Raskausoireiden loppuminen rv7, kenelläkään positiivisia kokemuksia?
MoI!
Olen tällä hetkellä rv 8+4. Raskausoireina oli alkuun turvonneet rinnat ja nännit ja alavatsan menkkamaiset jomotukset. Rintojen turvotus kasvoi viikon ajan kunnes rv 5-6 tuli tosi aroiksi ja edelleen oli tosi isot. Rv 6+2 heräsin aamulla ja tisseissä ei ollut mitään tuntoa. Ei vaikka kuinka painoi tai kokeili puristella. Ei mitään. Olivat edelleen turvoksissa, mutta eivät olllenkaan kipeät. Huoli heräsi heti. Seurailin päiväkausia ja soitin tutulle neuvolan terveydenhoitajalle. Hän lohdutteli että se on ihan normaalia mutta hän ei valitettavasti voi edes labraan laittaa lähetettä hcg-arvon mittaukseen kun ei ole vuotoja / kipuja. Ja yhtä hyvin hänkin muistaa kuinka vasta 3 kk sitten sain keskeytyneen keskenmenon ilman mitään oireita ja se todettiin vasta nt-ultrassa rv 13. Tai oireena oli siis raskausoireiden vähentyminen / loppuminen...
Yksityiselle en viitsi rahojani laittaa, kun kuitenkin joudun menemään yksityiselle mahdollisen lääkkeellisen tyhjennysken jälkeen. Täälläpäin kun ei kontrolloida tyhjennystä ultralla. Se maksaa jo sen 200€
Niin siis oireet on olleet poissa jo yli kaksi viikkoa, rinnat edelleen turpeat, aivan kuin viime keskenmenossakin. Viime keskenmenossa kärsin kovasta hiustenlähdöstä, mitä nyt ei ole havaittavissa. Mutta niin vähän tukkaa jäi jäljelle että ehkä päänahka pitää lopuista haivenista tiukkaa kiinni.
Eilen ja tänään alaselkää särkenyt ja tänään myös alavatsaa hieman jomotellut ja toivon kipinä heräsi että tulis sitten kuitenkin itsestään ulos... Vai onko jollakulla todella arat ja kipeät rinnat muuttuneet hetkessä tunnottomiksi ja silti raskaus jatkunut loppuun asti normaalisti? Olen myös todella äreä jonka joku voisi laskea raskausoireeksikin, mutta luulen että olen vain niin stressaantunut tästä keskenmeon pelkäämisestä ja siksi hermot niin kireällä.
Tää odottaminen on tosi ärsyttävää ja en voi ajatella mitään muuta. Nt-ultraan on vielä neljä viikkoa!
Kommentit (10)
Minulla ei ollut ennen rv20 minkäänlaisia oireita. Terve tyttö tuli.
Ei kannata turhaan stressata asian kanssa kun et siihen voi vaikuttaa.
Itse olin joka toinen viikko varma että oireet on kadonnut mutta sitten ne tulikin takaisin. Mitenkään kauheasti oireita ei edes ollut ja ihan terve tyttö syntyi!
No mun kohdalla raskausoireiden loppuminen viikolla 7 ei johtanut mihinkään mukavaan. Ei tullut vauvaa ei. Sittemmin olen saanut kaksi. Tsemppiä kuitenkin!
[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 20:40"]
[/quote]
Minua henk. koht ärsyttää nää jotka tulee kertomaan ettei ollut mitään oireita missään vaiheessa. En minäkään huolestuisi, mutta jos on ensin isot oireet ja ne häviää pufff kuin ilmaan niin ei hyvältä kuulosta! Pahoittelut ap jos saat huonoja uutisia ultrasta.
Mulla oli oireita pelkästään ihan alussa. 8+0 jälkeen ei ollut mitään, paitsi maha alkoi jossain vaiheessa kasvaa ja vauva potkia. Sitten oireita oli seuraavan kerran kun alkoi synnytys. Sain liitoskivutkin vasta synnytyksen jälkeen...
[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 21:15"]
[/quote]
Minua henk. koht ärsyttää nää jotka tulee kertomaan ettei ollut mitään oireita missään vaiheessa. En minäkään huolestuisi, mutta jos on ensin isot oireet ja ne häviää pufff kuin ilmaan niin ei hyvältä kuulosta! Pahoittelut ap jos saat huonoja uutisia ultrasta.
[/quote]
Kai niitä nyt tullaan kertomaan, kun aloittaja kysyy onko kenelläkään positiivisia kokemuksia oireiden katoamisesta. Minulla oli hurjat oireet alussa, esim. pahoinvointia, kylmyyttä, koko elimistö tuntui olevan sekaisin. Sitten eräänä päivänä ei ollut oireita. Eikä oireita tullut loppu raskauden aikana ollenkaan.
[/quote]
[/quote]
Kai niitä nyt tullaan kertomaan, kun aloittaja kysyy onko kenelläkään positiivisia kokemuksia oireiden katoamisesta. Minulla oli hurjat oireet alussa, esim. pahoinvointia, kylmyyttä, koko elimistö tuntui olevan sekaisin. Sitten eräänä päivänä ei ollut oireita. Eikä oireita tullut loppu raskauden aikana ollenkaan.
[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 21:18"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Mutta jos kysytään ensin oireiden KATOAMISESTA, niin miksi joku tulee tänne kertomaan ettei ole ollut mitään oireita missään vaiheessa raskautta? Ei se auta ap:n tilannetta millään tavalla!
Itsekin huolestuin kun tunsin liikkeitä jo 12 viikoilta eteenpäin ja sitten katosi kaikki oireet, minä itkin jo että kun ei kolmeen viikkoon mitään tuntunut missään että niinkö kävi huonosti..ultraan asti odotin sydän kurkussa, että löytyykö syke..ja löytyihän se, toinen liikkui kovastikin mutta en vaan tuntenut.. Toivottavasti myös sinä saat hyviä uutisia, tosin eihän tämä pelkääminen vielä lopu itselläkään.. :(
Satuin ihan kalenteriin merkitsemään, kun 7+5 tuntuivat oireet kadonneen. Edelleen jatkuu raskaus (nyt 15+1), ja ne oireetkin kyllä palasivat oikein toden teolla jossain 8+ viikoilla.
Odotan siis toista lastani ja tuota esikoista edelsi kanssa keskeytynyt keskenmeno, joka huomattiin vasta nt-ultrassa. Keskenmenosta johtuen esikoisen odotus aika pelonsekaista aikaa, ja yksityisellä tuli juostua ultrissa useampaan kertaan. Minusta ne rahat eivät menneet hukkaan, toi niin paljon mielenrauhaa tietää että kaikki oli kunnossa. Ja olisin kyllä halunnut tietää mahd. pian, mikäli raskaus olisi taas mennyt kesken. Itse menisin kyllä tsekkaamaan näkyykö sykkeet ja vastaako tyyppi viikkoja. Eihän sekään tietty mitään takaa että nyt on kaikki kunnossa, mutta eipähän tarvitse montaa viikkoa kärvistellä tietämättömänä.
Tsemppiä!