Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MIstä Helsingistä asunto 350 000 eurolla?

Vierailija
19.05.2014 |

Miehen työ siirtyy Helsinkiin. Minä teen pätkätöitä opettajana, kai niitä hommia sieltäkin löytyy.

Meillä on omistusasunto, 120 neliön rivari meren äärellä. Sen perusteella, että yhtiöstä pari viikkoa sitten myytiin huoneisto, saisimme tästä varmaankin n. 330 000-350 000 euroa. Miehen palkko on 3800 e/kk.

Joutuisimme varmaan Helsingissä luopumaan toisesta autosta, tästä syystä pitäisi voida asua raitiovaunuverkon sisäpuolella. Kodin pitäisi olla uudehkosta tai ainakin kunnostetusta talosta, parveke tai piha, vähintään 3 huonetta ja mahdollisuus autopaikkaan.

Mielestäni emme vaadi mahdottomia, mutta tuntuu olevan mahdoton löytää Helsingistä mitään näillä ehdoin ja tuolla hinnalla. Ja mielestämme 350 000 euroa on jo aika summa käyttää asuntoon.

Muutenkin kirpaisee luopua 5 h + keittiön unelmakodistamme. Tämä oli juuri sitä, mitä aina olimme kodilta toivoneet ja ajattelimme, että muutamme tästä korkeintaan, jos löydämme sopivalla hinnalla unelmatontin.

Toisaalta, mies pitää kovasti työstään. Ja oman alan töitä, ainakaan yhtä hyvää työpaikkaa, voi olla jatkossa täältä vaikea löytää varsinkin tänä taloudellisena aikana.

Mikä neuvoksi?

Kommentit (208)

Vierailija
61/208 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 13:52"]

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 13:43"]

Itse asun avarassa kolmiossa aivan meren rannalla ja keskustassa, uimapaikat (kulttuurisauna, tervasaari, mustikkamaa) kohtuumatkan päässä, kantakaupungissa ratikan ja bussilinjojen ulottuvilla, kävellen pääsee minne vaan, koulut ja päiväkodit, harrastukset, teatterit, ruokakaupat, halli jne. aivan lähellä. Ulkoilla voi vaikka minne! 

Tervetuloa merelliseen Kruununhakaan. Katsopa ap esim.

http://www.kiinteistomaailma.fi/1123962

[/quote]

Tuohonhan on tulossa ensin vuonna julkisivun rappausremontti ja vaikka ja mitä muita remontteja. Julkisivuremontin aikana tuolla ei voi asua ja kaikkien noiden remppojen jälkeen saa pulittaa niin älyttömät summat, että koskaan et omiasi tuollaisesta pois saa.

Jos löytyy vastaava, mutta kunnostettu taloyhtiö, sitten ok. Tuollaista pommia en riesoikseni ota.

[/quote]

Siis tuossahan oli remonttien hinta-arviotkin. Asunnon hinnan lisäksi seuraavan kahden vuoden kuluessa tulossa 200 000 euroa remonttikuluja. Todellinen helmi, juu!

Vierailija
62/208 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 13:19"]

Kaikkea ei voi saada. Ja Helsingin arvoalueilta ei vain nyt saa tasokasta ja tilavaa perheasuntoa mainitulla summalla. 350 000 on maakunnassa luksussumma, mutta Helsingissä ei todellakaan. Hieman huvittaa aloittajan snobi sävy "minä nyt en halua sitä ja tätä ja metrokin ahdistaa". Eiköhän aika monella noita haluja ja ahdistuksia riitä, mutta jos ei riitä fyrkkaa, niin se on laitettava ns. suu säkkiä myöten. Toisekseen metron ja idän pelkääminen kertoo lähinnä siitä, kuinka vähän Helsinkiä ja kaupunkiasumista yleensäkään tuntee. Kannattaa pysytellä provinssissa jos liikaa jännittää tai löysätä ennakkoluuloja ja hypätä sekaan vähän urbaanimpaan elämänmenoon, jossa ihmisiä toden totta on joka lähtöön - ja saa ollakin :)

[/quote]

Itse ole asunut Helsingissä jo yli 10 vuotta ja kyllä Itä-Helsinki on aika kammottavaa. Itiskin on muuttunut huonommaksi ja en enää siellä asioi.

Olen asunut useammalla asuinalueella Ullanlinnassa ja Pohjois-Helsingissä, mutta harrastusten takia ole joutunut käymään Itä-Helsingissä ja ero on todella valtava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/208 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä suosittelisin teille Oulunkylään. Keskustaan pääsee junalla 10 minuutissa ja poikittaisiliikennekin on julkisilla hyvä (mm. 550). 

Jos taas miehesi tarvitsee päästä autolla Mannerheimintielle, niin pulassa olette. Sinne ei oikein järkevästi pääse kuin yöllä. Ruuhkaa on joka suunnassa.

Tässä muutama kohde:

http://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/7282105

http://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/8408527

[/quote]

No näitä voidaan harkita. Olen kerran ollut Oulunkylässä jossain koulutuksessa ja alueena se näytti aika slummilta. Ja sinne oli vaikea päästä bussilla. Mutta ehkä tuo voisi mennä.

Vierailija
64/208 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 13:35"]

Ap:n on ihan pakko olla Porvoosta tai jollei ole, niin luoja lapsiani varjelkoon tuollaiselta opettajalta!

[/quote]

Niin että jos jonkun mielestä pääkaupunkiseutu ei ole maanpäällinen paratiisi ja ihmeellinen onnela, jonne muuttaminen on kaikkien unelmien täyttymys, niin hänen täytyy olla provoaja? Saattaisi tehdä lapsillesi hyvää kuulla toisenlaisestakin elämästä.

Vierailija
65/208 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 13:54"]

Tuohonhan on tulossa ensin vuonna julkisivun rappausremontti ja vaikka ja mitä muita remontteja. Julkisivuremontin aikana tuolla ei voi asua ja kaikkien noiden remppojen jälkeen saa pulittaa niin älyttömät summat, että koskaan et omiasi tuollaisesta pois saa.

Jos löytyy vastaava, mutta kunnostettu taloyhtiö, sitten ok. Tuollaista pommia en riesoikseni ota.

[/quote]

Hahhah, ainahan julkisivuremontin ajan talossa asutaan. Hassu! Maksa sitten 100 000 lisää ja lopeta se valittaminen.

[/quote]

Niinpä, ap ei ole nyt ihan ajantasalla siinä, mitä 350 000 voisi Helsingin kantakaupungista saada. Tuo talohan on mm. putkiremontoitu ja paljon perusparannuksia ollut. Tonttikin on oma (ei suinkaan mikään oletusarvo). Kerrostalossa maksetaan vastiketta juuri siksi, että niillä kustannetaan remontit! Meidän talossa on joku remontti menossa aina n. 5 vuoden välein ja se on sitä normaalia kunnossapitoa! Rahat on aina (putkiremppaa lukuunottamatta) katettu taloyhtiön omistamien asuntojen vuokratuotoilla ja vastikkeilla. Eli remontti ei todellakaan tarkoita aina sitä, että jokainen osakkeenomistaja joutuu ottamaan yhtiölainaa tm. erillisrahoitusta.

Hemmotellun herrantertun kannattaa jäädä sinne Turgguseen!

Vierailija
66/208 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 13:58"]

Ap:n on ihan pakko olla Porvoosta tai jollei ole, niin luoja lapsiani varjelkoon tuollaiselta opettajalta!

[/quote]

Niin että jos jonkun mielestä pääkaupunkiseutu ei ole maanpäällinen paratiisi ja ihmeellinen onnela, jonne muuttaminen on kaikkien unelmien täyttymys, niin hänen täytyy olla provoaja? Saattaisi tehdä lapsillesi hyvää kuulla toisenlaisestakin elämästä.

[/quote]

Mä kyllä tarkoitin tuota erikoista minä-minä-asennetta, joustamattomuutta sekä kokeilunhaluttomuutta, jota Ap näissä viesteissään henkii :D

Vierailija
67/208 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun avarassa kolmiossa aivan meren rannalla ja keskustassa, uimapaikat (kulttuurisauna, tervasaari, mustikkamaa) kohtuumatkan päässä, kantakaupungissa ratikan ja bussilinjojen ulottuvilla, kävellen pääsee minne vaan, koulut ja päiväkodit, harrastukset, teatterit, ruokakaupat, halli jne. aivan lähellä. Ulkoilla voi vaikka minne! 

[/quote]

[/quote]

Hahhah, ainahan julkisivuremontin ajan talossa asutaan. Hassu! Maksa sitten 100 000 lisää ja lopeta se valittaminen.

[/quote]

No ei todella asuta. Tiedän mistä puhun, koska mieheni oli aiemmin työnjohtajana firmassa, joka teki erilaisia remontteja. Julkisivuremontin ajaksi iso osa ihmisistä pyrki muuttamaan vuokra-asuntoon tai mökille.

Vierailija
68/208 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Aika yllätys, ettei kelpaa. Voit kuitenkin lohduttautua sillä, että tuohan oli vain lähtöhinta. Todellinen kauppahinta tulee olemaan jotain ihan muuta :)

[/quote]

En usko, että tuo kelpaa kenellekään ennen kuin nuo mainitut remontit on tehty.

Vierailija
69/208 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 14:02"]

[/quote]

[/quote]

Aika yllätys, ettei kelpaa. Voit kuitenkin lohduttautua sillä, että tuohan oli vain lähtöhinta. Todellinen kauppahinta tulee olemaan jotain ihan muuta :)

[/quote]

En usko, että tuo kelpaa kenellekään ennen kuin nuo mainitut remontit on tehty.

[/quote]

Mutta tiesithän myös, että nuo lähtöhinnat ovat tosiaankin lähtöhintoja.. Lopulliset toteumat ovat yleensä paljon suurempia. Tuskinpa myyjä asuntoa tuohon hintaan olisi myymässäkään..

Vierailija
70/208 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä tiedä mitä voi antaa neuvoksi, toivottavasti mieluinen koti löytyy. Kun budjetilla on katto niin sitten on. Mä asun yhdessä Helsingin pahamaineisessa lähiössä ja täällä on oikein kivaa. Asuntomme (4h+k) lähtee reilusti alle teidän budjetin. Meidän kerrostalon piha jopa oikein idylli, paljon sosiaalista elämää ja mukavaa lapsiperheiden kesken. Ns. kunnon ihmisiäkin ovat vaikkei ehkä uskoisi kun av:ta lukee. Yhtään autoa emme ole myöskään tarvinneet vaikkei ratikka tai metro tänne asti kuljekaan... Mutten nyt mainosta vaikka täältä olisi kyllä kivoja kämppiä myynnissä tälläkin hetkellä. Emme ehkä tarvitse ap:n kaltaisia naapureita.

Vierailija
71/208 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 14:00"]

[/quote]

[/quote]

Mä kyllä tarkoitin tuota erikoista minä-minä-asennetta, joustamattomuutta sekä kokeilunhaluttomuutta, jota Ap näissä viesteissään henkii :D

[/quote]

Kukaan ei ole vielä tässä ketjussa kertonut, mitä erinomaista sisältöä tai muuta hyvää saisimme elämäämme muuttamalla Helsinkiin.

Hyvää olisi:

Miehen työpaikka säilyy.

Helpompi pääsy oopperaan yms. (Nyt käyn n. 2-4 kertaa vuodessa + teatterikeikat päälle, en kyllä usko, että kävisin useammin vaikka asuisin pk-seudulla).

Negatiivista:

Kovemmat kulut, palkasta jäisi vähemmän käteen.

Pienempi asunto huonommalla sijainnilla kuin nyt.

Hyvin epätodennäköistä, että asuttaisiin kävelyetäisyydellä uimarannasta ja kaikista arjen palveluista.

Pk-seudun huonommin toimivat julkiset palvelut.

Pidemmät välimatkat.

Todennäköisesti luovuttava toisesta autosta.

Ei pihaa.

Todennäköisesti otettava uudelleen asuntolainaa.

Näin minä näen asian. Mutta mitä HYVIÄ puolia Helsingissä asumisessa olisi, joita ei ole siinä, että asuu muualla?

Vierailija
72/208 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 14:07"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kukaan ei ole vielä tässä ketjussa kertonut, mitä erinomaista sisältöä tai muuta hyvää saisimme elämäämme muuttamalla Helsinkiin.

Hyvää olisi:

Miehen työpaikka säilyy.

Helpompi pääsy oopperaan yms. (Nyt käyn n. 2-4 kertaa vuodessa + teatterikeikat päälle, en kyllä usko, että kävisin useammin vaikka asuisin pk-seudulla).

Negatiivista:

Hyvin epätodennäköistä, että asuttaisiin kävelyetäisyydellä uimarannasta ja kaikista arjen palveluista.

Pidemmät välimatkat.

Ei pihaa.

Näin minä näen asian. Mutta mitä HYVIÄ puolia Helsingissä asumisessa olisi, joita ei ole siinä, että asuu muualla?

[/quote]

Hyvä ap,

ethän sä kysynyt mitä hyvää saisit eläämäsi muuttamalla Helsinkiin :)

Vierailija
73/208 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 12:16"]

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 11:46"]

No, meiltä myytiin kaksi viikkoa sitten naapurista 90-neliöinen asunto 310 000 eurolla. Joten kyllä me ajateltiin, että tästä sen 320-350 000 euroa sitten voisi saada, koska meillä kuitenkin päätyasunto, isompi piha, ym. Jos saa alle sen 350 000 euroa, niin voihan sitä sitten vähän ottaa lainaa.

Tuntuu vaan hullulta, että pk-seudulla elääkseen pitäisi elämänlaadusta karsia niin paljon, Lähes kaikki. Mies sanoikin, että hän ei tiedä, onko nykyinen työ sittenkään sen arvoista. Että saa istua pidemmän aikaa ruuhkissa, pienempi asunto, ei kunnon ulkoilumaastoja, matka mökille tuplaantuu ja ajassa varmaan triplaantuu, ei venepaikkaa, ei uintipaikkaa vieressä, ei toista autoa, ei pihaa (mies todella tykännyt laittaa tuota pihaa, just tänä keväänä sai kaikki kuntoon: teki isomman terassin, laitettiin kukkaistutukset uusiksi, teki itse alusta lähtien suihkulähteen...)

Jos me muutetaan Helsinkiin, mitä me saadaan? Mies saa pitää työpaikkansa. Mä ehkä löydän helpommin vakityöpaikan - tai sitten en. Voin hankkia kanta-asiakaskortin oopperaan ja Musiikkitaloon (tykätään molemmat varsinkin ooppetasta tosi paljon, joten tämä olisi ehdoton iso plus). Pääsisin helpommin pääkaupunkiseudun museoihin. Siellä asuvia sukulaisia tapaisi useammin - sisaruksia ja vanhempia taas harvemmin.

[/quote]

Kyllä täällä on merta, järviä, rantaa, hyvät ulkoilumaastot, ihmisillä omia pihoja, uintipaikka kodin vieressä, venepaikkoja jne jne. Riippuu ihan siitä mistä sen asunnon ostaa. Matkoihin saattaa kulua enemmän aikaa, mutta julkisilla sen ajan voi käyttää jotenkin, jos haluaa (ap ei varmastikaan halua...). Ruuhkissa ei välttämättä tarvitse istua. Tilalle voi saada paljon uusiakin asioita, jos ne uskaltaa ja haluaa ottaa vastaan.

Asenne ratkaisee monen ongelman...

[/quote]

Varmasti. Mutta mä en nyt vaan löydä sitä asennetta, että nähdäkseni elämänlaadun huomattava huononeminen tekisi minusta iloisen pk-seutulaisen. Miten oppisin sellaisen asenteen, että elin ennen unelmaani ja nyt on ehkä tulevaisuudessa vaan hyväksyttävä, että jos halutaan molemmat työllistyä, on otettava kakkaa niskaan ja muutettava sinne, missä ei ainakaan haluaisi asua?

Vierailija
74/208 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä teidän ei oikeasti kannata muuttaa... Jos kärsit noin kovasti jo ajatellessasi asiaa, niin miten hirveää olisikaan todellisuus. Tee palvelus itsellesi ja muille ja jääkää sinne missä nyt olette. Eiköhän niitä duuneja joissain vaiheessa taas löydy. Ja eikö yksi vaihtoehto olisi, että miehesi asuu viikot siellä Punavuoren luxuslukaalissa ja olette yhdessä viikonloput..

Vierailija
75/208 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 14:10"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Hyvää olisi:

Miehen työpaikka säilyy.

Negatiivista:

Pidemmät välimatkat.

Ei pihaa.

[/quote]

Hyvä ap,

ethän sä kysynyt mitä hyvää saisit eläämäsi muuttamalla Helsinkiin :)

[/quote]

En. Mutta ihmiset ihmetteli, että miksi minulla on negatiivinen asenne Helsinkiin muuttamiselle. Ja kun kerroin, miksi, niin alettiin vaan syytellä, että asenne ratkaisee. Kukaan ei perustellut, MIKÄ siellä pk-seudulla on niin ihanaa, että kannattaa luopua hyvistä asioista elämässsään.

Paitsi työ - mikä ei minun osaltani ole kuitenkaan sielläkään varmaa.

Iso osa kehuu vaan, kuinka mahtavaa on, kun Helsingissä näkee metrossa ja muualla paljon laitapuolen porukkaa ja sitä ja tätä ja on moni-ilmeistä. Ehkä he sitten tykkää sellaisesta...

Pitäisikö vaikka kotiaan haikalevalle pakolaisleirillä asuvalle syyrialaiselle sanoa, että älä valita. Asenne ratkaisee!

Vierailija
76/208 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kerrotko esimerkin?

Koska terveyspavelut, koulut, päiväkodit, julkinen liikenne toimii kyllä ihan loistavasti stadissa!

Itse asun täällä, koska täällä on "kaikki". Työ, ystävät, suku jne. En voisi kuvitellakaan asuvani muualla (Suomessa). 

Mutta minusta ap:n teksti kuullostaa vaan siltä, että hän haluaa etsiä todisteita siihen ETTEI hänen kannattaisi tänne muuttaa mistään hinnasta. Että suosittelen sun miehelle hankkimaan uuden työn sieltä Turun suunnalta.

Vierailija
77/208 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 14:15"]

Mun mielestä teidän ei oikeasti kannata muuttaa... Jos kärsit noin kovasti jo ajatellessasi asiaa, niin miten hirveää olisikaan todellisuus. Tee palvelus itsellesi ja muille ja jääkää sinne missä nyt olette. Eiköhän niitä duuneja joissain vaiheessa taas löydy. Ja eikö yksi vaihtoehto olisi, että miehesi asuu viikot siellä Punavuoren luxuslukaalissa ja olette yhdessä viikonloput..

[/quote]

Mistä sait päähäsi, että se on luksuslukaali? Se on pieni, 23 neliöinen koppero 20-luvun talossa, ainoa ikkuna sisäpihalle ja yksi ovi porraskäytävään. Ruokaakaan ei siellä voi laittaa, kun käryt tulee sisälle.

Tuollainen ei voisi olla kuin väliaikainen ratkaisu.

Vierailija
78/208 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 14:17"]

[/quote]

Kerrotko esimerkin?

Koska terveyspavelut, koulut, päiväkodit, julkinen liikenne toimii kyllä ihan loistavasti stadissa!

Itse asun täällä, koska täällä on "kaikki". Työ, ystävät, suku jne. En voisi kuvitellakaan asuvani muualla (Suomessa). 

Mutta minusta ap:n teksti kuullostaa vaan siltä, että hän haluaa etsiä todisteita siihen ETTEI hänen kannattaisi tänne muuttaa mistään hinnasta. Että suosittelen sun miehelle hankkimaan uuden työn sieltä Turun suunnalta.

[/quote]

Meillä olisi siellä:

Miehen työ.

Muutama mun sukulainen (tyyliin täti, serkkuja).

Espoossa yksi kaveri.

Mitä meille sitten olisi se "kaikki"?

Vierailija
79/208 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Et sä nyt oikeasti voi verrata tilannettanne pakolaisleiriin, come on... Nuo teidän vaatimukset asunnon suhteen eivät vaan mene yksi yhteen budjetin kanssa ja siitä kai se keskustelu sitten siirtyi siihen metromatkusteluun :) Jonkinlainen komromissi täytynee teidän tehdä, koska keskusta-asuminen on kallista. Toivottavasti löydätte jonkinlaisen mielenrauhan asian kanssa.

Mä uskon kyllä, ettei tuo työpaikka taida olla sen arvoinen, että kannattaa lähteä, kun se kerran tuntuu niin vaikealta.

Mun mielestä pk-seudulla on paljon hyviä asioita, kuten monessa muussakin paikassa :)

Vierailija
80/208 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No AP on tässä ketjussa hyvin vahvasti tuonut esiin sen, ettei halua muuttaa. Hyvä niin. Sitten pitää toivoa, että miehen työ säilyy ja AP saa hommattua itselleen opetuskeikkoja, että perheen elintaso pysyy samana.

Moni muuallakin asuva on kuitenkin sopeutunut hyvin pääkaupunkiseudulle. Niin minäkin, vaikka viisi vuotta sitten asuin pikkukaupungissa isossa uudessa talossa ja nautin nopeista kulkuyhteyksistä enkä ymmärtänyt, miten joku voi haluta istua puolen tunnin tai ylikin työmatkaa julkisilla.

Nyt kuitenkin teen sen (julkisilla 45 min töihin), mutta emme näe, että elämämme olisi mitenkään ahdistavaa ja kamalaa, vaikka isosta omakotitalosta luovuimmekin ja muutimme täällä pienempään.

- Oma työni on huomattavasti mielenkiintoisempaa täällä.

- Ravintolat ja muut palvelut, ei voi verrata pikkukaupunkiin

- Monipuoliset harrastusmahdollisuudet, esimerkiksi omassa lajissani (tanssi) voin käydä maan tunnetuimpien tanssinopettajien tunneilla.

- Lapsilla paljon kavereita ja mahdollisuuksia tutustua. Kaikkien ei tarvitse harrastaa samaa tai joutua silmätikuksi,jos ei tee sitä, mitä pikkukaupungissa tehdään.

- paljon valinnanmahdollisuuksia esimerkiksi jos on kiinnostunut erilaisista päivähoitomahdollisuuksista, painotetuista kouluista jne.

- Helppo matkustaa ulkomaille, yhteydet lentokentälle.

- *Pääkaupunkiseudulla paljon luontoa (merta, erämaata, lenkkeilymetsiä, aika lailla kaikkea).

- tietty urbaanimpi elämäntapa.

- fakta on myös se, että monilla aloilla kiinnostavimmat ja ne parhaimmat työt ja myös työllisyystilanne parempi. Jos pikkukaupungissa menetät työn, et välttämättä löydä uutta, mutta täällä on enemmän vaihtoehtoja työllistyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan