Miten jaksaa kesäloma pienten lasten
kanssa? Lomaa 2kk ja miehen loma alkaa vasta heinäkuussa, sitä ennen 4 viikkoa yksin kotona.. Itkua, raivoa, uhmaa ja 9h päivä mies töissä.
Kommentit (65)
Öööhhh, eikö ne ole sinun lapsia, jotka sinä olet tehnyt? Ja nythän on kesä. Voi olla vaikka päivän ulkona. Meillä ainakin uhma unohtuu siellä välittömästi. Kyllä nyt omien lasten kanssa pitää jaksaa olla lomallakin.
Niin minäkin olen nyt äitiyslomalla. Kolme vuotias jäi pois päiväkodista kun minäkin jäin lomalle.
Näitä asioita kuuluu miettiä, ennen kuin jättää ehkäisyn pois.
Huonosti, siitä on loma kaukana! Ei kannata edes ajatella, että olet lomalla niin ei tuu pettymyksiä...
Mua kanssa kauhistuttaa. Mulla kohta 6v kamalaa uhmaa poteva lapsi jolla yli 2kk lomaa ja mies töissä yrittäjänä koko kesän 12 tunnin päiviä ilman lomaa. En yhtään tajua miten jaksan.
Ulkona oloa vältän koko kesän, paino noussut 5kg talven aikana. Tulisi jo elokuu! Tai jos vaikka saisi pikakelattua koko kesän ap
Ah, kesä. Kahdeksan viikkoa, joiden aikana saa tehdä ihan mitä tahansa, milloin tahansa. Mikä huumaava vapauden ja mahdollisuuksien tunne. On niin ihanaa olla lapseton. <3
Miksi vältät ulkonaoloa?
Meillä on MLL:n puistotoimintaa, sinne voi jättää 3 vuotta täyttäneet lapset muutamaksi tunniksi leikkimään. Kannattaa kokeilla sellaistakin.
En ymmärrä teitä, keiden lapset ovat vain rasite... MIKSI ihmeessä olette halunneet lapsia? Mitä ajattelitte etukäteen, mitä heidän kanssaan aiotte elää?
Anna lapsesi adoptoitavaksi jos et jaksa niiden kanssa.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 09:56"]
Ah, kesä. Kahdeksan viikkoa, joiden aikana saa tehdä ihan mitä tahansa, milloin tahansa. Mikä huumaava vapauden ja mahdollisuuksien tunne. On niin ihanaa olla lapseton. <3
[/quote]
Samata ajatukset kesästä ja vapaasta tällä lapsellisella.
Onko näillä ihmisillä itselläänkin jotain neurologista häikkää, joiden lapset on kuin villipetoja? Minulla on aina ollut mukavaa lasteni kanssa, he eivät pilaa retkiä ja puistokäyntejä koskaan. Hienosti leikitään ja välillä syödään jätskit ja jutellaan mukavia.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 09:59"]
En ymmärrä teitä, keiden lapset ovat vain rasite... MIKSI ihmeessä olette halunneet lapsia? Mitä ajattelitte etukäteen, mitä heidän kanssaan aiotte elää?
[/quote]
Meillä mies halusi lapsen mutta sitten menetti työpaikkansa eikä löytänyt töitä ja tavallaan "joutui" alkamaan yrittäjäksi että saadaan asuntolaina ja laskut maksettua ja hänellä nyt sitten kesät sesonkia niin ei mennyt suunnitelmat ihan putkeen, luulin että hänellä olisi normaalit lomat ja voisi olla lapsen kanssa mutta nyt joudun sitten minä olemaan kaksin lapsen kanssa.nro 4 siis.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 10:02"]
Samata ajatukset kesästä ja vapaasta tällä lapsellisella.
[/quote]
Onneksi et tiedä, mitä menetät.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 10:02"]
Onko näillä ihmisillä itselläänkin jotain neurologista häikkää, joiden lapset on kuin villipetoja? Minulla on aina ollut mukavaa lasteni kanssa, he eivät pilaa retkiä ja puistokäyntejä koskaan. Hienosti leikitään ja välillä syödään jätskit ja jutellaan mukavia.
[/quote]
Onpa ärsyttävä kommentti. Jos nyt sattuu olemaan uhmaikäinen lapsi ja siinä kaverina vaikkapa vauva, niin kyllä se monesti voi olla aika hankalaa.
[/quote]
On niin ihanaa saada lapsi ja päästä ensimmäistä kertaa vuosiin kunnon kesälomalle, ollut pätkätyötä toisensa perään. Muuten olisin saanut hikiseen ehkä viikon palkattoman kinuttua huonoimpaan kesälomailuaikaan, joka vakkareilta olisi jäänyt. Tätä vuodesta toiseen.
Ah, äitiysloma. <3 Mikä huumaava mahdollisuuksien ja vapauden tunne, kun kerrankin saa kunnon yhtäjaksoisen vapaan parhaalla lomakaudella pelkällä ilmoituksella, johon kellään ei ole mitään vastaansanomista! Kuukauden kuluttua tosin vapaus on mennyttä, mutta loma pysyy ja sitä jatkuu ja jatkuu.
Jos paino on noussut 5kg, ei voi mennä ulos?
[/quote]
Aina tää "huumaava vapaus". Ei mulla vaan lapsettomana ollut "huumaavaa vapautta", töitä piti tehdä, vuokra maksaa ja muutkin velvollisuudet hoitaa. Mutta palstavelalla on tietenkin huumaava vapaus, häntä eivät yhteiskunnan velvoitteet koske.
Tee kuten siskoni ja laita 1,9 vuoden ikäinen lapsonen päiväkotiin 5h päivä 5 kertaa viikossa! :) Ja kaikista uskomattomin juttu on, että hän haki sille ajalle KOTIHOIDONTUKEA ja sai sen.
eikä hänen tarvitse edes mennä töihin kuin vasta syyskuussa. Siihen asti juoksee tuet.
Suunnittelee nyt toisen lapsen tekoa ja meinasin jo sanoa että älä edes harkitse kun tunget työttömänä lapsen hoitoon tuon ikäisenä.
Unohdin mainita, että isä on myös työttömänä kotona :)
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 10:03"]
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 09:59"]
[/quote]
Meillä mies halusi lapsen mutta sitten menetti työpaikkansa eikä löytänyt töitä ja tavallaan "joutui" alkamaan yrittäjäksi että saadaan asuntolaina ja laskut maksettua ja hänellä nyt sitten kesät sesonkia niin ei mennyt suunnitelmat ihan putkeen, luulin että hänellä olisi normaalit lomat ja voisi olla lapsen kanssa mutta nyt joudun sitten minä olemaan kaksin lapsen kanssa.nro 4 siis.
[/quote]
Peruuntuko sun kesäduunit?
Tänäaamuna nautiskelin ihanasta säästä meren rannalla vähän alle 3-vuotiaan kanssa ja ajattelin että nyt tästä pitää nauttia kun ensi syksynä alkaa työt... Esikoinen oli kerhossa me kaksi nautiskeltiin sen aikaa lämmöstä, hiekasta ja vedestä! Riippuu päivästä, on meilläkin hankalia päiviä jolloin toivon että pääsisin yksi jonnekin pois näiden riiviöiden jatkuvasta kitinästä.
Toki omaa aikaakin pitää välillä saada, mä saan sitä illalla kun lapset nukkuu, tai välillä klo 18 lähtien kun mies on tullut kotiin, viikonloppuna..