Kertokaa minkä merkkiset kengät oikeasti kestää! (aina reikä pohjassa)
Ostin kuukausi sitten kengät, nyt niiden pohjassa on jo reikä. Ihan tavalliset tennarit, ovh 39,90, mutta nyt oli -50%. Merkiltään Gimme S. Monet Even&Odd - merkkiset kengät olen ostanut ja aina sama juttu. Pohjassa reikä muutamassa kuukaudessa. Kävelen kyllä paljon mutta jotain rajaa nyt tähän kenkien kestämättömyyteen!
Kalliillakaan ei näköjään hyvää saa kun käytin 60 € treenikenkiin viime kesänä, kävin lenkillä n. 3 kertaa viikossa ja syksyllä pistin varastoon. Tänä kesänä käyttänyt n. 10 kertaa kenkiä ja jo on pohjallinen rullalla ja on liimapohjainen pohjallinen ja kun yritin suoristaa sitä niin repes joku KANTAPALA kengästä irti.
Kertokaa pliis mistä löytyisi kestäviä kenkiä, ihan arkikäyttöön?
Yhdet kestävät kengät mulla on, 4 vuotta sitten ostin Lacoste - merkkiset talvikengät, edelleen ehjät mutta eivät niin hyvin enää pidä kylmää kun ovat olleet kovassa käytössä.
Kommentit (39)
Andiamon halvat tennarit ovat kestäneet 2 kesää aktiivikäyttöä ilman vaurioita.
Ketju vahvistaa jo vanhan fatkan. Ei tarvitse katsoa ihmistä "päästä varpaisiin" muodostaakseen mielikuvan, riittää kun katsoo varpaisiin.
Vanhat tai kulahtaneet kengät on minulle no-go ja totaalinen hirvitys. Suomalaisessa pukeutumisessa ja muodissa isoin puute on juurikin kengissä. Kun nämä on niin kivat ja sopivat... Mitä sitten jos ne on järkyttävät!
Tennarithan juuri pitää olla kuluneet. Äsken hyllystä otetun näköiset converset näyttävät typeriltä jonkun trendipellen jalassa.
Minäkin suosittelen ap:ta tarkistamaan askelluksensa. Laahaatko jalkojasi? Ei mulla ole koskaan tullut reikiä kengänpohjiin merkistä ja mallista riippumatta.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 10:35"]Ketju vahvistaa jo vanhan fatkan. Ei tarvitse katsoa ihmistä "päästä varpaisiin" muodostaakseen mielikuvan, riittää kun katsoo varpaisiin.
Vanhat tai kulahtaneet kengät on minulle no-go ja totaalinen hirvitys. Suomalaisessa pukeutumisessa ja muodissa isoin puute on juurikin kengissä. Kun nämä on niin kivat ja sopivat... Mitä sitten jos ne on järkyttävät!
[/quote]
Makuja on niin monia... toisia järkyttää edelliskesän muoti, toisia kura ja pöly, jotkut järkyttyy naarmuista ja kulumista ja joitain ei järkytä edes irvistelevät saumat.
Tuli näin fysioterapeuttina mieleen, että onko askelluksesi ns normaali? Jos jalassa on virheasentoja tai askelluksessa häikkää saattaa kengät kulua hyvinkin nopeasti, aina samasta kohtaa. Fysio/tai jalkaterapeutti voisi tilanteen tarkistaa. Itse en kyllä ihan perus kangastennareista kovin pitkäikäistä ole löytänyt, vähän tukevampi esim. nahkatennari onkin sitten eri juttu.
En ole ikinä saanut kengänpohjiin reikiä vaikka en osta edes kalliita kenkiä!
Campersia ja Wondersia vokn suositella. Mun vanhimmat Campersit on mies ostanut vuonna 2000 ja edelleen hyvät. En ole kyllä ikinä saanut kenkiä puhki, jos ei puhuta espadrilloksista tai varvastossuista.
Mulla ainakin kauhtuu ja alkaa haistakun kengät jos käytän niitä vuosikausia. Vaikka pesisinkin.
Klassisia kenkiä aitoa nahkaa, jota myös rasvaan säännöllisesti, hintaluokka 80-200€, kestää kymmenenkin vuotta hyvinä.
Kestäviä olleet Ecco, ulkomailta ostetut Anne Klein (AK).
Gabor oli yllätyksekseni pettymys.
Vierailija kirjoitti:
Oletko käynyt testauttamassa ettei askelluksessa tai jalan asennossa ole mitään häikkää jos kengissä on aina reikä?
Mulla on kyllä vikaa noissa, silti jos kengän hinta on alle 50 ne hajoaa 1-12 kuukaudessa, jos yli 100 kestävät vuosikausia.
Vierailija kirjoitti:
Vans ja Converse, muita en huoli
Vansin tennarit kesti mulla vaan vuoden, tosin oli joku halpa malli.
Kenkiä pitää olla monet, ja kun on tilanteeseen sopivat laadukkaat kengät, niin ne kyllä kestävät vaikka loputtomiin kun kunnolla huoltaa. Tarvittaessa suutarille ja plankkia pintaan.
Ostan vain hyvälaatuisia klassisia kenkiä, nyt kesällä ollut käytössä Aran ihanat sandaalit ja Riekerin kevyet tossut. Wondersin nilkkurit menee keväällä ja syksyllä.
Juhlissa Peter Kaiserin avokkaat tai Höglin korkkarit.
Juu, ja mökillä parhaat on Crocsit, ne taitaa muuten olla feikit.
Mitkään näistä kengistä eivät ole mitään ökyhintaisia louboutineja. Laatu myös maksaa itsensä takaisin ajan kuluessa.
Ostan max kolmet kengät vuodessa. Satsaan vain mieluummin kerralla yksiin hyviin kenkiin, kuin moniin halpoihin. Olen kyllä vähän kenkähullu ja niitä kaapissa on jonkun verran. Puhki en ole saanut yksiäkään käveltyä.
Kaikkein kestävimmät ovat armeijan maihinnousukengät. Löydät sellaiset esim. Varustelekasta. Ei varmasti kulu kahdessa vuodessa pohjat puhki.
Meindelin maiharit. Kestää luultavasti eliniän hoidettuna.
Miten oikeen kävelet? Mul ei oo koskaan tullu kenkiin reikiä :o Niket, Converset, jopa HM 10 e halppisballeribat menee niin kauan kunnes ite kyllästyn ja heitän roskiin.