Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MIstä Helsingistä asunto 350 000 eurolla?

Vierailija
19.05.2014 |

Miehen työ siirtyy Helsinkiin. Minä teen pätkätöitä opettajana, kai niitä hommia sieltäkin löytyy.

Meillä on omistusasunto, 120 neliön rivari meren äärellä. Sen perusteella, että yhtiöstä pari viikkoa sitten myytiin huoneisto, saisimme tästä varmaankin n. 330 000-350 000 euroa. Miehen palkko on 3800 e/kk.

Joutuisimme varmaan Helsingissä luopumaan toisesta autosta, tästä syystä pitäisi voida asua raitiovaunuverkon sisäpuolella. Kodin pitäisi olla uudehkosta tai ainakin kunnostetusta talosta, parveke tai piha, vähintään 3 huonetta ja mahdollisuus autopaikkaan.

Mielestäni emme vaadi mahdottomia, mutta tuntuu olevan mahdoton löytää Helsingistä mitään näillä ehdoin ja tuolla hinnalla. Ja mielestämme 350 000 euroa on jo aika summa käyttää asuntoon.

Muutenkin kirpaisee luopua 5 h + keittiön unelmakodistamme. Tämä oli juuri sitä, mitä aina olimme kodilta toivoneet ja ajattelimme, että muutamme tästä korkeintaan, jos löydämme sopivalla hinnalla unelmatontin.

Toisaalta, mies pitää kovasti työstään. Ja oman alan töitä, ainakaan yhtä hyvää työpaikkaa, voi olla jatkossa täältä vaikea löytää varsinkin tänä taloudellisena aikana.

Mikä neuvoksi?

Kommentit (208)

Vierailija
81/208 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 14:19"]

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 14:17"]

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 14:07"]

Pk-seudun huonommin toimivat julkiset palvelut.

[/quote]

Kerrotko esimerkin?

Koska terveyspavelut, koulut, päiväkodit, julkinen liikenne toimii kyllä ihan loistavasti stadissa!

Itse asun täällä, koska täällä on "kaikki". Työ, ystävät, suku jne. En voisi kuvitellakaan asuvani muualla (Suomessa). 

Mutta minusta ap:n teksti kuullostaa vaan siltä, että hän haluaa etsiä todisteita siihen ETTEI hänen kannattaisi tänne muuttaa mistään hinnasta. Että suosittelen sun miehelle hankkimaan uuden työn sieltä Turun suunnalta.

[/quote]

Meillä olisi siellä:

Miehen työ.

Muutama mun sukulainen (tyyliin täti, serkkuja).

Espoossa yksi kaveri.

Mitä meille sitten olisi se "kaikki"?

[/quote]

Niin ja Hesarin mukaan ne terveyspalvelut ja koulut yms ei siellä nyt ihan niin loistavasti toimi. Kyllä, meille tulee Hesari ja luen sen joka päivä. Lehden perusteella pk-seudun palveluista saa aika nurjan kuvan.

Meidän kunnan terveyspalvelut valittiin jossain äänestyksessä hiljan yhdeksi oman alueemme parhaimmista.

Vierailija
82/208 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

huh luin koko ketjun. 

kunnon paskanjauhantaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/208 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 14:21"]

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 14:19"]

[/quote]

Kerrotko esimerkin?

Koska terveyspavelut, koulut, päiväkodit, julkinen liikenne toimii kyllä ihan loistavasti stadissa!

Itse asun täällä, koska täällä on "kaikki". Työ, ystävät, suku jne. En voisi kuvitellakaan asuvani muualla (Suomessa). 

Mutta minusta ap:n teksti kuullostaa vaan siltä, että hän haluaa etsiä todisteita siihen ETTEI hänen kannattaisi tänne muuttaa mistään hinnasta. Että suosittelen sun miehelle hankkimaan uuden työn sieltä Turun suunnalta.

[/quote]

Meillä olisi siellä:

Miehen työ.

Muutama mun sukulainen (tyyliin täti, serkkuja).

Espoossa yksi kaveri.

Mitä meille sitten olisi se "kaikki"?

[/quote]

Niin ja Hesarin mukaan ne terveyspalvelut ja koulut yms ei siellä nyt ihan niin loistavasti toimi. Kyllä, meille tulee Hesari ja luen sen joka päivä. Lehden perusteella pk-seudun palveluista saa aika nurjan kuvan.

Meidän kunnan terveyspalvelut valittiin jossain äänestyksessä hiljan yhdeksi oman alueemme parhaimmista.

[/quote]

voi nyt saatana jää sinne kuntaasi sitten ja lopeta täällä jankkaaminen.

Vierailija
84/208 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 14:20"]

^ Et sä nyt oikeasti voi verrata tilannettanne pakolaisleiriin, come on... Nuo teidän vaatimukset asunnon suhteen eivät vaan mene yksi yhteen budjetin kanssa ja siitä kai se keskustelu sitten siirtyi siihen metromatkusteluun :) Jonkinlainen komromissi täytynee teidän tehdä, koska keskusta-asuminen on kallista. Toivottavasti löydätte jonkinlaisen mielenrauhan asian kanssa.

Mä uskon kyllä, ettei tuo työpaikka taida olla sen arvoinen, että kannattaa lähteä, kun se kerran tuntuu niin vaikealta.

Mun mielestä pk-seudulla on paljon hyviä asioita, kuten monessa muussakin paikassa :)

[/quote]

Mutta mitä ne hyvät puolet pk-seudulla sitten olisi?

Vierailija
85/208 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta hetkinen, eihän AP Turussa voi asua, jos kerta mökkimatka on 15 min. ja Helsinkiin muuttamalla se kilometreinä tuplaantuisi? 

Vierailija
86/208 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä hyvin ap:ta. Mekin ollaan mietitty Helsinkiin muuttoa useaan otteeseen ja käyty useasti työhaastatteluissakin, mutta luojan kiitos ei ole vielä tarvinnut lähteä. Asuminen on todella iso ongelma jos ei halua kerrostaloon jonnekin lähiöön. Minä kun en välitä edes oopperasta niin eipä tuolla Helsingissä ole mitään mitä ei täällä meillä päin (suuri kaupunki) olisi. Mieluummin ap:nä lähtisin ulkomaille, vaikka juuri sinne Berliiniin, ja laittaisin kämpän vuokralle siksi aikaa.  

Vierailija
87/208 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 13:48"]

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 13:37"]

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 13:12"]

porvoostta on hankala lähteä

[/quote]

AP kyllä näyttäisi olevan kotoisin jostakin Turun seudulta. Ainoa paikka Suomessa, jossa on voi noin 100 neliön rivitaloasunnosta meren rannalla saada 310 000 euroa, ja jossa on "isompi" kaupunki 15 minuutin bussimatkan päässä pienemmistä. Ja usko tai älä, siellä on aika paljon ihmisiä, joilla on juuri tämä asenne. Sukukin jos on sieltä päin, niin Helsinkiin eksyneiden negatiivisuutta en ihmettele. Tuollaisia monet oikeasti ovat ovat. ;-)

Mutta siis kyllä meitäkin on, jotka olemme ihanista veneilyolosuhteista Helsinkiin muuttaneet ilman, että elämä on mennyt pilalle. Kuitenkin veneilykausi kestää parhaimmiltaan vapulta syyskuun alkuun, jos siis tarkoitus on nauttia ja ruskettua.  Talvella niitä veneilymahdollisuuksia ei ole Turun saaristossa sen enempää kuin Helsingin edustallakaan. 

Se, mikä nyt haiskahtaa kieltämättä pikkuisen provalta on kätevästi opperakäyntejä varten tyhjillään pidettävä pikku luukku Punavuoressa. Jos vanhemmilla on varaa ja halua tuollaisen kämpän pitoon tuottamattomana, niin sitten AP:n muutto ei ole kiinni 100 000 tai 150 000 euron lisälainasta, jolla pääsisi jo kiinni kivaan, vaikkakin ehkä vähän vanhempaan,  kämppään Larussa tai Munkkiniemessä. Ovat toki niitä perinteisiä "hyviä alueita", joita täällä vähän syystäkin pidetään ylihinnoiteltuna (sille, että itselläni on asuntovahti Aurinkolahdessa, on syynsä...), mutta toisaalta, Vanha-Laru muistutti mielestäni ensimmäistä kertaa siellä vieraillessani Kupittaan seutua Turussa, joten voisi sopia AP:lle. 

[/quote]

Se, että vanhempani eivät koe tarpeelliseksi myydä yli 10 vuotta sitten ostamaansa yksiötä Punavuoresta ei vaikuta mielestäni mitenkään siihen, minkä verran itse olen halukas ottamaan lainaa tai en. Yksiötä käyttää kuitenkin neljä perhettä Helsingin tukikohtanaan ja joskus sitä lainataan myös tuttaville pienestä maksusta.

Minusta vanhempieni ei kuulu maksaa minun ja mieheni lainoja eikä myöskään tarvitse olla niitä takaamassa. Ihan itse ollaan raha-asiamme hoidettu.

[/quote]

Ei vanhempiesi sitä asuntoa tarvitse myydä.  Asuntoa voidaan kuitenkin käyttää suuremman lainan takuuna teille. Näin siis, jos ilmeisen hyväsydämiset ja anteliaat vanhempasi tähän lähtevät.

Et ole ilmeisesti ollenkaan ajatellut, että kun vanhempasi pitävät sitä asuntoa ilmaisena tukikohtana sinulle ja neljälle muulle perheelle, he menettävät joka kuukausi 800-900 euroa vuokratuloja. Tuo on siis tällä hetkellä se summa, jolla yleisesti yksiöitä Punavuoresta vuokrataan. Ei tarvitse edes olla hääppöisessä kunnossa oleva asunto, kysyntä vain on valtavaa.  Toki tuosta maksetaan vastikkeet ja verot, mutta silti, riistät  muine "tukikohtailijoine" joka vuosi vanhemmiltasi useiden tuhansien eurojen pääomatulot. Tuolla rahalla vanhempasi voisivat Helsingissä käydessään majoittua hotellissa useita kertoja vuodessa, ja tehdä paljon muutakin. Jos omilla vanhemmillani olisi tällainen rahasampo Helsingin keskustassa, niin luultavasti ainakin suorastaan pakottaisin heidät pistämään sijoituksen tuottamaan oikeasti, eikä jotain satunnaisia kymppejä tai satasia, joilla ei yhtiövastiketta makseta. Kuitenkin vanhemmatkin vanhenevat, ja heille tulee luultavasti kaikenlaisia hoitokuluja. 

Vierailija
88/208 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No AP on tässä ketjussa hyvin vahvasti tuonut esiin sen, ettei halua muuttaa. Hyvä niin. Sitten pitää toivoa, että miehen työ säilyy ja AP saa hommattua itselleen opetuskeikkoja, että perheen elintaso pysyy samana.

Moni muuallakin asuva on kuitenkin sopeutunut hyvin pääkaupunkiseudulle. Niin minäkin, vaikka viisi vuotta sitten asuin pikkukaupungissa isossa uudessa talossa ja nautin nopeista kulkuyhteyksistä enkä ymmärtänyt, miten joku voi haluta istua puolen tunnin tai ylikin työmatkaa julkisilla.

Nyt kuitenkin teen sen (julkisilla 45 min töihin), mutta emme näe, että elämämme olisi mitenkään ahdistavaa ja kamalaa, vaikka isosta omakotitalosta luovuimmekin ja muutimme täällä pienempään.

- Oma työni on huomattavasti mielenkiintoisempaa täällä.

- Ravintolat ja muut palvelut, ei voi verrata pikkukaupunkiin

- Monipuoliset harrastusmahdollisuudet, esimerkiksi omassa lajissani (tanssi) voin käydä maan tunnetuimpien tanssinopettajien tunneilla.

- Lapsilla paljon kavereita ja mahdollisuuksia tutustua. Kaikkien ei tarvitse harrastaa samaa tai joutua silmätikuksi,jos ei tee sitä, mitä pikkukaupungissa tehdään.

- paljon valinnanmahdollisuuksia esimerkiksi jos on kiinnostunut erilaisista päivähoitomahdollisuuksista, painotetuista kouluista jne.

- Helppo matkustaa ulkomaille, yhteydet lentokentälle.

- *Pääkaupunkiseudulla paljon luontoa (merta, erämaata, lenkkeilymetsiä, aika lailla kaikkea).

- tietty urbaanimpi elämäntapa.

- fakta on myös se, että monilla aloilla kiinnostavimmat ja ne parhaimmat työt ja myös työllisyystilanne parempi. Jos pikkukaupungissa menetät työn, et välttämättä löydä uutta, mutta täällä on enemmän vaihtoehtoja työllistyä.

[/quote]

Opettajan työ on aika samanlaista riippumatta paikkakunnasta. Miehenkin työ säilyisi sisällöltään samana.

Meillä on täällä kyllä ihan ravintoloita ja muita palveluita, ihan yhtä hyviä kuin Helsingissä. Meidän tulotasolla ei kuitenkaan ole varaa syödä jossain Michelin-paikoissa, joten on ihan sama, onko niitä lähistöllä vai ei.

Harrastuksellisesti en näe, että Helsinki voisi tarjota mulle mitään, mitä ei nyt jo ole. Ei täälläkään ole pakko harrastaa mitään tiettyjä juttuja. Ja tanssiopettajaksi mulle riittää ihan se, mitä paikallisella kansanopistolla on tarjota, en tarvi mitään ihme huippuja (joita oman tanssilajini puitteissa kyllä opettajina riittää täälläkin, jos haluaa).

Meiltä pääsee lähipysäkiltä bussilla n, 2 tunnissa Helsinki-Vantaalle. En ole kokenut mitenkään vaikeammaksi matkustaa täältä jonnekin.

Selitä, millainen on Helsingin "tietty urbaanimpi elämäntapa". Me emme asu maaseudulla enkä näe, miten Helsinki tarjoaa sen urbaanimpaa elämäntapaa kuin vaikka Tampere tai Turku.

Vierailija
89/208 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en nyt ymmärrä - jos ette nyttenkään asu Helsingissä ja se on teille selvästi liian kallis, niin miksi teidän pitäisi asua Helsingissä? Siis juuri Helsingissä? Miksette muuta vaikka Porvoon keskustaan (oikeasti) tai Espooseen, Kauniaisiin? 

Jos haluat pikkukaupungin elämää, jossa uimaranta on kävelymatkan päässä omalta rivitalopihaltasi, niin sitä et todellakaan Helsingistä saa. Hietsun tai Mustikkamaan rannat toki oikeita uimarantoja, mutta rivitaloja tai muitakaan et tuohon hintaan saa. Jos olet opettaja, niin saat kyllä töitä pienemmästäkin kaupungista pienen hakemisen jälkeen (kävelymatka) ja miehesi voi helposti suhata sieltä puolessa tunnissa Helsinkiin. Saatte sieltä lähes uuden erillistalon tai rivitalon tuohon hintaan.

Miksi pitäisi asua juuri Helsingin keskustassa? 

Vierailija
90/208 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 14:28"]

Ymmärrän kyllä hyvin ap:ta. Mekin ollaan mietitty Helsinkiin muuttoa useaan otteeseen ja käyty useasti työhaastatteluissakin, mutta luojan kiitos ei ole vielä tarvinnut lähteä. Asuminen on todella iso ongelma jos ei halua kerrostaloon jonnekin lähiöön. Minä kun en välitä edes oopperasta niin eipä tuolla Helsingissä ole mitään mitä ei täällä meillä päin (suuri kaupunki) olisi. Mieluummin ap:nä lähtisin ulkomaille, vaikka juuri sinne Berliiniin, ja laittaisin kämpän vuokralle siksi aikaa.  

[/quote]

jos helsinki tuntuu saataiselta ja kamalalta laitapuolenveikkojen pesäkkeeltä pitkien työmatkojen lisäksi niin berliinissä nuo samat ongelmat moninkertaistuu ja asuntobudjetti kasvaa todella paljon.

Vierailija
91/208 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tässä muutamia asioita, joista minä tykkään:

* paljon harrastusmahdollisuuksia

* hyvät ostosmahdollisuudet

* paljon erilaisia konsertteja ja muita tapahtumia

* ooppera ja teatteri

* meren läheisyys

* Suomenlinna ja Seurasaari :)

* opiskelumahdollisuudet

* mukavat ihmiset

Itse asun kyllä Vantaalla (keskustaan ajaa autolla puolessa tunnissa, bussi pikkuisen hitaampi) ja asuinpaikassani mua viehättää myös luonnonläheisyys. On mukavaa asua "böndellä" kuitenkin niin, että kaupunkiin pääsee tarvittaessa nopeasti..

Vierailija
92/208 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voittehan sopia, että miehesi ei vaihdakaan työtä tai sitten hän on viikot Helsingissä ja viikonloput kotona. Turhapa sitä on sen enempää pohtia ja nuo ovat aina mielipideasioita. Itse en millään muuttaisi itäiseen Helsinkiin, mutta yhtä vähän minnekään muualle huonohkolle alueelle Helsingissä tai toisaalta minnekään muualle pk-seudun ulkopuolelle. Vaikka olisi kuinka mukava pikkukaupunki, en haluaisi muuttaa, sillä pidän Helsingin tarjonnasta ja palveluista. Omasta mielestäni Helsinki on Suomen ainoa ihan oikea kaupunkimainen kunnon kaupunki. That's it.

Vierailija
93/208 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Hesari ei ole ihan sama kuin asukkaan oma kokemus. Itselläni on vain erinomaisia kokemuksia näistä Helsingin palveluista. Olet ihan hullu ap!

Jää sinne Lemuun sitten ja lopeta jo se kirjoittelu!

Vierailija
94/208 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 14:30"]

Mä en nyt ymmärrä - jos ette nyttenkään asu Helsingissä ja se on teille selvästi liian kallis, niin miksi teidän pitäisi asua Helsingissä? Siis juuri Helsingissä? Miksette muuta vaikka Porvoon keskustaan (oikeasti) tai Espooseen, Kauniaisiin? 

Jos haluat pikkukaupungin elämää, jossa uimaranta on kävelymatkan päässä omalta rivitalopihaltasi, niin sitä et todellakaan Helsingistä saa. Hietsun tai Mustikkamaan rannat toki oikeita uimarantoja, mutta rivitaloja tai muitakaan et tuohon hintaan saa. Jos olet opettaja, niin saat kyllä töitä pienemmästäkin kaupungista pienen hakemisen jälkeen (kävelymatka) ja miehesi voi helposti suhata sieltä puolessa tunnissa Helsinkiin. Saatte sieltä lähes uuden erillistalon tai rivitalon tuohon hintaan.

[/quote]

Koska haluamme mahdollisimman lyhyet työmatkat.

Vierailija
95/208 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 14:24"]

Mutta hetkinen, eihän AP Turussa voi asua, jos kerta mökkimatka on 15 min. ja Helsinkiin muuttamalla se kilometreinä tuplaantuisi? 

[/quote]

Se asuu Porvoossa

Vierailija
96/208 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 14:00"]

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 13:58"]

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 13:35"]

Ap:n on ihan pakko olla Porvoosta tai jollei ole, niin luoja lapsiani varjelkoon tuollaiselta opettajalta!

[/quote]

Niin että jos jonkun mielestä pääkaupunkiseutu ei ole maanpäällinen paratiisi ja ihmeellinen onnela, jonne muuttaminen on kaikkien unelmien täyttymys, niin hänen täytyy olla provoaja? Saattaisi tehdä lapsillesi hyvää kuulla toisenlaisestakin elämästä.

[/quote]

Mä kyllä tarkoitin tuota erikoista minä-minä-asennetta, joustamattomuutta sekä kokeilunhaluttomuutta, jota Ap näissä viesteissään henkii :D

[/quote]

Kukaan ei ole vielä tässä ketjussa kertonut, mitä erinomaista sisältöä tai muuta hyvää saisimme elämäämme muuttamalla Helsinkiin.

Hyvää olisi:

Miehen työpaikka säilyy.

Helpompi pääsy oopperaan yms. (Nyt käyn n. 2-4 kertaa vuodessa + teatterikeikat päälle, en kyllä usko, että kävisin useammin vaikka asuisin pk-seudulla).

Negatiivista:

Kovemmat kulut, palkasta jäisi vähemmän käteen.

Pienempi asunto huonommalla sijainnilla kuin nyt.

Hyvin epätodennäköistä, että asuttaisiin kävelyetäisyydellä uimarannasta ja kaikista arjen palveluista.

Pidemmät välimatkat.

Todennäköisesti luovuttava toisesta autosta.

Ei pihaa.

Todennäköisesti otettava uudelleen asuntolainaa.

Näin minä näen asian. Mutta mitä HYVIÄ puolia Helsingissä asumisessa olisi, joita ei ole siinä, että asuu muualla?

[/quote]

- parempi terveydehuolto, erikoissairaanhoito
- paremmat harrastusmahdollisuudet
- parempi valikoima esim. uimarantoja ja maauimaloita
- paremmat koulut lapsille tulevaisuudessa
- mahdollisuus opiskella lisää (jos nyt et työllisty)
- kaupunkikulttuuri
- ostosmahdollisuudet kiistatta Suomen parhaat
- hyvät liikenneyhteydet: lentokenttä, matkustajasatama
- asunnon arvo säilyy hyvin
- avoimia ja mukavia ihmisiä, jotka eivät ole liian nurkkakuntaisia
- ei ärsyttävää murretta (oletus: Turun alueelta muutttamassa)
- paremmat mahdollisuudet vaihtaa työpaikkaa kuin muualla Suomessa
- enemmän kouluja --> enemmän sijaisuuksia

Vierailija
97/208 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 14:31"]

Ap, tässä muutamia asioita, joista minä tykkään:

* paljon harrastusmahdollisuuksia

* hyvät ostosmahdollisuudet

* paljon erilaisia konsertteja ja muita tapahtumia

* ooppera ja teatteri

* meren läheisyys

* Suomenlinna ja Seurasaari :)

* opiskelumahdollisuudet

* mukavat ihmiset

Itse asun kyllä Vantaalla (keskustaan ajaa autolla puolessa tunnissa, bussi pikkuisen hitaampi) ja asuinpaikassani mua viehättää myös luonnonläheisyys. On mukavaa asua "böndellä" kuitenkin niin, että kaupunkiin pääsee tarvittaessa nopeasti..

[/quote]

Paitsi tuo ooppera ja Suomenlinna, niin nuo samat jutut on täälläkin, missä nyt asutaan. Suomenlinnassa käyn nyt n. kerran vuodessa, en näe, mitä tekisin siellä useammin? Shoppailla en kuitenkaan voi enemmän kuin nyt. PK-seudulla vielä vähemmän, koska käyttörahaa jäisi suurempien kulujen vuoksi vähemmän.

Vierailija
98/208 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 14:34"]

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 14:30"]

[/quote]

Koska haluamme mahdollisimman lyhyet työmatkat.

[/quote]

mitäs jos sinun opettajapaikkasi on malminkartanossa?

Vierailija
99/208 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 14:29"]

Et ole ilmeisesti ollenkaan ajatellut, että kun vanhempasi pitävät sitä asuntoa ilmaisena tukikohtana sinulle ja neljälle muulle perheelle, he menettävät joka kuukausi 800-900 euroa vuokratuloja. Tuo on siis tällä hetkellä se summa, jolla yleisesti yksiöitä Punavuoresta vuokrataan. Ei tarvitse edes olla hääppöisessä kunnossa oleva asunto, kysyntä vain on valtavaa.  Toki tuosta maksetaan vastikkeet ja verot, mutta silti, riistät  muine "tukikohtailijoine" joka vuosi vanhemmiltasi useiden tuhansien eurojen pääomatulot.

[/quote]

:) Mukavaa, että huolehdit muista, mutta tuollaiset rahat on monille ihan pikkurahoja, eikä monet halua vuokralaisvaivaa itselleen.

Pk-seudulla on vaikka kuinka paljon asuntoja tyhjillään, kun niitä ei haluta myydä, eikä vuokrata, ja tuollaiset vuokrarahat eivät ole monille mitään isoja rahoja.

Raha on suhteellista, joten en sinuna huolehtisi siitä riistääkö ap. vanhempiaan :)

Vierailija
100/208 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 14:15"]

Mun mielestä teidän ei oikeasti kannata muuttaa... Jos kärsit noin kovasti jo ajatellessasi asiaa, niin miten hirveää olisikaan todellisuus. Tee palvelus itsellesi ja muille ja jääkää sinne missä nyt olette. Eiköhän niitä duuneja joissain vaiheessa taas löydy. Ja eikö yksi vaihtoehto olisi, että miehesi asuu viikot siellä Punavuoren luxuslukaalissa ja olette yhdessä viikonloput..

[/quote]

Mistä sait päähäsi, että se on luksuslukaali? Se on pieni, 23 neliöinen koppero 20-luvun talossa, ainoa ikkuna sisäpihalle ja yksi ovi porraskäytävään. Ruokaakaan ei siellä voi laittaa, kun käryt tulee sisälle.

Tuollainen ei voisi olla kuin väliaikainen ratkaisu.

[/quote]

Siis miten käryt tulee sisälle? Siis missä yritit kokata?

Kaikissa asunnoissa Helsingissä on noin. Ei todellakaan kannata tänne muuttaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi