18-v kaveri osti tyttärelleni alkoholia
Eilen tyttöni kanssa vetivät kaupungilla kännit ja ostaja oli kuulemma alkuvuodesta syntynyt bestis(tyttö 17-v). Suututtaa kun olen luottanut tuohon kaveriinkin ihan tosissaan, tunnettu monta vuotta. Eikö voida muutamaa kuukautta syksyyn odotella ennen noita ryyppyreissuja? Nyt meni tytön juhannusreissu ks. kaverin mökille jäihin ja viettää sen perheen kanssa! Tekisi mieli tehdä rikosilmoitus tuosta kaverista.
Kommentit (45)
Tyttös ei olis pitänyt kertoa sulle että kaveri osti. Nyt kaveri joutuu pahaan kuseen vaikka tyttäres luultavasti olisi suuttunut jos ei olisi suostunut ostamaan. Jos lapses parin kuukauden päästä 18-v niin onko se niin kamalaa..?
Mitä se muutama kk siinä vaikuttaa että sen jälkeen saa ryypätä kuinka paljon haluaa? Järkevämmän suhtautumisen alkoholiin saat opetettua, tai olisit saanut, kun et demonisoi asiaa ja aseta totaalikieltoja ja estä tapaamasta kavereita.
Ihanko tosiaan luulette ettei alkuvuodesta syntyneet kaverit osta muille juomia?
Meidän perheessä noudatetaan lakia ja myös teinit elävät sen mukaan. Sain myös vihiä, että tämä tyttönen ostanut myös 16-v siskolleen alkoholia. Kerroin lapselleni, että teen rikos- ja lastensuojeluilmon tästä perheestä jos vielä liikkuu tämän kanssa. Tyttö tietysti raivona mutta minkäs teet, itse valitsi ryypätä.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 17:51"]Meidän perheessä noudatetaan lakia ja myös teinit elävät sen mukaan. Sain myös vihiä, että tämä tyttönen ostanut myös 16-v siskolleen alkoholia. Kerroin lapselleni, että teen rikos- ja lastensuojeluilmon tästä perheestä jos vielä liikkuu tämän kanssa. Tyttö tietysti raivona mutta minkäs teet, itse valitsi ryypätä.
[/quote]tämä siis ap.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 17:51"]Meidän perheessä noudatetaan lakia ja myös teinit elävät sen mukaan. Sain myös vihiä, että tämä tyttönen ostanut myös 16-v siskolleen alkoholia. Kerroin lapselleni, että teen rikos- ja lastensuojeluilmon tästä perheestä jos vielä liikkuu tämän kanssa. Tyttö tietysti raivona mutta minkäs teet, itse valitsi ryypätä.
[/quote]
Ja sitten ihmetellään kun välit mennyt ja tyttö ryyppää ja rällästää salaa minkä ehtii.
Hyvä ap. Toimit oikein, mutta lastensuojeluilmoitus olisi hyvä tehdä tuosta kaverin perheestä jos 16-vkin juo alkoholia. Sinun ei pidä sitä suvaita edes tyttäresi suututtamisen pelossa.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 17:52"][quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 17:51"]Meidän perheessä noudatetaan lakia ja myös teinit elävät sen mukaan. Sain myös vihiä, että tämä tyttönen ostanut myös 16-v siskolleen alkoholia. Kerroin lapselleni, että teen rikos- ja lastensuojeluilmon tästä perheestä jos vielä liikkuu tämän kanssa. Tyttö tietysti raivona mutta minkäs teet, itse valitsi ryypätä.
[/quote]
Ja sitten ihmetellään kun välit mennyt ja tyttö ryyppää ja rällästää salaa minkä ehtii.
[/quote] Tämän katon alla eletään lain mukaan, jos välit sen takia menee niin todella epäkypsää.
Mä jotenkin arvasin tämän ennekuin avasin,et kyse muutamasta kuukaudesta.Äitillä varmaan tunne,kuin neitsyys alkoholiin olisi mennyt ilman lupaa.Voi äiti raukkaa,kuiten on juonut aikaisemminkin jo,et vain tiedä siitä.
Kannattaisko ensin ilmoittaa tämän toisen perheen vanhemmille tuosta 16-vuotiaasta ennen kuin alkaa ilmoituksia tehtailemaan..?
Eikö se ole parempi että tyttäres kaveri ostaa ne juomat ja tyttö saa mitä haluu eikä tarvi antaa "hakista", mielummin kuin mennään kylille pummimaan kylän juoppoja ostamaan niitä juomia ja he sitten pahimmassa tapauksessa vievät rahat? näin esimerkkinä. Ja muutenkin pari kk aikaa ennenkuin täyttää 18? Cmon..
Miten teet täysi-ikäisestä lastensuojeluilmoituksen? Tee mielummin omasta lapsestasi!
hohoijaa ...
Älä jaksa. Sitten parin kuukauden päästäkö sen hyväksyt kun tyttösi rällää tuolla kännissä? Millä tavalla tyttösi muka eroaa siitä mitä hän on nyt siitä millainen hän on sitten syksyllä? Tietysti tytön bestiksen teko oli vastoin lakia mutta tää asia ei nyt oo niin vakava, helvetin typerää tehdä alkoholista tollasta isoa mörköä.
Ihan oikeastiko tekisitte rikosilmon jos pari kk vanhempi kaveri ostaisi alkoholia lapsellenne?! Ihan hulluksi mennyt tämä maailma. En nyt itsekään tuosta pitäisi, mutta ei tuon ikäinen osaa ajatella että samana vuonna syntynyt kaveri olisi niin vajaa, ettei sille osteta jos pyytää.
Kiva tietää, ettei perusäidit välitä laista yhtään. Joku mörkökö se laki on, mitä ei tarvitse noudattaa?! Olen sitten ihan vapaasti naurettava, mutta en hyväksy tilkan tilkkaa alkoholia alle 18v. Ap.
Kyllä olisi laitoshoidon tarve tällä aloittajalla.
Tuollainen raivo, kiihkoilu, toisen perheen vaino ja valtavan laajat systemaattiset kostotoimet näin mitättömän harmittomasta asiasta kuin nuorison bilettäminen, osoittavat aloittajalta hyvin vakavasti järkkynyttä mieltä.
Vaikutat Ap sellaiselta ihmiseltä, että lastesi aivan ensimmäinen elämässä pärjäämisen perusedellytys on, että katkaisevat välinsä äitiinsä ikiajoiksi.
Olet kertakaikkiaan hullu.
Hra 42 v.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 18:08"]Kiva tietää, ettei perusäidit välitä laista yhtään. Joku mörkökö se laki on, mitä ei tarvitse noudattaa?! Olen sitten ihan vapaasti naurettava, mutta en hyväksy tilkan tilkkaa alkoholia alle 18v. Ap.
[/quote] holhousvaltion periaatteet hyväksytty hyvin. Hienoa ap, olet esimerkillinen kansalainen. Oma harkintakykyä ei ihminen tarvitse mihinkään!
[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 18:08"]
Kiva tietää, ettei perusäidit välitä laista yhtään. Joku mörkökö se laki on, mitä ei tarvitse noudattaa?! Olen sitten ihan vapaasti naurettava, mutta en hyväksy tilkan tilkkaa alkoholia alle 18v. Ap.
[/quote]
Ei sun tarvi hyväksyä sitä juomista, en minäkään vapaasti hyväksyisi mutta sitä ei voi enää estää kun on jo tapahtunut. Tietysti voit tehdä selväksi tytöllesi mitä mieltä olet tästä juomisesta tulevaisuudessa vielä kun sun katon alla asuu mutta tehty mikä tehty nyt tää. Todella typerää saattaa tytön kaveri oikeasti vaikeuksiin tai yrittää hajottaa heidän kaveruuttaan tämän takia koska tää ei ole missään mittakaavassa vakava rikos.
Rikosilmoituksen paikka, niin se vaan on vaikka kaveri kyseessä. Laki on laki ja sinä olet tyttärestäsi vastuussa.