Taas kaatuu jouluvalmistelut mulle kun mies on vaan töissä
Taas on pelkästään töissä ja kotona käy nukkumassa.
Kauhee kitinä jos pyydän kyytiä kauppaan että sais ruoat haettua.
Lapsi kyseli jo viime viikolla koska leivottaan pipareita (miehen ja lapsen homma). Pitkin hampain teki taikinan eilen ja jätti kaikki tiskit mun siivottavaksi.
Itse olen ollut todella stressaantunut töistä koko vuoden ja olisin kaivannut lepoa edes hetken, mutta ei nyt on työmaana koti ja joulun laitto kaikkien muiden arkihommien lisäks.
Alkaa jo hiipiä epäilys miehen ”töistä”.
Kommentit (49)
Meillä taas mies kiukuttelee kun olen töissä joulun pyhinä. Tosi esim aattoiltana olen kotona, mutta en suuremmin ehdi mitään valmistella. Sanoin että ne isot rahat tulee noista pyhistä, niin ei kuulemma kiinnosta kun hän ei saa niitä rahoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olis rahaa, niin tilaisin ihan ravintolasta haluamani ruuat ja tarvikkeet muutamalle päivälle kaupasta kotiin.
Vai että ihan ravintolasta? Eikö kaupan laatikot kelpaa? Kinkku ei ole kovikaan vaikeaa paistaa itse. Mitä sun päässä oikeen pyörii?
Mitä pyörii sellaisen päässä joka tarjoaa joulupöydässä jotain kaupan einespaskaa?
Sinä voit lapioida sitä paskaa omasta päästäsi lautaselle.
Ei taida olla einekset ihan terveellisiä, jos niistä tulee noin vihaiseksi...
Kannattaisi sinunkin suosia aitoa ruokaa ja aitoja Makuja, niin ei tulisi turhaa kemikaalikuormaa kehoa ja mieltä rasittamaan.
Mitähän kemikaalia on lanttulaatikossa tai porkkanalaatikossa einesversiona?! Samaa kuin soseesta kotona tehtynä.
Ei se oo kenenkään muun kuin sun vikas jos suostut passaamaan.
Miehen rahoilla teet joulun, ja kehtaat vielä valittaa ? Voi olla ens vuonna ruokakassijono se valmistelu sinulla.
Onko joku vielä tänä päivänä miehensä mielivallan alla ja pääsee liikkumaan kylille vain kun herralle soppii? Hommaa ajokortti ja oma ato, niin ei tartte siitä ainakaan kitistä.
Ja jos äijä ei osallistu siivoamiseen, niin jätät siivoamatta.
Lapsen takia joulukoristeet paikalleen, vaikka rojuröykkilöitten päälle. Lapselle ostat lahjoja, mutta törppöäijälle et anna mitään. Et tule saamaan ainuttakaan lahjaa siltä.
Ruoaksi ostat valmista kaupasta tai tilaan ravintolasta. Juomia ostat mitä itse tykkäät juoda ja vain itsellesi. Pari rasiaa suklaata ja se on siinä.
Ja uuden vuoden alkaessa äijä joko muuttaa perusasenteensa tai lähtee muualle asumaan, eli eroat idiootista.
Vierailija kirjoitti:
Onko joku vielä tänä päivänä miehensä mielivallan alla ja pääsee liikkumaan kylille vain kun herralle soppii? Hommaa ajokortti ja oma ato, niin ei tartte siitä ainakaan kitistä.
Ja jos äijä ei osallistu siivoamiseen, niin jätät siivoamatta.
Lapsen takia joulukoristeet paikalleen, vaikka rojuröykkilöitten päälle. Lapselle ostat lahjoja, mutta törppöäijälle et anna mitään. Et tule saamaan ainuttakaan lahjaa siltä.
Ruoaksi ostat valmista kaupasta tai tilaan ravintolasta. Juomia ostat mitä itse tykkäät juoda ja vain itsellesi. Pari rasiaa suklaata ja se on siinä.
Ja uuden vuoden alkaessa äijä joko muuttaa perusasenteensa tai lähtee muualle asumaan, eli eroat idiootista.
Niin ja ennen kaikkea, lopeta nyt hyvä ihminen kuspiän passaaminen!
Että semmoinen joulu provo. Joulua ei tarvitse suorittaa
No meilläkin mies on töissä ja suurin osa valmisteluista minulla. Mies kyllä tekee asioita kotona ollessaan, ihan oma-aloitteisesti että sikäli ei valittamista.
Ehkä itseä vähän ärsyttää/stressaa joulun pakkovierailut (siis meille tulee porukkaa, ei tosin paljoa mutta kuitenkin) kun minä olen se, joka laitan ja suunnittelen.
Toki voihan sitä laskea rimaa ja leipoa vaikka pakastealtaasta ja niin taidan tehdäkin...
Ymmärrän hyvin ap. Jos ei olisi lapsia niin eihän siinä mitään laittamista olisi, mutta lapset toivoo joulukoristeita, kuusta, pipareita, torttuja, askarteluja ja kaikkea. Minä olen kuunnellut nyt ainakin kuukauden lasten innostusta ja "milloin tehdään pipareita, milloin koristellaan, milloin tehdään sitä ja tätä jouluhommaa", joka siis kohdistetaan minulle, kun miestä ei vaan kiinnosta. Minulla mies sentään on kotona, ja osallistuu jos käsken, mutta oma-aloitteisesti ei tee mitään. Olen ihan poikki jatkuvaan organisointiin ja vaikka lasten jouluinnostus on ihanaa ja suloista, on sekin aika uuvuttavaa. Ja todennäköisesti joulun pyhinäkin mies haluaa lepäillä kirjan ja suklaarasian kanssa, ja lapset hyppii seinille ellen minä huolehdi niitä ulos ja tarjoile ruokaa säännöllisesti jne. Olen kokeillut tekisikö mies jotain jos minä en tee, ei toiminut eikä minulla ole sydäntä pilata lasten jouluiloa.
Kaikki tsempit ap:lle, mieti mitkä on ne tärkeimmät jutut ja keskity niihin ja lapsiin! Jos mies haluaa jotain niin tekee sitten itse. Kaikkea ei ole pakko tehdä itse, ruuatkin voi enimmäkseen ostaa kaupasta valmiina.