Onko täällä jo keskusteltu siitä, miten kamalia nämä helteet ovat?
Jos ei vielä ole keskusteltu, niin olisko aika?
Keksitkö tuoreita argumentteja?
Kommentit (23)
Tarkistuttakaa kilpirauhasarvonne. Mulla oli ennen aina todella tukalaa kun lämpötila kipusi yli +22 asteen, no, sain kilpirauhashoidon ja a vot, ongelma täysin tipotiessään! Kivaa kun on taas + 30! Ei enää hikikroppaa ja tunnetta, että sydän delaa just.
Joo kiva ruveta nukkumaan tuskasessa kuumuudessa.ikkunan laitoin yöksi kiinni että sain pimennysverhon eteen:-(
On vähän ikävää, pyörryin nimittäin tänään töissä, suoraa tietä päivystykseen vaan... Kamalat tykytykset. Olin juonut mielestäni tarpeeksi vettä, vaatetus viileää. Silti näin.
Yksi päivä hellettä, ja mulla on iho jo kosketusarka :-( Olisihan se mukavaa nauttia helteestä mutta kun ei vaan kykene. Hikikin on koko ajan.
Mulla ei ole sinänsä mitään lämpöä vastaan, mutta vähän turhan nopeasti lämpötila nousi noihin lukemiin. Vielä viikko sitten piti pitää hanskoja ja nyt on sitten sortsikeli.
Helteessä ei ole työpäivinä mitään vikaa, kun töissä on kylmä aina. 19 astetta, mikä on mulle liian kylmä, kun on huono verenkierto. Kävin postilaatikolla lämmittelemässä tänään.
Mutta oli helle tai ei, en kestä olla ulkona ilman pitkähihaista tähän aikaan vuodesta, edes pilvisellä säällä. Se on kamalaa. Tämä aurinkoyliherkkyy alkoi 2000-luvun alkupuolella enkä ensin tajunnut mitä se on, kunnes älysin yhdistää kutinan ja ulkoilun toisiinsa. Rakastan talvea ja haluan muuttaa Alaskaan tai Grönlantiin. Mies ei suostu.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 22:35"]
Yksi päivä hellettä, ja mulla on iho jo kosketusarka :-( Olisihan se mukavaa nauttia helteestä mutta kun ei vaan kykene. Hikikin on koko ajan.
[/quote]
Tää on uusi! Ihosi siis tulee kosketusaraksi helteessä vai oletko kenties oleskellut liikaa auringossa?
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 22:38"]
Mulla ei ole sinänsä mitään lämpöä vastaan, mutta vähän turhan nopeasti lämpötila nousi noihin lukemiin. Vielä viikko sitten piti pitää hanskoja ja nyt on sitten sortsikeli.
[/quote]
Hei hyvä argumentti! Eli sulla on jonkinlainen säänvaihdosjetlag? Sisäinen kello ei pysynyt säänvaihdoksen perässä? Kiintoisaa!
Kesä on syvältä! Tykkään kesässä vain sadepäivistä. Ja kilpirauhanen on aivan kunnossa.
Eikö ole muita vaihtoehtoja kuin 30 astetta tai 12 astetta? Missä luuraa 22 astetta?
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 22:43"]
Kesä on syvältä! Tykkään kesässä vain sadepäivistä. Ja kilpirauhanen on aivan kunnossa.
[/quote]
Entä kun on 30 ja sataa?
Puuh, toista kesää putkeen raskaana ja kyllä se on vaan kamalaa.. 10.8 laskettuaika, tulee taas niin tukala kesä. :( rakastan lämpöä ja vihaan talvea mutta mieluummin saisi olla viileät ilmat nyt.. Mitenkäänpäin ei ole hyvä olla, turvottaa, pyörryttää.. Hyh!
Ihana helle. Nää helteen aökupäivät on tietysti tuskasia, kun ei meinaa tajuta juoda tarpeeksi, varsinkin kun imetän. Silti ihanaa , huomenna päästään uimaan.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 22:45"]Eikö ole muita vaihtoehtoja kuin 30 astetta tai 12 astetta? Missä luuraa 22 astetta?[/quote]
Se oli viikonloppuna aika tyypillinen lämpötila eteläisessä Suomessa.
Onneksi tiilitalo on aina viileä, sisälle pääsee hellettä pakoon. Mutta kuumeisena lojun täällä ja olen kateellinen teille jotka nauttivat kesän lämmöstä ulkona.
Täh, eikös tiilitalo juuri kerääkin lämpöä? Asuin tiilisessä luhtitalossa aiemmin ja jos ulkona oli +22 tai enemmän, niin sisällä oli ainakin viisi astetta lämpimämpää.
Olin viime vuonna reissussa Etelä-Euroopassa 2 viikkoa heinäkuussa ja syyskuussa viikon ja lämmintä oli kai välillä 40. join paljon vettä. En paljoa edes uinut koska halusin katsella nähtävyyksiä.
Höpö, höpö...