Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia Crossfitistä?

Vierailija
19.05.2014 |

Missä hinnoissa suunnilleen on olleet ruoka-/treenipaketit? Ja onko ne oikeasti "mittojen mukaan" tehdyt ohjeet eli pohjautuu tavallisiin ruokiin, mitä muutenkin syö ja on henkilökohtainen treeniohjelma eikä mikään netistä tulostettu läpyskä?

Olisi kiva kuulla kokemuksia laidasta laitaan, kiitos!

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voida ap tietää, mitä ne sun salin tarjoamat ruokaohjeet on..se on sun salisi oma juttu. Crossfittiä taas voi yleisesti kommentoida, ei kuitenkaan välttämättä juuri sun salin crossfittiä.

Vierailija
2/17 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon tykännyt crossfitista tosi paljon. Alkuun kävin on ramp kurssin jonka jälkeen jatkoin treenaamista itsenäisesti. Salilla ei tehdä henkilökohtaista treeniohjelmaa, vaan kaikki tekevät saman wodin (wod=workout of the day) jota sitten mukautetaan (esim. painojen määrä, toistot) treenaajan oman kunnon mukaan. Ohjaaja valvoo aina näitä wodeja, joten kunhan ohjaajat ovat hyvät niin he valvovat että liikkeet tulee tehtyä oikein. Crossfitissä ei siis varsinaisesti tehdä mitään henkilökohtaista treeniohjelmaa eikä ainakaan useimmilla saleilla laadita ruokaohjelmia. Toki joillakin saleilla voi olla tälläinen "lisäpalvelu".

Laji on kuitenkin todella rankka, eikä sovi kovin herkkänahkaisille reenaajille. Eli kannattaa miettiä olisiko sinusta siihen, vaikutat meinaan aikas herkältä toisten kommentoinnille.

P.S. Crossfitissa tehdään leukoja erilaisilla tyyleillä, eli myös perus leuanvetoja suorin vartaloin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 12:15"]Mä oon tykännyt crossfitista tosi paljon. Alkuun kävin on ramp kurssin jonka jälkeen jatkoin treenaamista itsenäisesti. Salilla ei tehdä henkilökohtaista treeniohjelmaa, vaan kaikki tekevät saman wodin (wod=workout of the day) jota sitten mukautetaan (esim. painojen määrä, toistot) treenaajan oman kunnon mukaan. Ohjaaja valvoo aina näitä wodeja, joten kunhan ohjaajat ovat hyvät niin he valvovat että liikkeet tulee tehtyä oikein. Crossfitissä ei siis varsinaisesti tehdä mitään henkilökohtaista treeniohjelmaa eikä ainakaan useimmilla saleilla laadita ruokaohjelmia. Toki joillakin saleilla voi olla tälläinen "lisäpalvelu".

Laji on kuitenkin todella rankka, eikä sovi kovin herkkänahkaisille reenaajille. Eli kannattaa miettiä olisiko sinusta siihen, vaikutat meinaan aikas herkältä toisten kommentoinnille.

P.S. Crossfitissa tehdään leukoja erilaisilla tyyleillä, eli myös perus leuanvetoja suorin vartaloin.

[/quote]

Leuanvetoja voi oikein tehdä tasan kahdella tyylillä, vasta -ja myötäotteella. Ne mun siinä videossa näkemäni "perhosheijarit", ei ole leukoja ollenkaan ja pidemmän päälle niillä saa paikat rikki. (Toki oli äärimmäisen hauskan näköistä).

Vierailija
4/17 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 12:31"]

Leuanvetoja voi oikein tehdä tasan kahdella tyylillä, vasta -ja myötäotteella. Ne mun siinä videossa näkemäni "perhosheijarit", ei ole leukoja ollenkaan ja pidemmän päälle niillä saa paikat rikki. (Toki oli äärimmäisen hauskan näköistä).

[/quote]

Nää on näitä juttuja jotka jakaa mielipiteitä sen mukaan mitä itse harrastaa, ja mitä on tottunut pitämään oikeana. Kippileukoja ei saa crossfitissa tehdä ennen kuin osaa tehdä leukoja suorin vartaloin, tällä nimenomaan ehkäistään mahdollisia vammoja.  Lisäksi näissä kippileuoissa on kielletty äärimmäinen ulkokierto, eli olkapäiden on pysyttävänä stabiilina ja neutraalina. Tottahan se on että joskus näkee ihmisten tekevän näitä kippileukoja väärällä tekniikalla, mutta toisaalta vielä useammin näkee ihmisten treenaavan perus kuntosalilla päin mäntyä.

Vierailija
5/17 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 12:51"][quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 12:31"]

[/quote]

Nää on näitä juttuja jotka jakaa mielipiteitä sen mukaan mitä itse harrastaa, ja mitä on tottunut pitämään oikeana. Kippileukoja ei saa crossfitissa tehdä ennen kuin osaa tehdä leukoja suorin vartaloin, tällä nimenomaan ehkäistään mahdollisia vammoja. Lisäksi näissä kippileuoissa on kielletty äärimmäinen ulkokierto, eli olkapäiden on pysyttävänä stabiilina ja neutraalina. Tottahan se on että joskus näkee ihmisten tekevän näitä kippileukoja väärällä tekniikalla, mutta toisaalta vielä useammin näkee ihmisten treenaavan perus kuntosalilla päin mäntyä.

[/quote]

Tässä kuitenkin tunnustettiin, että noi heijarit kuuluu crossfittiin? Epäilyttävää, hyvin epäilyttävää. Itse varmaan kävelisin salilta ulos, jos tuollasia siellä vedettäisiin virallisesti. Varsinkin kun on pientä selkävikaa, ei ole varaa rasauttaa selkää väärillä liikkeillä....

Vierailija
6/17 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 13:00"]

Tässä kuitenkin tunnustettiin, että noi heijarit kuuluu crossfittiin? Epäilyttävää, hyvin epäilyttävää. Itse varmaan kävelisin salilta ulos, jos tuollasia siellä vedettäisiin virallisesti. Varsinkin kun on pientä selkävikaa, ei ole varaa rasauttaa selkää väärillä liikkeillä....

[/quote]

No eihän missään ole kielletty että ne eivät kuuluisi. Eli nuo kippileuat kuuluvat crossfittiin ja ovat yksi eniten mielipiteitä jakava liike kyseisessä lajissa. Itse en ole kippileukoja salilla tehnyt, siitä nimenomaisesta syystä että voimat eivät vielä ole riittävän hyvät suorien leukojen tekemiseen. Yleensä reeneissä siis tehdään leuat suorinvartaloin. Jos vielä on selkävikaa niin leukoja ei tarvitse kippaamalla tehdä missään vaiheessa, ellei sitten aio joskus kilpailla lajissa. Eli tärkeintä on mennä oman kehon mukaan!

Vierailija
7/17 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 09:29"]Missä hinnoissa suunnilleen on olleet ruoka-/treenipaketit? Ja onko ne oikeasti "mittojen mukaan" tehdyt ohjeet eli pohjautuu tavallisiin ruokiin, mitä muutenkin syö ja on henkilökohtainen treeniohjelma eikä mikään netistä tulostettu läpyskä?

Olisi kiva kuulla kokemuksia laidasta laitaan, kiitos!

[/quote]

Nyt kyllä sekotat jotain. Miten ruoka nyt tähän liittyy? Tai siis ruokaohjeet...Mutta niin, crossfit on tehokas tapa reenata lihaksia, kestävyyttä ja notkeutta tasapuolisesti. Erittäin rankkaa, mutta myös hyvin tehokasta.

Aloittaaksesi on sinun suoritettava on-ramp -kurssi (.130€) ja sen jälkeen voit jatkaa reenaamista oman halun mukaan.

Katoppas tietoa ihan vaikka sieltä wikipediasta. Siellä se lukee ihan niinkin selkeästi, että mitä se on, että kaikki varmasti tajuaa...

Vierailija
8/17 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuule, katoinpas jo wikipediasta ja muualtakin ja toistan, kun et ymmärtänyt lukemaasi, että kokemuksia kyselin. :)

Tää crossfit-sali, jota harkitsen, tarjoaa sellaista "pakettia", johon kuuluu ateriaohjeet eli pt tekee ruokalistan, jonka mukaan mennään.

Oliko sulla muuta? Jos ei ni kiitti sulle. :D

ap

Vierailija
9/17 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo tyhmä, niinku eräät, ja ymmärsin täysin ja kokonaan, että et itse ihan ymmärrä.

Jos nyt niitä kokemuksia kaipaat, niin:

Alotin on-rampista. Söin edelleen ihan sitä samaa ruokaa kuin koska tahansa ennenkin. Reenit tapahtuvat tietenkin boxissa. Tunnit ovat ohjattuja ja lopuksi tehdään wodi. Se on kaikilla sama, tosin sitä voi oman kunnon mukaan toisinaan itselleen sovittaa.

Tämän jälkeen jatkoin reenaamista niiden wodien kera yhä edelleen ilman sitä hemmetin ruokalistaa.

Tähän ei siis millään lailla liity mitkään ruokaohjeet, eivätkä treeniohjelmat.

Vierailija
10/17 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kattelin tuubista crossfit "leuanveto"videon ja ei voinut kuin nauraa kippurassa sille touhulle. Muukin puuha vaikutti lähinnä siltä, että paikat saa rikki ja varmasti.

Vierailija
11/17 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kippileuka on voimisteluliike, jota tehdään vasta sen jälkeen, kun pystyy vetämään raakaleukoja. Raakaleuka on voimaliike. Kyseessä siis kaksi eri liikettä. Ja kaikki liikeet niin salilla kuin boxilla kannattaa tehdä oikein ja oman kropan rajoitteet huomioon ottaen.

Vierailija
12/17 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
13/17 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

<blockquote class="imgur-embed-pub" lang="en" data-id="rzNFaRa"><a href="//imgur.com/rzNFaRa">crossfit sleep</a></blockquote><script async src="//s.imgur.com/min/embed.js" charset="utf-8"></script>

Vierailija
14/17 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

vittusaatanaperkele

Vierailija
15/17 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos noita leukoja nyt oikein viilataan niin ylleensä crossfitissä ei tehdä leukoja =chinups vaan pullups (ylösvetoja???) Ote on näissä melko erilainen ja niin on vaikutuksetkin.

Vierailija
16/17 |
11.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Crossfit on mahtava laji. Valitettavasti siitä ei voi missään keskustella, koska heti alkaa tämä leuanveto-jankkaus. Crossfitissä on niin paljon muutakin, ei siellä ole pakko vetää minkäänlaisia leukoja ikinä missään, jos ei halua. 

Vierailija
17/17 |
11.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyykö muka 130kg mamma harrastamaan sitä?