Jotain rajaa niihin fbpäivityksiin..
Mun silmät meinas tippua päästä kun luin tuttuni tilapäivityksen tänään. Kertoi olleensa sairaalassa (on siis raskaana) ja lopuksi " nyt kotiin yhdyntä- ja liikuntakiellon kanssa".
Ymmärrän kyllä että tuollaiset asiat voi liittyä odotukseen, mutta hei jotain rajaa sille mitä julkisesti jakaa.. Myöhemmin kommenteissa kuvaili kuinka monta sormea oli mahtunut kohdunsuulle.
Olen myös törmännyt (en saman henkilön osalta) päivityksiin joissa eritellään sekä omia että lapsen ruumiintoimintoja yksityiskohtaisesti "tänään Alpon kakka enää vähän kovalla ja vihertää, ehkä tästä nyt selvittiin vaikka itseä kovasti vielä pierettää".
Kommentit (54)
ap jatkaa: jos poistaisin kavereita järjestelmällisesti aina mauttoman päivityksen ilmestyessä silmieni alle niin kyllähän niitä olisi jo jonkin verran listalta kadonnut..
Yhden sekopään poistin, vanha koulukaveri, ketä jakoi tämäntyylisiä päivityksiä : ''ahh niin ihanaa seksiä kullan kanssa'' ''suuseksi kyllä saa jalat alta kun muru sitä tekee'' ja siis hyvin, hyvin yksityiskohtaisia seksuaalisia kuvauksia. Pahoittelut suuresta rajoittuneisuudestani, mutta se tyyppi lähti kyllä äkkiä poistoon kun näin mitä toistuvasti kirjoitteli :--D
Olisi edes kirjoittanut jotenkin huumorilla asian, tyyliin ''jaahas nyt istutaan sitten jalat ristissä paikoillaan hiljaa loppuraskaus'' tyylistä.
Jo sana yhdyntäkielto on vastenmielinen ja luulin että sitä käyttävät ainoastaan lääkärit...
Mun mielestä on tosi typerää tehdä päivityksiä liian henkilökohtaisista asioista. Ja tarkoitan juuri kaikkea seksiin liittyvää. Mä en ikinä kehtaisi kirjoitella mitään semmosta. On myös noloa kirjoittaa jotain menkkajuttuja.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 12:55"]
Mun mielestä on tosi typerää tehdä päivityksiä liian henkilökohtaisista asioista. Ja tarkoitan juuri kaikkea seksiin liittyvää. Mä en ikinä kehtaisi kirjoitella mitään semmosta. On myös noloa kirjoittaa jotain menkkajuttuja.
[/quote]
Niimpä. Ja sama koskee eritteitä. Jotain kunnioitusta niitä ihmisiä kohtaan, ketä päivityksiä joutuu lukemaan..
Mulla itsellä on n. 700 kaveria fbssä ja mietin kyllä ihan jo siksi hyvinkin tarkkaan mitä siellä jaan ja mitä en. Some toimii nykyään työelämässäkin jonkinasteisena käyntikorttina - millaisen kuvan saa ylihenkilökohtaisuuksia jakavasta ihmisestä? (sama tottakai koskee erilaisia ryyppäyskuvia, kannabispäivityksiä, kiroilua jne...)
Tuli jotenkin mieleen ne ihmiset ketkä kirjoittaa opiskelutietoihinsa ''opiskeli paskaa oppilaitoksessa Joensuun amis'' .. eikö oikeasti yhtään välähdä päässä että joskus joku tuleva työnantaja voi fb:nkin tsekata? Antaa aika junttimaisen wt-kuvan ihmisestä.
20, olen niin samaa mieltä sun kanssa.
Ihmisillä on mennyt sekaisin se raja luonnollisten asioiden ja sitten niiden asioiden mitä on luonnollista jakaa välillä...
Nooh, jäädään odottelemaan josko joku siellä facebookissakin alkaisi kerätä kuvaketjuja omista raskausarvista tai rinnoista..
Mulla on kaveri joka kertoo käyneensä aamukakalla Ym.
paras veto oli kuitenkin Se, että on harrastanut itsensä kanssa sovintoseksiä! Kyseessä mies plus 40
Tuntuu että lapsia saatuaan ihmiset viimeistään vinksahtavat ja tuntuu normaalilta jakaa ties minkälaista kuvaa niin itsestä, lapsista, eritteistä.. Joo, hyvä että hyväksyt kroppasi arpineen ja läskeineen päivinen mutta ei se silti tarkoita että muiden olisi sitä miellyttävä katsoa ja siis nimenomaan kuvissa mitkä on jaettu somessa....
Hyvät ihmiset! Juuri näitä juttuja vartenhan facebook on olemassa!
Näin kerran kun kaveri oli kommentoinut oman kaverinsa kuvaa FB:ssä (siis se kuvan postaaja ei ole oma kaverini FB:Ssä tai muuallakaan) ja kuva oli siis kusipotasta missä oli pissaa, lapsen ensimmäinen pottapissa ja se piti kuvata ja julkistaa.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 12:15"]
Minua tuollaiset viestit ei haittaa, kuulostaa enempi yksinäiseltä kotiäidiltä. Soittaisitko hänelle joskus vaikka?
Onhan se nyt kurja jos ihmiset saa lapsia ja puhuu ssshhh -sanon sen sanan- seksistä. Koska onhan tuo seksikielto kurja asia ja enempi sen pitäisi kertoa jotain raskaudentilasta kuin siitä ettei voi paneskella menemään.
Ja kyllä itse tunnen paljon ihmisiä jotka Facessa jakaa miten neuvolassa meni tai mikä olo on. Ei todellakaan jää häiritsemään jonkun kakan kuvailut. On noi asiat eräitä ärsyttänyt ihan livekeskusteluissa. Joku kaveri kun tulee raskaaksi niin eihän sen juttut on kuulemma vaan lapsen koliikki ja kakan väri.
Jos ei ihminen kiinnosta niin poista listalta, vai onko itsellesi oleellisempaa että kavereita on monta sataa? Mitä jos hommaisit OMAN elämän? Ei häiritse sitten mitä muut tekee.
[/quote]
Ensinnäkin kyseessä ei ole yksinäinen kotiäiti. Toisekseen miten se liittyisikään tietynlaiseen 'nettietikettiin' ?
Seksistä puhuminen on mulle itselle luonnollista ja teen sitä livenä paljonkin kavereiden kanssa. Minulla, kuten varmasti myös sinulla on paljon asioita jaettavana - kysymys kuulukin että kenelle ne kuuluu ja pitää jakaa ja kenelle jättää jakamatta. Eihän se tarkoita että joku asia olisi tabu jos siitä ei vain halua itse kirjoittaa/lukea facebookista!
Minulla on useita ystäviä fbssä, kerääntyneet elämän eri vaiheissa. En ole tietoinen enkä tekemisissä jokaisesta ihmisestä (siis enää, joskus olen ollut) ketä mun ystävissä on, enkä lähteny tekemään useinkaan niitä puhdistuksia joita jotkut tekee ns entisille tutuille. Tämän henkilön päivitys nyt vain sattui tupsahtamaan etusivulleni, en yleisesti kyttää juuri hänen päivityksiään ja avaudu niistä nettiin.