen ei liity välilevyoireistoon viittaavaa, asia on verrattavissa noidannuoleen - kiusallinen mutta vaaraton.
Töihin,konehan on sun nenän eessä.Ei siinä tarvi päätä käännellä.