18-v kaveri osti tyttärelleni alkoholia
Eilen tyttöni kanssa vetivät kaupungilla kännit ja ostaja oli kuulemma alkuvuodesta syntynyt bestis(tyttö 17-v). Suututtaa kun olen luottanut tuohon kaveriinkin ihan tosissaan, tunnettu monta vuotta. Eikö voida muutamaa kuukautta syksyyn odotella ennen noita ryyppyreissuja? Nyt meni tytön juhannusreissu ks. kaverin mökille jäihin ja viettää sen perheen kanssa! Tekisi mieli tehdä rikosilmoitus tuosta kaverista.
Kommentit (45)
Mikäli teet rikosilmoituksen tyttäresi parhaasta kaverista, voin vannoa että pilaat välit tyttäreesi lopullisesti. Ei varmasti tule ikinä antamaan sitä anteeksi ja suhteenne on lopullisesti pilalla. Tyttö pahimmassa tapauksessa menettää myös parhaan ystävänsä että koko kaveripiirin.
Tietenkin kaveri on toiminut väärin eikä se tee sitä hyväksyttäväksi että kaikki muutkin tekevät noin. Kyllä minäkin kavereilta sain alaikäisenä juomia kun itse olen joulukuussa syntynyt. Äitini kuitenkin osasi hoitaa rangaistukset kohtuudella ja välimme säilyivät hyvinä.
Ap löysääpäs vähän pipoa! On ihan liian kireellä.
Täällä toinen suoraselkäinen "natsiäiti". Hyvä ap, toimisin itse samoin. Älä välitä haukkujista.
Onko lapsesi päässyt ripille? Jos on niin tilkka on mennyt ihan seurakunnan edessä... Teitkö ilmot sillon?
Itse jos olisin parin kk päästä täyttämässä 18 ja mun kaveri ei mulle ostais alkoholia niin kyllä mä sille kaverille suuttuisin :D (itse olen nyt 20). Haloo ja jos ei ole ilmeisesti edes ennen juonut niin olisit vaan ylpeä lapsestas! Niiiin moni nuori alottaa dokaamisen jo siinä 15-16v. Jos oisin sun tytär laittaisin aika äkkiä välit poikki heti ku täyttäisin 18v.
En tekisi. Olen perustiukkis, mutta en tuosta tapauksesta. Ne on kuitenkin kavereita ja itse en haluaisi miltei täysi-ikäiseen nuoreen rikkoa välejä. Eiköhän kasvatustyö ole jo finaalissa, turha enää rypistellä. Eikä tuollainen melkein 18v. ryyppyreissuun kuole. Toivottavasti osaa käyttää alkoholia järkevästi ja siitä ei tule ongelmaa.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 18:15"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 18:08"]
Kiva tietää, ettei perusäidit välitä laista yhtään. Joku mörkökö se laki on, mitä ei tarvitse noudattaa?! Olen sitten ihan vapaasti naurettava, mutta en hyväksy tilkan tilkkaa alkoholia alle 18v. Ap.
[/quote]
Ei sun tarvi hyväksyä sitä juomista, en minäkään vapaasti hyväksyisi mutta sitä ei voi enää estää kun on jo tapahtunut. Tietysti voit tehdä selväksi tytöllesi mitä mieltä olet tästä juomisesta tulevaisuudessa vielä kun sun katon alla asuu mutta tehty mikä tehty nyt tää. Todella typerää saattaa tytön kaveri oikeasti vaikeuksiin tai yrittää hajottaa heidän kaveruuttaan tämän takia koska tää ei ole missään mittakaavassa vakava rikos.
[/quote]
Ja jota ei voi edes todistaa tapahtuneeksi. Ei poliiseja kiinnosta tuollainen.
Nyt on ap:n valinnoilla mahdollisesti iso vaikutus. Tekemällä rikosilmoituksen aikuisesta ihmisestä ja ls-ilmon perheestä vaarannat oman suhteesi tyttäreesi (ja mahdollisesti tähän perheeseen). Saatat myös syöstä tyttäresi kuluttamaan alkoholia hengenvaarallisiin mittoihin, kun hän täysi-ikäisenä sitten saa juoda, ellei ala jo nyt juomaan oikein urakalla.
Ystävä teki väärin, kyllä. Silti jotain suhteellisuuden tajua tuohon hommaan. Sinun lapsesi ja hänen ystävänsä eivät ole maailmassa ainoita, jotka ovat tämmöisen tempun tehneet. Itsekin syyllistyin tuohon, kun kaverini täytti vasta loppuvuodesta, eikä enää syksyllä jaksettu odottaa yhteisiä juominkeja. Ei näitä reissuja kertynyt kuin pari kappaletta, minulla kun kuitenkin oli muutakin elämää, kuin alaikäinen ystäväni.
Nyt suosittelen hengittämään ja pohtimaan, että miten tästä olisi järkevää jatkaa eteenpäin. Itse varmaan arvostin nuorena sitä, kun menimme äitini kanssa saunaan, joimme siellä pari siideriä ja juttelimme kunnolla. Koin, että aitini tajusi minun olevan jo aikuisuuden kynnyksellä ja kohteli minua tasavertaisena aikuisena, eikä minään pikkulapsena. En toki sinulle suosittele tätä neuvoa, kun haluat lakia noudatettavan. Mutta miten olisi vaikka äiti-tytär kylpyläloma tai manikyyri, tms?
[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 19:19"]
Nyt on ap:n valinnoilla mahdollisesti iso vaikutus. Tekemällä rikosilmoituksen aikuisesta ihmisestä ja ls-ilmon perheestä vaarannat oman suhteesi tyttäreesi (ja mahdollisesti tähän perheeseen). Saatat myös syöstä tyttäresi kuluttamaan alkoholia hengenvaarallisiin mittoihin, kun hän täysi-ikäisenä sitten saa juoda, ellei ala jo nyt juomaan oikein urakalla.
Ystävä teki väärin, kyllä. Silti jotain suhteellisuuden tajua tuohon hommaan. Sinun lapsesi ja hänen ystävänsä eivät ole maailmassa ainoita, jotka ovat tämmöisen tempun tehneet. Itsekin syyllistyin tuohon, kun kaverini täytti vasta loppuvuodesta, eikä enää syksyllä jaksettu odottaa yhteisiä juominkeja. Ei näitä reissuja kertynyt kuin pari kappaletta, minulla kun kuitenkin oli muutakin elämää, kuin alaikäinen ystäväni.
Nyt suosittelen hengittämään ja pohtimaan, että miten tästä olisi järkevää jatkaa eteenpäin. Itse varmaan arvostin nuorena sitä, kun menimme äitini kanssa saunaan, joimme siellä pari siideriä ja juttelimme kunnolla. Koin, että aitini tajusi minun olevan jo aikuisuuden kynnyksellä ja kohteli minua tasavertaisena aikuisena, eikä minään pikkulapsena. En toki sinulle suosittele tätä neuvoa, kun haluat lakia noudatettavan. Mutta miten olisi vaikka äiti-tytär kylpyläloma tai manikyyri, tms?
[/quote]
Oho, oikoluku petti, eli "varmaan" sana alusta pois.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 19:21"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 19:19"]
[/quote]
Oho, oikoluku petti, eli "varmaan" sana alusta pois.
[/quote]
Ääh... Siis kolmannen kappaleen alusta!
''Mikäli teet rikosilmoituksen tyttäresi parhaasta kaverista, voin vannoa että pilaat välit tyttäreesi lopullisesti. Ei varmasti tule ikinä antamaan sitä anteeksi ja suhteenne on lopullisesti pilalla. Tyttö pahimmassa tapauksessa menettää myös parhaan ystävänsä että koko kaveripiirin. ''
SE ON IHAN SAMA! LAKIA ON RIKOTTU! RIKOSILMOITUS!
Jos ihan tosissaan ollaan, niin turha tulla tänne vinkumaan kun tytär on ottanut hatkat, ja ei pidä enään yhteyksiä! :) Teeppää se LS-ilmoitus sitten ihan omasta kakarastasi!
[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 20:17"]
''Mikäli teet rikosilmoituksen tyttäresi parhaasta kaverista, voin vannoa että pilaat välit tyttäreesi lopullisesti. Ei varmasti tule ikinä antamaan sitä anteeksi ja suhteenne on lopullisesti pilalla. Tyttö pahimmassa tapauksessa menettää myös parhaan ystävänsä että koko kaveripiirin. ''
SE ON IHAN SAMA! LAKIA ON RIKOTTU! RIKOSILMOITUS!
Jos ihan tosissaan ollaan, niin turha tulla tänne vinkumaan kun tytär on ottanut hatkat, ja ei pidä enään yhteyksiä! :) Teeppää se LS-ilmoitus sitten ihan omasta kakarastasi!
[/quote]
Vaikutat todella ihanalta ja lämpimältä vanhemmalta. Tai sitten koitit olla sarkastinen, missä et onnistunut.
On kyllä osuva nimitys tuo "natsiäiti".
Itse olisin ollut sisimmässäni enemmän pettynyt tyttäreen, joka auliisti vasikoi ystävänsä aiheuttaen tälle ja (ilmeisesti...) jopa tämän perheelle hirveän ahdingon.
Mielestäni elämässä tärkeämpi taito on osata pysyä lojaalina ystävilleen, kuin kuuliaisesti noudattaa suht. mielivaltaisia lakeja (esim. Ranska, Hollanti, Saksa jne. sallivat jo 16-vuotiaiden ostaa mietoja alkoholijuomia).
Kertomasi perusteella tyttäresi olisi natsisaksassa antanut ilmi naapurin juutalaiset keskitysleirille vietäviksi.
Kuulostaa lähinnä siltä, että vasta 18 vuotta täyttänyt haluaa kokeilla ja pitää sitä 'coolina', että pystyy hakemaan kaverille jotain. Tiedän tapauksen, jossa eräs tyttönen haki yhden kerran tupakkaa kaverilleen ja syyksi sanoi, että kun vaan nyt pystyin ostamaan niin halusin vaikken ite polta.
Typeräähän se on mutta minkäs teet. Jos teet rikosilmoituksen niin tod. näk. tuo 18-vuotias on ongelmissa alaikäiselle välittämisen vuoksi.
Hohhoijakkaa. Kyllä ton ikäset saa sitä alkoholia mistä tahansa, vaikkei kaveri ostaisikaan, ja aika normaalia kokeilla alkoholia ennen täysikäsyyttä. Kamala äiti. -N28-
AP:n lapsesta se ls-ilmoitus pitäisi tehdä. SINUN tyttäresi on 17v ja kännissä. Se on SINUN vastuullasi. Teeppä ihmeessä rikosilmoitus, mutta jos sen teet niin todennäköisesti tämä 18v tytön perhe tekee teidän perheestä ls-ilmoituksen.
Herranjumala onko tää joku vitsi?! Eikö oo pahempia asioita murehdittavana kuin se että paria kuukautta vaille 18v tyttäresi on juonut alkoholia:D eiherrajjumala.
Joo ap, samalla ne sossut kiinnostuu sun tyttärestä joka ollut alaikäisenä juopottelemassa. Tervemenoa vaan tekemään ilmoituksia sossullaan.
Eikö nuoret kuitenkin aloittele alkoholin käyttöä jo 14-15v, jos muistelen omaa nuoruutta voisin väittää että vähintään 80% tutuista oli vetänyt kännit viimeistään 15vuotiaana,% osuus on saattanut olla isompikin?
Onko tällaisia ihmisiä oikeasti olemassa..? Sairasta kyttäystä!