Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaa minkä merkkiset kengät oikeasti kestää! (aina reikä pohjassa)

Vierailija
18.05.2014 |

Ostin kuukausi sitten kengät, nyt niiden pohjassa on jo reikä. Ihan tavalliset tennarit, ovh 39,90, mutta nyt oli -50%. Merkiltään Gimme S. Monet Even&Odd - merkkiset kengät olen ostanut ja aina sama juttu. Pohjassa reikä muutamassa kuukaudessa. Kävelen kyllä paljon mutta jotain rajaa nyt tähän kenkien kestämättömyyteen! 

Kalliillakaan ei näköjään hyvää saa kun käytin 60 € treenikenkiin viime kesänä, kävin lenkillä n. 3 kertaa viikossa ja syksyllä pistin varastoon. Tänä kesänä käyttänyt n. 10 kertaa kenkiä ja jo on pohjallinen rullalla ja on liimapohjainen pohjallinen ja kun yritin suoristaa sitä niin repes joku KANTAPALA kengästä irti.

Kertokaa pliis mistä löytyisi kestäviä kenkiä, ihan arkikäyttöön? 

Yhdet kestävät kengät mulla on, 4 vuotta sitten ostin Lacoste - merkkiset talvikengät, edelleen ehjät mutta eivät niin hyvin enää pidä kylmää kun ovat olleet kovassa käytössä. 

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adidas.

Vierailija
2/39 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eccolla on hyviä. Olen käyttänyt mun eccon "gladiaattorisandaaleita" kaks kesää runsaasti ja oli niin ihana kaivaa ne taas kaapista käyttöön. Satsaa laatuun!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 08:48"] 

Kalliillakaan ei näköjään hyvää saa kun käytin 60 € treenikenkiin viime kesänä

[/quote]

Sinulla ei siis ole minkäänlaista käsitystä mitä oikeasti laadukkaat kengät maksavat.

60 euron kengät on hinnaltaan ja laadultaan halpasarjaa ja sitä saa mitä mitä tilaa.

Vierailija
4/39 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kahdeksan vuotta vanhat Merrelin pistokkaat aktiivikäytössä. parhaat kengät ikinä. Minulla on myös Merrelin muita kenkiä jotka ovat kestäneet päivittäistä käyttöä useamman vuoden.

Vierailija
5/39 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Columbian sandaalit on kestänyt jo monta kesää. Nahkakengistä Gabor ja Ecco on kestänyt hyvin. Talvikengistä mulla on ollut käytössä Pomarin goretexit  useamman vuoden, tosin viime talvena molemmista kengistä hajosi vetoketju.

Vierailija
6/39 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dr Martens

Vierailija
7/39 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun suosikit on tässä jo mainittu eli Ecco, Merrell, Columbia, lenkkareista Nike ja Asics on kestäneet hyvin. Valitettavasti hyvistä joutuu pulittamaan sen satasen ainakin, sitten alkaa oleen laatua. Yritä bongaillaan alennusmyynneistä noita kalliimpia merkkejä, harvoin niitä puoleen hintaan saa, mutta joku -30% on jo tuntuva alennus kalliista kenkäparista. 

Vierailija
8/39 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edulliset ja hyvät Kuoma-jalkineet - olivat talvellakin käytössä kun otin välipohjan pois ja laitoin villasukat.  Kyllä joistakin vanhoista Eccoista kului pohja mutta käytin monta vuotta.

Että kyllä alle 60 euron saa.  nimim.

Köyhä ja kipeä

Vierailija
9/39 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

El naturalistan nilkkurit kestäneet jo 8 vuotta, eccon balleriinat 20 vuotta, addun superstarit 10 vuotta.

Vierailija
10/39 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap hakee tennareita, voi olla, ettei niitä ole kestävinä missään hintaluokassa. Sama pätee lenkkareihin/juoksukenkiin siinä mielessä, että kyllähän ne jähmettyy ja kovettuu ja liimaukset hapertuu ajan kuluessa, ei sillä vaan mitään voi.

tavalliset käyttökengät voivat kestää vuosia ja vuosikymmeniä. Mulla on tässä esimerkkeinä mainittuja gaboria, clarksia, sieviä, unisaa, peter kaiseria, araa, jne jotka on kestäneet vuosia lähes päivittäistä käyttöä. (Janitakin kestää, samoin jo mainittu ecco, mun jalka ei vaan kestä niitä, vaikka ovat ihan laatukenkiä, lestin malli on mulle väärä) toki näiden hintaluokka on sadan ja kahden sadan euron välis, mut koska mulla on jo toi viittaamani jalkaongelma, niin mulle voi halpakenkien kanssa kåydä niin, ettei pysty käyttämään lainkaan. Esim yhdet espritin avokkaat jäi yhdelle käyölle ja koko sen ajan kirosin niitä pahasti.

ap, munpojalla (17) on lacosten nahkaiset talvitennarit. Ne on kans aika hyvät, vaikka tuonikäisen mopoilijan käyttö on aika rajua (niitä laahataan maassa ajaessa). Vansin nahkamalli oli myös aika ok. Voin kertoa, että saat tuon lämmönpitävyyden takaisin laittamalla niihin kaupasta kympillä saatavat villapohjalliset.

Vierailija
11/39 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka helvetti kehtaa käyttää 20v vanhoja ballerinoja?

Kengät vaihtuu max kahden vuoden välein.

Vierailija
12/39 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kymppi myöntää myös, että kuoman kavelykengät on aika hyvät ja kestävät. Ei niin hyvät kun sievit, mutta onhan hintaakin toki vain puolet. Ne kuoman kävelykengät, mitkä mulla on, tosin maksoi just sen kuusi kymppiä, joten ei paljon alle aapeen "kalliin".

Vierailija
13/39 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko käynyt testauttamassa ettei askelluksessa tai jalan asennossa ole mitään häikkää jos kengissä on aina reikä?

Vierailija
14/39 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vagabondin 60e ballerinat kesti viisi vuotta lähes päivittäistä käyttöä keväästä syksyyn. Viime kesänä sanoivat sopimuksen irti ja tälle kesälle uudet vielä haussa. Vagabondit voisin taas ostaa, jos vaan löytyy silmää miellyttävä malli. Viime kesänä en ainakaan löytänyt yhtä kivannäköisiä mitä omani olivat.

Vierailija
15/39 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 09:53"]Kuka helvetti kehtaa käyttää 20v vanhoja ballerinoja?

[/quote]Minä :) Käytän yleensä muutkin asiat loppuun. Minun 20v tyttäreni on sinun kanssasi samaa mieltä eli taidat olla aika nuori?

Vierailija
16/39 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 10:03"]

[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 09:53"]Kuka helvetti kehtaa käyttää 20v vanhoja ballerinoja?

[/quote]Minä :) Käytän yleensä muutkin asiat loppuun. Minun 20v tyttäreni on sinun kanssasi samaa mieltä eli taidat olla aika nuori?

[/quote]

44v mittarissa, mutta mieleltäni nuori :D

-11

Vierailija
17/39 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 08:56"]

Mulla on kahdeksan vuotta vanhat Merrelin pistokkaat aktiivikäytössä. parhaat kengät ikinä. Minulla on myös Merrelin muita kenkiä jotka ovat kestäneet päivittäistä käyttöä useamman vuoden.

[/quote]

Mulla oli 12 vuotta Merrelit kunnes meni pohja rikki.

Vierailija
18/39 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 09:53"]

Kuka helvetti kehtaa käyttää 20v vanhoja ballerinoja?

[/quote]

Sellainen, joka satsaa hyvään laatuun ja joka osaa pitää kengistään huolta.

Pesee jalkansa päivittäin, käyttää sukkia ja irtopohjallisia, ja silleen.

Vierailija
19/39 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta puukengät tai opettele astumaan oikein. Miten oikein kävelet?

Vierailija
20/39 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 10:02"]Vagabondin 60e ballerinat kesti viisi vuotta lähes päivittäistä käyttöä keväästä syksyyn. Viime kesänä sanoivat sopimuksen irti ja tälle kesälle uudet vielä haussa. Vagabondit voisin taas ostaa, jos vaan löytyy silmää miellyttävä malli. Viime kesänä en ainakaan löytänyt yhtä kivannäköisiä mitä omani olivat.

[/quote]

Ei kun 6 vuottahan ne kesti. Ja tyytyväinen olin. Kävin äsken katsomassa vagabondin mallistoa eikä ollut yhtä kivannäköisiä nahkaisia ballerinoja.