Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koulukiusattu uhkaa tehdä itsemurhan

Vierailija
19.05.2014 |

Meidän pieni 7lk poikamme on ollut koulukiusattu jo useita vuosia ja hänen mentaaliterveytensä on heittelehtinyt jo pitkään. Hän on ollut usein syvästi masentuneen oloinen ja kauhuksemme viimeaikoina tällä on ollut itsemurha-alttiuteen viittavia puheita. Pelkäämme menettävämme hänet! Opettajat eivät ole voineet koulukiusaamiselle mitään ja kiusaaminen on ilmeisesti pahentunut tässä viimeisen puolen vuoden aikana.

Onko ketään teistä palstaa lukevista tai teidän lapsistanne tai tuttavistanne joskus ollut kiusattu? Onko jollain ollut itsemurha-aikeita? Kuinka kiusaamisesta on selvitty? Kertokaa omia kokemuksianne.

Nimim. Huolestunut

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotikoulu ei "maksa mitään", jos hoidat itse opetuksen. Tietty joutuu välineitä hankkimaan jne.

Vierailija
22/37 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattiapua se poika tarvitsee. Terveyskeskuslääkärille, joka tekee lähetteen nuorisopsykiatrian puolelle, sieltä saatte tukea. Ei tarvii yksin pähkäillä, mitä pitäis tehdä. Koulun vaihtamiset sun muut voi olla hyväks, mutta jos lapsella on itsetuhoisia ajatuksia, tarvii muutakin apua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lapsena jos joku sylki minua päin syljimän takaisin jos joku löi minua löin takaisin jos joku hakkui niin jne jne... Opettakaa lapsenne puollustautumaan! Itse vaihdoin lapsena luokkaa monesti että oli aina se luokan uusi jätkä ja tottakai ne luokan pahat äijät tuli aina vittuileemaan. Samalla mitalla takaisin

Vierailija
24/37 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 14:07"]

Itse lapsena jos joku sylki minua päin syljimän takaisin jos joku löi minua löin takaisin jos joku hakkui niin jne jne... Opettakaa lapsenne puollustautumaan! Itse vaihdoin lapsena luokkaa monesti että oli aina se luokan uusi jätkä ja tottakai ne luokan pahat äijät tuli aina vittuileemaan. Samalla mitalla takaisin

[/quote]

No mutta kun se ei onnistu kaikilta. Mä yritin antaa takaisin samalla mitalla mutta olin siinä niin kömpelö että kiusaaminen vain paheni. Ei kaikki ole kykeneviä esim. käymään päälle ja vaikka olisivatkin niin siinä voi käydä vielä huonommin kun alistumalla.

Vierailija
25/37 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 13:07"][quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 12:29"]Kiva pölö kun kirjotit muhun liittyen ton alkukirjotuksen, mutta tosta saa sellasen käsityksen kuin olisit mun toinen vanhempi, etkä mun kaveri

[/quote]

Saako? No aivassama, faktaa yhtä kaikki silti, se aika jonka oon viettäny samoissa ympyröissä sun kanssas saa mun kyllä oikeasti tuntemaan oloni siltä että sää oot tavallansa meidän kasvatti myöskin. Se huolen määrä jota susta kannan on varmasti verrattavissa lapsestaan huolestuneeseen vanhempaan. Ja todellakin tarkoitin jok ainutta sanaa jonka kirjoitin ja faktaa yhtä kaikki. Soot mein pieni poika ja meidän tehtävä on saada sulle niin hyvät olot kuin vain suinkin! Ja kyllä jos tätä kiusaamista jatkuu syksyllä niin koulu menee vaihtoon tai ainakin ryhdytään kertaluokkaa raskaampiin toimenpitäisiin kuin tähän asti! Huolimatta siitä etten oo sun vanhempasi, mää en anna tämän asian jäädä tähän! Kiusatulla on oikeuksia!

On oikeasti kiva kuulla ettei olla tämän kokemuksen kanssa yksin! Itsemurha-alttius on kamalaa ja pelko siitä että menettää pienen pojan jolla kaikki on yhä edessä on vielä kamalampaa! Itsemurhissa on sekin vielä että jos kiusattu tuhoaa oman elämänsä niin se tuhoaa samalla monien muiden elämän ja usein syylliset pääsevät kuin koira veräjästä. Kiusaajille pitäisi tulla syytteet avunannosta murhaan tai jotain sellaista! Mutta toivon todella että tästä selvitään! En salli itsemurhaa koulukiusaamisen seurauksena!

[/quote]

Wooooot

Vierailija
26/37 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulukiusaaminen on aina perusteltu ja hyvä syy koulun vaihtoon ! Jos kerran opettajat/rehtori eivät saa kiusaamista loppumaan, ota välittömästi yhteys koulutoimenjohtajaan. Kerro, että eivät ole saaneet(tai välittäneet) kiusaamista loppumaan, ja lapsesi on henkisesti aivan loppu ja puhuu jo itsemurhasta. Älä lopeta, ennen kuin saat apua lapsellesi ja hänellä on hyvä olla ! Sinä olet olet lapsesi muuri, johon hän nojaa. Voit myös soittaa poliisille, ja kysyä sieltä apua. Älä anna periksi !

Vierailija
27/37 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä opettajaa, rehtoria, koulukuraattoria, terveydenoitajaa, kiusaajien vanhempia ja kiusaajia yhteiseen palaveriin, mene sinne itse, mutta älä pakota lastasi, ellei kykene. Ole nyt leijonaäiti, joka puolustaa poikastaan!

Tyttäremme tyttärellä, tuon ikäisellä, oli sama. Jäi pois koulusta kun ei uskaltanut mennä, oli hyljeksitty ja pilkattu. Tekivät tuon porukalla kokoontumisen, mukana luokan ope, kiusaajat vanhempineen, tyttö äitinsä kanssa, ja kuinka ollakaan, pahimmasta kiusaajasta tuli lopulta tytön kaveri!!! Siellä selviteltiin asiat perin juurin. Onhan RIKOS kiusata toista, ja vielä vakavampaa, jos toinen alkaa oireilla jo itsemurha-ajatuksia!!! Heti toimeen!!! AIKUISTEN on ratkaistava tilanne ja pistettävä kiusaajat kuriin! Moni vanhempi ei kestå kuulla, että heidän lapsensa on kiusaaja, mutta heille on se pakko tuoda ilmi, elleivät tiedä! He puolustvat usein lastaan, mutta siinä on koulun kurinpidollisten asioiden tultava kiusatun avuksi! Kun tarpeeksi tarkkaan selvittää muille, että on  R I K O S kiusata muita, niin eiköhän ne rikollisuuteen taipuvaiset joudu pakon edessä luopumaan vääryydestään!

Vierailija
28/37 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjua sen enempää lukematta, itse ottaisin itsemurhauhan vakavasti. Lapsi äkkiä vaikka päivystykseen juttelemaan, ei enää tänäkeväänä kouluun, syksyllä koulun vaihto ja kiusaajista rikosilmot.

Vierailija
29/37 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee ap nyt kaikkesi lapsesi hyväksi.

Ei olisi ensimmäin kiusaamisen takia itsemurhan tehnyt. Valitettavasti :(

Haet lapselle terapia-apua ja teet rikosilmoituksen koulusta joka antaa kiusaamisen jatkua. Koulu on velvollinen järjestämään jokaiselle oppilaalle turvallisen oppimisympäristön.

Vierailija
30/37 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koulun vaihto on edessä, niin suosittelisin tutustumista yksityisiin kristillisiin kouluihin. Olen niihin aika paljon tutustunut, ja moni kiusaamistaustainen on sieltä löytänyt paikan jossa saa vihdoinkin olla rauhassa oma itsensä. Kristilliset koulut noudattavat aivan samaa opetussuunnitelmaa kuin julkisetkin peruskoulut, mutta kristillinen arvopohja näkyy toiminnassa. Pienet ryhmätkin hillitsevät kiusaamista. Mikään "hihhuli" ei tarvitse olla, vaan kristillisissä kouluissa on seurakunta-aktiivien lisäksi aivan tavallisten perheiden lapsia, jopa muiden uskontokuntien edustajia. 

Tästä löytyy lista kouluista, katsopa onko mikään lähellä teitä:

http://www.verkkoviestin.fi/kristillinenkoulu/koulut/

Vierailija
31/37 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kiusattu koko ylä-asteen ja kiusaaminen oli tosi väkivaltaista ja rajua. mulle jäi ikuiset arvet. Antakaa pojan olla pois koulusta jos ei uskalla mennä ja vaihtakaa koulua jos ei puhe (ja rikosilmoituksella uhkaus) auta kiusaamiseen. Älkää antako pojan saada ikuisia traumoja!!

Vierailija
32/37 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mulla itsemurhayrityksiä aikuisiässä. Kyse on erittäin vakavasta asiasta.

-2

Vierailija
33/37 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sitä ei saada loppumaan niin pahalta näyttää. Siskoani kiusattiin koko yläaste-aika, kukaan ei puuttunut, ei kukaan. Sairastui pahasti mielenterveysongelmiin ja masentui. Joutui 16-vuotiaana johonkin hoitoon, syö lääkkeitä edelleen 15 vuotta myöhemmin, on ihan teini-ikäisen tasolla, koska kehitys pysähtyi ja lääkkeet, traumat yms. Ei kykene asumaan itsenäisesti.

Serkkuani (poika) kiusattiin ala-astella ja yläasteella. Ei kyennyt jatkamaan opiskelua yläasteen jälkeen. Asuu vanhempiensa luona nyt parikymppisenä, tekee töitä isänsä firmassa, on hiljainen ja etäinen. Saa raivokohtauksia joskus ja on välillä agressiivinen..

Oikeasti, vaihdat vaikka koulua tai hommaat opettajan kotiin jos kiusaaminen ei lopu.

Liian paljon olen nähnyt miten normaalin ja iloisen lapsen elämä menee pilalle kiusaamisen takia. Saatana että vituttaa.

Pikkusiskoni menee syksyllä yläasteelle, on vähän hiljainen ja nyt akne puhjennut. Pelkään ihan hirveästi että joutuu kiusattavaksi, vaikka sitä en hänelle todellakaan näytä.. tsemppaan vaan.

Vierailija
34/37 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusattu voi saada luvan tenttiä, opiskella kotona esim. vanhempien avustuksella ja käydä vain kokeissa. Tiedän näin tapahtuneen. Jos lukupäätä riittää niin tässä yksi vaihtoehto. Jos omaa poikaani kiusattaisiin niin muuttaisin vaikka toiseen kaupunkiin jos ei muu auttaisi. väliaikainen taloudellinen tiukkuus on ok, loppuelämän kestävä tuska ei!

Vierailija
35/37 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä loppui koulukiusaaminen hyvin äkkiä siihen kun tehtiin rikosilmoitus koulukiusaajista, poikamme oli mm nauhoittanut ja hankkinut selvät todisteet kiusaamisesta, häntä kiusattiin myös päivittäin, mm sylkemistä,uhkailua ja haukkumista. Kiusaajista toinen (silloin 15v) sai syytteen törkeästä kunnianloukkauksesta ja laittomasta uhkauksesta ja toinen (silloin 14v) sai aika pirunmoiset sakot. Kannattaa kiusaamisesta tehdä aina poliisiasia, toivottavasti tämä vitsaus nimeltä koulukiusaaminen saataisiin lopetettua. T. Koulukiusatun äiti

Vierailija
36/37 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa se lapsi pois koulusta. Nyt heti. Lukekoon kotona ja tenttiköön, jos toista koulupaikkaa ei löydy samasta tai eri kaupungista, vaikka sisäoppilaitokselta. Ymmärrättehän, että ei se sosiaalistaminen näin onnistu, jos toista kiustaaan.

Tämän jälkeen rikosilmoitus sekä kiusaajista ETTÄ KOULUSTA. KOulun velvollisuus on lopettaa kiusaaminen ja jos näin ei ole tehty, koulu on rikosvastuussa myös. Tämän lisäksi ne ovat hallinnollisessa vastuussa, eli voit valittaa myös hallinto-oikeuteen, joka ei paljon taviskansalaista kiinnosta, mutta rehtoria voi kiinnostaa, koska sitä kautta tulee hänelle isoja vaikeuksia. 

Mutta pelastakaa nyt ENSIN se lapsi sieltä kuiville.

Vierailija
37/37 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä malliesimerkki siitä leijonaemosta joka tekisi mitä tahansa lapsensa puolesta, kuten juuri nytkin levitellään käsiä ja voivotellaan. Äidinrakkautta sen suurimmassa muodossa.

Ja sitten asiaan, miksi annat lapsellesi tapahtua näin? Miksi et laita tuolle stoppia? Tunge se muu elämäsi nyt edes siksi aikaa syrjään että pystyt ottamaan vastuun hänen harteiltaan, jolla ei ole kykyä pitää puoliaan. Tekstini on armotonta, mutta sille on nyt tarve mikäli lapsesi merkitsee sinulle yhtään mitään. Silloin on myöhäistä levitellä käsiään ja voivotella, jos hän päätyy omankäden ratkaisuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi