Helsinkiläiset vanhemmat, jokta haluaisitte Kumpulan Helmen (ent. Vekarakirppiksen) jatkuvan, menkää ostoksille!
On ollut aika hiljaista, kun olen siellä käynyt. Silti ihan yhtä hyvää myytävää yhtä hyvillä hinnoilla kuin ennenkin.
En tiedä sitten onko ollut perusruuhkaa muina tunteina.
Mulla on ihan oma lehmä ojassa. Olen lähistöllä asuva hyvin pienituloinen yksinhuoltaja ja olen vaatettanut lapseni pitkälti ostamalla sieltä melkein kaiken pyydettyyn, usein edulliseen hintaan. Nytkin hyviä joululahjoja edullisesti.
Tuli oli, että firma kamppailee olemassaolostaan, kuten moni muukin pieni, itsenäinen kivijalkaliike nyt kamppailee. Ensin monta kuukautta kiinni tänä vuonna ja nyt ehkä asiakkaat pelkää, kun aika pieni tilahan se on, ennen aina tungosta.
Se liiketila on siitä kätevä, että näet jo ulkoa, onko tungosta ja voi jonottaa siinä ulkona. Ja siellä on tilaa, jos on vöhän asiakkaita, niin asioida sitten toisessa päässä liikettä.
Musta yrittäjän pitäisi ehkä pohtia tätä, tehdä vaikka joku lupaus, että ei ole yli 10 ihmisitä samaan aikaan ja jonkunlainen jonotussysteemi. Kesti mullakin uskaltaa mennä sinne, mutta tajusin sitten, että pystyy tosiaan ulkoa katsomaan, onko paljon porukkaa.
Tää on musta parhaita lasten kirppispaikkoja ikinä. Hyvä tarjonta, selkeä systeemi. Ipanainen oli toinen tärkeä ja sen korona jo kaatoi.
Kommentit (180)
Nykyään on Vinted niin ei kukaan viitsi raijata enää peruskirpparille tavaraa
Vierailija kirjoitti:
ihan hirveen vaivallousta joku nettihomma. Niiden pakettien hakemusessa ihan sama vaiva, enempikin kuin köydä paikan päällä.
Nettituotetta ei voi nuuhkia eikä kankaan kuluneisuutta/kulumattomuutta kokeilla koskemalla.
En ikinä osta netistä käytettyä.
Vierailija kirjoitti:
Vitsit, varasin Helmestä just pöydän ens kuulle pari viikkoa, 82e + provikat on kyllä aika paljon jos ei ole ostajia.
Olin tänään sunnuntaina ja oli kyllä paljon porukkaa. Pitkä jono kassalle, kaikilla paljon ostettavaa. (Näin samassa jonossa myös esiteinejä itse ostoksilla, ilman vanhempia.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mä haluan asioida pikkuliikkeissä kivijalassa, joten Helmi ja Metka olleet mulle vallilalaisena perheenäitinä oikein hyvät paikat.
Kumpikin on kuin varjo entisestä. Hiljaista.MISSÄ KAIKKI ON?
Erittäin hyvin sanottu. Helmi ja Metka on aavemaisen hiljaisia. Kaduilla ei kulje enää kukaan paitsi koiranulkoiluttajat, huumekauppiaat ja wolttikuskit. Ehkä iltapäivästä lapsia haetana päiväkodista, nekin vaan autolla vissiin nykyisin,
Onko niin, että hiton Tripla ja hiton Redi tappoi keskustan lisäksi myös Vallilan? Eihän siel ole enää kaduilla kuin ravintoloita ja alepa.
Niin ja parturi, missä murhattiin tai yritettiin sitä just
Jjjoo, mut nää Vallilan asiat tai Metka-kirpparin jutut ei kyl mitenkään liity Kumpulan helmeen. Helmi on aika kaukana sieltä. Ja Vallila on kovahintainen, haluttu asuinalue. Muutama narkki joo, mut hyvin keskiluokkainen noin muuten.
Vierailija kirjoitti:
Vitsit, varasin Helmestä just pöydän ens kuulle pari viikkoa, 82e + provikat on kyllä aika paljon jos ei ole ostajia.
Älä pelkää. Kyllä siellä käy porukkaa. Ei ehkä enää sillai että koko ajan piinallinen tungos, mutta käy väkeä.
Vierailija kirjoitti:
Raportoi tänne sitten, miten meni?
Minä käyn 2-5 krt kuussa ja talvella on kyllä ollut tavallista hiljaisempaa. Mutta nyt viime kerroilla ollut taas porukkaa tavalliseen tahtiin. Juurikin kassalle jonoa.
Saisivat pitää sunnuntaina auki pidempään kuin kahteen! Silloinhan sitä vasta ollaan perinteisillä sunnuntain kirpparikierroksilla! Käännyttivät koko ajan porukkaa ulos kahdelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ihan hirveen vaivallousta joku nettihomma. Niiden pakettien hakemusessa ihan sama vaiva, enempikin kuin köydä paikan päällä.
Nettituotetta ei voi nuuhkia eikä kankaan kuluneisuutta/kulumattomuutta kokeilla koskemalla.
En ikinä osta netistä käytettyä.
Minäkin koen, että nettisaittien ja postin kautta ostaminen ja myös myyminen on hirveän hankalaa, vaivalloista. Turhia työvaiheita, myöskin epäekologista pakkaukset yms.
Ja nimenomaan en jaksaisi myyjänä selittää, onko pientä kulumaa vai ei. Ja ostajana myös minulle tosi tärkeetä saada nuuhkaista, pesuainehirmua en lapselleni osta. Jotkut käyttävöt aivan hulluna liikaa pesuainetta niin että vaate todella lemuaa vahvasti. Sitä kemikaalikuormaa ja päänsärkyä!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Metkakin tuntuu olevan ihan pilalla uuden omistajan käsissä, kasvaa joka suuntaan kuin hallitsematon syöpä, siistin pikkuliikkeen idea on mennyttä.
Joo häm ei oikein tajunnut, että Metkan konsepti oli olla pikkuliike, kivijalkapuoti. Ei tylsä halli-kirppis. Siksi ei kukaan kantis enää käy.
Joo Metkan idea oli se, että se on kompakti, valoisa pikkuliike. Kivijalkaliike. Kirppariputiikki. Intiimi, tuttavallinen pikkupaikka. Eikä ikkunattomassa perätilassa rönsyävä hallimainen epämääräisyys. Laittaisi kiinni sen huonokuntoisen lisäosan ja palaisi entiseen.
Ei liity Kumpulan Helmeen, sori, mutta kun tuossa niin hyvin sanottiin, niin pakko kompata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä käyn 2-5 krt kuussa ja talvella on kyllä ollut tavallista hiljaisempaa. Mutta nyt viime kerroilla ollut taas porukkaa tavalliseen tahtiin. Juurikin kassalle jonoa.
Saisivat pitää sunnuntaina auki pidempään kuin kahteen! Silloinhan sitä vasta ollaan perinteisillä sunnuntain kirpparikierroksilla! Käännyttivät koko ajan porukkaa ulos kahdelta.
Joo, kerron miten meni! Samaa mieltä kyllä noista aukioloajoista, voisi olla la ja su vaikka edes siihen klo 15 asti auki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, kerron miten meni! Samaa mieltä kyllä noista aukioloajoista, voisi olla la ja su vaikka edes siihen klo 15 asti auki.
Kyllä. Mielellään neljäänkin ainakin jompanakumpana päivänä. Myyntipäivä on myös tunneissa mitattuna kovin lyhyt silloin.
Myykö täällä paremmin merkkivaatteet vai perustavara? Vai onko väliä?
Vierailija kirjoitti:
Myykö täällä paremmin merkkivaatteet vai perustavara? Vai onko väliä?
Itellä ollut kumpaakin ja kumpaakin hyvin mennyt. Hinnoittelu tuotteen lähtöhinnan ja kunnon mukaan tietenkin. Halvempi tuote halvempi hinta.
Onko oikeesti että sää vaikuttaa kävijämääriin? Miten? Että aurinkoinen päivä > paljon porukkaa vai miteb?
Vierailija kirjoitti:
Onko oikeesti että sää vaikuttaa kävijämääriin? Miten? Että aurinkoinen päivä > paljon porukkaa vai miteb?
Huonot säät vaikuttaa tällaisyssa liikkeissä, jotka ei ole niiiiin välttämättömiä kuluttajille (vrt ruokakauppa tai apteekki).
Kun on kova lumipyry, syysmyrsky, rankkasade, pakkanen tai killer-helle, porukkaa on vähemmän. Oon huomannut.
Torilla perusvaatteet ja paketit ei oikein liiku. ilmaiset, kyllä, mutta jos jotakin euroja pyydetään, ei siten
Ja kuka jaksaa nykyaikana raahata itseä johonkin kauas kun voi mennä kirpikselle, niitä on ihan kaikialla
Tavara on liika. Kierätyskeskuksen ilmaistavaranurkka aina täynnä ja lasten vaatteita hirveästi.
Bella kirpparilla verrattuna edellisiin vuosiin on paljon enemmän lastenvaatepöytiä
Itsellä oli, vaatteet sekaisin vauvasta XS/S nuorille. Viikon myynnin jälkeen joudun viemään kaikki paitsi vauvan ja XS/S
Koot, kun eivät meni kaupaksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Up
Aika hiljaista kirpiksellä nyt keväällä 2025.
Neljäs osaa pöytiä tyhjinä, ammattimyijät lähti.
Kannattaako ottaa pöytää?
Meneekö kaupaksi perusvaatteet, eli ei merkkejä? Montaako viikkoa kannattaa ottaa?
Ennen korona useasti myin siellä ja ei valittamista. Mutta nyt epäilyttää. Edes viikonloppuna ei ole paljon poruukka.
Mitkä ammattimyyjät?
Joilla on uudet tavarat ja sama teema. Korut? Kortit? Teema tai AliExpress kamaa
On myös sellaisia "kaikki sekaisin", jotka jälleen myyvät ilmaistavaraa vaikka torilta haettu
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju nousi, kun guuglasin kokemuksia Kumpulan Helmestä.
Myyjiltä kysyisin: kuinka paljon joudutte kantamaan takaisin kotiin myytävää suhteessa siihen, paljonko ootte paikalle ensin vieneet?
Ystäväni vannoo suht pienen määrän nimiin, koska ei halua takaisin mitään. Hän myy aina kerrallaan noin 2,5 Ikea-kassillista tavaraa ja tuskin mitään joutuu viemään takaisin. Hän laittaa ekan päivän aamuna ehkä 1,5 kassillista ja loput vie viikon varrella, yleensä jo toisena päivänä on suurimman osan,
Miten te, jotka viette paljon enemmän, meneekö enemmän
sanoisin että riippuu tavaroista ja myyntijaksonpituudesta , mitkä koot, ajankohta vaikuttaa. talvihaalarit kesällä ei oikein mene vastaavasti kesähatut ennen joulua 😁
Näin kerran pöydän ihan täynnä merkkivaatteita, ehkä juuri kaksi Ikean lasillista survottu. Hinnaksi euro kaksi kolme. Viikon päästä pöytä oli melko tyhjä, noin 95% meni kaupaksi.
Itse otan aina min 2 viikkoa, noin 1/3 osaa vien takaisin
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju nousi, kun guuglasin kokemuksia Kumpulan Helmestä.
Myyjiltä kysyisin: kuinka paljon joudutte kantamaan takaisin kotiin myytävää suhteessa siihen, paljonko ootte paikalle ensin vieneet?
Ystäväni vannoo suht pienen määrän nimiin, koska ei halua takaisin mitään. Hän myy aina kerrallaan noin 2,5 Ikea-kassillista tavaraa ja tuskin mitään joutuu viemään takaisin. Hän laittaa ekan päivän aamuna ehkä 1,5 kassillista ja loput vie viikon varrella, yleensä jo toisena päivänä on suurimman osan,
Miten te, jotka viette paljon enemmän, meneekö enemmän
Sanoisin että riippuu tavaroista ja myyntijaksonpituudesta , mitkä koot, ajankohta vaikuttaa. talvihaalarit kesällä ei oikein mene vastaavasti kesähatut ennen joulua 😁
Näin kerran pöydän ihan täynnä merkkivaatteita, ehkä juuri kaksi Ikean lasillista survottu. Hinnaksi euro kaksi kolme. Viikon päästä pöytä oli melko tyhjä, noin 95% meni kaupaksi.
Itse otan aina min 2 viikkoa, noin 1/3 osaa vien takaisin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miten on menny? Toivottavasti hyvin! 😊