Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsinkiläiset vanhemmat, jokta haluaisitte Kumpulan Helmen (ent. Vekarakirppiksen) jatkuvan, menkää ostoksille!

Vierailija
21.12.2020 |

On ollut aika hiljaista, kun olen siellä käynyt. Silti ihan yhtä hyvää myytävää yhtä hyvillä hinnoilla kuin ennenkin.

En tiedä sitten onko ollut perusruuhkaa muina tunteina.

Mulla on ihan oma lehmä ojassa. Olen lähistöllä asuva hyvin pienituloinen yksinhuoltaja ja olen vaatettanut lapseni pitkälti ostamalla sieltä melkein kaiken pyydettyyn, usein edulliseen hintaan. Nytkin hyviä joululahjoja edullisesti.

Tuli oli, että firma kamppailee olemassaolostaan, kuten moni muukin pieni, itsenäinen kivijalkaliike nyt kamppailee. Ensin monta kuukautta kiinni tänä vuonna ja nyt ehkä asiakkaat pelkää, kun aika pieni tilahan se on, ennen aina tungosta.

Se liiketila on siitä kätevä, että näet jo ulkoa, onko tungosta ja voi jonottaa siinä ulkona. Ja siellä on tilaa, jos on vöhän asiakkaita, niin asioida sitten toisessa päässä liikettä.

Musta yrittäjän pitäisi ehkä pohtia tätä, tehdä vaikka joku lupaus, että ei ole yli 10 ihmisitä samaan aikaan ja jonkunlainen jonotussysteemi. Kesti mullakin uskaltaa mennä sinne, mutta tajusin sitten, että pystyy tosiaan ulkoa katsomaan, onko paljon porukkaa.

Tää on musta parhaita lasten kirppispaikkoja ikinä. Hyvä tarjonta, selkeä systeemi. Ipanainen oli toinen tärkeä ja sen korona jo kaatoi.

Kommentit (180)

Vierailija
161/180 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vitsit, varasin Helmestä just pöydän ens kuulle pari viikkoa, 82e + provikat on kyllä aika paljon jos ei ole ostajia.

Raportoi tänne sitten, miten meni?

Minä käyn 2-5 krt kuussa ja talvella on kyllä ollut tavallista hiljaisempaa. Mutta nyt viime kerroilla ollut taas porukkaa tavalliseen tahtiin. Juurikin kassalle jonoa.

Saisivat pitää sunnuntaina auki pidempään kuin kahteen! Silloinhan sitä vasta ollaan perinteisillä sunnuntain kirpparikierroksilla! Käännyttivät koko ajan porukkaa ulos kahdelta.

Joo, kerron miten meni! Samaa mieltä kyllä noista aukioloajoista, voisi olla la ja su vaikka edes siihen klo 15 asti auki.

No miten on menny? Toivottavasti hyvin! 😊

No nyt 5pvän jälkeen n.250e, tosin tuosta ei ole vielä vähennetty mitään kuluja🙂 Suurin osa vaatteista mennyt, hinnat pesusvaatteille 1-2e, jotain vähän hintavampia Niken ja Adidaksen vaatteita 4-8e. 

Eihän tuolla rakastumaan pääse mutta kiva saada jotain pientä takaisin, kaikki ylimääräinen kelpaa kyllä😊

Vielä 6pvää jäljellä, jos nyt jotain vielä menee niin kiva.

Vierailija
162/180 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt 5pvän jälkeen n.250e, tosin tuosta ei ole vielä vähennetty mitään kuluja🙂 Suurin osa vaatteista mennyt, hinnat pesusvaatteille 1-2e, jotain vähän hintavampia Niken ja Adidaksen vaatteita 4-8e. 

Eihän tuolla rakastumaan pääse mutta kiva saada jotain pientä takaisin, kaikki ylimääräinen kelpaa kyllä😊

Vielä 6pvää jäljellä, jos nyt jotain vielä menee niin kiva.

Hei kiitos vastauksesta! Aika hyvinhän on mennyt, jos noin pienillä hinnoilla olet sasnut tuollaisen summan jo kasaan.

Kyllä mulle riittää edullisemmasta tavaraata pari sataa ihan hyvin. Kun toinen vaihtoehto on, että saa 0 euroa ja kamat lojuu nurkissa edelleen. Mieluummin niin, että kaappeihin tuli tilaa ja käteen 200e. Kyllä sillä jo pari laskua maksaa ja kurahousua ostaa tai käy ulkona syömässä kivasti. 😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/180 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eihän tuolla rakastumaan pääse mutta kiva saada jotain pientä takaisin, kaikki ylimääräinen kelpaa kyllä😊"

Nooh, ehkä se rakkaus löytyy muualta kuin Kumpulan Helmestä. 💕💕😊😊

Vierailija
164/180 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kyllä.

Vierailija
165/180 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko oikeesti että sää vaikuttaa kävijämääriin? Miten? Että aurinkoinen päivä > paljon porukkaa vai miteb?

Huonot säät vaikuttaa tällaisyssa liikkeissä, jotka ei ole niiiiin välttämättömiä kuluttajille (vrt ruokakauppa tai apteekki).

Kun on kova lumipyry, syysmyrsky, rankkasade, pakkanen tai killer-helle, porukkaa on vähemmän. Oon huomannut.

Huonolla säällä ei viitsi lähteä tuonne, kun vaunut pitää jättää ulos sateeseen. Eikä ole muutenkaan kiva kantaa lasta märissä vaatteissa.

Vierailija
166/180 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en jaksais mennä Vallilan Bellaan vai mikä se suurhalli-kirppari on?

mä haluan asioida pikkuliikkeissä kivijalassa, joten Helmi ja Metka olleet mulle vallilalaisena perheenäitinä oikein hyvät paikat. 

Kumpikin on kuin varjo entisestä. Hiljaista.

MISSÄ KAIKKI ON?

Onko siinä uudessa Kumpulan Eemelissä porukkaa? Voisi yhdistää nämä kaksi samalle kirppisreissulle.

Vierailija
167/180 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko oikeesti että sää vaikuttaa kävijämääriin? Miten? Että aurinkoinen päivä > paljon porukkaa vai miteb?

Huonot säät vaikuttaa tällaisyssa liikkeissä, jotka ei ole niiiiin välttämättömiä kuluttajille (vrt ruokakauppa tai apteekki).

Kun on kova lumipyry, syysmyrsky, rankkasade, pakkanen tai killer-helle, porukkaa on vähemmän. Oon huomannut.

Huonolla säällä ei viitsi lähteä tuonne, kun vaunut pitää jättää ulos sateeseen. Eikä ole muutenkaan kiva kantaa lasta märissä vaatteissa.

sepä se. Huonolla säällä on pakko raahautua hoitaan välttämättömät asiat kuten ruoka ja jos tarvii apteekista jotain, niin ne. Kaikki muu siirtyy siltä päivältä parempaan päivään. 

(ite luen myös liian kovan helteen huonoksi sääksi. Melkein huonommaksi kuin kovan pakkasen koska kylmältä voi suojara lapsen ja ittensä, kuumalta ei. Ja helteellä myös UV-lukemat kovia.)

Vierailija
168/180 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mä haluan asioida pikkuliikkeissä kivijalassa, joten Helmi ja Metka olleet mulle vallilalaisena perheenäitinä oikein hyvät paikat. 

MISSÄ KAIKKI ON?

Onko siinä uudessa Kumpulan Eemelissä porukkaa? Voisi yhdistää nämä kaksi samalle kirppisreissulle.

Ei ollut ainakaan eemelissä ketään maanantaina (paitsi minä) ja helmessä tänään myös tosi hiljaista kun kävin. Eikö ihmiset enää käy kirppiksillä? 

Vierailija
169/180 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut ainakaan eemelissä ketään maanantaina (paitsi minä) ja helmessä tänään myös tosi hiljaista kun kävin. Eikö ihmiset enää käy kirppiksillä? 

mä taas eilen kävin sekä Eemelissä, Helmessä että Metkassa. Kaikissa oli porukkaa, Eemeli on pienin niin siellä vähemmän mut ihan kivaa myytävää. 

Helmessä ja Metkassa oli väkeä eilen melkein kuin "vanhaan hyvään aikaan", ei sellaista huipputungosta mut kuitenkin kunnolla ihan porukkaa. Kummastakin tein vanhaan tapaan tosi hyviä löytöjä. 

Eilen oli hyvä sää: selkeetä, ei pölyistä ja kuumaa muttei kylmäkään, virkistävän niinku viileetä.

Vierailija
170/180 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MISSÄ KAIKKI ON?

Olin menossa eilen mutta monet kirppikset aukeavat vasta klo 11 ja silloin on lapsella lounasaika. Helmi sentään aukeaa jo klo 10.

Vierailija
171/180 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin menossa eilen mutta monet kirppikset aukeavat vasta klo 11 ja silloin on lapsella lounasaika. Helmi sentään aukeaa jo klo 10.

Ehdotus: mee kympiksi Helmeen ja sitten Eemeliin. Eemelissä on tuoleja, pöytiä sekä myös syöttötuoli käytettävänä. Ja varmaan myös mikro, kun siinä on niinku keititiö takaseinällä?

(Asun Eemelin lähellä ja toivon porukan löytävän sen, kun kiva liike tullut meidän kulmille.)

Vierailija
172/180 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi ei ole enää vaunu-iässä, mutta en mä koskaan sellaista kokenut, että vaunut tai lapsi olis mitenkään kovin kastuneet sateessa. Hyvin ne vaunujen sadesuojat vaunua/rattaita suojaa sateelta.

Vierailija
173/180 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Torilla perusvaatteet ja paketit ei oikein liiku. ilmaiset, kyllä, mutta jos jotakin euroja pyydetään, ei siten

Mä koen että just se on kiva tällaisissa pöytäkirppiksissä, sekä myyjänä että ostajana, että löytää myös perusvaatetta perusarkeen tai saa ne sopuhinnalla myytyä. 

Vierailija
174/180 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MISSÄ KAIKKI ON?

Oon miettinyt tätä että onko ihmisillä vaan vähän tiukempaa/epävarmempaa, eikä siksi mennä kirpparille. 

Mulle taas lastenkirpparit ei oo ollenkaan mitään sellaista, et huvikseni kuljeskelen, vaan mä vaatetan lapseni kirppareilta. (Pikkuhousut ja sukat ostan uutena sekä toppavaatteet ja kengät. Kaikki muu käytettynä.

Eli kun meen kirpparille, menen ihan järkisyistä etsimään lapsille vaatteita, leluja, kirjoja jne. Enkä oo vaan kävelyllä kuluttamassa aikaa ja etsimässä turhuuksia.

Todella toivon, ettei kirpparit katoa. 

Mulle Kumpulan helmi on ollut tärkeätarpeellinen kauppa ja myös toimiva tavaroiden poistamiseen meidän kotoa.

Vierailija
175/180 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen taas käytävät täynnä rattaita ja vaunuja. Sit nää vielä mulkoilee sen näköisinä että minä olen jotenkin tukkeena.

Eri ikäpolvea pienten vanhemmat. Itellä lapset koulussa. Ei mun vauva-aikoina oltu tolla tavalla itsekkään tunnevammaisia että ite rikotaan sääntöjä ja tukitaan käytäviä jasit syytetään siitä niitä, jotka ei riko sääntöjä.

Vierailija
176/180 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkkivaaterekissä oli Massimo Duttin paitoja ja ne makso 40 e kappale!!! Meinasin alkaa nauraa ääneen.

se ei ole mikään merkkivaate! Ehkä 4 e maksaisin jos ois pakko, mut en kyl oo kiinnostunu ostaantota bulkkiamillään hinnalma.

sit oli joku Mainion tms 60 euroa!!!! Eikö toi ihminen käsitä, mikä on kirpputori. Sen nyt sentään lasken merkkirekkiin kuuluvaksi.

kävin viimeks 3 viikkoa sitten ja ne oli siinä silloibkin. Henkilökunnan pitäisi ohjeistaa myyjää, että hei tää hinta ei toimi täällä.

Vierailija
177/180 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen taas käytävät täynnä rattaita ja vaunuja. Sit nää vielä mulkoilee sen näköisinä että minä olen jotenkin tukkeena.

Eri ikäpolvea pienten vanhemmat. Itellä lapset koulussa. Ei mun vauva-aikoina oltu tolla tavalla itsekkään tunnevammaisia että ite rikotaan sääntöjä ja tukitaan käytäviä jasit syytetään siitä niitä, jotka ei riko sääntöjä.

Joo ja myyjä vaan tympääntyneenä ei sano MITÄÄN tulijoille. Ei päivää eikä että hei meille ei valitettavasti mahdu rattaiden kanssa. Ei kukaan osta mitään, kun ei mahdu kulkemaan, sitä haluu vain pois. Viimeksi kun olin, ehkä 7 kärryt siellä käytävillä. Kassakone ei käynyt kertaakaan mun sielläolon aikana, ehkä 45 min. Lopulta alko ärsyttään se tukkiminen ja lähdin pois. Ostamatta.

Vierailija
178/180 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhellä oli eilen tällanen homma: vauva kantokassissa ja sit mukana mies tyhjien kärryjen kanssa! Tää mimmi nosteli jokaista vauvanvaatetta ja kyseli mieheltään "nii mut sit toisaalta tää, jos ottasin tän ni oisko tää parempi niinku niiden housujen kanssa"

he oli siellä varmaan kuus tuntia, todella hitaina tukkimassa 

Mitä hittoa sitä tyhjää kärryä sinne raahaat saati miestä, joka mutisi vaivaantuneena siinä? Ite meet hölmö ostaan ne kamat jos sulla on mies hoitamassa vauvaa. Jos et osaa päättää mitä ostat ni voivoi, et tolla tavalla myöskään opi. 

Vierailija
179/180 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

(ite luen myös liian kovan helteen huonoksi sääksi. Melkein huonommaksi kuin kovan pakkasen koska kylmältä voi suojara lapsen ja ittensä, kuumalta ei. Ja helteellä myös UV-lukemat kovia.)

::::::::::::::::::;;;;;;;;;;;;;;;:::::::::::::::

Ohi aiheen, mutta pakko kompata.

Tänä kesänä taas nähtiin:

Liian kuuma on pahempi kuin liian kylmä. Sille ei voi tehdä lopulta mitään. Kylmältä taas voi suojautua monella lailla: pukee hyvin, liikkuu jne

Vierailija
180/180 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhellä oli eilen tällanen homma: vauva kantokassissa ja sit mukana mies tyhjien kärryjen kanssa! Tää mimmi nosteli jokaista vauvanvaatetta ja kyseli mieheltään "nii mut sit toisaalta tää, jos ottasin tän ni oisko tää parempi niinku niiden housujen kanssa"

he oli siellä varmaan kuus tuntia, todella hitaina tukkimassa 

Mitä hittoa sitä tyhjää kärryä sinne raahaat saati miestä, joka mutisi vaivaantuneena siinä? Ite meet hölmö ostaan ne kamat jos sulla on mies hoitamassa vauvaa. Jos et

Älytönnn!!! Siis mukana mies JA tyhjät vaunut?  No mut onneks maailmassa on vain tää heidän perhe. Miksi pitäisi ottaa ketään muuta huomioon?