Taas kaatuu jouluvalmistelut mulle kun mies on vaan töissä
Taas on pelkästään töissä ja kotona käy nukkumassa.
Kauhee kitinä jos pyydän kyytiä kauppaan että sais ruoat haettua.
Lapsi kyseli jo viime viikolla koska leivottaan pipareita (miehen ja lapsen homma). Pitkin hampain teki taikinan eilen ja jätti kaikki tiskit mun siivottavaksi.
Itse olen ollut todella stressaantunut töistä koko vuoden ja olisin kaivannut lepoa edes hetken, mutta ei nyt on työmaana koti ja joulun laitto kaikkien muiden arkihommien lisäks.
Alkaa jo hiipiä epäilys miehen ”töistä”.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olis rahaa, niin tilaisin ihan ravintolasta haluamani ruuat ja tarvikkeet muutamalle päivälle kaupasta kotiin.
Vai että ihan ravintolasta? Eikö kaupan laatikot kelpaa? Kinkku ei ole kovikaan vaikeaa paistaa itse. Mitä sun päässä oikeen pyörii?
Mitä pyörii sellaisen päässä joka tarjoaa joulupöydässä jotain kaupan einespaskaa?
Sinä voit lapioida sitä paskaa omasta päästäsi lautaselle.
Kyllä joulukin on yhtä juhlaa, kun on lapseton sinkku!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olis rahaa, niin tilaisin ihan ravintolasta haluamani ruuat ja tarvikkeet muutamalle päivälle kaupasta kotiin.
Vai että ihan ravintolasta? Eikö kaupan laatikot kelpaa? Kinkku ei ole kovikaan vaikeaa paistaa itse. Mitä sun päässä oikeen pyörii?
Ohoh, no nyt meni tunteisiin, sori hei! :D
En juuri syö lihaa, inhoan kinkkua enkä muistakaan jouluruuista piittaa, jos olisi rahaa niin tilaisin pienet annokset ravintolasta.
Mulle kelpais kaupan halvin lanttulaatikko ja pala tarjouslohta mutta ei ole pakollisia nekään, mies haluaa kuulemma silliä.
Hyvää joulua!
No jos ei jaksa niin ei ole pakko. Sanot miehelle ja muksulle että tänä vuonna on tämmöinen Joulu että ostetaan kaikki valmiina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä pyörii sellaisen päässä joka tarjoaa joulupöydässä jotain kaupan einespaskaa?
Ei taida olla einekset ihan terveellisiä, jos niistä tulee noin vihaiseksi...
Kannattaisi sinunkin suosia aitoa ruokaa ja aitoja Makuja, niin ei tulisi turhaa kemikaalikuormaa kehoa ja mieltä rasittamaan.
Vierailija kirjoitti:
No jos ei jaksa niin ei ole pakko. Sanot miehelle ja muksulle että tänä vuonna on tämmöinen Joulu että ostetaan kaikki valmiina.
Mistä saa joulumieltä valmiina?
Taas tätä samaa typerää (nais)valitusta. On epäreilua on kotityöt ei jakaudu tasan, mutta se ei ole mikään ongelma, että palkkatyöt jäävät kaikki miesten harteille.
Mulla on huomenna vapaapäivä ja niin piti olla miehellänikin, mutta otti siihen nyt vielä jonkun urakan, josta kotiutuu myöhään yöllä.
Niin piti yhdessä kiireettömästi vähän siivota, paistaa kinkku ja laittaa kuusi. Olen niin kyllästynyt yrittäjämiehen vaimona olemiseen =(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joulumieli tulee kun on Joulu. Pistä vaikka ratiosta soimaan Joululauluja. Yhdessä hiljentymistä ja ajan viettoa.
Siihen ei mitään suursiivousta ja sukujoulua tarvita.
Meillä miestä ei joulu kiinnosta yhtään. Minä taas tykkään, joten joulujutuista teen tasan vain ne itselleni tärkeimmät. Esim pipareita meillä ei ole olut vuosiin, koska en jaksa sitä sotkua eikä kukaan niistä oikein edes pidä. Joskus olen ostanut kaupasta pienen paketin... Ruoista meillä on vain ne mistä minä pidän koska minä ne teen ja muille on ihan sama. En jaksa ottaa stressiä, koska teen joulun vain itselleni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako sen kun tekee kaiken itse, jotenkin se ei ainakaan näistä aihetta käsitelevistä ketjuista välity.
Kinkku paistuu kun pistää sen uuniin. Ei siinä kahta ihmistä tarvita. Siivousta ei tarvita jos ei ihan hirveää kaaosta ole. Pipareissa menee tunti.
Lahjojen paketoinnissa puoli tuntia. Kuusen koristelussa puoli tuntia.
Ruuat voi ostaa valmiina. Iskee vaan pöytään kun on aika.
Lopun ajan voi istua perseelleen ja kuunnella vaikka Joululauluja.
Älä tee Joulusta ongelmaa ja ota stressiä.
Jos mies haluaa sukujoulun niin varmaan sitten järjestää sellaisen.
Pennut on tyytyväisiä kun saavat lahjansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi teidän pitää raskaassa tilanteessa tehdä itse niin paljon? On aivan täysin OK ostaa valmiina jouluruokia ja vaikkapa piparitaikinaa.
Ei ole mikään häpeän aihe hoitaa joulua vähemmälläkin panostuksella. Ei ole pakko olla suursiivousta, massiivisia koristeluja tai monimutkaisia ruokia ☺️
Mikäli mies on eri mieltä, voi ihan itse auttaa valmisteluissa.
Olen samaa mieltä. Aivan outo asenne edes, että pitäisi laittaa joulua kuin 1800-luvun emäntänä maatalossa, kun ihmiset on kireällä työssä ja korona painaa päälle. Hellittäkää ja olkaa armollisia! Joulun pakkpulla on oikeasti kaksi päivää ja viettäkää se, miten huvittaa ilman mitään päässä nakuttavaa listaa!
Mikä tekosyy korona on? "..korona painaa päälle..", miten se estää joulun laittamista?
Vierailija kirjoitti:
Jätä se sika
Njäh, omppu suuhun ja uuniin vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä niin rakastan näistä viesteistä houkuvaa joulumieltä ja lähimmäisen rakkautta. Ihan tulee lämmin ja kotoisa mieli näistä palstan jouluperinteistä. Ihanaa kun mikään ei muutu.
Vierailija kirjoitti:
Taas tätä samaa typerää (nais)valitusta. On epäreilua on kotityöt ei jakaudu tasan, mutta se ei ole mikään ongelma, että palkkatyöt jäävät kaikki miesten harteille.
Muistaakseni naisista useampi on työllinen kuin mies, joten perusteluja. Naisilla on edelleen suurempi vastuu lapsista ja kodista.
Ja aivan yhtäkkiä monien vuosien jälkeen huomasit tämän yksityiskohdan että yksin raadat kaikki?
Ja höpönhöpö
Mitä ihmettä olet valinnut itsellesi tuollaisen yksilön jolla ei ole tunneälyä? Ajattelitko hyvän keijun heiluttavan taikasauvaansa ja leipovan miehestäsi unelmavävyn useamman vuoden yhdessä olon jälkeen?
Kyllä olet tiennyt puolen vuoden jälkeen minkälaisen loistoyksilön olet löytänyt.
Vierailija kirjoitti:
Ja aivan yhtäkkiä monien vuosien jälkeen huomasit tämän yksityiskohdan että yksin raadat kaikki?
Ja höpönhöpö
Mitä ihmettä olet valinnut itsellesi tuollaisen yksilön jolla ei ole tunneälyä? Ajattelitko hyvän keijun heiluttavan taikasauvaansa ja leipovan miehestäsi unelmavävyn useamman vuoden yhdessä olon jälkeen?
Kyllä olet tiennyt puolen vuoden jälkeen minkälaisen loistoyksilön olet löytänyt.
Niin, töissähän käydään vain lomailemassa.
Helppo ja levollinen joulu. Ravintolan jouluruuat on maisteltu jo muutama viikko sitten.