Olen aivan shokissa! Mies on yrittänyt suudella tytärtäni
Olen 38-vuotias nainen. Olen eronnut 16-vuotiaan tyttäreni isästä muutama vuosi sitten. Nyt olen kuitenkin uudessa suhteessa ihanan miehen kanssa. Asumme kolmisin minun asunnossani. Mies ja tyttäreni tulevat ihan hyvin toimeen toistensa kanssa. Eivät ole mitenkään kovin läheisiä, mutta eivät heidän välinsä kuitenkaan mitenkään huonotkaan ole. Eilen illalla tyttäreni halusi jutella kanssani kahden kesken joten lähdimme kävelylle. Tyttäreni kertoi mieheni yrittäneen suuhdella häntä lauantai yönä tultuaan baarista. Tytär oli herännyt miehen tullessa kotiin ja jäänyt hetkeksi juttelemaan mieheni kanssa. Mies oli sitten kuulemma spontaanisti yrittänyt suudella tytärtäni, mutta tytär oli juossut äkkiä omaan huoneeseensa. En näe mitään syytä miksi tyttäreni valehtelisi joten sanoin miehelle että meidän pitää ottaa aikalisä jonka seurauksena mies muutti veljensä luokse asumaan. En todellakaan halua että tyttäreni joutuu asumaan tuollaisen ahdistelijan kanssa saman katon alla!
Kommentit (153)
Hyvä ap!!! Näin juuri. Sinun tehtäväsi on suojella tytärtäsi mahdolliselta pedofiililta. Siihenhän tuo nimenomaan viittaa valitettavasti. Sinulla on myös selvästi hyvä suhde tyttäreesi, kun hän uskalsi tulla puhumaan kanssasi asiasta. Hienoa. Pärjäätte kyllä.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 18:36"]Ap, ainoa mahdollisuutesi on jättää se mies. Tässä on kaksi mahdollisuutta, ja yksi tapa toimia.
1) Mies lähenteli tytärtäsi. Ero on ainoa mahdollisuus.
2) Tytär ehkä tulkitsi jotenkin väärin, jos se on mahdollista. Siltikään et voi ottaa riskiä. Eli ero.
[/quote]
Näin se menee. Ja ylipäänsä jos on jouduttu tilanteeseen jossa minkäänlainen väärinkäsitys on mahdollinen, tilanne on mennyt liian pitkälle suuntaan johon sen ei pitäisi mennä.
Tuonikäiset tytöt tiedetääbn. Sinuna en antaisi mitään arvoa tyttäresi mielikuvitukselliselle tarinalle.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 19:48"]
Tuonikäiset tytöt tiedetääbn. Sinuna en antaisi mitään arvoa tyttäresi mielikuvitukselliselle tarinalle.
[/quote]
Ja näin niitä traumoja aiheutetaan, äiti kun ei usko.
Taas näitä aikuinen mies + teinityttö -fantasioita. Älkää vastailko näihin enää.
Ai minkäs tilaston mukaan vaarallisin ihminen lapselle on äiti\isäpuoli???? :O hirveetä propagandaa!!!!! T: kiltti äitipuoli.
Mitäpä tällä miehellä oli sanottavaa asiasta? Minua ainakin kiinnostaisi kuulla se, jos vastaava tilanne osuisi omalle kohdalle!
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 18:21"][quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 18:05"]
ei kai kukaan vieraan kanssa ala asumaan, ensiksi tutustutaan, tapaillaan ja jos hyväksi havaitaan niin aletaan seurustella. Ei tarvi heti esitellä, eikä alkaa asumaan yhdessä.
[/quote]
Kyllä se isäpuoli ja äitipuoli on vieraita sille lapsella, ja vieraita ihmisiä niiden kodissa.
Ei pitäisi olla vaikeaa ymmärtää.
Ei noissa hyväksikäyttötapauksissa ole äiti/isäpuolia revitty jostain kadulta kotiin, vaan ne on sen yksinhuoltajan "tuttuja", joihin se yh on omasta mielestään tutustunut, tuonut kotiin, ja kuinkas sitten kävikään sille lapselle, vaarallisin ihminen lapsille on tilastollisesti aina isä/äitipuoli.
[/quote]
olenko minä vieras ihminen omassa kodissani, koska olen äitipuoli? Yhdessä on tähän muutettu aviomiehen ja hänen lapsensa kanssa.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 19:55"]
Ai minkäs tilaston mukaan vaarallisin ihminen lapselle on äiti\isäpuoli???? :O hirveetä propagandaa!!!!! T: kiltti äitipuoli.
[/quote]
Ei se ole propagandaa, eikä sitä tule ottaa henkilökohtaisesti. Eihän kukaan sano että kaikki isä- ja äitipuolet ovat pahoja. Tilastollisesti kuitenkin eniten väkivaltaa ja seksuaalista ahdistelua lasta kohtaan tapahtuu vanhemman uuden puolison taholta.
http://www.goodtherapy.org/blog/stepchildren-family-parents-abuse-0409132
http://www.blountkids.org/abuse-information-answers/
"
In approximately half of the cases in which the child knows the offender, the trusted adult is a father or stepfather."
"258 children under the age of 16 were killed by their parents between 1965 and 1999. 23 of the children (9%) were abused to death. Stepchildren are more often killed by abuse than children who are killed by their biological parents, according to new research from the University of Stockholm"
http://www.examiner.com/article/info-101-step-parents-and-child-abuse
Näitä tutkimuksia löytää paljon.
http://en.wikipedia.org/wiki/Cinderella_effect Tässä enemmän puhetta tästä Cinderella efektistä, missä puhutaan ilmiöstä jossa isä-tai äitipuoli kohtelee kaltoin puolisonsa lapsia.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 10:20"]
Koska moni keskustelija minua ennen oli jo sanonut, että hienoa että ap on tyttärensä puolella, katsoin ettei minun tarvitse sitä enää toistaa. Vähän ihmettelen että tuollainen asia pitää jopa erikseen sanoa. Tottakai äiti on lapsensa puolella ja uskoo hänen sanaansa, aina! Mutta aikuisen aie ja teinin kokemus eivät välttämättä mene 1:1, siksi molemmilla osapuolilla on oikeus tulla kuulluksi.
[/quote]
No kyllä minun äitini uskoi mieluummin MIESTÄ kuin omaa lastaan! Ja sen sanoinkin viestissäni.
Puolissa tapauksista hyväksikäyttäjä on joko isä tai isäpuoli. Ja tässäkin kyse vain tapauksista, joissa hyväksikäyttäjä on tuttu. Jos katsotaan kaikki hyväksikäyttötapaukset, montako prosenttia niistä on isän tai isäpuolen tekemiä, montako prosenttia muiden perhetuttujen tai tuntemattomien tekemiä?
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 19:58"][quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 18:21"][quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 18:05"]
ei kai kukaan vieraan kanssa ala asumaan, ensiksi tutustutaan, tapaillaan ja jos hyväksi havaitaan niin aletaan seurustella. Ei tarvi heti esitellä, eikä alkaa asumaan yhdessä.
[/quote]
Kyllä se isäpuoli ja äitipuoli on vieraita sille lapsella, ja vieraita ihmisiä niiden kodissa.
Ei pitäisi olla vaikeaa ymmärtää.
Ei noissa hyväksikäyttötapauksissa ole äiti/isäpuolia revitty jostain kadulta kotiin, vaan ne on sen yksinhuoltajan "tuttuja", joihin se yh on omasta mielestään tutustunut, tuonut kotiin, ja kuinkas sitten kävikään sille lapselle, vaarallisin ihminen lapsille on tilastollisesti aina isä/äitipuoli.
[/quote]
olenko minä vieras ihminen omassa kodissani, koska olen äitipuoli? Yhdessä on tähän muutettu aviomiehen ja hänen lapsensa kanssa.
[/quote]
mustasukkaisten eksien lässytyksiä noi jutut että äitipuoli on vieras ihminen jadajadajaa.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 20:11"]
Puolissa tapauksista hyväksikäyttäjä on joko isä tai isäpuoli. Ja tässäkin kyse vain tapauksista, joissa hyväksikäyttäjä on tuttu. Jos katsotaan kaikki hyväksikäyttötapaukset, montako prosenttia niistä on isän tai isäpuolen tekemiä, montako prosenttia muiden perhetuttujen tai tuntemattomien tekemiä?
[/quote]
No tässä muutama:
http://www.bravehearts.org.au/files/Facts%20and%20Stats_updated141212.pdf
"Children who live with a single parent that has
a live-in partner are at the highest risk: they are 20 times more likely to be victims of
child sexual abuse than children living with both biological parents (Sedlack, et. al.,
"
Presence of a stepfather in the home doubled the risk of sexual victimization for girls.
http://www.apa.org/pi/families/resources/child-sexual-abuse.aspx
Minun äitini usein vaihtuvista miesystävistä tai deiteistä useampi lähenteli minua kotonani, kun olin 15-vuotias. Sain kuulla mm. että olin kasvanut naiseksi ja että olin ihana lapsi-nainen. En kertonut äidilleni näistä, koska eräs äitini aiemmista miesystävistä oli saattanut siskoni raskaaksi siskon ollessa 16-vuotias ja äitimme syytti siskoani miehen viettelemisestä sekä heitti siskon kotoa.
Non-biological family members (stepfather or mother’s defacto) are
disproportionately represented as sex offenders. For example, Russell (1989)
reported that girls living with stepfathers were at a markedly increased risk: 17% had
been sexually abused compared with 2.3% of girls living with biological fathers
(National Child Protection Clearinghouse, 2005)
Ja edelleen ei sitä tilastoa tossakaan jonka perään kuulutin.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 20:16"]
Ja edelleen ei sitä tilastoa tossakaan jonka perään kuulutin.
[/quote]
Tarkkoja prosentteja on paha sanoa, kun niitä ei tunnu löytyvän julkisista tilastoista. Eikö sulle kerro se mitään että jatkuvasti tutkimuksissa kerrotaan riskin moninkerta istuvan kun biologisella vanhemmalla asuu uusi kumppani talossa?
Aloitus on provo, eikö sen miehen näkökulma tullut muka ap:lle selväksi kun mies kerran muka muutti jo veljelleenkin. Joku kusinen runkkari siellä taas tumputtaa.
Okei. Tuolle, jonka mielestä ap oli 12 saadessaan lapsensa. Jaetaan 16 lukuihin 10 ja 6 yksinkertaisuuden vuoksi. 10+6=16, eikö niin? Eli 38-6=32. Ja 32-10=22. Eikö niin?